FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 27.11.12  08:46

    « Re: Akumulátor

    Když jsem loni kupoval new mondeo (r.v 12.2010 - již facelift 2011) a projížděl si záznamy z diagnostiky, respektive servisní historii, byla tam psána výměna akumulátoru při cca 8000tis km (já kupoval při 16000 tis) inu otázal jsem se servisu co že se mu přihodilo a že umřel. Tedy mohlo ho též užírat nějaké relé. Zatím všechno hraje ( najeto cca 26000 tis. km) záruka do konce roku 2013, mám tak klidný spánek. V létě nejela klima, dolili jela a po měsíci zase 0, natlakovali a našli díru v chladiči, výměna na záruku :O)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.11.12  21:36

    « Re: Akumulátor

    We have problem, Houston ! :-)

    Jenže já mám pocit, že nějaké relé drží, ale po té, co se baterie zmrtví, tak to relé pustí. Jinýmí slovy, následná kontrola už žádný zvýšený proudový průtok nenaměří.... Na foru ford tam několik lidí píše o opakovaném vybíjení nového nebo zánovního auta.. A můj kolega dopadl jednou taky tak . Po víkendu baterie nulová, servis nic nenaměřil a jako důvod tedy uvedl snížení vnitřního přechodového odporu baterie...ale to mi připadá jako nesmysl, to by ta baterie byla mrtvá definitivně.....Myslím si spíše , že něco zůstalo viset ,,,,Proto pátrám po možnostech těch paměťových záznamů.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.11.12  18:33

    « Re: Akumulátor

    Máš pravdu, DIMe, ano, takováto histroie je v ŘJ zachována ve formě takvaně dynamicky načítaných parametrů, které se mění po celou dobu životnosti vozidla.
    Obávám se, že taková data načtou pouze vývojáři. Paměť závad by taková data nepobrala. Jsou to data rozsáhlá a proto se ŘJ pořád vyvíjí, aby byly schopny rychle reagovat.
    Vždycky po otočení klíčkem se bootují statická a potom dynamická data.

    Ve Tvém případě ale existuje velmi jednoduché řešení. Připoj na plusový drát z baterie kleště ampérmetru. Místo velice slabého udržovacího proudu bys tam musel mít o řád větší klidový proud. Například místo 0,03 A tam budeš mít 0,3 A - je to jen příklad.
    Stává se to hodně často, většinou za to mohou uvízlé kontakty relátek. Někdo tady uváděl kondenzátory apod., to je taky možné.

    Zkus zjistit normální klidové hodnoty a potom měř u sebe.
    Další možností by mělo být změřit hodnotu při zapnutém klíčku a hodnotu při vypnutém klíčku. Pokud se hodnota klidového proudu při vypnutí klíčku významně nesníží, je tady problém, Houstone.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.11.12  13:55

    « Re: Akumulátor

    Ahoj Wine,

    díky. Přesto ječtě jednu otázku : jsou v pamětích jen chybová hlášení závad ?? Myslím tím to, jestli se prostě někde neroluje obecná historie. Jako třeba v černých skříňkách u letadel... Zní to trochu nadneseně, ale na druhou stranu i obyčejný počítač má svou historii všech příkazů k nalezení. já mám pocit, že mi v servisu někdo říkal, jak by bylo jednoduché např. při dopravních nehodách načíst z řídící jednotky údaje o rychlosti, o tom jak moc byl sešlápnutý plynový nebo brzdový pedál, jestli bylo zapnuto osvětlení, blinkr.....klimatizace, rádio.... Údajně to vše by tam mělo nějakou dobu zůstávat. A to by mě zajímalo, protože by to mohl být klíč k tomu zjistit, které zařízení mohlo zůstat v činnosti a vytáhnout veškerý život z akumulátoru....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 24.11.12  17:03

    « Re: Akumulátor

    Různé diagnostiky to řeší různě a záleží také na tom, jak to naprogramují inženýři výrobce vozidla.
    Dost často bývají chybové záznamy rozděleny na:
    minor / major (malá závažnost / velká závažnost)
    případně
    historic / current (stalo se dříve / trvalá závada)

    Závady typu major a current obvykle rozsvítí kontrolku hlášení závady a následuje náhradní jizdní režim (nouzový stav)

    Většinou všechny tyto závady zůstávají v paměti i po odstranění příčiny závady až do té doby, než někdo zadá přes diagnostiku: vymazat paměť závad.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.11.12  13:21

    « Re: Akumulátor

    A kdo to maže ?? Nerozumím.... Jak staré události tam zůstávají ?? A jak se to dá přečíst ??
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.11.12  18:23

