Peugeot 3008 (2012)
23.10.2012Úvodem: Proč tohle auto? Při rozhodování o značce nového vozu jsem požadoval: 1) pohon 4x4,protože bydlím na severu Moravy a v kopcích. Bez 4x4 v…
Peugeot 3008 (vdplk)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- spotřeba 23.10.2012 09:16 sir
- Ještě ke spotřebě 23.10.2012 13:23 Vlada_FM
- Zdravím 24.10.2012 15:08 PeterLuk
- Nevýhodnost 26.10.2012 20:14 rohYpnol
- Je znat zmena chovani pri zmene pohanene napravy? 01.11.2012 11:58 JirkaVejrazka
- hybridní soustava 02.11.2012 15:55 FISHkaa
- docela bych uvítal nějaké info po letech 24.08.2018 22:43 rrren9
-
Vlada_FM 23.10.2012 13:23
Ještě ke spotřebě
Díky za komentář. Při hodnocení spotřeby jsem vycházel z dvouleté zkušenosti se Škodou Yeti 4x4, diesel 81 KW.: 5.5 l/100 km. Jinak si ale nestěžuji, jen konstatuji, že jen kvůli úspoře paliva by se koupě nevyplatila. -
PeterLuk 24.10.2012 15:08
Zdravím
Zdravím, pekné auto, gratulujem.
Ešte doplň recenziu (prečo si kupoval nové auto, aké máš podmienky, prečo práve toto, prečo hybrid) a fotky a dám ti 3x10 bodov. ;-) -
rohYpnol 26.10.2012 20:14
Nevýhodnost
v prvé řadě přeji hodně bezemisních km ;-) Rád si počtu zkušenosti s tak málo frekventovaným vozem :yes:
Teď k mému názoru - zaprvé bych se opravdu obával o spolehlivost. Frantíci nikdy nedokázali udělat spolehlivé vozy na první pokus s příchodem nových technologií. Časem to zvládnou, jenže teď tu je první generace hybridu.
Čemu ale opravdu nerozumím - proč si někdo koupí takovýto nesmysl, když si je sám vědom toho, že ekonomická výhodnost tam není. Do budoucna budou těžkým kamenem servisní náklady a provozem si na ně vůz nevydělá... Navíc bude jako ojetina neprodejné, nebo s obrovskou ztrátou.
Pohon 4x4 je taktéž jen nechtěný vedlejší efekt a rozhodně si myslím, že nebude stát za moc. K tomu robotizovaná neschopná převodovka... Fakt nevím, ale já s tím jezdit nemusím.
Již zmíněný Yeti je podle mě mnohem lepší volbou. Nebo Tiguan, ix35 atd... Tak co bylo tím klíčovým argumentem pro?
Jinak k tichu ve voze - já tedy nevím, ale u stojícího auta nevím o běžícím motoru u většiny soudobé produkce porovnatelné třídy... Hluk od spalovacího motoru či dokonce vibrace naprosto neobtěžuje, a že venku je vůz slyšet - sám vidíš, že ta tichost je kontraproduktivní.
Ale ještě jednou - rád si přečtu zkušenosti s takovým hybridem ;-) :yes:-
Vlada_FM 27.10.2012 08:05
« Re: Nevýhodnost
Díky za příspěvek. Čekal jsem takovou reakci a jsem připraven k diskuzi :-)
Ad spolehlivost) : naprosto sdílím Tvé obavy. Mám je taky. Náplastí a pomoci při rozhodování byl fakt pětileté garance na celé hybridní ústrojí. A motory HDI mají myslím dobrou pověst. Sám s tímto vozem najedu něco kolem 15t km/rok, tedy zátěž minimální. K tomu chci dokoupit prodlouženou pětiletou garanci na celý vůz. Tak snad problémy nebudou.. Mimochodem, problémy se spolehlivostí vnímám u všech evropských vozů, v podstatě bez ohledu na značku.
