Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: zzzzzzzzzzzzzziiimáááááá
Jezdím na Bio pořád a zatím OK žádné přísady nedávám a auto stojí stále na ulici. Takže ráno po nastartování to má zvuk jak traktor ale chytá spolehlivě a po pár metrech to se to ztiší , ale prvních cca 10 vteřin je to opradu jak traktor.Spotřeba je na tratě delší 15km je do 6l na tratě do 2km je něco přes 7l ale to se ani nezahřeje. Přeji všem Vše nej.. do Nového tisíciletí.
Standa -
« Re: zzzzzzzzzzzzzziiimáááááá
U nas v Moskve uz mrzne asi mesic, i kdyz s prestavkami. Ja tankuju vzdycky pulku nadrze a kanystr, abych si mohl vzit drobet do sklenice, kterou stavim v garazi na polici. Rano se kouknu, jak ta nafta vypada. Muze byt lehce bila a nepruhledna, ale musi tyct pri sebemensim nahnuti nadoby. Za 4 zimy jsem zrovna s naftou problemy nemel, ale u pump je zimni. Je treba se ptat pri tankovani. V takovem pripade nejsou treba zadne prisady (protigelove), prestoze je hodne lidu pouziva. Jestlize u pumpy reknou, ze je nafta letni, tam muzou byt problemy nize - 5 st. Potom prisady, samozrejme pred natankovanim, aby byly platne.
Zdravi Mirek -
« Mlhovky + koncovka
Zdravíčko, včera sem si koupil v autodílech sadu originálních mlhovek na novej model Felicie. No, když sem se jal zapojovat, jaké bylo zjištění, že úchytný pérka v sadě chybí, v instalační kabeláži jsou svorky na starý model a uchycovací šrouby nejsou vůbec. Okamžitě jsem to reklamoval a dohnal, ale pokud budete chtít koupit jenom samotný konektory na mlhovky, tak pár vyjde na 320 Kč, jedno perko na 40 Kč, teda to se Škodovka tentokrát s cenama náhradních dílů překonala.
A propos ještě jedna věc, nemůžu dohnat nějakou slušnou masivní koncovku vejfuku, všechny sou dělaný na rovný zakončení, jenže jak známe, diesel má vejfuk zahnutej dolů, co by ste doporučili? -
« Re: Pneu a brzdy
Muj autak je z podzimu r. 96, takze tam byly Matadory MP 11. Vzhledem k tomu, ze v Moskve je zima pul roku, ujel jsem na nich tak 45 tisic, maji jeste pribl. 4 mm vzorku, ale sjizdeji se velmi pravidelne, i vepredu. Jezdim ale klidne, i kdyz v Moskve se pomalu jezdit po meste neda, mezi krizovatkami tak 80 - 100, jinak brzdite provoz, coz je v prvni rade nebezpecne pro sebe.
Brzdy: nerekl bych, ze jsou jedovate, a to uz u noveho auta, mohly by byt daleko ostrejsi, je na no treba pri jizde myslet. Predtim jsem jezdil asi pul roku na fungl nove Felde Combi 1,3 benzinove (karburator), na niz jsem presedl z Tavrije (Ukrajina, male a lehke tridverove auto, 880 kg, motor 1,1, neprilis kvalitne delane, brzdy bez posilovace) a malem jsem si pri prvni jizde po meste s tou Feldou rozbil hubu o prede mnou jedouci auto. Nezvyk, ale uz to melo asi 2000 najeto, takze kotouce a desticky by uz mely byt prizpusobene, takze brzdy jsou podle mne celkove prece jen dost mekke.
A jeste k motoru. Zhruba az po 20 tisicich to zacalo znatelne lepsi tahnout a taky, subjektivne, to trosku ztichlo teply. Stejne ale v porovnani s temize auty, ktere posloucham v Cesku, mi to jde urcite hlucneji, nevim proc, muze to byt ruskou naftou, ktera ma pry cetanove cislo realne od 35 do 45, nevim.
