Recenze

Vlada_FM (muž 52 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Peugeot 3008 Hybrid

8.26 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 3008, foto 1 Peugeot 3008, foto 2 Peugeot 3008, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta P3008 Hybrid Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 120 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Úvodem:

Proč tohle auto? Při rozhodování o značce nového vozu jsem požadoval:
1) pohon 4x4,protože bydlím na severu Moravy a v kopcích. Bez 4x4 v zimě nevyjedu z domu. Na druhé straně to nemusí být tvrdý Offroad, stačí se vyhrabat po hladké, ale proplužené cestě. To zvládne jakákoliv 4x4 bez redukce a uzávěrek diferenciálů.
2) automatickou převodovku. Důvod? Zvyk, vlastní pohodlnost a manželka.
3) Aby bylo dost velké, abych naložil celou rodinu, lyže a nedělní nákup a dost malé, abych bez problémů zaparkoval v soutěskách u hypermarketů.
4) Cenu do cca 700t.
5) Značka musí mít servis v blízkém okolí, tj. do 10 km od domu.
6) Jedno auto s image už mám. Jeep Wrangler Rubicon Unlimited. Tím jsem si před pěti lety splnil dětský sen. Nic stylovějšího pro mne už neexistuje a každý den se těším z příšery na čtyřech kolek, tvrdé, neohrabané, hlučné, se spotřebou 13lt nafty /100km. Ale ty blatníky a panty na kapotě a dveřích.... Super, tohle auto neprodám, ale chtělo to něco praktického na všední den.

Koupit kvalitní auto dnes není problém, řekl bych, že dnes je to jen a jen o pocitech a osobních preferencích. Kvalita, technika a bohužel i vzhled začíná být stejný všude. Proč tedy Peugeot 3008H? Splňoval všechny body výše uvedené za cenu 620t. Takže podobné s Škoda Yeti a k tomu Hybridní pohon jako bonus. To rozhodlo.


O autě:

O P3008 bylo napsáno už hodně, proto se soustředím jen na specifika hybridního pohonu.
Z praxe lze konstatovat, že při klidné jízdě (klidné je tučně a dvakrát podtrženo) je průměrná spotřeba při jízdě ve měste cca 5l/100km, mimo město pak 6 l/100km. Podotýkám, že klidnou jízdou nemyslím pomalu, ale plynule, bez 3G v zatáčkách a černou čarou od gum na křižovatkách. Podobnou spotřebu dosáhnete i u jiných nehybridních vozů s podobným výkonem a proto důvodem ke koupi tohoto vozu rozhodně není úspora paliva. Kde jsem ale velmi spokojen, je zřetelný nárůst komfortu. V autě je totiž TICHO. Při rozumné a předvídavé jízdě ve městě se v nízkých rychlostech do 30 km/h pohybujete opravdu čistě na elektřinu s vypnutým motorem. Otravné popojíždění v městských zácpách se pak stává skoro zábavné, kdy se za absolutního klidu a sametově pohybujete městem a nechápete co a hlavně proč to tam těm chudákům v autech vedle vrčí a drnčí. Další plus je zcela jiné chování jinak katastrofální robotizované převodovky. Díky pomoci elektromotoru zmizel jízdní styl žáčka první hodiny autoškoly a prodlevy při řazení tařka zmizely. Paráda. Princip rekuperace energie vymysleli Frantíci podle mého docela chytře. Celé to řídí počítač a člověk si chvílema připadá skoro zbytečný. Jednoduše řečeno: baterie se dobíjí vždy, když auto zpomaluje a když je to potřeba i při akceleraci. Zpomalení dávkujeme vyšlápnutím PLYNOVĚHO pedálu, čím víc, tím větší brzdný účinek. Brzdový pedál pak používám jen při dobržďování a v nouzových situacích. Chvíli jsem se to musel učit, ale takhle nějak se asi řídí trolejbus. No a jako bonus zde máme pohon 4x4, sníh není, ještě jsem účinnost nezkoušel. Bydlím ale v kopcích a druhé auto mám Jeep Wrangler, takže bude s čím srovnávat.

Silné stránky

1. Komfort řazení robotizované převodovky při klidné jízdě
2. Absolutní ticho ve městě (většinou)
3. Velmi tichý při jízdě mimo město
4. Výkonný, rychlý a úsporný
5. Je 4x4
6. Dobře vybaven, dělené víko kufru

