Recenze

Yurii (muž ) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Hyundai S-coupé Scoupe GT (SLC)

8.14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai S-coupé, foto 1 Hyundai S-coupé, foto 2 Hyundai S-coupé, foto 3 Hyundai S-coupé, foto 4 Hyundai S-coupé, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Modrák Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1495 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 167 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Hyundai Scoupe byl vyráběn v letech 1990-1995, byl to první a nepříliš podařený pokus korejské automobilky o sportovně laděné dvoudveřové kupé.
Jako základ pro Scoupe posloužila platforma v Americe a Korei známého vozu Hyundai Excel u nás prodávaného pod jménem Pony, což se společně s koncepcí vše vpředu a vlečnou zadní nápravou bohužel nevalně projevilo na jízdních vlastnostech.

Nic z výše uvedeného mi ale nebránilo abych se do tohoto modelu zamiloval a trávil s ním svůj volný čas jak za volantem tak po lokte zabořený v motoru :)

Až do nedávné doby jsem vlastnil jenom tyhle vozy přičemž jsem jich vystřídal celkem pět. Maximálně jsem současně měl tři, ale nejdelší dobu mi vydržela kombinace dvou, jeden na léto, druhý na zimu, takhle vlastně funguju doteď.

Modrák je moje v pořadí třetí Scoupe a jeho historie je místy veselá, místy pohnutá, místy k nasrání ale ačkoli má přímo tenhle konkrétní stroj řadu neduhů a většina lidí se na něj dívá s despektem, je to moje srdcovka a nikdy to nebude jinak.

Jen ve stručnosti: Jeho příběh v mých rukou začal v době, kdy jsem ještě měl první Scoupe GT které ovšem trpělo na hromady technických problémů a hlavně korozi... , Našel jsem ho jako neobroušený drahokam v inzerátu za směšnou cenu, sice s hromadou kosmetických vad a bez českých papírů ale NAPROSTO! bez koroze s najetými skutečnými 75000km. Auto vypadalo zevnitř jako nové, motor šlapal jako hodinky ale... neopatrně jsem se o něm před koupí zmínil "kamarádovi" který mi ho vyfouknul takřka před nosem. Pak mi auto na 3/4 roku zmizelo z dohledu. Uběhla nějáká doba a povedený kamarád se mi ozval, že bude na prodej ak jsme si po pár minutách licitování plácli a stěhoval se ke mne. Když už jsem auto měl asi rok, stala se nepříjemná věc a tam kde jsem ho v noci zaparkoval, jsem ho druhý den ráno nenašel... policie a její aktivita nula, i když jsem jim servíroval důkazy na stříbrném podnose. Nakonec jsem si auto za vydatné pomoci štěstí a kamarádů našel sám a v doprovodu policie u nového majitele vyzvedl. Sice notně zbídačené s totálně vybrakovaným interierem a předělaným předkem, ale bylo zase moje... pak následovaly výměny blatníků a částí karoserie za použité v lepším stavu a nekonečný koloběh drobných vylepšení a řešení dalších problémů. Nové nárazníky, dveře, víko kufru, generálka motoru a tak dále a tak dále... takhle to s malými obměnami pokračuje dodnes.

Přes zimu s autem nejezdím, abych ho ochránil před jeho největším nepřítelem kterým je koroze.


Ačkoli se nejedná zrovna o kultovní auto, které je v našich končinách spíš zatracované, své fanoušky si najde. Díky
nízké hmotnosti 985 kg a výkonu 85kw je poměrně agilní a přes divoké naklánění v zatáčkách a rozevlátý způsob jízdy dovede jeho řízení řidiči vykouzlit místo mrazení v zádech i nejeden úsměv na tváři.
Scoupe si přes svůj název nehraje na sportovní auto, jeho chování na silnici je čitelné a perfektně předvídatelné, díky tomu je to vhodné auto pro začátečníky. Snadno se řídí, snadno se udržuje, je kompaktní, má relativně velký kufr a začínajícího řidiče nerozmazlí přehršlí elektronických asistentů, nemá dokonce ani ABS.