Zdravi Mirek -
"-- skrytý --" 07.12.00 15:18
« Re: Pneu /tlumice
Teda s temi tlumici bych i souhlasil, taky se mi zda, ze prenos zvuku z naprav do kabiny je tim vyssi. Ale s brzdami - ty jsou stoprocentni a jdou velmi zlehka. Ubrzdil by to i motyl :-)
Ale pravda je, ze mam u Feldy ABS a co ja vim, treba jsou brzdy (nebo jejich posilovac) u verzi s ABS vykonnejsi. -
« Re: Pneu
Drobet bych rozvinul Tvoji úvahu o značce pneu.... zkus jezdit na 185/60R14, Michelin Pilot, a rozhodně nebudeš používat ve spojitosti s držením stopy slovo "spekulovat" -:))
Co mě ovšem pánové dnes ráno zarazilo, že samotnej prodejce přiznal, že na 1,9D motor jsou poddimenzovaný nejen tlumiče (stará pisnička), ale i brzdy, tedy že ony jedovky z 1,3MPI se nikdy nechovají na dieslu tak jedovatě,....prej by bylo třeba větší koutoče nebo silnější posilovač. A opět, zase výměna oleje po 7,500 km, safra, nejde s tim něco udělat? Hoří Vám taky na předku tak gumy? U benzína to šlo, ale u D to je hotovej brus na pneu...
-
« Jeste jednou o tom oleji.
No, nekdy tam tu syntetiku necham i 11 - 12 tisic, to je pravda, ale vic radsi ne.
Pokud jde o zvysenou spotrebu jakozto indikator potreby vymeny oleje, myslim si, ze je to ciste teoreticka zalezitost. Ony vymeny podle poctu km jsou taky jen vlastne takovym nejsnazsim, kompromisnim, ale dobrym praktickym voditkem, hlavne ale zalezi na druhu provozu. Totez lze rict treba o vymenne lhute rozvodoveho zubateho remenu. Napr. velke lodni doky nebo letiste maji laboratore, kde berou z lodnich dieslu nebo z leteckych reaktivnich motoru vzorky oleje a urcuji vymenu podle jeho skutecneho stavu.
Pokud jde o chladici kapalinu, mrkni se za motorem na plechovou prepazku pod telesem topeni , jestli tam neni mokra stopa. Ja jsem uz dvakrat nalil do chl. kapaliny tzv. tekuty hermetik, protoze mi vlozka topeni tekla, prave na tom plechu to bylo krasne videt, zejmena, mas-li tam cervenou G-12. Odjezdil jsem v pohode zimu i leto, vcelku to zatim netece, motor se chladil i ve triceti v pohode. Ahoj! Mirek -
« Pneu
Nedá mě to a musím reagovat na příspěvky o průměrech kol a vlivu na spotřebu. Problém je v tom že 13"pneu jsou 13"70 a 14"60 takže výsledný obvod kola je přibližně stejný proto
i hodnota ujetých KM je stále se stejnou chybou.
Jediné v čem vidím přínos 14" kol je možnost použít širší pneu pak se dá spekulovat o tom zda se auto chová lépe nebo hůř a za jakých podmínek.
Ovšem podle mě mnohem víc záleží na kvalitě Pneu.
Původní Matadory jsem nahradil Michelinkamy MX a auto se chová mnohem lépe (Originál Matadory se dva kusy sjížděli do hranata jako kdyby byl štatný tlumič. Tlumiče jsem nechal proměřit a byly OK stále je mám na autě a Micheliny se sjížděj rovnoměrně a hlavně auto o poznání lépe sedí v zatáčkách.) -
« Re: spotřeba a tak...
Vlami, disky 14" 5,5 jsou na feldach povolený již od počátku. Tedy dáš na ně max. 175/60 R 14
Jenže já tam dal 185/60R14, a mohou jít až do 205. Mam tam 6 palcáky, ale mužu říc, že sem tam měl i patnáctky, 195/50 R 15. Policajti nic neříkaj, když to nečučí z kastle ven, to řvou spíš víc, když máš standardní pneu, ale s podložkama.....
Ty patnáctky už je fakt darda, jednak je musíš hodně fest nafoukat a za druhý pokud jezdíš ve městě (Plzeň), tak se s nima můžeš rozloučit, protože silnice sou šílený, viz. Tramvajový pásy, dlažba a tak. Z mý zkušenosti vidim kompromis v 185/60 R 14.
