Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: TDI Kompakt
Zajímalo by mě, zda skutečně exiustuje někdo, kdo nechal proměřit TDičko s jednotkou KOMPAKT na brzdě, případně technické kontrole (emise...). Překvapuje mě, že si takovéto reklamní měření neudělal sám SPORTMOTOR, protože uváděné zvýšená výkonu a momentu okolo 25% je opravdu velmi vysoké.
Můj názor je, že auto s chiptuningem působí vice psychologicky na majitele a pokud jezdi s motorem mimi "červené pole" nemusí se to negativně projevovat na motoru. Nikde jsem však nenašel objektivní hodnocení nebo měření... -
« Chiptuning TDI od VW
Ja se nestacim divit. Pred casem rubrika na odpis a ono se tu i diskutuje. Takze, kdyz tu mame lidi, kteri se tvari, ze tomu rozumeji, rad bych slysel nazory na chiptuning motoru TDI 1.9 81 kW od VW. Zde podle Sportmotoru vzroste vykon z 81 kW na 103 to jest o neuveritelnych 27% puvodniho vykonu. Ze by ten motor mel takovou rezervu. Nekdo tu psal neco o prehrati a zniceni motoru. Abych to dokazal, bud bych musel jet trvale ve velmi vysokych otackach to jest na nizsi rychlost, nebo jet dlouho rychlosti pres rekneme 180. A tuhle rychlost zvladne TDI i bez uprav.
Svym laickym usudkem bych pochopil, ze kdyz mam motor s vyssim krouticim momentem a vykonem, nemusim jej tudiz tolik honit, abych se mohl plouzit po Praze neho jet 120 po dalnici za nejakym blbcem, ktery neumi uhnout z leveho pruhu. Lepsi paramery asi vyuziju v kritickych situacich jako predjizdeni v patek odpoledne na vypadovce z Prahy, nebo kdys se budu chtit svezt na nejakem kopecku. Takze prilis mnoho otazniku.
Chtel bych poprosit o nejake fundovane vysvetleni.
-
« Re: Sportmotor
Vážený Riehelens, pokud jste nenašel žádnou takovou firmu, která tvrdí, že po úpravě chipu dojde ke snížení spotřeby, tak např.zkuste www.wetterauer.de.
Jen tak mimochodem my to netvrdíme u všech úprav a ve všech režimech, lépe čtěte naši nabídku.
Na vývoji námi nabízených úprav se podíleli takoví lidé jako pan Vodseďálek, pokud vám to jméno pánové ovšem něco říká
(jednak se podílel už kdysi dávno na vývoji tolik zatracovaného motoru 1,3 OHV, jednak na motorech pro Favorit a Felicii Kit car a naposledy na motoru pro Octavii WRC).
Na vývoji řídících jednotek se, kromě jednoho případu, podíleli lidé, kteří vyvíjeli sériové programy.
Co se týká měření výkonu na brzdě, tak byly všechny úpravy bržděny a většina přímo v M.B. na stendu (výkon, kroutící moment i měrná spotřeba).
My brzdu nemáme, ona stojí totiž něco přes 2 miliony, bez ceny budovy. V Praze je totiž jedna jediná trochu slušná a v celé republice asi 4, mimo Škodovku)
Jinak případ voda v oleji nebyl způsoben úpravou, ale špatnými přesahy vložek z výroby (toto je problém jistých ročníků Favoritů, tuším model. rok 93-94). Co se týká prostor, nejsou reprezentativní, proto si můžete nechat provést montáž u některého z našich odběratelů, nebo ve vašem stálém servisu, v exkluzivnějším prostředí, ale může se vám stát, že za stejnou úpravu zaplatíte i dvakrát tolik. Máme i jiné prostory jako třeba sklad, ale protože nám minulý sklad několikrát vykradli, tak adresu nesdělujeme. Co se týká záruk, tak pokud se vyskytne problém my se nebráníme ho řešit, a když je to v záruce tak na naše náklady. Co se týká vašeho subjektivního hodnocení výkonu, je možno ho přeměřit, jak tady bylo uvedeno, 1 měření stojí cca 1000 Kč. Já sám bych si netroufal tvrdit podle zkušební jízdy jestli je tam 50 nebo 55 kW z původních 40 kW.
