Recenze

9 Majitel

Ford F-250 Super Duty

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford F-250, foto 1 Ford F-250, foto 2 Ford F-250, foto 3 Ford F-250, foto 4 Ford F-250, foto 5 Ford F-250, foto 6 Ford F-250, foto 7 Ford F-250, foto 8
Ford F-250, foto 9 Ford F-250, foto 10 Ford F-250, foto 11 Ford F-250, foto 12 Ford F-250, foto 13 Ford F-250, foto 14 Ford F-250, foto 15 Ford F-250, foto 16 Ford F-250, foto 17 Ford F-250, foto 18 Ford F-250, foto 19 Ford F-250, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Truck 250 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 5407 výkon [kW]: 223 kroutící moment [Nm]: 495 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 2200 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 18

Popis vozu

Úvodem bych chtěl říci, že recenzi jsem původně rozepsal v roce 2013. Truck jsem v té době používal prakticky každý den po dobu tří let. A dnes už jsou to skoro čtyři roku od doby, kdy jsem jej řídil naposled. Jedná se tedz o takové ohlédnutí.

Takže, jak jsem se k řízení podobné potvory dostal? Inu v roce 2012 jsem se vydal na zkušenou do Kanady a tam jsem ji dostal k dispozici pro plnění pracovních povinností. Pracoval jsem pro společnost vlastnící několik hotelů v jednom horském městečku uvnitř národního parku. V té době jsem se jěště na podobná vozidla koukal skrz prsty, tak jako většina Evropanů. "Velká rozežraná kráva, pro tlusté a líné Američany", říkal jsem si tenkrát. Jediné co jsem ocenil, byla možnost konečně řídit velký osmiválec, ke kterému se člověk v ČR moc často nedostane. Největší motor, který jsem do té doby měl možnost řídit, byla 2.8 V6 v Audi.


Technika

Je to F-250 Super Duty, regular cab. Jedná se o klasickou koncepci, kde karioserie sedí na pevném žebřinovém rámu. V zakladím režimu jsou poháněna zadní kola, ke kteým se mechanicky (transfer case) dají připojit i kola přední. 4x4 je příplatková výbava, základní provedení trucku se prodávají pouze s pohonem kol zadních. U pohonu 4x4 je i možnost redukce (4lo).
Navíc se jednalo o starší systém 4x4 kde člověk pro připojení přední nápravy musí manuálně zamknout náboje v předních kolech.
O odpružení se v předu starají tlumiče s vinutými pery a v zadu pro trucky klasická, listová pera.

Srdcem je motor Triton 5.4l V8 SOHC se třemi ventily na válec. Nevalný výkon 300k a mnohem lépe vypadající točivý moment 495Nm přenáši na zadní kola pětistupňová, automatická převodovka s hydrodynamickým měničem.
Řadící páka je po americku pod volantem a ruční brzda je vlastně nožní a je umístěna u podběhu předního kola.
Truck disponuje i nezávislou brzdou pro příves, kdy si člověk může přibržďovat tažený příves pomocí táhel na palubovce, nezávisle na brzdovém pedálu.

Regular cab věstí krátkou kabinu pouze s jedním párem dveří a lavicí pro tři osoby. Sedadla se dají sklopit a mezi nimi a zadní stěnou kabiny se nachází trocha skladovacího prostoru. Pro vetší věci je potom k dispozici korba, neboli box o délce 8 stop, což je 2,4m. Naše F-250 byla verze pracovní holobyt, sedadla byly z lehce omyvatelné koženky, okna na švihadla a rádio pouze FM/AM. Kupodivu nechyběla klimatizace.
K nadstandardní výbavě patřila nástavba k připojení radlice a příprava pro točnici, pro táhaní velkých návěsů.
Z bezpečnostních systémů pouze ABS.

Technická data:

Výška: 2011mm
Délka: 5765mm
Šířka: 2029mm bez zrcátek, 2529mm se zrcátky
Rozchod: 3479mm
Korba: 2489mm x 1760mm
Světlost: 198mm
Hmotnost: 2741kg
Max. přívěs: 5670kg
Max. nosnost: 1 310kg
Objem nádrže: 115l

Jinak každý asi zná Ford F-150, ale ne už každý ví co to 150 znamená. Číslo zjednodušeně udává nosnost. V USA a Kanadě je zažité staré názvlosloví kdy:

F-150 - 1/2 tuny - half-ton truck
F-250 - 3/4 tuny - three quarter-ton truck
F-350 - 1 tuna - one-ton atd.

Což dnes neplatí a i half-ton uveze přes 3/4 tuny. Ono dnešní full size neuvěřitělně narostly. A full size truck z před třiceti lety, je velikostí na úrovni dnešních mid-size trucků.


První dojmy

Největší dojem na mě udělalo už nastartování a to jemné zhoupnutí, tak typické pro velké osmiválce. Další věc, která mě překvapila byla, jak tuhé jsou tlumiče a jak auto na nerovnostech poskakuje a není vůbec pohodlné, jak jsem čekal od velkého offroad trucku. Ale to je samozřějmě zapříčeňeno tím, že podvozek je stavěn na větší zátěž, takže logicky bude s prázdnou korbou neklidný a tvrdý. Další věc, která mě zaujala, byla velikost zpětných zrcátek a celkově dobrý výhled z vozu. Musím se přiznat, že se skoro 5,8m dlouhým truckem se mi parkovalo líp, než s třídveřovou Fiestou. Člověk má krásný přehled a dobře vidí rohy karoserie a ví kde mu auto končí. Hlavně při couvání, kdy má zadní okno hned za hlavou.