Slabé stránky

1. Při pokusu o sportovní jízdu katastrofální chování převodovky
2. Přehřívání hybridního ústrojí, které se pak samočinně odpojí a jedete jen na naftu. Možná důvod k reklamaci, ale v návodu je o tom zmínka a na webu jsem se dočetl, že s tím PSA má problémy. Neděje se to ale často. 3. To auto je při rozjíždění naprosto bezhlučné, málem jsem několikrát přejel chodce, hlavně na parkovištích u obchodů. Je potřeba být maximálně opatrný.
4. Spotřeba 4l /100 km je utopie a blábol reklamních agentů, kteří neznají zákon o zachování energie a ignorují fakt, že se ta baterka někdy musí dobít a cesty nevedou jen z kopce. Ale 5l /100 km je reálná hodnota.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen to přehřívání hybridního pohonu, nevím co přesně. Zatím sleduji jak často a za jakých podmínek se to děje. Budu to řešit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil nové za 620t. Tedy za cenu nehybridního auta stejných kvalit. Za ty peníze to stojí za úvahu. K tomu mám malou poznámku: auto, které se ve městě pohybuje převážně na elektřinu je přínosem ekologickým i zvýšení komfortu obyvatelstva. Tady by dotační program rozhodně dával smysl a profitovali by z toho nejen majitele těchto vozů, ale hlavně lidé, kteří chodí kolem pěšky.

 

Novinky v recenzi

6.11.2012 15:46

Konec přehřívání

Po ujetí 2200 km problém s přehříváním zmizel. Spokojenost s tímto vozem roste a k "normálnímu" autu bez elektromotoru bych se už vrátit nechtěl. Při použití jiného vozu mi běžící motor při pomalé jízdě ve městě, na křižovatkách a při jízdě z kopce přijde jako cosi navíc. Další vyhodnocení vozu provedu na jaře. Jsem víc a víc přesvědčen, že hybridní technologie není nesmysl.

2.11.2012 12:42

Zima a Hybrid (4x4)

Přidávám několik zkušeností se zimním provozem. Předně: kdo nemá auto garážované a jezdí denně vzdálenosti do cca 20 km jedna cesta a to ve městě, měl by k pořizovací ceně automaticky přidat cenu nezávislého vytápění. Motor se jednoduše při hybridním provozu nestačí ohřát a vy jedete v neustále studeném autě. Navíc, časté starty a vypínání studeného dieslového motoru jej ničí. Co se týká chování tohoto vozu na sněhu, předpoklad se splnil, tj. dá se to pokládat za 4x4 a na kluzké vozovce je to znát. Vliv připojování zadní nápravy v praxi nepostřehnete. Krom zvýšené trakce, což je zamozřejmě velké plus. Problémy s přehříváním hybridního pohonu přetrvávají a podle vyjádření servisu to nelze pokládat za závadu, ale za provozní stav. Pravdou je, že k tomu dochází jen zřídka při velmi krátkých cestách do 6km, při delším stoupání. Jinak zatím jsem s autem spokojený, je praktické, prostorné a spotřeba je zatím kolem 5.8 l/100km, při 80% pohybu ve městě. Co je ale opravdu nebezpečné, je ticho při pohybu po parkovištích , znovu jsem několikrát málem přejel lidi, kteří o mne vůbec nevěděli a vlezli mi přímo před auto. Zvlášť nebezpečné je to u dětí, které jsou pod zorným polem a vůbec o nich nevíte. Zvažuji instalaci alarmu při couvání.


Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím jen 2000 ujetých km

praktičnost
8

Dělené zadní víko kufru je super.

prostornost
8

Vzadu nic moc.

jízdní vlastnosti
8

Nic pro sportovně založené řidiče

jízdní komfort
10

Ticho, pohoda a klid.

provozní náklady
10

nemám zkušenost

náhradní díly
10

nemám zkušenost

výkon motoru
9

Táhne jako lokomotiva

spotřeba
10

nádrž 52 lt, dojezd cca 900 km. Co dodat.

hlučnost motoru
10

jako by tam nebyl

kvalita sedadel
8

vpředu super, vzadu nic moc

brzdy
10

díky brzdného účinku při dobíjení je skoro nepoužívám

zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená truchlila v prázdném Rudolfinu!

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená…

S oscarovým režisérem Jiřím Menzelem (†82), který zemřel 5. září, se během pátku měla možnost rozloučit široká…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte na děkovačku!

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte…

Končila první minuta prodloužení a Martin Kaut nakopl motory. V tu chvíli byl led jenom jeho. Zabral, ujel,…

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal. Ocenil i výkon Součka

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal.…

Své hráče důsledně varoval před tím, aby se neopakovala situace ze zápasu v Karviné. Marně. Sparťané doma proti…

 

Reflex.cz

Prymula: Očekávám 6 až 8 tisíc nakažených denně. Nouzový stav je na místě, zavření škol je pravděpodobné

Prymula: Očekávám 6 až 8 tisíc nakažených denně.…

V Česku bude pravděpodobně denně přibývat 6000 až 8000 potvrzených nákaz covidem-19, řekl dnes v Partii televize…

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům zní jednoznačně

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům…

Co je vaše, to je naše a o tom budeme rozhodovat. Tak by se dal pár slovy shrnout suverénní přístup jedné…