Omlouvám se, že ještě jednou reaguji na zde uváděné "kritiky" a zaplňuji prostor který by mohl být využit i zajímavějším způsobem.
-
« Sportmotor
Precetl jsem si nazory mnoha lidi a jako clovek dlouhodobe zajimajici se o zavodni vozy a sam si stavejici kit car (Skoda), vim o tom, ze neni mozne skloubit seriovy motor / vykon / hlucnost / spotrebu a exhalace.
Ja sam jsem se vykaslal na posledni tri polozky a dosahuju vysledky. Nezabyvam se pritom chiptuningem, ale jako technik mam zhruba predstavu co asi tak ten pocitac muze ovladat a podle mne se jeho pouzitim neda dosahnout vice jak 5% zvyseni vykonu, bez znacneho ukoru na zivotnost spotrebu a dalsi.
A ted neco k overenym vykonum a zkusenostem s vasi firmou, muj znamy si u vas nechal delat upravu Facka 1.3 na 55kW, pominu-li drobnost, ze tam trikrat musel jet na servis kvuli spatne provedene praci (voda tekla do oleje), na druhou stranu jste to plne vzali za zaruku,coz uz dnes moc firem neudela. Tak parametry spotreba o neco malo vyssi zhruba o 0,4l na sto, coz pri aktivnejsi jizde kterou dovoluje tento motor neni hrozne. Subjektivni pocit z vykonu je prirustek asi 20 procent (puvodne 40kW)ted odhad tak 50kW, ono na skodovce je kazdy kun znat. O ehxhalacich neni se o cem bavit na emisich to jeste od te doby nebylo takze nevim.
A jinak by me teda zajimalo kde mate tu motorovou brzdu koukal jsem se u vas do garaze kde predelavate vetsinou o vikendu auta a tam se vejde tak akorat jedno auto a naradi (pokud mate jeste jine prostory tak o tech nevim).
tuningu ahoj -
« Re: Pozor na SPRASMOTOR !!!!!
Milý Fandocare, děkuji ti za hodnocení našich úprav, nevím sice kde si čerpal své informace, ale z našich úprav těžko, jelikož si nikdy nebyl naším zákazníkem. Každý, kdo má pochybnosti si může nechat své vozidlo přeměřit na brzdě, a když budou parametry námi udávané mimo toleranci, vrátíme mu peníze.
Jinak Fandocar má svou začínající tuningovou firmu a zřejmě toto bere jako způsob jak ji prosadit. Jenom nevím proč milý Fandocare, kritizuješ např. úpravy motorů TDI, když je sám děláš taky, ovšem za poněkud větší peníze... což asi bude ten důvod...
Jinak chápu, že nevíš jak jsou některé věci možné, když na to nemáš vzdělání.
Psychopatické výlevy typu soudruh a pod. nechám bez komentáře...
Závěrem, milý Fandocare jsem zvědav jestli najdeš odvahu se představit svým pravým jménem, ale asi ne, protože víš, že by si riskoval soudní dohru, protože jde o pomluvy a lež. -
« Re: Pozor na SPRASMOTOR !!!!!
Hope, ze Ty jsi ze sprasmotoru, tedy ten, koho se tykal muj predesly prispevek a jenom se pod prezdivkou dale snazis lhat. Jinak neni mozne, ze by jsi byl tak natvrdly. Opravdu upravou cipu nejde ziskat 10 procent vykonu navic a jeste snizit spotrebu, protoze pri temer zachovani emisi motoru (jak pise sprasmotor) by to zcela jiste udelala fabrika sama. Znovu opakuji, ze elektroniku lze upravit jen velice malo, nejlepe to udelat zaroven s upravou hlavy a vacky, kdy se vylestenim kanalku v hlave a potrubi, spal. prostoru a ventilu, a mirnym zvetsenim kompres. pomeru snizi odpory proti proudeni smesi do motoru. Mimochodem, zvyseni kompresniho pomeru je jedna z mala uprav, ktera zvysuje ucinnost motoru. U elektroniky se upravuji pouze prechody mezi rezimy, tedy pouze v techto prechodech, napr. pri prudkem pridani plynu jde oproti serii na okamzik vice paliva nez u serioveho chipu. Fabrika to tak nema, protoze pri prudkem pridani plynu se smes prudce obohati a dojde k velkemu narustu skodlivin ve vyfuku, ktery katalyzator neni schopen odstranit a vzhledem k homologaci pro provoz do ruznych statu to tedy musi byt snizeno. Dale lze upravit napr. omezovac otacek atd. ale to je vse. Proste si sedni a zamysli se nad tim!!!
