Peugeot 206 SW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Francie
to Mitsi:
No, me ve Francii nejvic dostalo, kdyz se mi v apartmanu rozbila lednicka.
Zavolal jsem technika, ktery dorazil, obhledl ji, potvrdil moje zjisteni, ze je lednicka kaput a sdelil mi, ze je nutne ji vymenit a ze se s ni za 5 minut vrati. Cekal jsem na nej hodinu, pak jsem se na to vykaslal. Dorazil druhy den a tvaril se jako by se nechumelilo. Jeste, ze jsme mel klice jeste od jednoho apartmanu, takze jsem tam mohl uskladnit obsah lednice. :-! Jooo, Francouzi jsou tezky pohodari. O restauracich a malych vesnickach ani nemluvim. Kdyz na ne clovek spusti par slov francouzky, tak to jde, ale jinak na vas docela kaslou. :? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
mitsi : presne tak, me je jedno jestli se pod dvere vejdu nebo ne, sklonit se muzu vzdy, a kdyz nakladam, tak sem taky sklonen, ze ;-) ja na France combicich hlavne ocenuji to, ze maji oteviraci zadni okno, jaka to je vyhoda, nadherna, kdyz nechci otevirat zadni dvere, tak si otevru okynko a je po problemu, nebo kdyz je velky naklad, tak to nalozim, zavru dvere, otevru okynku a nalozim zbytek pres okynko, to je taky ta vyuzitelnost
Rezerva pod autem : to je to nejlepsi co muze byt, clovek pichne plnej kufr, a pak to vsechno vyndavat, brr , to by se mi nechtelo, tohle reseni je je nejlepsi co znam ,a divim se lidem, co jezdi s autama od VW group, co na to nadavaj, kdyz je rezerva pod autem, taky na to prijdou, ze to je vyhoda ;-)
DOma mame tri France auta, a z toho dva combiky, a u tech si nemuzem stezovat, kdyz sme vezli sestru na prazdniny dom, z Grena, behem jednoho weekendu, tak cesta tam i zpet byla fine, auto nalezene vecmi sestry i jejiho pritele a mista tam jeste bylo habakuk a pohodli, co v tom aute je, nadhera (jelo se Lagunou) -
« Bez nadpisu
To Marlin:
Tento vikend jsem mel sanci si to take overit. Vezl jsem televizi s uhloprickou 72 cm v bedne. Mel jsem z toho docela strach, ale v pohode se vesla. Jen jsem nastavil operadlo zadniho sedadla do kolme polohy. Dokonce zbylo misto po stranach na tasky a nad krabici dost mista na koukani do zpetneho zrcatka. :-)
Kdyz jsme stejne velkou televizi stehovali ve fabii, tak jsme museli zadni operadlo uplne polozit a dat ji tam podelne, hlavne kvuli zkoseni patych dveri.
1142 mm mezi podbehy je dost velka vyhoda (fabia combi 1002 mm),
hloubka kufru u podlahy je 800 mm proti 990 mm u fabie, ale ztraci vyznam pri prevozu vetsich predmetu prave kvuli zkoseni 5. dveri, super je nakladaci hrana.
To Mitsi:
- umístění náhradního kola (když je pod autem, nemusí náklad ven...) a základního nářadí nutného pro jeho výměnu;
Tohle bych rekl, ze je dost podstatna vyhoda. Uplne mne mrazi, kdyz si predstavim, ze bych mel menit kolo u tchanovy plne nalozeny oktavky. :D
Jinak vsechny body, co jsi vypsal, dalaji kombi kombim a vice mene vysvetluji rozdily mezi VW a nemeckymi auty (nadrz, kufr, atd.) -
"-- skrytý --" 24.11.04 15:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ještě dodám další "zvláštní" hlediska, podle nichž Francouzi hodnotí kombíky:
- schopnost vyrovnat se s dodatečnou zátěží (tj. změnou jízdních vlastností po naložení);
- objem palivové nádrže;
- využitelnost vnějších zpětných zrcátek při naložení "až po střechu";
- účinnost topení/klimatizace ve větším prostoru kombi;
- akustická pohoda ve "větším" interiéru (zj. v "prázdném stavu");
- praktičnost a umístění roletek nad "půlkou" zavazadlového prostoru (např. z hlediska možnosti umístění dalších/těžších předmětů na roletku);
- umístění náhradního kola (když je pod autem, nemusí náklad ven...) a základního nářadí nutného pro jeho výměnu;
- velikost (vzdálenost za autem) a výška prostoru, kterého je třeba pro plné otevření zadních dveří (pozitivem je spíše opak toho, co příznivě hodnotí v německých časopisech, tj. co největší "světlost");
- umístění pantů zadních dveří, tj. jak moc omezují vstupní otvor;
- "světlost" podvozku naloženého vozu;
- délka střechy, délka, umístění a poloha nosných podélných lyžin (pokud jsou pevnou součástí střechy), jejich využitelnost pro montáž střešních doplňků (zj. dlouhých "rakviček" na lyže);
- atd., atd.
Je toho prostě mnoho a já osobně jsem se ještě nikdy nesetkal s podobným hodnocením jinde, než právě ve Francii. Docela by mne zajímalo, jak by se změnil pohled na některé vozy kombi u nás, kdyby se tady nějaké hodnocení ve shora uvedeném duchu objevilo...