A kdo má neska pěkně upravnený auto a na všechno povolení??? -
« Pro STHM, Mirka a Vlamiho
Mám stále olej na max a ani kousíček mi to neubylo.
Najel jsem již 4500 km a ani kapka. Asi to záleží na motoru a kolik má skutečně najeto. Na mém stroji je 75 tis. km a dolejvám zatím jen naftu.
Mimo jiné mám pocit, že mi ubývá chladící kapalina. Nechal jsem si jí před měsícem měnit a ubyla mi mezi rysky max. a min. Máte s tím někdo zkušenosti ??? -
« Re: Jeste jsem zapomnel pro spotrebu oleje Fel 1,9D
Z vlastní zkušenosti měním olej jen něco málo nad minimum a vůbec nedolejvám .Měním po 10Tis. plnou syntetiku VAT Gold. Když dám ojel k maximu tak mě
stejně velmi brzo klesne k minimu a pak již neubývá z toho usuzuji že to co se dá navíc projde přes válce jako palivo.(dokonce bych řek že to i víc kouří když se doleje k horní rysce) -
"-- skrytý --" 04.12.00 10:37
« Re: spotřeba a tak...
Mirku z Ruska - s tim olejem - menis syntetiku po 10000 km. Nebude to predcasne? Mne v servisu sdelili, ze mineralni olej se ma menit po 7500 km, polosyntetika po 10000 km a plna syntetika po 15000 km. Ale mas pravdu, radeji si priplatit nez riskovat. A jeste neco, nutna vymena oleje by mela na sebe upozornit i vyssi spotrebou, nez je obvykle. Ale o kolik vyssi, to zatim nevim.... -
« Re: Jeste jsem zapomnel pro spotrebu oleje Fel 1,9D
VW skutecne pise, ze pri nepriznivych provoznich podminkach, kam radi take napr. "casty mestsky provoz" (!!!, to je u mne 90 %}, muze cinit spotreba oleje az 1 l na 1000 km. Ja to drzim porad pokud mozno bliz k maximu na merce a mezi vymenami, tj. za 10 tisic, tam celkove ten litr dolejvam, jinak bych urcite spad pod min. To znamena, ze trosku mi to olej bere, motor je pritom absolutne suchy, nikde nic netece. Cau, Mirek. -
« Ahoj mirkzruska a sthm ... (:o)
Už mám najeto 220 km na SETADIESEL a zjistil jsem, že to na "teplý" motor startuje lépe (divné ..). Nemohl jsem tomu uvfěřit, protože jsem byl zvyklý skutečně chvíli ( cca dvě sekundy )točit na norm. naftu, než to chytlo. Na SETADIESEL (nechci to vychvalovat) to chytá hned. Uvidíme co bude dál. Budu vás průběžně informovat (pokudto někoho zajímá). Zhruba za dvě až tři nádrže změním značku ... uvidíme ...
Zdraví MONASTUS CLADRUBIENSIS. -
« Re: spotřeba a tak...
Jak vite, mam v Moskve na Felde Kombiku LX najety 92 tis. km. Leju tam jedine cistou syntetiku, Mobil F1 5W/50, menim po 10 tis. Je to drahy, ale do oleje ty prachy investuju vzdycky.
K otackam: od 2 do 3 tisic to jede, vic to nikdy netocim, nevidim v tom zadny smysl.
Spotreba: v lete lehce pod 6, v zime 6,5 - 7,5, ale tady jsou zimy prece jen tuzsi, byva i - 25. Spotreba silne zavisi na druhu provozu, ve meste nejmin o litr vic.
Zdravi Mirek -
« Re: Seta vce Felicii 19 D
Najezdil jsem na Setadisel cca 10 tis.km a ani ve výkonu ani ve spotřebě nevidím rozdíl (do té doby
jsem tankoval výhradně u Shellu).Teď jezdím k OMV
na SETA. Jednou jsem před 2 roky natankoval u Benziny na Moravě a rázem jsem se nestačil divit
protože auto totálně zlenivělo a spotřeba byla rázem cca o 1,5l větší a to byla normální nafta.