Jeste dodavam, ze uprava elektroniky pomuze jen u motoru s turbem, kde se proste predefinuje omezovac tlaku u turbodmychadla a do motoru tak jde smes pod vetsim tlakem. To ma samozrejme vliv na zivotnost motoru ale ten narust vykonu a mirne i spotreby tu nejaky je. Tu bych chtel upozornit na to, ze turbodiesely nejsou schopny vetsinou tento zvyseny vykon uchladit a pri delsi opravdu sportovni jizde se motor casto prehreje a zadre
(zeptejte se hochu od ABA asistance, koho nejvice tahaji). Tedy je to spise frajerinka pro rychle rozjezdy na krizovatkach atd. ale na delsi jizdu to neni. Tlak a teplota staceneho vzduchu pri kompresnim zdvihu totiz roste exponencialne a ne linearne s tlakem pocatecniho nasateho vzduchu.
No to by snad pro dnesek stacilo, takze mi Hope tady muzes neco odepsat, ale nejdrive si to poradne rozmysli!!
Jinak sprasmotoru vzkazuji, aby konecne prestal nalhavat lidem, tuningove firmy v nemecku to taky nedelaji, protoze motorova brzda to vzdy presne odhali!!!
-
« Re: Pozor na SPRASMOTOR !!!!!
Hope, ze Ty jsi ze sprasmotoru, tedy ten, koho se tykal muj predesly prispevek a jenom se pod prezdivkou dale snazis lhat. Jinak neni mozne, ze by jsi byl tak natvrdly. Opravdu upravou cipu nejde ziskat 10 procent vykonu navic a jeste snizit spotrebu, protoze pri temer zachovani emisi motoru (jak pise sprasmotor) by to zcela jiste udelala fabrika sama. Znovu opakuji, ze elektroniku lze upravit jen velice malo, nejlepe to udelat zaroven s upravou hlavy a vacky, kdy se vylestenim kanalku v hlave a potrubi, spal. prostoru a ventilu, a mirnym zvetsenim kompres. pomeru snizi odpory proti proudeni smesi do motoru. Mimochodem, zvyseni kompresniho pomeru je jedna z mala uprav, ktera zvysuje ucinnost motoru. U elektroniky se upravuji pouze prechody mezi rezimy, tedy pouze v techto prechodech, napr. pri prudkem pridani plynu jde oproti serii na okamzik vice paliva nez u serioveho chipu. Fabrika to tak nema, protoze pri prudkem pridani plynu se smes prudce obohati a dojde k velkemu narustu skodlivin ve vyfuku, ktery katalyzator neni schopen odstranit a vzhledem k homologaci pro provoz do ruznych statu to tedy musi byt snizeno. Dale lze upravit napr. omezovac otacek atd. ale to je vse. Proste si sedni a zamysli se nad tim!!!
Jeste dodavam, ze uprava elektroniky pomuze jen u motoru s turbem, kde se proste predefinuje omezovac tlaku u turbodmychadla a do motoru tak jde smes pod vetsim tlakem. To ma samozrejme vliv na zivotnost motoru ale ten narust vykonu tu nejaky je. Tu bych chtel upozornit na to, ze turbodiesely nejsou schopny vetsinou tento zvyseny vykon uchladit a pri delsi opravdu sportovni jizde se motor casto prehreje a zadre
(zeptejte se hochu od ABA asistance, koho nejvice tahaji). Tedy je to spise frajerinka pro rychle rozjezdy na krizovatkach atd. ale na delsi jizdu to neni. Tlak a teplota staceneho vzduchu pri kompresnim zdvihu totiz roste exponencialne a ne linearne s tlakem pocatecniho nasateho vzduchu.
No to by snad pro dnesek stacilo, takze mi Hope tady muzes neco odepsat, ale nejdrive si to poradne rozmysli!!
Jinak sprasmotoru vzkazuji, aby konecne prestal nalhavat lidem, tuningove firmy v nemecku to taky nedelaji, protoze motorova brzda to vzdy presne odhali!!!
-
« Re: Pozor na SPRASMOTOR !!!!!