Ad 4x4) S auty 4x4 mám myslím bohaté zkušenosti, používám je denně. Přesto se parametrů P3008 neobávám. Ano, elektropohon na zadní kola je spíše berlička, než plnohodnotný allroad, ale na uklizenou zasněženou cestu to myslím bude stačit. Nic jiného od toho nečekám a nechci. Zima ukáže a bude to už brzy. A robotizovaná převodovka je u tohoto vozu opravdu v pohodě. Sám jsem byl překvapený.
Ad servisní náklady) Tady nesouhlasím. V čem by měly být vyšší? Jedině při výměně baterie, ale to mne minimálně pět let nebude trápit. Viz. záruka.
Ad ztráta při prodeji) Těžko říci. Hodně bude záležet na tom, jakou pověst si P3008H vydobyde a také na tom, jestli a jak budou během následujících let hybridní vozy podporovány. Ale i kdyby ne, nečekám nějakou cenovou katastrofu.
Ad hluk) Tady je opravdu ZNATELNÝ rozdíl. V této třídě je prostě rozdíl mezi běžícím a stojícím motorem znát. Pro mne argument č. 1 pro hybridní vůz používaný v příměstské a městské dopravě.
Ad proč tedy?) Znovu zdůrazňuji cenu 620t, ne ceníkových 800t. Za tyto peníze lze Hybridní pohon pokládat za jakýsi bonus, který někoho osloví a někoho ne. Já jsem v sobě potlačil strach z neznámého a nelituji .Zatím. Pro své potřeby jsem hledal víceúčelové auto se schopnosti vyhrabat se po zasněžené cestě, což P3008H pro mne splňuje.
Rozhodně se těším, až se zde objeví další hodnocení lidí, kteří hybrid používají. Osobně si myslím, že slepá ulička to není, i když ještě před rokem bych si také klepal na čelo při pohledu na kočkopsa se spalovacím a a elektrickým motorem.-
Bully_ 27.10.2012 11:44
« Re: Re: Nevýhodnost
Hezka odpoved >:D :yes: Kazdopadne je to na potrebach kazdeho z nas co za auto mame, smekam za odvahu jit do neceho porad tak nekonvencniho jako je hybridni pohon.
Kdo resi prodej auta uz behem (prodlouzene) zaruky, nemusi se podle me vubec zalamovat s nejakou statistickou pravdepodobnosti ze se mu na aute neco pokazi. Navic cim min km a pri co nejsetrnejsi jizde (elektromotoru budou tezko vadit caste studene starty ve meste) se najede, tim bych se bal nespolehlivosti min. -
rohYpnol 27.10.2012 16:20
« Re: Re: Nevýhodnost
Já zas díky za odpověď :yes:
Ke ztrátě hodnoty - jsem přesvědčený, že bude značná. Hybridy se neprodávají. Zkus zjistit, kolik např. stojí výměna baterií... Proto píšu servisní náklady. Řekněme že hybridní část má vcelku šanci na slušnou spolehlivost, protože mechanických částí tam mnoho není. Ale... frantíci obvykle příchod nové technologile nějak podcení a s elektronikou bych vcelku měl obavy, že si auto může začít žít svým životem. Samozřejmě - pokud je to auto na 5 let a po záruce půjde pravděpodobně pryč, tak nemá smysl řešit spolehlivost.
3008 je bezpochyby víceúčelová, dokonce tak, že nic z jednotlivých účelů neplní nijak špičkově ;-)
V tom, že rozdíl v hluku je znatelný, s tebou nesouhlasím. Hlavně když vezmu moderní benziny, tak prostě v kabině je ticho, vibrace nikde. A že venku lítají emise? To je mi buřt, kdyby byla kvalitní a cenově dostupná MHD, tak vozem nejezdím.
Za odvahu jít do 3008H ale :yes: a budu ti "fandit", i když je to pro mě nepochopitelná volba ;-)
-
-
-
JirkaVejrazka 01.11.2012 11:58
Je znat zmena chovani pri zmene pohanene napravy?