Takže záleží také kde tankujete (samozřejmě že ne všechny čerpadla Benziny budou stejné ale při dojezdu přes 700km na nádrž raději tankuji vždy
na stejném místě i u stejného stojanu). -
« Seta vce Felicii 19 D
Ahoj Fšichni diesselaci !!! Právě včera jsem do své Felicie natankoval 30 litrů Seta diesselu a čekám, co se stane ... Je mnoho názorů, co jsem si vyslechl o bionaftě, několik jich najdete zde v koncerenci: Bionafta, Bionafta, nebo motorová nafta ... Ujel jsem už asi 100 km a nepocítil jsem žádný rozdíl. Ani v hlučnosti motoru, ani ve výkonu (spotřebu a opotřebení teprve zjistím ..). Dokonce bych tvrdil, že to jede lépe, ale to se mi nezdá. V úseku dálnice Rozvadov Plzeň u Nýřan jsem do mírného kopce jel 160 Km/h, což se mi s normální naftou nepovedlo. Má někdo z vás zkušenosti ??? Jezdí někdo na EKODIESSEL ??? Měl bych se něčeho vyvarovat, nebo se na něco připravit ??? Jinak ještě pro zainteresované: SETA diesel stojí od 22.5 - 23 Kč/litr, podle toho, kde jí tankujete a u ONA - TANK ONO Nýřany stojí (dle mého nejlevnější benzínka v ČR) Ekonafta 20.9 Kč. Ale to jsem ještě nerisknul ... -
"-- skrytý --" 23.11.00 23:46
« Re: spotřeba a tak...
Dotaz k Ventilovi. Na Felicii Diesel je mozne obout disky R14? Je to povolene v tech. prukazu? Ja to tam nemam (mam Feldu z r.1996). A pouze dopredu nebo je pak nutne na vsechna kola? - urcite na vsechna.
BP: Pises ze 4300 otacek delas bez problemu. To ja ti mohu rict, ze mam problemy ho vytocit - leda na dvojku, to joo.
Zajimala by mne vase spotreba oleje na 1000 km. V technicaku se pise, ze spotreba oleje 1 litr na 1000 km se poklada za normalni. Mne to olej vubec nezere, mezi vymenami oleju nemusim doplnovat ani kapku.
Chystam se ted tam nalit polosyntetiku a tedy vymenovat motorovy olej budu po 10 000 km. Ma s tim nekdo zkusenosti? Pry to ma vydrzet 10000 km a syntetika 15000 km (olej je vsak o dost drazsi). Jaky motorovy olej vlastne pouzivate? -
« Rychlost a tah
Ahoj BP !!! Jáměl tu čest jet s mojí Felicií 1.9D téměř 180 km/h, ale to jsem jí musel chvilinku předtím rozjet z kopečka. Jinak po rovině i do mírného kopečka dokáže držet 160.Co mně fakt mrzí je to, že pětka v této rychlosti nestačí. Ale jinak fakt velice dobré a spolehlivé. Jinak bych ale asi neřekl, že je to rychlejší. Na stejný zařazený stupeň určitě, ale akcelerace je pomalejší. Alespoň mi to tak připadá, protože rodiče mají 1.3 benzin 50 KW. Potřeboval bych to porovnat s jiným dieselem ... -
« Muj komentar k 4-letému používání
Novym typem to nebude! Mam doma take lahvace v kobiku od roku 1997 najeto 80.000 a to tech 15.000 bez vytaceni! Mam pocit ze zacal lepe tahnout a spotreba je super jel jsem do madarska, 4 h cesty průmerna rychlost 90 km/h a spotreba 4,7 l/100 a to nalozený auto!!!
S tema gumama to jsi udelal to nej! a s tlumicema s tebou souhlasim! Teprve od 1998 davali na predek 14" . Meli jsme 13" a pumpovali jsme to kazdý mesic! a navic se i rozhodila geometrie.
Na mereni jsem nebyl, ale muzu potvrdit ze jsem mel moznost se projet s cizi 1.9 a trosinku to bylo poznat ( dobre zajetí!)