Tak to hope vysvětli, jak dosáhnou těch udávaných výsledků. Prolezl jsem spoustu www stránek o tunningu TDi a je zajímavé, ľe např. Sportmotor uvádí zvýąení motoru a zachování spotřeby, nebo i její sníľení a větąina ostatních uvádí při stejném zvýąení výkonu i zvýąení spotřeby o cca 10 %. Přitom sportmotor pouľívá dokonce stejné čipy jak některé jiné německé tunningové firmy. Kdo tedy lľe? -
« Re: Pozor na SPRASMOTOR !!!!!
Víą, soudruhu Fandocare, je vidět, ľe toho o spalovacích motorech taky moc nevíą. Tak nepomlouvej. Kde sis ty "informace" ověřoval? Na matrice? Tys mě fakt pobavil....
PS: nemám nic společného s ®ÁDNÝM upravcem čipů, nicméně mi vadí kdyľ tady někdo káľe bludy. -
« Pozor na SPRASMOTOR !!!!!
Jak vidím, firma soudruha Dymova (tady v Praze dobře známý SPRASMOTOR) se opět snaľí nalhávat vąem fandům tuningu,a ľe se opět snaľí prodat ty svoje ąmedy, kterým říká upravený čipy. A taky musím dát za pravdu tomu upraváři (myslím ľe se jmenoval Zdeněk), protoľe ví o tuningu víc, neľ sprasmotor. Zamyslete se se mnou! Podle sprasmotoru a jejich www, lze pouhou úpravou řídící jednotky získat navíc 10% výkonu (viz jejich úprava felicie z 50 kW na 55 kW) aniľ by dodali do motoru více paliva, jen seřídí předstih. To je blbost uľ jen ze zákona o zachování energie, nebo» nelze z paliva o určitém objemu (který je stejný, nebo» i hlava a vačka jsou sériové) získat najednou větąí výkon jen posunutím okamľiku záľehu. Kaľdá řídící jednotka motoru je totiľ jiľ s fabriky velice kvalitně udělaná a má cenu ji upravovat jen společně s úpravou hlavy a vačky, kdy se upravují přechody mezi jednotlivými reľimy. Sprasmotor ani neví, co to je motorová brzda, nebo» obecně lze získat u atmosférického motoru pouhou úpravou čipu tak nanejvýą 2-3%. Jejich údaje o spotřebě jsou uľ úplně mimo. To je jako byste u © 120 získali navíc 4 kW a sníľili spotřebu jen natáčením rozdělovače. Sportmotor s.r.o, prostě vytrvale obelhává a doufají, ľe někdo neznalý jim to koupí.
P.S. Tyto informace jsou ověřené -
« Nudný sériový auta
Nevím jak komu, ale mě přijdou sériový auta nudný. Když si koupím auto, tak nechci aby bylo stejný jako má soused a jezdilo stejně. Proto jsem dal do Felicie aspoň chip, a některý další věci jako např. Al kola či výfuk, kratší péra a sportovní tlumiče. No nic no, hlavně to píšu proto, že je mi líto že taková skvělá rubrika zaniká. -
« Re: Chiptuning Skoda 1.3 MPi
Hezký příspěvek, ale úprava chipu je dělaná trochu jinak než píšeš, právě protože jsou tam změněné (rozuměj zvětšené) předstihy (v některých režimech), dochází ke snížení měrné spotřeby a tudíž i spotřeby absolutní. Co se týká exhalací tak CO a NOx jdou dolů a CH nepatrně nahoru oproti sériovému motoru. A úprava jede líp o tom se můžeš klidně přijet přesvědčit. Pokud jsou tvoje chipy takový jak píšeš tak to opravdu asi víc žerou. Jinak chipy s větším množstvím benzínu jsou právě v motorech s upravenou vačkou a sacím a spalovacím traktem, protože díky těmto úpravám jde do motoru víc vzduchu. Jinak samozřejmě když se udělá celá úprava včetně hlavy, sání a vačky tak to líp jede, ale taky to stojí 3x tolik. [odkaz]
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Velmi rád bych si přečelt neco objektivního než názory "taky mechaniků",že počítač nic neudělá a odpovědi ze SPORTMOTORU na téma "soudruzi tomu nerozumí".
Pokud někdo zveřejní odkaz na relevantní a objektivní měření budu mu vděčen.