Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
superkutil 22.10.07 10:23
« Re: PowerBox
PowerBox se používá těchto důvodů:
1) snadné připojení a odpojení
2) snadný prodej (není potřeba auto někam přistavovat)
3) nezávislost na verzi ŘJ
4) jedna verze použitelná pro různé vozy
V případě Carlsson může být důvod jiný, nejsou schopni ŘJ čiptuningem upravit a tak nahradí ŘJ předřazenou jednotkou. Ve své podstatě můžeš vytvořit svoji ŘJ, ale aby jsi nemusel programovat vše, tak použiješ původní ŘJ a jen pro řízení motoru použiješ svoji ŘJ. Pak je ale zavádějící termín PowerBox, mělo by se to jmenovat jinak.
Věř, že většina PowerBoxů je ale ten odpor nebo pár součástek, které oblbnou ŘJ. >:D -
superkutil 21.10.07 20:49
« Re: PowerBox
Chiptuning v ŘJ upraví mapy a konstanty, ale většinou program neupravuje. Pokud by ale upravil i program, tak by to bylo ještě lepší.
PowerBox může upravovat vstupní a výstupní hodnoty. Pokud se mění vstupní hodnoty, tak se jen ŘJ oblbuje, ale je schopna krizové situace řešit. Pokud ale PowerBox upravuje i výstupní hodnoty, tak z toho ŘJ může dobře blbnout.
Osobně si myslím, že PowerBox nemůže 100% nahradit úpravu SW v ŘJ. ;-) -
elloco 21.10.07 08:29
« Re: Re: PowerBox
Powerbox by asi vždy měl být mezikus mezi ŘJ a motor. Třeba tady u toho neztrácíš záruku [odkaz] . Obecně se dá říct, že chip tuning je o přehrání původních dat požadovanými a powerbox o modifikaci původních dat na požadovaná. Tzn., že za předpokladu, že je to provedeno odborně, může být výsledek v obou případech na 100% stejný! No a že jsou prasiči a podvodníci to je asi jasný. -
superkutil 20.10.07 08:24
« Re: PowerBox
To elloco: Záleží na tom, co za PowerBox považuješ. Prošel jsem web a všechny co jsem našel byly na stejném principu - snažily se zblbnout ŘJ. Pokud bude PowerBox mezikus mezi ŘJ a motor, tak bych tomu ještě věřil, ale pokud je to mezikus mezi čidlo teploty a kabel nebo C-R sensor a kabel, tak to opravdu jen blbne ŘJ.
Příklad je zde: [odkaz]
Pokud máš odkaz na nějaký lepší PowerBox, tak ho dej na web, ale já jiné řešení nenašel. U toho Carlssonu není nic detailního.
Ale ani ten čiptuning není všude stejný. Mám zkušenost s BitPower z dřívější doby a myslím, že jejich přístup není zrovna profesionální. Stáhnou SW, upraví od oka v notebooku a nahrají. Nic netestují, nedají auto na brzdu, vývoj SW není dlouhodobým vývojem. Při porovnání s Cimbu nepůsobí dobře. Správný čipař by měl mít vlastní brzdu, měl by auto naměřit, pak udělat čiptuning a znovu dát auto na brzdu. A pokud to není dobré, tak to upravit a udělat znovu brzdu.
Takhle mi připadalo, že si ze mě čipař dělá zkušebního králíka a ještě mu za to platím.
Kolega byl s dCi na Kladně, tam stáhli SW z ŘJ, poslali ho mailem pryč a za cca 20min dostali upravený SW mailem a nahráli ho do auta. Úpravu SW dělal program na centrále, upravil SW podle dlouhodobých testů a odladěných průběhů. Akorát kvůli rozdílným verzím SW je potřeba upravovat původní SW z auta. -
elloco 18.10.07 19:50
« Re: Re: PowerBox
Bylo to na tebe. Nemůžeš obecně řici, že powerbox je podvod. Nebo myslíš, že taková ladičská firma jako Carlsson dává do svých powerboxů jen odpor? Máš-li negativní zkušenosti, tak napiš s jakými výrobky. Stejně tak chiptunning může být kvalitní, nebo na houby. I pokud chiptuning sám provádíš, zkus být objektivní. -
superkutil 18.10.07 17:22
« Chiptuning TDCI od BitPower
Měl jsem možnost se svézt s Mondeem 2.0TDCI 96kW po chiptuningu a překvapilo mě, že to není skoro vůbec znát, motor spíš měl horší chod na volnoběh a byl celkově hlučnější. Co bylo hodně znát, to byl mnohem lepší průběh reaakce motoru na plyn. Předtím bylo potřeba hodně šlapat a motor se nechtěl roztáček a pak zase byl hrozně citlivý. Nyní je rozsah reakce rozložen po celém úseku plynu. Ale takový rozdíl jako je u TDI nebo dCi u TDCI není. Žádné výrazné žvýšení tahu. To naopak u dCi po chipu bylo problém s autem jezdit, protoře při prudším sešlápnutí nejdřív nebylo nic a po cca 0,5sec auto začalo hrabat i na 3ku.