Myslim ze s tech 47 kw je ted 50 kw! Jelikoz jsem to mel moznost porovnat s 1,3 50kw na rozjezd me vzala (Kratká 1.!) ale při 60km uz jsem byl na tom lepe a pri 130 km v kopci! nema 1,3 sanci!! daleko za mnou! Tomuhle motoru je vůbec nejlepe na dalnici, do kopecku nestraci na dechu BRNO-PRAHA! Nejlip se mu toci 120-150!, ovsem s max. je to horsi ze 150-165 to trva hodne dlouho. Max po rovine jsem udelal 175!!! (odchylka muze byt, ale presto! Tenkrat jsem predjizdel octavii 1,8 myslim ze s toho byl dost vydivenej :)) Ale jinak je to fajn auto, az na to ze pri predjizdeni po okresnich silnicich uz nema zadne rezervy, od 1900 zacne mirne tahnout nejvice tak 2400-3300 a u 3700 obrovsky fading, ovsem 4.300 no problemo! az na ten rev buracejicího dieslu!. A zima? Skvele auto na pretacení! Prehodit zadek pred sebe zvladne i zacatecník proto pozor!!!
Olej! po kazdych 7.500 !!! Neni to turbo (15.000)
Mej te se fajn!
-
« spotřeba a tak...
Už pár měsícu jezdim se svým Lahváčkem 1.9 D, v červnu sem si obul 185/60R14 a musim podotknout, že spotřeba se pohybuje někde mezi 5,6-6,0 l/100km, takže pohodááá. Na diesla nadávat nemůžu, maximální spokojenost. Měl sem před tim benzíňáky 1.3 a byl sem v servisu jako doma. Nevim, jestli je to tim, že je to diesel, nebo model 2000, ale spokojenej sem až moc. jediný, co mě drobet mrzí, jsou poddimenzovaný přední tlumiče na ten težkej motor... -
« bionafta a MATTONI (velice dobrej dotaz)
Ahoj Mattoni, zkušenosti s emisemi nemám, ale normy pro kouřivost a ostatní emise jsou tvořeny pro klasickou minerální naftu, to je jasné. Vzhledem k tomu, že BIONAFTA je čistčí (desulfidovaná a dekarbonizovaná), má lepší výsledky než klasická nafta. Proto bude lepší se zeptat v servisu, kde STK a emise poskytují, co je třeba. Podle mně se na to neptají ...
Co je však pravdou ??? Když to zjistíš Mattoni, dej vědět. Rád si Tě poslechnu ... -
« Spotřeba
Před měsícem jsem si pořídil Fel. 1.9D krátkou verzi, s kterou se mi vyšplhala spotřeba na 6 l/100 km, což je opravdu mnoho. Je pravda, že jsem to "trochu" honil, ale myslím že to je fakt moc.
Jezdím na pneu BARUM 175 ... Nemáte někdo zkušenosti s užšími pneu ??? Nemám si to přezout radši na užší ??? Nemáte někdo zkušenosti ??? -
"-- skrytý --" 01.11.00 18:37
« Bionafta
No vyborne, tady jsou rady okolo bionafty, neni ani treba zakladat dali tema (jako se stalo), ale mnohem lepsi se podivat do ARCHIVU a ozivit podobne zapadle tema. Takze stalo se, jedeme dal.
Mam starsi Feldu 1.9D GLX Combi, zatim mam jen pocatecni zkusenosti, najel jsem cca 4000 km na naftu, chystam se obcasne tankovat bionaftu (30%).