    « Re: Akumulátor

    Zapisují, ale nesměl by to nikdo vymazat ..............
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.11.12  13:16

    « Re: Akumulátor

    Nenzapisují se někam do ŘJ všechny události ? Mám na mysli to, jestli je možné v ŘJ dohledat, jestli třeba nezůstalo sepnuto nějaké relé.....např vnitřního osvětlení nebo něco takového. Zkrátka´jestli se tam nedá zjistit, že nějaký spotřebič se nevypnul....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.11.12  22:06

    « Re: Akumulátor

    V mém Mondeu vydržela přesně 7let a měnil jsem ji spíše preventivně, před zimou.... po dvou dnech by mělo auto jít nastartovat, pokud ne mohl by být problém na diodách alternátoru, dělalo mi to kdysi u Sierry....
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.11.12  11:16

    « Akumulátor

    Nemáte někdo zkušenosti, kolik vydrží baterka ?? Začal jsem zychytávat nějaké informace o tom, že se některým Mondeím baterie sama vybíjí a že nenastartují třeba už po dvou dnech odstaveného auta.... Zažili jste to už někdo ??
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.11.12  22:42

    « Re: Re: .

    Dočkáš. Pošli mi do SZ adresu, prosím. Aditivum D Plus nebylo rok vyráběno, teď snad zas od prosince.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 15.11.12  20:23

    « Re: Re: .

    Ahoj Wine ,
    Aditiva se od tebe už asi nedočkám :-)
    máš nějaké poznatky o tomhle?

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.11.12  19:21

    « Re: Re: .

    Za málo, pomoc přišla pozdě .............. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.11.12  13:01

    « Re: Re: .

    Díky, tajnosti jsou nejlepší :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.11.12  21:13

    « Re: .

    Máš to v SZ, Dime. Je to tajné ..... >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.11.12  20:44

    « .

    Wine, Mazda 6, 2,0 l Diesel, asi 4 roky stará......odešly vstřiky i filtr pevných částí...Co tam jsou za vstřiky ? Dají se repasovat ?? Dá se zregenerovat ten filtr ? Sevis chce 50 tisíc za vstřiky a nevím kolik za ten filtr....... Předem díky ....
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.10.12  16:18

    « Pneu

    Tak jsem koupil Dunlop 4D , je na něm milion segmentíčků, tak snad nebudou pilkovatět. Tak jen to jsem vám chtěl říct...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.10.12  08:59

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    kyklop: Jak Escort, tak obě Mondea byly kupované jako nové vozy. Pokud by to byly auta z bazaru, tak to neřeším. Ale za dost vysoké peníze jsem očekával nové vozy, které budou bezporuchové, alespoň první 3 roky. Fiestu jsem kupoval 3 roky starou, po nějakém Italovi, který ji dal hodně zabrat, dokonce byla bouraná, ale přesto to je můj nejméně poruchový Ford.

    Před Fordama jsem měl různá auta, ale vždy bazarová, kupovaná 3-5let stará. Ale tak poruchová jako Fordy nebyla. Fordy měly největší náklady na ujetý km (pořizovací_cena - prodejní_cena + náklady_na_servis + palivo).

    Také jsem počtu závad nevěřil, u provního Mondea to bylo 25 závad do týdne od prodeje. Chtěl jsem ho vrátit, ale auto bylo na Ford leasing a ten odmítl auto vrátit nebo problémy řešit. Nakonec se mi povedlo, že mi FMC slíbil výměnu za Focus. Jenže pak tvrdili, že to byl omyl oddělení péče o zákazníky a že mi auto vymění, ale úplně s nesmyslným doplatkem. A tak se 4 roky opravovalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto kyklop

    kyklop 15.10.12  23:12

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    k poslednemu odstavcu - servis vzdy skusa, co zakaznik znesie a casto uspeje (nie kazdy sa chce hadat). Nikdy sa mne nestalo, aby servis nedal nejaky zaznam, ci uz protokol, alebo popis vykonanej prace do servisnej knizky o vykonanej zarucnej oprave. Bolo to v casoch ked som mal k dispozicii firemne auta a mohlo mi to byt uplne jedno.

    Tvoje zavady zneju az neskutocne, vyzera to tak, ze zakazdym si kupil nejaky kram v bazare, ktory bol otoceny na strechu
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 15.10.12  22:30

    « Re: Servo tece...

    Jo a jeste mi nehreje leve zrcatko... pojistka, nebo neco jineho?

    Diky za radu,
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…