Volkswagen Passat (2019)
20.8.2019Passat B8 asi netřeba představovat, napsáno toho bylo z řad novinářů i uživatelů mnoho. V mém případě je to Passat Highline Variant (kombi) s paketem…
Volkswagen Passat (adamzprahy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
adamzprahy 22.08.19 09:51
« model
K motoru - já bych si tipl, že DSG to bude mít vyladěné lépe. Navíc má o převod navíc, takže by to mělo mít kratší převody a motor se nebude často trápit v nízkých otáčkách. Když nad tím tak přemýšlím, tak nejvíc mi na tom vadí práce s plynem na rozjezdech, což si DSG vyřeší samo. Snad teda nebude cukat, ale to bys asi poznal hned...
V recenzi jsem to možná přehnal, ale stojím si za tím, že v mé konfiguraci s manuálem to je nejslabší část auta. U mě je taky "problém", že jsem zvyklý na hybridní Toyotu, které se v plynulosti rozjezdů ve městě těžko něco vyrovná :-)
Hodně šťastných km i tobě, určitě se pak pochlub recenzí s verzí po faceliftu ;) -
NegusTheGreat 25.03.22 14:42
« Přínosná recenze - Díky!
Adame, pochyboval jsem o 1.5 TSI v kombinaci s autem této třídy, ale Tvá recenze mne přesvědčila - mám tedy za sebou rok a půl a cca 70 tis. km se Superbem 1.5 TSI (sedan) s automatem 7DSG. Motor kultivovaný, spotřeba za celou dobu v kombinaci město / dálnice 5,95 l / 100 km a to ticho... Takže ještě jednou obří díky :yes: :yes: :yes: -
palix 30.08.19 21:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
Kedysi som videl nejaký test na Mazdu 3 (2,0 88 kW). Tam mal autor pílové diagramy (pre prevodovku) a max rýchlosť toho motora mu vyšla 300 km/h na 6. prevodový stupeň. Samozrejme vo "vzduchoprázdne" :). Odpor vzduchu nedovolí dosiahnúť veľmi vysokú rýchlosť. A samozrejme 88 kW nie je nejako extra veľký výkon.
Tiež mám max rýchlosť (195 km/h) pri niečo málo cez cca 4000 ot. -
adamzprahy 26.08.19 22:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
S tím zpřevodováním na tom něco bude. Včera jsem zrovna koukal a při Vmax točí ten můj Passat asi 4300 otáček. Což je na benzín málo, v nižších rychlostech je cítit, že tak okolo těch 4 tisíc je motor v nejlepším. Tuším, že křivky výkonu a krouťáku tomu dávají zapravdu. Kdežto třeba ten 2.0 TDI tam bude končit a křivka začne padat. To pak asi dělá ten rozdíl v jízdě z kopce. Zkusím to pak pohledat na Googlu zda tomu udávané průběhy odpovídají...respektive určitě odpovídají, jen nevím otáčky toho TDI v takových rychlostech. -
palix 26.08.19 14:46
« Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
To je :-)
Kedysi som mal Astru G. Najviac som išiel cca 180 km/h (v max bola 182) a mal som pocit, že motor vyskočí z auta = bol skoro na max otáčkach.
Dnes je najvyšší rýchlostný stupeň dosť "dlhý" = napr moje auto má pri "v max" cca 4000 ot a auto by išlo ďalej, ale výkon nie je dostačujúci. Dole primeraným kopcom to ale ide. Samozrejme s rozumom (v riedkej premávke), pretože auto nie je postavené na ktovie aké vysoké rýchlosti (200+). Predsa len nejaké BMW M5 z 250 km/h aj zabrzdí.
Spomínanú max rýchlosť som skúšal v Nemecku v štýle - keď už som na tej "Autobahn", tak hádam skúsim čo to dá ;).
Neviem, ako to majú poriešene iné značky - či je tam nejaké obmedzenie a podobne. -
adamzprahy 23.08.19 12:34
« Re: Re: Re: full led
Přesně vím co ti lidé myslí. Mám porovnání s adaptivními bixenony v Astře OPC, myslím že Superby po faceliftu měli dost podobné bixenony. Za mě je tato poslední evoluce xenonů dobře vyvážená a má své výhody.
Standardní full-LED prakticky u všech výrobců trpí stejným nedostatkem - jsou směrové, což v tlumeném režimu není žádoucí. Tam kam světla svítí je opravdu velmi intenzivní světlo - u každé automobilky jinak, u VW bych řekl fakt hodně intenzivní. Nicméně o metr dál nevidíte nic. Proto jsem psal v recenzi o krátkém světelném kuželu.
S halogeny člověk vidí blbě, ale poměrně daleko i v tlumeném režimu. Bixenony mají vyšší svítivost než halogeny, ale ne až takovou jako LED. Nicméně světelný kužel v tlumeném režimu je ve výsledku delší. Spolu s adaptivní funkcí kdy se natáčí do zatáček bych se také přiklonil k názoru, že výhody takových bixenonů spíš převažují nad "hloupými" full LED světly.
V čistě dálkovém režimu, kdy LED mohou být nasměrovány kamkoliv před vás, tak svítí dobře. Jenže v takovém režimu se v praxi moc nejezdí. A jak je vypnete, tak máte v očích trochu šok jak je z bíla najednou černá tma s useknutým světelným kuželem pár metrů před vámi.
Halogeny už nikdy v autě mít nechci. Udělal jsem před pár lety chybu, že jsem si auto s nimi ještě pořídil a už nikdy. Xenony, ale i obyč full LED jsou úplně jinde. Budoucnost vidím v LED, ale dobré bixenony bych nezatracoval :-) -
palix 22.08.19 15:20
« Re: Re: Hezká recenze
Ja by som sa podobnej rýchlosti nedivil. Pokiaľ je najvyšší prevod prevodovky robený tak, že pri max rýchlosti má dostatočnú rezervu, tak auto pôjde - samozrejme dole kopcom ;).
Na Mazde 3 som mal 212 km/h podľa GPS a otáčky boli niečo cez 4000 = rezerva veľká. Samozrejme odpor vzduchu a výkon tu hraje veľkú úlohu.
Prečo by nemal dať Passat cez 240 km/h? aj podvozok má na to prispôsobený. -
adamzprahy 22.08.19 09:46
« Re: OL
Ahoj, z korektnosti vůči prodejci to nechci šířit veřejně, pošlu do SZ. Jen můžu říct, že to mám o dost méně než uvádíš ty. Nebyli k tomu žádné poplatky atd. Záleží taky na nájezdu. TDI a ještě s DSG tam tuším taky tehdy byli k dispozici a myslím, že za méně než uvádíš. -
adamzprahy 22.08.19 09:39
« Re: full led
Full-LED ve smyslu, že LED svítí tlumená i dálková světla, tam jsou. S halogeny se to ani trochu nedá srovnat. Mám zkušenost s více auty s full-LED, dokonce i s těmi adaptivními na Arteonu (asi stejné jako má Passat). A tyhle standardní svítí opravdu intenzivně, jen nemají moc vyladěný světelný tok, podle mě úmyslně ať je prostor pro příplatek za adaptivní.
S koly souhlas, ty 18 jsou designově tak akorát :-)