Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
pallas 11.05.99 22:20
« Honda - Citroen?
Stano, možno ani nevieš, ako si blízko od pravdy ...
Čítal som v nemeckej tlači - dá sa to určite nájsť aj na internete - rozhovor s p. Folzom, ktorý je riaditelom koncernu Peugeot - Citroen. Jedna z otázok bola práve taká, že či PSA uvažuje o fúzii s inou značkou (v poslednej dobe Daimler-Chrysler, Renault-Nissan, Ford-Volvo-Mazda, Daewoo-Ssangyong atď., niekde je to fúzia, inde priamo kúpa - napr. Ssangyong úplne zmizol z trhu). No a ten pán Folz sa vyjadril, že hoci si všetci myslia, že sa uvažuje o spoločnom podniku s Fiatom (robia spolu Boxer-Jumper-Ducato a Expert-Jumpy-Scudo), tak to nie je pravda, o čom svedčí i to, že Berlingo/Partner už s Fiatom nerobia, a takisto im neuvoľnili ani motor HDi. Naopak, že sa budú pravdepodobne orientovať na japonskú stranu, a konkrétne už s Mitsubishi podpísali zmluvu o spolupráci pri vývoji a výrobe motorov (benzínové Mitsubishi GDI a diesel PSA HDi), ktorú mienia ďalej rozširovať. Nechcel asi nič prezradiť o tom, že akou formou. No a ďalej pokračoval o tom, že čo sa týka HONDY, TAM ZATIAL EŠTE NIE SÚ UKONČENÉ ROKOVANIA - čo je diplomaticky povedané asi to, že sa niečo pripravuje. Nechcem tu písať neoverené veci, skúsim nájsť ten článok, a dať ho sem. -
« xsara 1.4i
Jezdím s tímto vozem 8 měsíců a jsem maximálně spokojený že jsem vybral právě Xsaru. Je to podle mého jeden z nejpohodlnějších vozů ve své třidě. Mám možnosti jezdit i s jinými vozy, ale Xsara je opravdu lepší. I motor 1.4i plně vystačí na svižnou jízdu . Celkový dojem - paráda. -
pallas 26.04.99 18:45
« Xsara na Rallye Catalunya
Překlad z tiskové zprávy firmy CITROEN
Mistrovství světa automobilových soutěží
35. Rallye Katalánsko – Costa Brava
Vynikající vítězství Citroënu Xsara Kit Car
Posádka Philippe Bugalski – Jean Paul Chiaroni na Citroënu Xsara Kit Car zvítězila vynikajcím způsobem v 35. Rally Katalánska a porazila výkonné WRC - vozy mistrovství světa v automobilových soutěžích.
Příznivé klimatické podmínky, vynikající úroveň vozidel a bojovnost pilotů dovolily, aby Xsara Kit Car ovládla soutěž od začátku až do konce. V cíli 1.etapy, posádka Jésus Puras-Marc Marti na Xsaře Kit Car vedla celkovou klasifikaci se čtyřmi vítězstvími ze sedmi v rychlostních zkouškách (RZ). Přitom Philippe Bugalski byl již na druhém místě.
Bohužel na startu 2. etapy Jésus Puras nenastartoval motor své Xsary a odstavil svoje vozidlo v parc fremé (uzavřené parkoviště) a musel odstoupit. Philippe Bugalski převzal štafetu. Vyhrál tři RZ z šesti a dojel do Lloret de Mar na první pozici s náskokem 17´7 vteřin náskok na druhého Didier Auriola s vozem Toyota Corolla WRC.
Ve 3.etapě Philippe Bugalski udržel svoji pozici a zajel nejlepší čas v pěti RZ a skončil jako vítěz Rally Katalánsko 1999.
Jedná se o první vítězství vozidla F2 (s 2,0 l atmosféricky plněným motorem a jednou poháněněnou nápravou ) před vozy třídy WRC v soutěži mistrovství světa 1. vítězství Citroënu v tomto šampionátu.
Philippe Bugalski získal v Katalánsku své druhé vítězství v seriálu Mistrovství světa.
První vítězství získal v roce 1996 na Tour de Corse, která se v té době započítávala do soutěže o Světový pohár Formule 2 .
Tímto vítězstvím posádka Citroënu Sport s vozem Xsara Kit Car prokázala svoji schopnost konkurovat výkonnější třídě soutěžních vozů kategorie WRC. Tímto vítězstvím potvrdila Xsara Kit Car svoji spolehlivost a vynikající výkonnost.
