FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Vasik1 27.11.12 08:46
« Re: Akumulátor
Když jsem loni kupoval new mondeo (r.v 12.2010 - již facelift 2011) a projížděl si záznamy z diagnostiky, respektive servisní historii, byla tam psána výměna akumulátoru při cca 8000tis km (já kupoval při 16000 tis) inu otázal jsem se servisu co že se mu přihodilo a že umřel. Tedy mohlo ho též užírat nějaké relé. Zatím všechno hraje ( najeto cca 26000 tis. km) záruka do konce roku 2013, mám tak klidný spánek. V létě nejela klima, dolili jela a po měsíci zase 0, natlakovali a našli díru v chladiči, výměna na záruku :O) -
DIM 26.11.12 21:36
« Re: Akumulátor
We have problem, Houston ! :-)
Jenže já mám pocit, že nějaké relé drží, ale po té, co se baterie zmrtví, tak to relé pustí. Jinýmí slovy, následná kontrola už žádný zvýšený proudový průtok nenaměří.... Na foru ford tam několik lidí píše o opakovaném vybíjení nového nebo zánovního auta.. A můj kolega dopadl jednou taky tak . Po víkendu baterie nulová, servis nic nenaměřil a jako důvod tedy uvedl snížení vnitřního přechodového odporu baterie...ale to mi připadá jako nesmysl, to by ta baterie byla mrtvá definitivně.....Myslím si spíše , že něco zůstalo viset ,,,,Proto pátrám po možnostech těch paměťových záznamů. -
WinDiesel 26.11.12 18:33
« Re: Akumulátor
Máš pravdu, DIMe, ano, takováto histroie je v ŘJ zachována ve formě takvaně dynamicky načítaných parametrů, které se mění po celou dobu životnosti vozidla.
Obávám se, že taková data načtou pouze vývojáři. Paměť závad by taková data nepobrala. Jsou to data rozsáhlá a proto se ŘJ pořád vyvíjí, aby byly schopny rychle reagovat.
Vždycky po otočení klíčkem se bootují statická a potom dynamická data.
Ve Tvém případě ale existuje velmi jednoduché řešení. Připoj na plusový drát z baterie kleště ampérmetru. Místo velice slabého udržovacího proudu bys tam musel mít o řád větší klidový proud. Například místo 0,03 A tam budeš mít 0,3 A - je to jen příklad.
Stává se to hodně často, většinou za to mohou uvízlé kontakty relátek. Někdo tady uváděl kondenzátory apod., to je taky možné.
Zkus zjistit normální klidové hodnoty a potom měř u sebe.
Další možností by mělo být změřit hodnotu při zapnutém klíčku a hodnotu při vypnutém klíčku. Pokud se hodnota klidového proudu při vypnutí klíčku významně nesníží, je tady problém, Houstone. -
DIM 26.11.12 13:55
« Re: Akumulátor
Ahoj Wine,
díky. Přesto ječtě jednu otázku : jsou v pamětích jen chybová hlášení závad ?? Myslím tím to, jestli se prostě někde neroluje obecná historie. Jako třeba v černých skříňkách u letadel... Zní to trochu nadneseně, ale na druhou stranu i obyčejný počítač má svou historii všech příkazů k nalezení. já mám pocit, že mi v servisu někdo říkal, jak by bylo jednoduché např. při dopravních nehodách načíst z řídící jednotky údaje o rychlosti, o tom jak moc byl sešlápnutý plynový nebo brzdový pedál, jestli bylo zapnuto osvětlení, blinkr.....klimatizace, rádio.... Údajně to vše by tam mělo nějakou dobu zůstávat. A to by mě zajímalo, protože by to mohl být klíč k tomu zjistit, které zařízení mohlo zůstat v činnosti a vytáhnout veškerý život z akumulátoru.... -
WinDiesel 24.11.12 17:03
« Re: Akumulátor
Různé diagnostiky to řeší různě a záleží také na tom, jak to naprogramují inženýři výrobce vozidla.
Dost často bývají chybové záznamy rozděleny na:
minor / major (malá závažnost / velká závažnost)
případně
historic / current (stalo se dříve / trvalá závada)
Závady typu major a current obvykle rozsvítí kontrolku hlášení závady a následuje náhradní jizdní režim (nouzový stav)
Většinou všechny tyto závady zůstávají v paměti i po odstranění příčiny závady až do té doby, než někdo zadá přes diagnostiku: vymazat paměť závad. -
-
superkutil 16.10.12 08:59
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
kyklop: Jak Escort, tak obě Mondea byly kupované jako nové vozy. Pokud by to byly auta z bazaru, tak to neřeším. Ale za dost vysoké peníze jsem očekával nové vozy, které budou bezporuchové, alespoň první 3 roky. Fiestu jsem kupoval 3 roky starou, po nějakém Italovi, který ji dal hodně zabrat, dokonce byla bouraná, ale přesto to je můj nejméně poruchový Ford.
Před Fordama jsem měl různá auta, ale vždy bazarová, kupovaná 3-5let stará. Ale tak poruchová jako Fordy nebyla. Fordy měly největší náklady na ujetý km (pořizovací_cena - prodejní_cena + náklady_na_servis + palivo).
Také jsem počtu závad nevěřil, u provního Mondea to bylo 25 závad do týdne od prodeje. Chtěl jsem ho vrátit, ale auto bylo na Ford leasing a ten odmítl auto vrátit nebo problémy řešit. Nakonec se mi povedlo, že mi FMC slíbil výměnu za Focus. Jenže pak tvrdili, že to byl omyl oddělení péče o zákazníky a že mi auto vymění, ale úplně s nesmyslným doplatkem. A tak se 4 roky opravovalo. -
kyklop 15.10.12 23:12
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
k poslednemu odstavcu - servis vzdy skusa, co zakaznik znesie a casto uspeje (nie kazdy sa chce hadat). Nikdy sa mne nestalo, aby servis nedal nejaky zaznam, ci uz protokol, alebo popis vykonanej prace do servisnej knizky o vykonanej zarucnej oprave. Bolo to v casoch ked som mal k dispozicii firemne auta a mohlo mi to byt uplne jedno.
Tvoje zavady zneju az neskutocne, vyzera to tak, ze zakazdym si kupil nejaky kram v bazare, ktory bol otoceny na strechu