Citroen C5
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: c5
citroenc5>ja sa prave bojim hluku u benzinakov, cvakanie dizlov mi nejako nevadi, ale benzinaky vo vysokych otackach (ked idem podialnici) mi jeze pod kozu. Ja mam pocit ze moj megan neprijemne huci pri asi 4000 otackach (pri dlhej ceste), ale ked niekoho veziem tak mi tvrdi ze nic nepocuje. Zo skusenosti mam pocit de dizel je hlucnejzi pri pomalej jazde a pri velkej rychlosti jeho zvuk zanikne v hluku auta (kolesa vzduch ...) zatial co benzin je tichy v nizkej rychlosti, ale silno zacina hukat pri vysokej, a to je to co nechcem. Ale je zase fakt ze take auta ako Leganza 2.0 16V alebo VW golf 1.6 16V ma v tom to smere tiez silne sklamali - to uz ten Scenik 1.6 16V je tichsi. Na medaka alebo bmw nemam. -
« c5
to yyyy -
a. výbava - ano i Čechách je loketní opěrka jen ve výbavě SX, ve výbavě X si ji nemůžes objednat ani za příplatek. Ale podle toho co mi bylo řečeno to bylo rozhodnutí českého Citroenu že to bude nabízet s touto výbavou /v jiných zemích je údajne loketní opěrka v základu nebo ji lze doobjednat/. Je fakt že loketní opěrka je dnes v základu u většiny konkurentů a podle udělal Citroen chybu /navíc to opěrka v SX mi moc neseděla a přisla mi malá/
b. motor 2,0 16V - moc se mi libil. Byl velmi dynamický až lehce sportovní , přislo mi že mu vůbec ale vůbec nevadilo vytáčet ho do vyšších otáček, celé to byl ovelmi "plynulé" a souvislé. Na takové auto jako C5 mi přisel ideální (pokud s tím nechces závodit). Můžu říct že tento motor a jízda s ním mě utvrdil v rozhodnutí zvolit citroen
c. motor 2HDI - já jsem nikdy diesel neměl ale byl jsem mile překvapen. Hluku v kabine bych se nebal, bylo to v pohodě.
d. tlačítko sport - se nedodává do 1,8 16V a práve do 2,0 HD.
-
« Re: C5 - stabilita,bezpečnost a jiné
matuS> ten sport rezim (zase podla nemcov) znamena to, ako rychlo so do rezimu sport dostane a ako rychlo z neho zase vylezie, proste ak jazdis sportovo, a mas zapnuty ten "sport", tak ti to napriklad dlhsie trva kym ti po rovinke z rezimu sport vylezie do normalneho a prekvapi ta zmeknuty podvozok v tej zakrute co si to do nej chcel povodne napalit ... :-) ... a neviem ci to samouceni nie je nieco prave okolo tohoto, len si okolo neviem predstavit nijaku logiku :-( -
matuS 17.09.01 11:47
« Re: C5 - stabilita,bezpečnost a jiné
pives> bezpecnost chodcov, to je snaha o minimum ostrych a tvrdych hran, makka kapota, makke plasty atd...
yyyy> benzin je samozrejme silnejsi a rychlejsi, hlucnost je podla mna narovnako - je ich pocut velmi slabo. naftak poznas len pri volnobehu a pri pohlade na okamzitu spotrebu :-)
ja by som bral 2.0i 16v
uciaca funkcia - netusim, co to je. viem len, ze v tomto otcovom je to tak, ze ked dupnes na plyn a zatocis volant, tak vlastne sa sportovy rezim nahadzuje automaticky, dokonca mam pocit, ze trocha stvrdne servo, ale to moze byt subjektivne. vzhladom na tieto funkcie som zatial vyznam tlacitka sport nepochopil. -
« Re: C5 - stabilita,bezpečnost a jiné
NO!!! Konecne nejaky prilev informacii - tiez som zatial rozhodnuty pre C5 kombi, len ma stvu trochu s vybavami, vyzera to ze zaplatim za laktovu opierku cez melon ... a oni mi na oplatku pribalia 2.2HDI ... aby ich slak trafil, ale CITROENC5 - pises ze si sa previezol naraz s HDI (predpokladam 2.0) a s 2.0 16V ake mas dojmy z porovnania - dynamika, ako tie motory vovnutri pocut ... anything else? BTW, pokial sa nemylim (mam to od nemeckeho predajcu) tak 1.8 16V a 2.0HDI su zakladne motorizacie, a nemaju ten srandovny hydraktive sport prepinac ani "samouciacu" funkciu - tiez by mi mohol niekto vysvetlit co sa vlasne uci ... to je tam od 2.0 16V a 2.2HDI (ale u nas - u vas je to mozno inak) -
« Re: C5 - stabilita,bezpečnost a jiné
to Matus . crash testy - podle informaci které mi sdelil Citroen a je to i v jejich katalogu dostala C5 čtyři hvězdičky a navíc se chlubí že je tam několik zvláštních prvků pro bezpečnost chodců. Jejich pasivní bezpečnosti věřím.
