Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
superkutil 10.09.08 20:31
« Re: chiptuning fabia 1,4MPI 50kW
Bárt1: Ty 77kW TDI se čipujou na 96kW a dostat z toho motoru víc je dost problém. Ale u některých 77kW TDI se dá naměřit i přes 85kW a tak by to čipem na těch 113kW šlo, ale uvěřím jedině grafu. Tu spotřebu moc nevěřím, to jedině, kdyby jsi jezdil okolo 90km/h. -
"-- skrytý --" 29.08.08 17:04
« Re: chiptuning fabia 1,4MPI 50kW
Nechal jsem si přečipovat u firmy CIMBU Octavii II 1.9 PDI 77kW, poté 113 kW, mám najeto 105 tis. km, mohu potvrdit, že mi spotřeba klesla na 4,5-4,8/100 km, přes 5 litrů jsem e nikdy nedostal, pravda jezdím dálky, ale i tak je to příjemné, má to sílu. Já jsem spokojen. -
"-- skrytý --" 28.08.08 14:42
« Našel jsem kvalitní chiptuning!
Teď jsem narazil na člověka, který dělá chiptuning. Myslim, že ceny má dobrý a poskytuje týdenní záruku na vrácení do původního stavu. U turbodieslových motorů pak po zvýšení výkonu navíc většinou klesne i spotřeba (záleží na stavu a stáří motoru). No a logicky, pokud budete jezdit stejným stylem, tak tím, že máte více výkonu a hlavně více kroutícího momentu, můžete čekat nižší spotřebu.
Já jsem u něj nechal udělat chiptuning na Octavii 1,9 TDi a jsem celkem dost spokojený. Dřív jsem s ní jezdil tak za 5 až 5.5 litru/100km a nyní, při stejném stylu jízdy se nikdy nedostanu nad 5 litrů. Odpych to má mnohem lepší a ve větším spektru otáček.
Proto doporučuji, pokud chcete jezdit úsporněji a mít výkonovou rezervu např. pro předjíždění, podívejte se na stránky www.dipservice.cz/chiptuning.html . Ten servis je blízko Tábora, takže ani z Prahy, Českých Budějovic, Vysočiny, nebo z Plzně to není zas tak daleko. -
superkutil 27.11.07 11:21
« Re: www.aba-pneu.cz/chiptuning/
Tak od těch bych to už z prvního pohledu nebral. Doporučuji www.cimbu.cz nebo www.bitpower.cz Tam je určitá jistota úspěchu. ;-)
Cimbu je specialista na VW a má dlouholeté zkušenosti a profi přístup.
BitPower dělá všechny motory, ale je to profi. -
Shr3k 30.10.07 12:15
« Re: Re: CHIP 1,6 TDCI
U commonrailu většinou tlak v railu a délka hlavního vstřiku (resp. množství nafty) a pokud to jde, i hodnota maximálního plnícího tlaku, případně regulace VTG. Výpočet v ŘJ samozřejmě probíhá na základně vícedimenzionálního prolnutí několika datových map. -
superkutil 22.10.07 10:23
« Re: PowerBox
PowerBox se používá těchto důvodů:
1) snadné připojení a odpojení
2) snadný prodej (není potřeba auto někam přistavovat)
3) nezávislost na verzi ŘJ
4) jedna verze použitelná pro různé vozy
V případě Carlsson může být důvod jiný, nejsou schopni ŘJ čiptuningem upravit a tak nahradí ŘJ předřazenou jednotkou. Ve své podstatě můžeš vytvořit svoji ŘJ, ale aby jsi nemusel programovat vše, tak použiješ původní ŘJ a jen pro řízení motoru použiješ svoji ŘJ. Pak je ale zavádějící termín PowerBox, mělo by se to jmenovat jinak.
Věř, že většina PowerBoxů je ale ten odpor nebo pár součástek, které oblbnou ŘJ. >:D -
superkutil 21.10.07 20:49
« Re: PowerBox
Chiptuning v ŘJ upraví mapy a konstanty, ale většinou program neupravuje. Pokud by ale upravil i program, tak by to bylo ještě lepší.