Za prve, gratuluju k volbe a k odvaze! Vitej do hybridni rodiny, snad to nebylo spatne rozhodnuti.
Zajimalo by me, jestli se za bezneho provozu daji nejak rozpoznat rozdily v pohonu predni a zadni napravy (nafta vs. elektrika). Toho jsem se pri prvnim cteni o 3008 trochu lekl (chovani na mokru, zmrzle silnici a tak).
Jinak drzim palce, aby se prehrivani hybridniho ustroji rychle vyresilo... -
FISHkaa 02.11.2012 15:55
hybridní soustava
Ahoj,
přehřívání hybridní soustavy a následné odpojení? Tak tohle fakt nevychytali... připomíná mi to hlášku z Jáchyma na téma secí stroj "copak o to jezdí, ale neseje" >:D
Teď když se ochladilo, o kolik se ti změnšila kapacita baterií?
Jsou na NiMh nebo LiIon?
Osobně hybridům nevěřím právě z důvodů snižování kapacity baterií - ať MKT plácá jak chce, tak za dva tři roky budou cykly u baterií kratší a kratší... :no:-
Dylan McKay 02.11.2012 17:02
« Re: hybridní soustava
Čím více jezdím hybridem, tím více mu fandím. Jiné názory omlouvám jako neznalost.-
FISHkaa 02.11.2012 18:28
« Re: Re: hybridní soustava
pánové,
představa, že současné baterie vydrží nekonečně a jejích kapacita se nesnižuje je zcela mylná. V mobilech, či přenosných pc máte ty samé typy baterií. Ano, možná okolo není tolik sofistikované technologie (nepřebíjení, kompletní vybití, odvětrávání apod.), ovšem tyto technologie pokles kapacity pouze částečně snižují (v čase). Jednoho krásného dne baterie prostě odejdou, to je fyzika ;-) Chevy Volt to řeší dobíjením na cca 80% kapacity. Nicméně, když se rozhlédnete, tak si přečtete třeba [odkaz] ;-) Osobně jsem fanda vodíkových článků, než těchto "mezitypů", které se stejně nemůžou masově rozšířit - padla by rozvodná síť na přetížení....
Nemluvě o spoustu kurvítek, které se na hybridu můžou po... (dva pohony oproti jednomu) - navíc Francouzům to evidentně nejede ani nové, nikdo neví co bude za pět let...
Otázkou je až budete za 5-6let auto prodávat, jaká bude hodnota předražené technologie s baterií na konci životnosti?-
Vlada_FM 02.11.2012 19:31
« Re: Re: Re: hybridní soustava
S většinou napsaného souhlasím. Nemyslím si ale, že využití hybridu je slepá ulička. Berme v úvahu, že toto není Plug-In elektromobil, elektrická energie je získávána zejména rekuperací.Na energetické síti tedy nezávislé. A těch kurvítek navíc tam zase tak moc není: zesílený alternátor (8kW), dráty dozadu k baterii, elektromotor s diferenciálem na zadní nápravě, baterie, nějaký počítač a výkonový prvek k regulaci. Zbytek auta je mnohem složitější. Francouzům to jede, i když prostor ke zlepšení tady je. Ale ten je vždy a u všeho. V každém případě se tady konečně využívá promarněná energie při zpomalování ve prospěch dalšího pohybu. A to se myslím počítá. Plus bonus 4x4 (opravdu funkční) a plus značně zvýšená akustická pohoda při jízdě. A druhý prodej? Nemyslím, že bych po 5 letech ztratil víc než u jiného auta. Ta baterie je poměrně malá a velké peníze to myslím nebudou.-
FISHkaa 05.11.2012 11:21
« Re: Re: Re: Re: hybridní soustava
vzhledem k technologii, také považuji 4x4 (předek klasika, zadek elektrika) jako nejlepší možnost. A uznávám, mýlil sem se - je to mild hybrid = kapacita (co sem našel na NETu) je slabých 1,1 kWh ;-) Odtud asi to přehřívání = baterie se neustále vybíjí a nabíjí, respektive snad vymysleli i přímé spojení mezi oním 8kW generátorem a elektromotorky vzadu. Takže vlastně docela vtipné řešení (zajímalo by mě co je těžší, jestli tento převod na elektriku, nebo klasický haldex a kardan) - škoda že ho úplně nevychytali.