Praktičnost

Samozřejmě největším kladem tohoto vozu je praktičnost a celé spektrum aktivit, ke kterým se dá využít. Hlavně jde o 2,4 metru dlouhou a 1,75m širokou korbu. Dál je to klasická koule a pokud máte velký a těžký návěs, můžete na korbu připevnit točnici podobnou jakou najdete na kamionech.

Co mě osobně překvapilo byla nástavba na radlici ná úklid sněhu. S radlicích jsem si během zim při úklid parkovišť kolem hotelů užil do sytosti. Průměrná spotřeba, při ploužení byla 40l/100km dle palubního počítače.

Další nástavba, kterou jsem znal jen z filmů (a která samozřejmě na našem trucku nebyla) je drezína! Ano železničáři, tady používají jako drezíny, obyčejné trucky. Drážní kola se vysunout z pod trucku, nadzvednout silniční kola a truck si to může svištět po kolejích.

Jinak trucky se dají skvěle využít i v běžném životě, ale o tom možná až v dalších recenzích.


Jízdí vlastnosti

Jedná se o skoro šest metrů dlouhé, dva metry široké a bezmála 3 tuny vážící vozidlo na žebřinovém rámu, vysokých pneumatikách a s vysoko položeným těžištěm.Jízdí vlastnosti tomu beze zbytku odpovídají.
Na kvalitním povrchu to není díky tuhému podvozku úplná bída a zatáčky se dají projíždět i svižněji. Ale to jen do doby, než člověk narazí ať už na příčnou, ale hlavně podélnou nerovost, která umí s autem občas nehezky zacvičit. Pravdou ale je, že truck k nějaké extrémní sportovní jízdě neláká. Bohužel jsem neměl možnost truck protáhnout opravdovým offroadem. Jen po nezpevněných cestách, nebo v zimě na sněhu, kterého jsem si užil opravdu dost.
Jinak v zimě s prázdnou korbou má truck hodně velký problém se rozjet byť do sebemenšího kopce. Holt zadní náhon a žádná váha nad zadní nápravou dělá své. Majitelé BMW vědí své..


Spotřeba

Průměrná spotřeba se v průměru pohzbovala kolem 18l/100km, ale to bylo dáno hlavně tím, že truck byl používám hlavně ke krátkým přesunům uvnitř a kolem malého, horského, pětitisícového městečka.



Na závěr musím říct že trucky mi opravdu učarovali a momentálně vlastním svůj, už druhý pickup. Když bude čas, chuť a zájem přidám recenze i ostatních vozidel, která jsem za velkou louží vlastnil.

Bohužel jsem neměl pořádné foto interiéru, tak jsem musel použít internet

Silné stránky

Zvuk a projev velké V8 a v zimě pohon zadní nápravy se kterým se driftovalo jedna báseň.

Slabé stránky

Asi spotřeba, ale záleží jak se to veme. A potom poloměr otáčení.

 


Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
8

S nenaloženým truckem si dělá co chce a výkonu je dostatek. Jediné co ho brzdí v rozletu je mírně letargická automatická převodovka a omezovač ve 150km/h

spotřeba
6

Spotřeba to je ožehavé téma. Optikou Evropy kde se počítá každá desitnka litru nepředstavitelná. Pohledem zdejším kde se ceny bohybují v rozmezí $0.80 - 1.50CAD za litr, už není zas až tak hrozná

hlučnost motoru
10

Hlučnost motoru je opravdu skvělá. Vždy když jedu tak si rád vychutná hluk, zvku, zpěv motoru...

kvalita sedadel
5

Je to pracovní vůz určený spíš na krátké trasy a k tomu patří i nedělená lavice pro 3 osoby.

brzdy
7
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Rozkol mezi bratry? Smutná slova prince Harryho o vztahu s Williamem!

Rozkol mezi bratry? Smutná slova prince Harryho o…

Takhle drsná slova od prince Harryho (35) rozhodně nikdo nečekal! Během svého turné po jižní Africe totiž…

Žralok ukousl matce ňadro a ruce v dovolenkovém ráji: Její syn (6) všechno sledoval!

Žralok ukousl matce ňadro a ruce v dovolenkovém…

Dovolená se změnila v krvavý horor! Rodina vyrazila na dovolenou do Francouzské Polynésie. Vrcholem výletu mělo…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Gólové hody v Lize mistrů. První výhra pro Real, Juventus otáčel

SESTŘIHY: Gólové hody v Lize mistrů. První výhra pro…

Osm úterních zápasů Ligy mistrů nabídlo fotbalovým fanouškům bohatou gólovou úrodu. K vidění bylo totiž hned 30…

Valverde vnímá sílu Slavie: Jestli chceme vyhrát, musíme hrát skvěle

Valverde vnímá sílu Slavie: Jestli chceme vyhrát,…

Dva evropské velkokluby Slavia už na podzim zaskočit dokázala. Z táborů Interu Milán i Borussie Dortmund po…

 

Reflex.cz

Trable v královské rodině: Princ Harry přiznává spor s bratrem Williamem

Trable v královské rodině: Princ Harry přiznává spor…

Britský princ Harry, vévoda ze Sussexu se v nedávném rozhovoru poprvé rozpovídal o svém vztahu s bratrem…

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…