Citroën C4 (2011)
12.6.2011Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti s relativní novinkou na evropském trhu, Citroenem C4 druhé generace s benzínovou jedna šestkou VTi. Vozítko je…
Citroen C4 (bicak77)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
bicak77 13.06.11 20:23
« Re: Re: Re: Stredna trieda
Ano, Octávka má u nás pro "obyčejné" lidi jistou auru luxusu a je i jakýmsi měřítkem úspěšnosti. Kořeny hledejme už nějakých 15 let nazpátek, kdy vyjela první generace. Byla to prostě bomba a dovolit si ji mohli jen firmy a "pracháči". Když se po letech finančně přiblížila větším masám (jak ojeté, tak nové), v lidech se evokovaly vzpomínky na auto, nad kterým dříve jen slintali. No a k tomu ten kufr no... ;-) -
bicak77 13.06.11 20:14
« Re: Re: Stredna trieda
Pěkně jsi to porovnal :yes: Díky, ušetřils mi práci :-) Jen ti poopravím objem kufru u C4, ten je 380l i s plnohodnotnou rezervou ;-)
S názorem, že Octávka je vyšší třída než ve skutečnosti je se setkávám velmi často. Škodovka to má u nás prostě dobře "imidžově" zmáknutý. -
Martin911Turbo 13.06.11 19:01
« Gratulace
Nová C4 je prostě perfektní, už i dva roky starší C4 coupe mé přítelkyně mě dost překvapila v kladném smyslu a nová C4 a DS4 je zase o velký kus dál. Škoda, že se už verze coupe v C4 nebude dělat :-(
Bravo Citroen!
Ať Ti dobře slouží ke spokojenosti! -
J_Design 13.06.11 17:38
« Re: Re: Stredna trieda
Ono tu jde taky asi o to, že je Octavie právě ten liftback... a co si budeme povídat moc liftbacků nižší střední třídy nejezdí. Vetšinou jsou to vozy střední třídy: Laguna, Mondeo, Vectra apod. Možná proto taky Octavia dělá první dojem vozu střední třídy ;-)
Další problém je mentalita našeho národa, protože Octavia se stala v mnohých případech ne jen obyčejným autem pro rodinu (to je pochopitelné a bylo to cílem), ale taky "managerským vozem." Ano, přesně tak sposta lidí vnímá ty ve vyšší výbavě a pak jsou arogantní když je člověk upozorní na to, že mají vlastně předražený Megane, nebo Astru, nebo cokoli jiného s kufrem ;-) -
matusco 13.06.11 15:53
« Re: Stredna trieda
Nechcem tu vyvolavat "flame" na temu Skoda Octavia, kazdopadne neda mi nereagovat na poznamku: "...Octavia II je uz dost objemna na vyssi level...".
Porovnal som rozmery O2 c novym C4:
O2/C4
dlzka: 4569/4329 - dlhsia je samozrejme Octavia, lebo je to liftback s velkym previsom vzadu
sirka: 1769/1789 - Citroen je sirsi
vyska: 1462/1491 - Citroen je vyssi
razvor: 2578/2607 - Citroen ma vacsi razvor
sirka v laktoch vpredu - 1415/1457 - Citroen ma vpredu na sirku viacej miesta
sirka v laktoch vzadu - 1423/1451 - Citroen ma vzadu na sirku viacej miesta
kufor: 560/340 - liftback O2 jednoznacne poraza akykolvek hatchback.
Nerozumiem teda, preco teda ta poznamka o objemnosti Octavie, kedze aj v porovnani s inym autami v nizsej strednej triede patri Octavia2 (s vynimkou kufra, ktory jej nadhana dlzku aj batozinovy priestor) k tomu najmensiemu v danej triede.
Skus si zobrat do porovnania napr. Ceed a zistis ze okrem dlzky a kufra dostane O2 opat na frak. Pri sklopeni zadnych sedadiel bude v Ceed dokonca 1300 litrov co je necelych 4% objemovej straty na 1350 litrov v O2.