U TDCI mi připadá, že se akorát změnila citlivost na plyn, ale moment zůstal stejný nebo je o malinko větší (ne 30% jak uvádí BitPower). -
superkutil 18.10.07 17:16
« Re: PowerBox
No, nevím na koho to bylo, ale PowerBox (alespoň ty co běžně jsou) dělá jen to, že oblbne ŘJ aby dávala více paliva (u TDI imituje čidlo tepoty, u TDCI zvyšuje tlak v common-railu). To znamená, že jednotka neví, co se ve škutečnosti v motoru děje.
Na rozdíl od toho chiptuning úpravou map v ŘJ přizpůsobí ŘJ pro lepší reakci na plyn, změní průběh vstřiku, změní tlak v sání atd. Díky tomu má pak motor vyšší účinnost, lépe jde za plynem, ale přitom ŘJ přesně ví, jak na tom motor je. -
Shr3k 08.10.07 15:37
« Re: CHIP 1,6 TDCI
Software fy Bitpower pro tento motor byl odladěn na mé ex-Mazdě 3 (neskromně musím dodat, že za mého značného přispění) a musím říct, že se myslím docela povedl. Sám jsem auto projížděl, testoval a sděloval pocity, kouřivost, hluk, linearitu zátahu atd. a podle toho to bylo upravováno (první verze nebyly moc povedené - vysoký tlak v CR, vysoká hlučnost). Myslím, že je to dobrý kompromis, v závěru jsem s ním jezdil průměrně za 5,5 l při hodně svižné jízdě daleko za limity.
Co se týče parametrů, spíš předpokládejte hodnoty kolem 96-98 kW a cca 300 Nm, než to, co píše Bitpower na stránkách. -
superkutil 08.10.07 14:23
« PowerBox
Ahoj, prošel jsem zapojení hodně PowerBoxů, ale všechny byly podvod. Většinou se jedná o to, že se motoru dává chybná informace o teplotě chladící kapaliny (motor jede v režimu jako když je studený) nebo se motoru dává chybná informace o tlaku v common-railu a tím se zvýší tlak v common-railu. Zatím jsem nenarazil na PowerBox, který by motoru neubližoval. Naopak čipování (rozumí se změna map v ŘJ) vlastnosti motoru zlepšuje, respektive mění celkově jeho chování.
Např. PowerBox do TDI je pouze odpor zapojený mídto čidla teploty. Nebo PowerBox pro TDCI je pouze jednoduchý obvod pro úpravu výstupního signálu (ty nejjednodušší jsou jen 2 odpory).
Zajímalo by mne, kolik z Vás mělo problémy s motorem při provozu s PowerBoxem. -
"-- skrytý --" 07.10.07 12:30
« CHIP 1,6 TDCI
Zdravim vsetkych,
viete mi prosim niekto poradit? Mam C-max 1,6 TDCI 80kW a uvazujem nad cipom. Mate niekto takyto motor nacipovany? Ide mi hlavne o dobry linearny zatah od spodu do cca 4000 - 4500 ot/min nie o nejake nakopnutie za 3000 ot/min. -
"-- skrytý --" 14.08.07 09:23
« Re: Maxpower vs. ABC tuning
Cau, tak hlavne aABC nebrat ani za zlate prase, temer vsude se dozvis ze to neumeji a td¨. Jinak k te druhe, tam jsem si to ctaky chtel nechat upravit, podle mne a jeho odpovedi na me otazky tomu rozumi, ale nakonec jsem si to nechal udelat od Bitrowers(spickova kvalita a pro me za 1,4HDi dobra cena) -
-
"-- skrytý --" 22.05.06 09:01
« chiptuning u firmy Bit Power / životnost motoru
máte někdo zkušenosti s touto firmou?
a ještě jeden dotaz chci si nechat udělat chiptuning ale četl jsem v některých diskuzích od několika lidí, že i když si nechali udělat chiptuning u renomované firmy tak za nějakou dělší dobu (cca 1-3 roky) došlo k propálení hlavy nebo že auto začalo "žrát" olej a z toho mám obavy protože nechat si zkurvit auto kvůli pár koním nemá asi význam