PS: Ale stejně by asi bylo zmanipulované, tak k čemu by to bylo?! -
"-- skrytý --" 24.11.04 09:01
« Re: Re: Re: Re:
marlin: Já jsem nesrovnával mentalitu, ta je více než diametrálně odlišná (tu uvolněnou atmosféru mezi Frantíky, kteří opravdu - na rozdíl od nás - umějí žít, prostě zbožňuji...), já jsem srovnával "chalupářské potřeby" obou národů. Vlastně i tady je rozdíl: zatímco průměrného českého chalupáře zajímá u vozu kombi hlavně objem kufru, Francouze i jiná hlediska, poněvadž s tím plně naloženým kombíkem musí jet poměrně svižně ve velmi hustém provozu hóóódně daleko. A v tom je ten největší rozdíl! -
« Re: Re: Re:
no, nas je doma taky 5, ale jelikoz uz sme velky decka, tak nam LAguna combi nestaci ;-) ja mam vlastni auto a mamca taky vlastni (P 206 SW) a rodina je Laguna. Ja teda francouzsky umim jen par slov, takze bych se toho moc nedozvedel........ ale obecen , mentalita Francouzu a cechu je uplne jina... to proste nejde hauet do jednoho pytle, preci sme poznameny 40lety komunismu -
matuS 23.11.04 22:00
« Re: Re: Re: Jak odmlzujete?
To a: Já nevím, co furt všichni mají s tou vnitřní cirkulací! To je zařízení sloužící jenom pro opravdu zcela výjimečné případy (jízda v tunelu, za silně kouřícím vozidlem atd.), jinak by to vždy mělo být zapnuté na vnější vstup vzduchu. Nebo se snad někdo chcete ve vlastním autě udusit?
ja to mam zapnute skoro vzdy, kedze jazdim v meste.
ani nemusim ist za autobusom alebo nakladiakom, staci zigulak alebo stary favorit... -
"-- skrytý --" 23.11.04 19:52
« Re: Re:
Marline, když do Francie pravidelně jezdíš, zkus si občas koupit nějaký ten francouzský motoristický časopis (třeba AutoPlus, byť patří do stejné rodiny, jako AutoBild či AutoTip, ale obsah je o "něčem úplně jiném") se srovnávacím testem kombíků. Vřele doporučuji, jelikož tam se člověk opravdu něco dozví (na rozdíl od AutoBildu či AutoTipu).
PS:
- Frantící nejezdí pravidelně jenom do hor (lyžovat), ale prostě "odpočívat na venkov". Moře a letní dovolené do toho raději nepočítám, jelikož to jsou spíš "jednorázovky".
- Jinak uznávám, že průměrná francouzská rodina nečítá pět členů, ale v Čechách jsme na tom dnes ještě hůř, než Francouzi. Já jsem ale výjimka - mám tři děti! -
"-- skrytý --" 23.11.04 09:38
« Re: Re:
To marlin: Je vidět, že Francii znáš jenom z pohledu zahraničního turisty. Jinak bys totiž musel vědět, že je zřejmě málo zemí (a národů) na světě, kde má tolik lidí chatu či chalupu ve vzdálenosti min. 500 km od domova, a pravidelně tam jezdí (s "plnou rodinnou výbavou"). Právě ve Francii totiž umějí dokonale ohodnotit to, čemu se v hantýrce říká "aspekt kombi". Ale pozor! To není jen o objemu kufru, jak se to (velmi zjednodušeně či dokonce mylně) chápe u nás!
PS: Toto není vyjádření ke sporu, zda P407 či Oktávka O2, ale výhradně upřesnění některých souvislostí, jelikož k Francii mám osobně blízko a strávil jsem tam 5 let života. -
« Re:
jj, sem se spletl, sry :roll: kdzy sme s tatou testovali novou O2,tatik je stejne vysoky jako ja, a ja sedel za nim, tak jsem musel mit roztazene nohy, abych se za nej vubec vesel, s tim mistem to neni zas tak horky a v pezotu to bylo tak nastejno, kdyz jsem ho zkousel. Jenom podotykam, ze ve France mi prijde troku jina mentalita lidi, nez u nas,. Tady je preci jenom trosku bran na combiky jiny pohled nez u nas, preci jenom narod chaluparu, ve france to je neco jineho, tam to kombi ve stylu P 407 staci..... tot muj nazor.
Zase je pravda, ze kdyz sem zkousel P407 tak ja mam sedacku ridice dost vepredu, takze sem se za sebe vesel dobre a mista tam bylo dost.
Me jenom vadi ze dost lidi srovnava P407 a O2 -
"-- skrytý --" 22.11.04 22:01
« Bez nadpisu
marlin: P407SW je střední třída(nikoliv vyšší střední třída)podobně jako Mondeo, C5,M6,Accord,Avensis, Vectra,Laguna, Primera atd.
Jinak v O2 je vzadu víc místa, než v P407. To si trochu urostlý člověk sedne za volant a pak zkusí na zadní sedadlo. Ne že by řidič za sebou jezdil,to ne, ale jako měřítko prostoru je to dobrý. Dcera je vysoká jako já a za mne se musí vejít. V 407 kolenama do opěradla, v O2 ne. Takový rychlý a jednoznačný test.O tom, že P407 je hezký fáro není sporu.Ale pro lidi docela málo místa v podélném směru a taky nemá cenu obhajovat že ne. M6,Accord,C5 & jsou na místo o něčem jiném.
K image: kupovat kombi, tj SW pro image, se mi nezdá.Kombi je kombi a basta. Když se do něj nic nenaloží, pak je otázka, k čemu jej dělali. Postádá to smysl.Když, tak sedan, to chápu, ale kombi?No nic.Hlavně ať lidem P407 a O2 jezdí, aby to nebylo něco na způsob P307 a je to v "okeju".O2 nemám a nebude, to pro pořádek.