K te spotrebe u Feldy 50kW - nasi ji maji, jezdi s ni pomalu a s motylem na plynu a maj 5.5-5,7 l/100 km (najeto 75000 km). Takze da se, to ano - ale spise vyjimecne. Stejne tak se da s 1.9D jezdit za 4,9 litru nafty. Ale o tom uz jsem nekde tady [Spotreba paliva?] psal. -
« Re: re:mattoni bio-nafta
Jsem přesvědčen do toho jít . Dnes jsem také konečně jsem našel v Plzni servis kde jsou mi ochotni auto seřídit bez toho aby řekli že když to nějak jede abych se do toho nevrtal prý je třeba jednou za rok nastavit vstřikovací tlaky. Tak jsem zvědav jak dopadnu. Jinak mě potvrdil že by to mělo více méně vydržet setadisel a sada těsnění prý stojí cca 3000kč ale měnit ji je prý zbytečné preventivně, ale jen v případě že by původní těsnění nevydrželo on totiž prý Lukas do některých čerpadel již dával těsnění které je vůči bio-naftě odolné. -
« Re: re:mattoni bio-nafta
ze se vam do toho micham - ono by se ani s Feldou nemelo celkem nic stat pri provozu na bio. Problem muze byt v tom, ze tesneni ve vstr. cerpadle neni uzpusobeno na pouzivani bio, takze muze "korodovat" (nevim, jak to jinak rict). Nicmene dnesni smesne bionafta uz obsahuje pouze cca 30% (coz je dano zakonem jako minimum) MERO, a je tedy mnohem mene agresivni vuci motoru (spis vuci neupravenym pryzovym soucastkam v nem) nez byla puvodni klasicka bionafta (100% MERO). Faktem je, ze Felda nema pouzivani bionafty povoleno, primovstrikove SDI/TDI v OCtavii a Fabii ji povolenu maji. -
« Re: re:mattoni bio-nafta
Auto jsem kupoval kdyz melo najeto cca 35 tis. Je to z bazaru, takze netusim, na co jezdil puvodni majitel. Nalil jsem do toho asi 2 nadrze normalni motorove nafty nez jsem se rozhoupal k tomu, abych zkusil bio. Po vsech radach tady na Motorcafe i jinde jsem do toho sel a byl jsem pripraven (mj. i podle propagacniho letacku na SetaDiesel), ze po dvou az trech nadrzich budu muset menit palivovy filtr. Nestalo se. Dneska ma auto najeto 90 tis. a nemenil jsem zadnou pryzovou soucast ani tesneni. Do motorove casti bylo sahnuto pouze na 75 tis. pri vymene zhavicich svicek. Jinak o motoru vim jenom pri vymene oleje. Mel jsem problemy se startovanim tepleho motoru (viz predchozi prispevky), ale to je vlastnost obecna a nesouvisi s bio. I kdyz se samozrejme nasli radilove, kteri povidali: "se nediv, ze ti to nechyta, kdyz jezdis na tyhle sracky". Tot vse. Jezdim vetsinou na SetaDiesel nebo NaturDiesel. Kdyz bylo obdobi, ze nebyly k sehnani lil jsem do toho s tezkym srdcem i bio neznameho puvodu z pumpy v Ceskem Mezirici, ale vse bez problemu. Normalni motorovou naftu jsem bral jednou nekdy letos na jare asi za stovku, abych dojel k pumpe, kde maj bio.
-
« Re: re:bio-nafta
Pardon, ze se sem micham.
Moje zkusenosti s bionaftou jsou, sice ne z auta, ale z naftovyho horaku.