Měl jsem možnost jet cca 1 hodinu s HDI a to samé s 2,0 16V. -
matuS 16.09.01 13:34
« Re: C5 - stabilita,bezpečnost a jiné
co sa tyka bezpecnosti, zatial som ziadne crash testy nevidel, ale picasso obstalo dost dobre, tak snad pokracuju v dobrom trende.
ja som sa viezol v dvojlitri zakladnom, a tam to nebolo. alebo to bol HDI? teraz si nepamatam. viem ze v jednom modeli to tlacitko sport nebolo.
radenie je na tom aute uplne super, je to kratka paka (bohuzial pokovovana, takze v zime to bude zabava kym sa vyhreje interier) a radi to uplne presne. ja neviem ake auto ten autotip testoval, ved ja som sa v citroen klube vyslovene vytesoval, ako sa na tom fasa radia rychlosti, mekko a presne.
no a kolkaty je to moj citroen? :-) musim to uviest na pravu mieru - ta c5tka je otcova, ja mam AXko dizel, sluzobne. okrem nich mal otec este 2 XMka (3.0 v6, 2.0i) xantiu 2.0i automat, AXko D Spot, bolo toho dost, ale musim podotknut, ze zatial najlepsie auto, aspon podla mna bola mazda xedos 9 2.5 v6
bol si uz vlastne na nejakej skusobnej jazde? -
« C5 - stabilita,bezpečnost a jiné
to Matus a Mracek. Diky Vám moc za Váš čas který jste věnovali odpovedím na mé otázky. Máš pravdu a dobrou pamět - vyzkoušel jsem asi vše co je na trhu a rozhodoval jsem se mezi Hondou Accord a C5. Honda Accord je fantastické sportovní auto a musím říct že jsem v životě neřídil nic lepšího. Mám ale rodinu a vozím často zahraniční obchodní partnery a hlavně kvůli tomu jsem se rozhodl pro super pohodlí Citroenu C5. Vím že jsem volil mezi dvěma "extrémy" ale žádná jiná auto mě tolik nezaujala. Jak jsem poslední dobou navštěvoval různé autosalony, kluby a ptal se fandu Citroenu pochopil jsem že Citroen není obyčejné auto ale kategerie sama pro sebe- a to myslím vážně. Moje volba (i když jsem si vyzkoušel veškerou konkurenci na trhu)byla především otázkou SRDCE. Ted potřebuji přesvědčit i rozum že je to i bezpečné (mám rodinu a malé dítě) a kvalitní (něco to vydrží-aspon to co průměrné německé auto).
Myslel jsem že manuální tlačítko na polohu SPORT obsahuje Hydractive III plus. Hydractive III plus se v Čechách dodává standardne do 2,0 16V již ve výbavě X. Ale díky za upozornění, ještě jednou se zeptám u dealera.
Co přesnost řazení (v Auto tipu to kritizovali)? Asi přestanu číst testy jenom z toho blbnu protože mě se to zdálo velmi dobře odstupnované a s motorem dobře sladěné!