Silné stránky

- malé a hbité autíčko
- turbomotor (sice jenom 1.5 s 85kW ale na auto co nemá ani tunu to stačí.
- ceny náhradních dílů
- alespoň zezadu vypadá rychleji než jezdí
- čitelné jízdní vlastnosti (vhodné pro zelenáče)
- pro dva lidi nabídne královský prostor vpředu a na svojí kategorii velký kufr (v pohodě se do něj vejdou dva lidi, dva kola a pes)
- neláká zlatokopky :))
- fšecko felektrice

Slabé stránky

- ubohá antikorozní ochrana
- pekelné dílenské zpracování
- kvalita použitých materiálů interieru
- jízdní "komfort"
- nikdo tyhle auta dneska už nechce
- pasivní bezpečnost odpovídá době vzniku auta takže nic moc, naštěstí jsem jí ještě netestoval

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Je na nich potřeba servisovat pořád něco... Motor má za sebou generálku, ale kvůli popraskané hlavě vyšla naprosto vniveč, dost odchází manžety poloos a čepy... ale aby se takové věci u dvacetiletého auta neděly... :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Možná někdy doplním...

Tuning a stájling

Těmhle věcem se vyhýbám jako čert kříži nicméně pár věcí by se našlo... lízátko pod předním nárazníkem, sportovní pružiny, rozpěra nad motorem, 2,5cm distanční podložky na zadní nápravě, plastové prahy v barvě vozu, černá kapota s "hood protection" , pár detailů v interieru, boost gauge, turbotimer.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

O spolehlivosti se moc mluvit nedá, na druhou stranu, ať s ním bylo cokoli, vždycky jsem dojel na místo kam jsem potřeboval :)

praktičnost
6

No tak, co bychom taky čekali od kupé :)

prostornost
8

Vpředu královský, vzadu tak akorát pro trpaslíky.

jízdní vlastnosti
8

Jízdní vlastnosti v originálním stavu trochu jako parník, ale na 15" litých kolech, s rozpěrou tlumičů, 2,5 cm podložkami pod zadní kola a sportovními pružinami se z něj stane motokára, která sedí v zatáčkách jak vosa na bonbonu.

jízdní komfort
5

Vzhledem ke krátkému rozvoru náprav a výše popsaným úpravám je s ním jakákoli díra nebo jízda po D1 skoro utrpení, zato na kvalitních serpentýnách nebo okreskách je jízda s ním jedna radost.

provozní náklady
9

Vzhledem k nízkému objemu válců a nízké hmotnosti, jsou snesitelné. Mimo město a na delší trasy se dá jet kolem 7 litrů, s cihlou na podlaze nebo po blbnutí na letišti je max. spotřeba 13 litrů.

náhradní díly
7

Z dílů většinou řeším jenom spotřební věci které vycházejí z modelu Pony takže za pár kaček. V případě větších závad se vyplatí za pár korun koupit další auto a použít díly z něj.

výkon motoru
10

Na auto co má ani ne tunu je 85kW dostatek, s pár změnami (větší turbo, intercooler, vstřiky, safc a ebc) není problém výkon vytáhnout se seriovými střevy lehce nad 110kW

spotřeba
9

Ve městě kolem 8,5 litrů na dálky 7

hlučnost motoru
7

Motor je tichý ale vzhledem ke krátkému zpřevodování převodovky při rychlostech nad 100km/h trochu řve, nicméně kolem 160 prakticky utichá a pohlcuje ho aerodynamický hluk.

kvalita sedadel
8

Sedí se v nich dobře, boční vedení taky ujde, ale do posezeni v Recaro mají daleko.

brzdy
3

Celý podvozek včetně brzd je z modelu Pony --> lepší nebrzdit, po zahřátí brzdí jako z másla, když už tak se v krizových situacích vyplatí brzdit zároveň motorem.

zavazadlový prostor
8

Kufr je na kategorii auta přímo královský. Po sklopení sedaček do něj není problém narvat dvě downhillová kola helmy a chrániče :)






Blesk.cz

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni čtyři, dva zranění

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni…

Na pouhých pět minut a 50 sekund se zkrátilo účinkování třineckého brankáře Jakuba Štěpánka v předehrávce 11.…

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A nepřesný sudí v Edenu

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A…

Čtvrté kolo FORTUNA:LIGY se zvrhlo v pořádně výbušný víkend plný diskutabilních situací v zápasech pražských…

 

Reflex.cz

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i sportovní akce, řekl Prymula

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i…

Restaurace a bary budou muset kvůli šíření koronaviru zavírat už ve 22:00 od čtvrtka. Ministr zdravotnictví…

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud definitivně očistil státního zástupce Libora Grygárka

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud…

Nejvyšší soud zamítl dovolání nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana podané proti pravomocnému zastavení…