Ten ma saci vysku asi 1.5 m a pusobenim bionafty (seta -diesel) resp. malo siry v ni se vsechny gumove hadice staly dokonale elastickymi, zmekly a zacaly se vlivem sani horaku scucavat a do horaku nesla nafta, tesnenim to nevadilo. -
« Re: spotřeba
Nemám potřebu přehánět. Průměrná spotřeba u Fel 1.3 MPI 50kW je podle stránek Škoda-Auto 6,7 l/100 km. U Fel 1.9 D 47kW 5,5 l/100 km. Z vlastni zkušenosti je skutečná průměrná spotřeba nižší cca. 5,2 na normální motorovou naftu a 5,3 na bio. Takže u toho benzínu to bude obdobné. Samozřejmě, že pokud budu jezdit dlouhé štreky po silnicích mimo obec a bez dálnic jsem schopný sešroubovat spotřebu někam pod 4,7, ale takhle se nejezdí furt. -
« Re: spotřeba
Neprehanajte to s tou spotrebou 1,3 50kW!! Fakt to nezere viac ako 5,5litra aten diesel zere uplne rovnako. Jedine zeby si Skoda nechavala doma zracov. BIOnafta v SK neni takze uz zostava len ta JZDnafta alebo CD-loko-nafta a ta je u nas po 22-24Sk. Na pumpe je 32-33Sk. -
« Re: spotřeba
Sorry, placal jsem to odhadem. Řeč byla skutečně o ojetině a ceny platné v době, kdy jsem se rozmýšlel jestli benzín nebo naftu. Spíš jsem ale šel po nafťáku, protože benzíňáku jsem se právě úspěšně zbavil a to právě z důvodu, že žral jak polskej zájezd. Cenu povinného ručení jsem skutečně nepočítal, ale ta nezávisí na ujetých kilometrech a záleží na tom, jak moc hodláš s tím autem rajtovat. Interval výměny olejů je zhruba stejný jako u benzíňáku. U stejného motoru jaký se dává do Feldy 1,9 Volswagen doporučuje výměnu oleje po 15000km Škoda po 7500. Takže rozumný kompromis a jsme tam, kde jsem byli u benzínu. 3 stovky cenového rozdílu oleje se třikrát do roka dají snýst . Jakou chceš další údržbu? Žhavící svíčky poprvé měněny po 75000 km, zkus to najezdit na jedny svíčky na benzíňáku. Vzduchový filtr - stejný interval. Gumy se i přes těžší motor sjížděj stejně jako u benzíňáku. Zapoměls na rozvodný řemen po 60000 ten je tak cca za 800.
Pravda, není to žádný žihadlo, taky s tím nehodlám závodit, ale na druhý straně s tím taky nepřekážím jako úsporné 105ky na technický benzín.
P.S. Naftu za 10 jsem skutečně neobjevil, ale za 12 se nechá sehnat u známýho jezeďáka. -
« Re: spotřeba
Pokud pri svem vypoctu uvazujes, ze diesel ma stejny interval vymen, stejny pocet a cenu dilu, a zejmena pokud je rozdil v porizovaci cene 15 000 Kc, mas pravdu. Pokud uvazujes jinak, tak to co si napsal, je pekna blbost. Uz jen to, ze Felicie LX 1.3 50 kW stoji cca 239 000 a Felicie LX 1.9 D stoji 289 000. Pokud nemluvis o ojetem o 15 000 Kc drazsim dieslu. Jinak neberes v uvahu napriklad drazsi a kratsi vymeny oleje, povinne ruceni. Navratnost po 15 000 km je nesmysl. Ale zase az tak ne, pokud jezdis na naftu za 10 Kc/l -
« Re: LadaH
Podle mého nemá 50A pojistka nic společného s černou skřínkou neboť je až za relátkem . Jediný důvod kdy se může přepálit je vadná žhavící svíčka
(zkrat na kostru).Elektroniku jsem měl celou rozebranou a jediné co ještě mohlo být vadné by bylo přilepené relé , ale to je v patici tak není třeba měnit celou skříňku ale maximálně relé.
Stejně si ale myslím že to byla pouze vadná svíčka -
« Re: Zhaveni
Zhavenim pri kazdem startu maximalne odrovnas zhavici svicky. Stejneho efektu dosahnes tim, ze to cidlo vypnes z konektoru a je to i levnejsi. Ale neresi to problem. Chce to nechat si seridit predvstrik. Problem se objevuje tak cca po 15-20 tis. km od vymeny rozvodneho remenu a je zpusoben tim, ze remen se drobatko natahne. Chce to nastavit ne podle skodovacke dilenske prirucky presne na rysku, ale nacasovat predvstrik o chlup driv. Ve vetsine pripadu je po problemu. -
« servis
Zajímala by mě Vaše zkušenost se servisem (seřízení motoru). Mám najeto 100 000Km a zatím
se pouze měnil rozvodový řemen a svíčky. Tak bych
to chtěl dát seřídit ale ve většině servisů v Plzni moc velké zkušenosti s tímto motorem asi nemají (viz problém žhavení v Plzni mě takřka všude řekli že se s tím nedá nic dělat ,jedině že by se tam dal startér z 1,6)tak bych chtěl zjistit jaký servis se vám osvědčil? -
« Re: žhavení
Je to to cidlo pred motorem (tusim ze z nej jdou 4 draty). Vysledkem vytazeni je, ze ti neukazuje budik teplotu motoru, ale je zajimave, ze chladici ventilator se v pripade potreby zapina.