-
« Re: Saxo 1.6 VTS
Měl jsem několik mantinelů a k tomu několik představ. Chtěl jsem auto, kde když přidám, tak se rozjede, když zabrzdím, tak zabrzdí, když zatočím, tak zahne - tedy kvalitní a výkonný motor, výkonné brzdy, tvrdší (ne moc) podvozek. Taky aby vypadalo. Mantinelem byly peníze a velikost. Žádná loď, spíš menší, cena do 500000. Taky aby starší než 3 roky z hlediska uvedení do prodeje. Saxo VTS ve většině požadavků bylo nejlepší volbou. Pak jsem si prošel internet, protože třeba v Anglii je to populární auto (za rok se prodá cca 5000 VTS a VTR (90k verze), a názory majitelů byly až na vyjímky spokojenost, výborné jízdní vlastnosti, výborný motor, dobrá výbava a kvalita zpracování. Takže jsem si ho objednal a určitě nelituji, je to autíčko pro radost. Známí většinou měli pochybnosti, zda je to opravdu dobrý výběr, ale když ho viděli a svezli se, tak by si ho nejraději nechali :) -
« Re: Saxo 1.6 VTS
Zatím nejzajímavější bylo, když jsem si to jel po takové užší cestě, tak cyklisti, co normálně jezdí jak se jim chce a tak, jako by žádné auta neexistovaly, tak seskakovali z kol a uvolňovali cestu :))). Přitom autíčko bylo v pohodě, plně pod kontrolou, nebylo to žádné lítání od krajnice ke krajnici. -
« Re: Saxo 1.6 VTS
Ja som sa vozil dvakrát na VTS-ke. Jeden krát po meste (v Bratislave, raz som to vytočil asi na 180 km/h na prístavnom moste - inde nie je vhodná rovinka bez radarov), a druhý krát v Brne po starom brnenskom okruhu (17 km tesne pod 11 min, za plnej premávky) - štart pri hoteli (Kývalka ??? alebo tak nejak), dole na okruh, cez dve dediny až na koniec okruhu a späť. Najväčší zážitok: keď som sa s tak malým autíčkom prirútil pod tie serpentíny (myslím že to volajú Farinove zátačky), vyletel som to hore tak 120-kou na trojke (tie zátačky sú dosť prudké), a nechytali sa na mňa ani bavoráky, čo tam boli. To nehovorím o tom, ako sa tvárili tí, čo išli v "bežných" autách ... -
« Re: Saxo 1.6 VTS
Zatím tak lehce přes 8 l, jsem ve fázi zkoušení co dovede, takže pod 2000 otáček vůbec, většinou 3-4 tisíce, často jezdím po vybraných klikatých cestách, tam pak 4-5000, někdy až 6-7000 ot, pětku prakticky nepoužívám. Na dva jede 95 km/h, na tři 140 km/h. Tak 30% najeto po městě, na dálnici nic. Papírová kombinovaná spotřeba je 7,2 l, což je určitě reálné při lehčí noze. -
« Re: Citroen Xsara
Zdravím majitele jakékliv xsary. Já k ním patřím už 4 měsíce, mám break 1,6i a mám teď najeto okolo 4 tisíců km. Tento motor je tady zbytečně podceňován. Auto s ním jede rozhodně svižněji než s 1,4 a co se týče spotřeby, tak to si nemůžu stěžovat. Jezdím tak 60% město a 40% dálnice (po dálnici jezdím tak 140km/h někdy i rychleji, max 190 podle tachometru) a spotřebu mám 7,1 - 7,5 l. takovou spotřebu byste těžko dosáhli se šestnáctiventilem.
Co se týče závad: Vrzala mi sedačka u řidiče (výškově stavitelná) - pomohlo namazat zadní kloub sedačky, na který ve Francii asi zapomněli.
Pak jsem měl problém s originál CD měničem (Philips RC026), který mi třídil moje CD(bral jen některé), ten museli dát do servisu k Philipsu a čekal jsem na něj skoro měsíc, byla to vadná optika. Dále mi občas bez důvodu svítila konrolka od řídicí jednotky , museli mi nahrát nový řídicí program.
Nakonec můžu ještě doporučit vložit zpětné ventilky do ostřikovače stěračů aby vám hned stříkali, nejlepší jsou od škodovky (za 15,-Kč).
michal@ans.cz -
« Re: SAXO
V archivu je staré téma na 1,4i. Já mám VTS, a to jaksi nejde srovnávat. Když jsem si ho vybral, tak i s tím, že odboráři určitě něco odfláknou a bude se to muset po nich předělat. Nic ale nedrnčí, a to ani na kostkách. Našlo se jiné (viz níže), ale to bylo specielně pro mně.