Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« servis
Zajímala by mě Vaše zkušenost se servisem (seřízení motoru). Mám najeto 100 000Km a zatím
se pouze měnil rozvodový řemen a svíčky. Tak bych
to chtěl dát seřídit ale ve většině servisů v Plzni moc velké zkušenosti s tímto motorem asi nemají (viz problém žhavení v Plzni mě takřka všude řekli že se s tím nedá nic dělat ,jedině že by se tam dal startér z 1,6)tak bych chtěl zjistit jaký servis se vám osvědčil? -
« Re: žhavení
Je to to cidlo pred motorem (tusim ze z nej jdou 4 draty). Vysledkem vytazeni je, ze ti neukazuje budik teplotu motoru, ale je zajimave, ze chladici ventilator se v pripade potreby zapina.
To cidlo vpravo nahore s jednim dratem je na indikaci poruchy mazani. -
« Re: žhavení
V zime jsem mel problemy se zhavicima svickama a abych vubec nejak nastartoval, tak jsem pouzival startovaci spray. Jenze ouha. Zhavici svicky jsou ted sice v poradku, ale auto pri teplotach nad 70 stupnu odmitalo startovat. Nastartoval jsem tak do 5 minut po vypnuti motoru nebo jsem musel tak hodinku pockat, az motor vychladne. Priciny tohoto muzou byt asi 3 nejdulezitejsi:
1) Je v * cidlo a svicky nezhavi. Nenastartujete pokud ma motor mezi 70-80 stupni. Vymenit cidlo (cca 800 Kc). V nouzi se da odpojit a jezdit bez nej.
2) Byl menen rozvodny remen a ten kdo to delal je prase a neseridil cerpadlo. Predvstrik prichazi v dobe kdy ho motor neceka a auto nestartuje. Nestartuje i pri teplote vyssi nez 80 stupnu. Seridit. Cena jen za asi 2 hod prace kolem 400 Kc.V nouzi se da opet odpojit cidlo teploty motoru.
3) Je v * starter a pri startovani ma tak velky odber, ze proud nestaci pro predvstrik. Projevuje se taky pri teplotach nad 80 stupnu. Pri zapnutem zhaveni nastartujete bez problemu. V nouzi se da opet odpojit cidlo teploty motoru.
Novy starter do F1.9D cca 7000 Kc. Starter se da odrovnat samozrejme opotrebenim a nebo pri prudkem vybuchu smesi pri pouzivani startovaciho spraye. Takze startovaci spray v zime jo, v nouzi, ale vymenit svicky jeste ten den, co se zavada projevila jinak si odrovnate starter v lete se budete divit.
Co se tyka te bionafty. Zacal jsem na ni jezdit kdyz melo auto najeto kolem 50 tisic, a pocital jsem s tim, ze po par nadrzich budu menit palivovy filtr, ale nestalo se a na bio jezdim furt a naprosto bez problemu.
-
"-- skrytý --" 23.06.00 11:10
« Re: žhavení
stejné problémy startování (žhavení ) jsem měl taky. při garančce to v servisu poladili (nevím, čím a kde - odkud řídící jednotka žhavení bere teplotu a čím se její úrověň dá nastavit) Pak to žhavilo i chladnější a bylo po problému. Až se mi zdálo, že to žhaví zbytečně, určitě bylo je větší opotřebení žhav. svíček, ale on startér a aku taky není zadarmo. -
« Re: Octavie
Zase jeden homosexuál!V jeho případě se však
jedná o úchylku v jeho palici!Je to klasický
případ nedomrlého a zamindrákovaného mongolíka,
který si tímto stylem léčí komplexy,protože každý
nemůže být tak chytrý a krásný jako my ostatní!!
Viz.jeho slinty v ostatních rubrikách!!!! -
« Re: sthm
bohužel schéma žhavící elektroniky se mě nepodařilo sehnat tak jsem to rozebral a zjistil
že výstup je přes relé. K tomuto relé jsem paralelně připojil druhé s kontakty na 40A ve výprodeji včetně konektorů (cca 50Kč) a relé spínám v případě potřeby tlačítkem.Cívka relé jeden vývod na kostru a druhý přes tlačítko na pojistku od rádia. -
« Re: sthm
Mohl by jsi mi blíže popsat,jak postupovat,nebo
jak zapojit onen paralelní okruh!Mám uplně stejný
problém.Jakmile je teplota na budíku 70,tak startuju jak magor,žhavení samozřejmě nesvítí!!
Myslím si ale,že někde musí být trimr na nastavení
teploty do které motor musí žhavit,můj dojem!!!
Dík za informaci!!CAU!!