V zime jsem mel problemy se zhavicima svickama a abych vubec nejak nastartoval, tak jsem pouzival startovaci spray. Jenze ouha. Zhavici svicky jsou ted sice v poradku, ale auto pri teplotach nad 70 stupnu odmitalo startovat. Nastartoval jsem tak do 5 minut po vypnuti motoru nebo jsem musel tak hodinku pockat, az motor vychladne. Priciny tohoto muzou byt asi 3 nejdulezitejsi:
1) Je v * cidlo a svicky nezhavi. Nenastartujete pokud ma motor mezi 70-80 stupni. Vymenit cidlo (cca 800 Kc). V nouzi se da odpojit a jezdit bez nej.
2) Byl menen rozvodny remen a ten kdo to delal je prase a neseridil cerpadlo. Predvstrik prichazi v dobe kdy ho motor neceka a auto nestartuje. Nestartuje i pri teplote vyssi nez 80 stupnu. Seridit. Cena jen za asi 2 hod prace kolem 400 Kc.V nouzi se da opet odpojit cidlo teploty motoru.
3) Je v * starter a pri startovani ma tak velky odber, ze proud nestaci pro predvstrik. Projevuje se taky pri teplotach nad 80 stupnu. Pri zapnutem zhaveni nastartujete bez problemu. V nouzi se da opet odpojit cidlo teploty motoru.
Novy starter do F1.9D cca 7000 Kc. Starter se da odrovnat samozrejme opotrebenim a nebo pri prudkem vybuchu smesi pri pouzivani startovaciho spraye. Takze startovaci spray v zime jo, v nouzi, ale vymenit svicky jeste ten den, co se zavada projevila jinak si odrovnate starter v lete se budete divit.
Co se tyka te bionafty. Zacal jsem na ni jezdit kdyz melo auto najeto kolem 50 tisic, a pocital jsem s tim, ze po par nadrzich budu menit palivovy filtr, ale nestalo se a na bio jezdim furt a naprosto bez problemu.