Takze opat: preco vobec poznamka o "objemnej Octavii"... :-( Naco vobec nejaky "medzimodel" medzi Fabiou a Octaviou? -
J_Design 13.06.11 15:10
« Stredna trieda
Octavia a´t už A4 nebo A5 je a bude zastáncem nižší střední třídy! To že má "větší" karoserii, než-li konkurence, je pouze Škodovácký styl => hodně muziky za málo peněz, ze kterého bohužel už dávno vymyzelo to "za málo peněz."
To co jí odlišuje od zástupců střední třídy jsou otázky technické vyspělosti, výbav, motorů a podobně. Rozměry karoserie jsou u každé třídy v dané době pouze orientačním měřítkem.
Ideální porovnání se nabízí u těchto vozů => Renault Vel Satis... zástupce střední třídy, který ale popírá klasické proporce karoserie proti například Peugeotu 607, který je naopak klasickým zástupcem výšší střední třídy... -
.andrej. 13.06.11 14:45
« Re: Stredna trieda
Podobne to mas aj napr. s Lancerom SB ktory nie je o nic mensi ako octavia a uz od nepamati je radeny do nizsej strednej. V ramci jednotlivych tried su tie rozdiely celkom markantne, ja osobne nevidim nic co by Octaviu (resp. Superb) posuvalo o triedu vyssie. -
Nicco 13.06.11 14:15
« Stredna trieda
S Octaviou je to zaujimave. Zastancovia (vyrobca, predajcovia a majitelia) ju radia do strednej triedy a odporcovia do nizsej strednej. O1 je jednoznacne nizsia stredna, tak ako Superb I patril s Passatom do strednej, ale 2-ka je uz dost objemna na vyssi level. Ked ale zamer Skody pochopia aj zakaznici a akceptuju vyssiu cenu, je vymalovane.
Uz ostava iba jedna prekazka - chybajuci model medzi Fabiou a Octaviou - nova Felicia II(III).
Co potom bude so Superbom, ktory uz v novej verzii ma prist o niektore prvky vybavy a motory a bude viac chudobnejsi. To ho vyradia z ponuky, alebo budu mat 2 auta v strednej triede alebo z chudobneho brata Passatu spravia vyssiu strednu a Nemec sa bude rozhodovat medzi A8 alebo Jazvecikom?
-
bicak77 13.06.11 13:40
« Re: Objektívny pohľad
Díky, snažil jsem se. Je toho ještě hodně co bych mohl napsat, ale i tak to byl pro mě co se psaní týče heroický výkon. Cenově je to opravdu víc než férová nabídka, zvláště když si vybavím, že Fábie combi, se kterou jsem do teď ve firmě jezdil měla před pár lety cenovku 450tis... -
bicak77 13.06.11 13:34
« Re: C4
Díky za pochvalu, na fotkách samozřejmě zapracuju, už teď něco doplním. O robotizované převodovce jsem slyšel informací na dva filmy - horory ;-) Já diesla nezkoušel, ale se šestistupňovou manuální převodovkou si prý už se ctí technici z Citroenu poradili. Zkoušet to nebudu, aby mi to pak nebylo líto >:D -
iudex 13.06.11 10:24
« Objektívny pohľad
Slušná recenzia, na ktorej cením hlavne triezvy a objektívny pohľad na auto. Ja na C4 cením aj nemusím presne tie veci, ktoré si spomínal: kladom je dizajn exteriéru i interiéru, kvalitná a zaujímavá palubovka, slušný priestor vnútri i v kufri, "bavorácke" motory VTi a cenová politika Citroenu. Nepáčili sa mi digitálne ukazovatele, nepresné radenie a menej stabilný podvozok a vo verzii so strešným oknom obmedzený priestor nad hlavou. Celkovo je to ale príjemné moderné auto za dobrú cenu. -
.andrej. 13.06.11 09:58
« C4
Vyborna recenzia. Toto auto ma prinutilo zmenit pohlad na citroeny, interier, exterier ale aj motory sa mi pacia. Celkovo smer ktorym sa citroen v poslednej dobe ubera je mi sympaticky. Ja som jazdil na 1.6 HDi s nejakym robotom a tam prezmenu neprijemne sklbala samotna prevodovka, ale motor bol fajn. Este dopln nejake fotky interieru a bude to za 10 :-)
Nad ztrátou coupéčka netruchli, až doslouží, viděl bych pro přítelkyni jednu DS4 ;-)