Mimochodem kolikátého máš Citroena ? Omlovám se ještě jednou že se furt ptám - ale rozhodnout se pro koupi prvního Citroena je jedno z vážných rozhodnutí ! Čau
-
« Re:
Testovana byla C5 2,0 SX, vcetne prepinani tvrdeho podvozku. Ten test sice vyhrala Laguna a to predevsim diky cene, ale Citroen byl hodne chvalen za to, jak tlumy veskere nerovnosti, ikdyz se vice naklani! Jenze normalni clovek s tim nikdy nejezdi tak, aby se dostal na hranici toho, co auto vydrzi. Takze pro pohodovou jizdu je to auto jako delane a nevyklepe s tebe dusi:-)! -
matuS 15.09.01 11:27
« Bez nadpisu
c5> este jedna vec: v zakladnej verzii nieje prepinadlo na sportovy rezim podvozku. je tam len nastavovanie svetlej vysky. zisti si u predajcu, ci sa ten podvozok sam prepina do sportoveho modu, alebo je tam len komforny mod. v baliku pack uz manualne nastavovanie tvrdosti podvozku je. -
matuS 15.09.01 11:23
« Re: bezpečnost,stabilita, naklánění
citroenc5> ideme po porade: radost soferovat, suhlasim :-)
vektru som soferoval velmi kratko, a nedokazem to porovnat, co sedi lepsie. ale isiel som s novym faceliftovanym passatom, sme to s kamaratom porovnavali, a islo to rovnako. v passate je lepsie pocit zo sportovej jazdy, lebo ma tvrde sedadla a menej ucinny posilnovac riadenia
neviem aky model testoval autotip, ale ten otcov sa nenaklana _vobec_ a o ziadnej nestabilite v zakrutach nemoze byt ani reci. ved prave o to ide v hydroactive III, ze to auto eliminuje naklananie, tak ako to robil akcny model xantia aktiva a tak ako to ma mercedes SL. jedine co sa da vytknut je prilis silny ucinok posilnovaca, dokonca som niekde cital, ze tam nieje priame spojenie volantu s riadenim, cize nemas takmer ziadne razy od volantu a necitis co sa deje, a to prave na lade moze byt problem. ja si ale myslim, ze na lade ta zradi kazde auto, ak nemas klince.
btw myslim, ze pack vybava nema tento najsilnejsi posilnovac, tak snad v tom 2 litri to bude lepsie. ja som s 2 litrom jazdil, ale nepamatam si, ako ten posilnovac fungoval
co sa tyka motora, vybral si dobre. ja by som tiez bral radsej tento 2liter s manualnou prevodovkou a v zakladnej vybave + klima 2 zony + pack look + pack odkladacie priestory, alebo rovno strednu vybavu pack, uz tam nieje velky cenovy rozdiel. velmi dobre sa tam ten motor hodi.
co sa tyka kvality - v podstate niesu ziadne problemy, akurat nam vzadu bucha umelohmotny kryt podvozku o napravu, v servise o tom vedia, vedia o tom uz v tovarni, je to novorodenecka chyba, teraz nakupuju tesnenia a 2 tyzdne by to malo byt spravene. inac ziadne problemy zatial niesu, cakame na zimu, vtedy sa asi najviac ukazuje kvalita vyroby.
jednu vec som chcel - ty si uvazoval aj o accorde. ak chces sportove auto, neber citroen. co sa tyka jazdnych vlastnosti a motora, accord je na tom urcite lepsie. tento citroen je robeny ako rodinne pohodlne auto. pytaj sa dalej :-) PS: citroen ma rozsiritelnu zaruku na 3 roky, doplaca sa nejaka suma, ale neviem kolko -
« bezpečnost,stabilita, naklánění
Ahoj všichni. Jsem již téměř rozhodnutý pro koupi C5. Byl by to můj první Citroen - dosud jsem mel německá auta (Vectra, Passat).
Několikrát jsem se svezl a můj dojem je - radost tohle auto řídit . Stále ve mě ale vrtá červíček pochybnosti v této oblasti:
A. je to bezpečné alespon podobně jako Vectra , zvláště zda to bude SEDĚT v zatáčkách a nebude se moc naklánět-bude to stabilní a bezpečné, zvlástě v zimě a při náledí ? Citroen a jeho hydraulika/naklánění v zatáčkách je něco pro mě zcela nového a já v tom nemám zkušenosti. Například v posledním Auto tipu (18/2001) vyloženě upozornují na to že se v zatáčkách dost naklání a je nestabilní. díky za Vaše zkušenosti a názory. Mám rodinu a bezpečné a spolehlivé auto které se chová předvídatelně je pro mě důležité. Zvláště mám strach aby me to nezradilo někde v zimě při náledí...
B. finančně mi to vychází na motor 2.0 16V. Svezl jsem se s tím motorem zatím krátce a zdál se mi vynikající. Máte někdo jiné zkušenosti a doporučení ?
Moc děkuji za Vaše názory a doporučení, které snad definitivně zažehnají mé poslední obavy - holt rozhodnutíá koupit něco tak unikátního jako citroen s jeho hydraulikou je trochu komplikovanější ... Díky -
« Páté dveře
Krátce jsem C5 prohlížel v Brně na Autotecu. Překvapilo mne, že do kufru (kombíku) jsem se svými pouhými 180 cm nemohl bez sklonění hlavy, nebo rány do ní. Podle informátora vůz při parkování klesne, s nastartovaným motorem je (nevěděl o kolik) výš. Jenže zavazadla se nakládají (zejména) s motorem v klidu. Jinak se mně líbil.