To cidlo vpravo nahore s jednim dratem je na indikaci poruchy mazani. -
« Re: žhavení
V zime jsem mel problemy se zhavicima svickama a abych vubec nejak nastartoval, tak jsem pouzival startovaci spray. Jenze ouha. Zhavici svicky jsou ted sice v poradku, ale auto pri teplotach nad 70 stupnu odmitalo startovat. Nastartoval jsem tak do 5 minut po vypnuti motoru nebo jsem musel tak hodinku pockat, az motor vychladne. Priciny tohoto muzou byt asi 3 nejdulezitejsi:
1) Je v * cidlo a svicky nezhavi. Nenastartujete pokud ma motor mezi 70-80 stupni. Vymenit cidlo (cca 800 Kc). V nouzi se da odpojit a jezdit bez nej.
2) Byl menen rozvodny remen a ten kdo to delal je prase a neseridil cerpadlo. Predvstrik prichazi v dobe kdy ho motor neceka a auto nestartuje. Nestartuje i pri teplote vyssi nez 80 stupnu. Seridit. Cena jen za asi 2 hod prace kolem 400 Kc.V nouzi se da opet odpojit cidlo teploty motoru.
3) Je v * starter a pri startovani ma tak velky odber, ze proud nestaci pro predvstrik. Projevuje se taky pri teplotach nad 80 stupnu. Pri zapnutem zhaveni nastartujete bez problemu. V nouzi se da opet odpojit cidlo teploty motoru.
Novy starter do F1.9D cca 7000 Kc. Starter se da odrovnat samozrejme opotrebenim a nebo pri prudkem vybuchu smesi pri pouzivani startovaciho spraye. Takze startovaci spray v zime jo, v nouzi, ale vymenit svicky jeste ten den, co se zavada projevila jinak si odrovnate starter v lete se budete divit.
Co se tyka te bionafty. Zacal jsem na ni jezdit kdyz melo auto najeto kolem 50 tisic, a pocital jsem s tim, ze po par nadrzich budu menit palivovy filtr, ale nestalo se a na bio jezdim furt a naprosto bez problemu.
-
"-- skrytý --" 23.06.00 11:10
« Re: žhavení
stejné problémy startování (žhavení ) jsem měl taky. při garančce to v servisu poladili (nevím, čím a kde - odkud řídící jednotka žhavení bere teplotu a čím se její úrověň dá nastavit) Pak to žhavilo i chladnější a bylo po problému. Až se mi zdálo, že to žhaví zbytečně, určitě bylo je větší opotřebení žhav. svíček, ale on startér a aku taky není zadarmo. -
« Re: Octavie
Zase jeden homosexuál!V jeho případě se však
jedná o úchylku v jeho palici!Je to klasický
případ nedomrlého a zamindrákovaného mongolíka,
který si tímto stylem léčí komplexy,protože každý
nemůže být tak chytrý a krásný jako my ostatní!!
Viz.jeho slinty v ostatních rubrikách!!!! -
« Re: sthm
bohužel schéma žhavící elektroniky se mě nepodařilo sehnat tak jsem to rozebral a zjistil
že výstup je přes relé. K tomuto relé jsem paralelně připojil druhé s kontakty na 40A ve výprodeji včetně konektorů (cca 50Kč) a relé spínám v případě potřeby tlačítkem.Cívka relé jeden vývod na kostru a druhý přes tlačítko na pojistku od rádia. -
« Re: sthm
Mohl by jsi mi blíže popsat,jak postupovat,nebo
jak zapojit onen paralelní okruh!Mám uplně stejný
problém.Jakmile je teplota na budíku 70,tak startuju jak magor,žhavení samozřejmě nesvítí!!
Myslím si ale,že někde musí být trimr na nastavení
teploty do které motor musí žhavit,můj dojem!!!
Dík za informaci!!CAU!!
Vsechno NEJ do noveho tisicileti!!! Mirek