Tímto beru zpět svůj názor na tento KONKRÉTNÍ hybrid + podobné řešení jinde ;-)-
Vlada_FM 06.11.2012 16:00
« Re: Re: Re: Re: Re: hybridní soustava
Jak píšu v novinkách, přehřívání ustalo. Domnívám se, že elektromotor je možno napájet i přímo z alternátoru, protože pohon 4x4 funguje vždy, i při vybité baterii. Pokud si dobře vzpomínám, je hybrid o 200 kg těžší. Provozní hmotnost auta je 1808 kg. Nevím, kolik váží Haldex, ale provozně je myslím o třídu výše, než u mého Peugeotu. Dva roky jsem používal služební Škodu Yeti, ta měla točívý moment 95% vpředu a 5% vzadu pořád, neboli na hladkém BEZ prokluzu. P3008 si i v režimu 4x4 hrábne celkem výrazně. Jsem sám zvědavý co to udělá v hlubším sněhu, ale tam ani Yeti neměl moc šancí. Takže mám v kufru pro jistotu řetězy. Jinak ten elektromotor je vzadu jeden s diferenciálem.-
FISHkaa 06.11.2012 16:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hybridní soustava
mám ix35 a ta je ve verzi 4x4 o cca 70kg těžší. Haldex poslední generace hlavně dynamicky připojuje zadek i při rozjezdech. Mě se nikdy nepodařilo proklouznout předkem. Je ale s podivem, že P3008 nezvládne to samé... Možná je to dáno nižším točivým momentem/výkonem zadku vs. těžké auto (ix35 v 2.0 diesel má cca 1676-1787 s automatem)... Co se týká toho přímého propojení extra alternátoru a elektromotorů, tak asi ano, ale s menším výkonem (i při teoretické 100% účinnosti to je max 8kW). Sem zvědav na ten sníh :-!
-
-
-
-
-
-
Vlada_FM 02.11.2012 19:16
« Re: hybridní soustava
No, ono to seje. Neseje jen ve vzácných případech, jednou za čas. Snažím se přijít na to za jakých podmínek a nejsem asi sám :-) Jinak je to samozřejmě každopádně důvod ke zlepšení, důvod k vyhození auta to není.
Kapacita baterií: to je na delší povídání. Baterie (NiMh) jsou využívány cca od 20% - 100%. jejich dobíjecí/vybíjecí cykly jsou dost složitě řízeny počítačem, těch charakteristik tam bude asi celá řada v závislostech na zatížení vozu, teplotě, atd.. Já osobně jsem nezaznamenal žádný rozdíl při jízdě v +25 a -6 .
S poznámkou o snižování kapacity baterií souhlasím, to je fyzika a chemie. Viz příspěvek FISHkaa níže. Otázkou je za jak dlouho, připomínám, že záruka na hybridní soustrojí je 5 let. Ovšem nikdo nikde nepíše o kapacitě baterie :-)-
FISHkaa 05.11.2012 11:24
« Re: Re: hybridní soustava
jak sem psal výše, kapacita je vtipných 1,1kWh. Tj. cena za nové baterie nebude nijak vysoká (teda pokud Peugeot nezopakuje svůj kiks s předraženými FAP u prvních 407 - smutný vtip). Co se týká nabíjení / vybíjení - dělám v oboru a v dnešní době je nastavení oné charakteristiky strašně jednoduché. Spíš mě zajímá ona fyzika a chemie - jak si popisoval, tady se děsím odpovědí v reklamaci "běžný pokles kapacity baterie, záruka neuznána" ...
-
Suma sumarum....podobne auto nebo lehce podobne jako je Tiguan atd (byt ten je vic SUV) jezdil za 7.......