PowerBox může upravovat vstupní a výstupní hodnoty. Pokud se mění vstupní hodnoty, tak se jen ŘJ oblbuje, ale je schopna krizové situace řešit. Pokud ale PowerBox upravuje i výstupní hodnoty, tak z toho ŘJ může dobře blbnout.
Osobně si myslím, že PowerBox nemůže 100% nahradit úpravu SW v ŘJ. ;-) -
elloco 21.10.07 08:29
« Re: Re: PowerBox
Powerbox by asi vždy měl být mezikus mezi ŘJ a motor. Třeba tady u toho neztrácíš záruku [odkaz] . Obecně se dá říct, že chip tuning je o přehrání původních dat požadovanými a powerbox o modifikaci původních dat na požadovaná. Tzn., že za předpokladu, že je to provedeno odborně, může být výsledek v obou případech na 100% stejný! No a že jsou prasiči a podvodníci to je asi jasný. -
superkutil 20.10.07 08:24
« Re: PowerBox
To elloco: Záleží na tom, co za PowerBox považuješ. Prošel jsem web a všechny co jsem našel byly na stejném principu - snažily se zblbnout ŘJ. Pokud bude PowerBox mezikus mezi ŘJ a motor, tak bych tomu ještě věřil, ale pokud je to mezikus mezi čidlo teploty a kabel nebo C-R sensor a kabel, tak to opravdu jen blbne ŘJ.
Příklad je zde: [odkaz]
Pokud máš odkaz na nějaký lepší PowerBox, tak ho dej na web, ale já jiné řešení nenašel. U toho Carlssonu není nic detailního.
Ale ani ten čiptuning není všude stejný. Mám zkušenost s BitPower z dřívější doby a myslím, že jejich přístup není zrovna profesionální. Stáhnou SW, upraví od oka v notebooku a nahrají. Nic netestují, nedají auto na brzdu, vývoj SW není dlouhodobým vývojem. Při porovnání s Cimbu nepůsobí dobře. Správný čipař by měl mít vlastní brzdu, měl by auto naměřit, pak udělat čiptuning a znovu dát auto na brzdu. A pokud to není dobré, tak to upravit a udělat znovu brzdu.
Takhle mi připadalo, že si ze mě čipař dělá zkušebního králíka a ještě mu za to platím.
Kolega byl s dCi na Kladně, tam stáhli SW z ŘJ, poslali ho mailem pryč a za cca 20min dostali upravený SW mailem a nahráli ho do auta. Úpravu SW dělal program na centrále, upravil SW podle dlouhodobých testů a odladěných průběhů. Akorát kvůli rozdílným verzím SW je potřeba upravovat původní SW z auta. -
elloco 18.10.07 19:50
« Re: Re: PowerBox
Bylo to na tebe. Nemůžeš obecně řici, že powerbox je podvod. Nebo myslíš, že taková ladičská firma jako Carlsson dává do svých powerboxů jen odpor? Máš-li negativní zkušenosti, tak napiš s jakými výrobky. Stejně tak chiptunning může být kvalitní, nebo na houby. I pokud chiptuning sám provádíš, zkus být objektivní. -
superkutil 18.10.07 17:22
« Chiptuning TDCI od BitPower
Měl jsem možnost se svézt s Mondeem 2.0TDCI 96kW po chiptuningu a překvapilo mě, že to není skoro vůbec znát, motor spíš měl horší chod na volnoběh a byl celkově hlučnější. Co bylo hodně znát, to byl mnohem lepší průběh reaakce motoru na plyn. Předtím bylo potřeba hodně šlapat a motor se nechtěl roztáček a pak zase byl hrozně citlivý. Nyní je rozsah reakce rozložen po celém úseku plynu. Ale takový rozdíl jako je u TDI nebo dCi u TDCI není. Žádné výrazné žvýšení tahu. To naopak u dCi po chipu bylo problém s autem jezdit, protoře při prudším sešlápnutí nejdřív nebylo nic a po cca 0,5sec auto začalo hrabat i na 3ku.
U TDCI mi připadá, že se akorát změnila citlivost na plyn, ale moment zůstal stejný nebo je o malinko větší (ne 30% jak uvádí BitPower).