Recenze

Vlada_FM (muž 52 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Peugeot 3008 Hybrid

8.26 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 3008, foto 1 Peugeot 3008, foto 2 Peugeot 3008, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta P3008 Hybrid Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 120 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Úvodem:

Proč tohle auto? Při rozhodování o značce nového vozu jsem požadoval:
1) pohon 4x4,protože bydlím na severu Moravy a v kopcích. Bez 4x4 v zimě nevyjedu z domu. Na druhé straně to nemusí být tvrdý Offroad, stačí se vyhrabat po hladké, ale proplužené cestě. To zvládne jakákoliv 4x4 bez redukce a uzávěrek diferenciálů.
2) automatickou převodovku. Důvod? Zvyk, vlastní pohodlnost a manželka.
3) Aby bylo dost velké, abych naložil celou rodinu, lyže a nedělní nákup a dost malé, abych bez problémů zaparkoval v soutěskách u hypermarketů.
4) Cenu do cca 700t.
5) Značka musí mít servis v blízkém okolí, tj. do 10 km od domu.
6) Jedno auto s image už mám. Jeep Wrangler Rubicon Unlimited. Tím jsem si před pěti lety splnil dětský sen. Nic stylovějšího pro mne už neexistuje a každý den se těším z příšery na čtyřech kolek, tvrdé, neohrabané, hlučné, se spotřebou 13lt nafty /100km. Ale ty blatníky a panty na kapotě a dveřích.... Super, tohle auto neprodám, ale chtělo to něco praktického na všední den.

Koupit kvalitní auto dnes není problém, řekl bych, že dnes je to jen a jen o pocitech a osobních preferencích. Kvalita, technika a bohužel i vzhled začíná být stejný všude. Proč tedy Peugeot 3008H? Splňoval všechny body výše uvedené za cenu 620t. Takže podobné s Škoda Yeti a k tomu Hybridní pohon jako bonus. To rozhodlo.


O autě:

O P3008 bylo napsáno už hodně, proto se soustředím jen na specifika hybridního pohonu.
Z praxe lze konstatovat, že při klidné jízdě (klidné je tučně a dvakrát podtrženo) je průměrná spotřeba při jízdě ve měste cca 5l/100km, mimo město pak 6 l/100km. Podotýkám, že klidnou jízdou nemyslím pomalu, ale plynule, bez 3G v zatáčkách a černou čarou od gum na křižovatkách. Podobnou spotřebu dosáhnete i u jiných nehybridních vozů s podobným výkonem a proto důvodem ke koupi tohoto vozu rozhodně není úspora paliva. Kde jsem ale velmi spokojen, je zřetelný nárůst komfortu. V autě je totiž TICHO. Při rozumné a předvídavé jízdě ve městě se v nízkých rychlostech do 30 km/h pohybujete opravdu čistě na elektřinu s vypnutým motorem. Otravné popojíždění v městských zácpách se pak stává skoro zábavné, kdy se za absolutního klidu a sametově pohybujete městem a nechápete co a hlavně proč to tam těm chudákům v autech vedle vrčí a drnčí. Další plus je zcela jiné chování jinak katastrofální robotizované převodovky. Díky pomoci elektromotoru zmizel jízdní styl žáčka první hodiny autoškoly a prodlevy při řazení tařka zmizely. Paráda. Princip rekuperace energie vymysleli Frantíci podle mého docela chytře. Celé to řídí počítač a člověk si chvílema připadá skoro zbytečný. Jednoduše řečeno: baterie se dobíjí vždy, když auto zpomaluje a když je to potřeba i při akceleraci. Zpomalení dávkujeme vyšlápnutím PLYNOVĚHO pedálu, čím víc, tím větší brzdný účinek. Brzdový pedál pak používám jen při dobržďování a v nouzových situacích. Chvíli jsem se to musel učit, ale takhle nějak se asi řídí trolejbus. No a jako bonus zde máme pohon 4x4, sníh není, ještě jsem účinnost nezkoušel. Bydlím ale v kopcích a druhé auto mám Jeep Wrangler, takže bude s čím srovnávat.

Silné stránky

1. Komfort řazení robotizované převodovky při klidné jízdě
2. Absolutní ticho ve městě (většinou)
3. Velmi tichý při jízdě mimo město
4. Výkonný, rychlý a úsporný
5. Je 4x4
6. Dobře vybaven, dělené víko kufru

Slabé stránky

1. Při pokusu o sportovní jízdu katastrofální chování převodovky
2. Přehřívání hybridního ústrojí, které se pak samočinně odpojí a jedete jen na naftu. Možná důvod k reklamaci, ale v návodu je o tom zmínka a na webu jsem se dočetl, že s tím PSA má problémy. Neděje se to ale často. 3. To auto je při rozjíždění naprosto bezhlučné, málem jsem několikrát přejel chodce, hlavně na parkovištích u obchodů. Je potřeba být maximálně opatrný.
4. Spotřeba 4l /100 km je utopie a blábol reklamních agentů, kteří neznají zákon o zachování energie a ignorují fakt, že se ta baterka někdy musí dobít a cesty nevedou jen z kopce. Ale 5l /100 km je reálná hodnota.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen to přehřívání hybridního pohonu, nevím co přesně. Zatím sleduji jak často a za jakých podmínek se to děje. Budu to řešit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil nové za 620t. Tedy za cenu nehybridního auta stejných kvalit. Za ty peníze to stojí za úvahu. K tomu mám malou poznámku: auto, které se ve městě pohybuje převážně na elektřinu je přínosem ekologickým i zvýšení komfortu obyvatelstva. Tady by dotační program rozhodně dával smysl a profitovali by z toho nejen majitele těchto vozů, ale hlavně lidé, kteří chodí kolem pěšky.

 

Novinky v recenzi

6.11.2012 15:46

Konec přehřívání

Po ujetí 2200 km problém s přehříváním zmizel. Spokojenost s tímto vozem roste a k "normálnímu" autu bez elektromotoru bych se už vrátit nechtěl. Při použití jiného vozu mi běžící motor při pomalé jízdě ve městě, na křižovatkách a při jízdě z kopce přijde jako cosi navíc. Další vyhodnocení vozu provedu na jaře. Jsem víc a víc přesvědčen, že hybridní technologie není nesmysl.

2.11.2012 12:42

Zima a Hybrid (4x4)

Přidávám několik zkušeností se zimním provozem. Předně: kdo nemá auto garážované a jezdí denně vzdálenosti do cca 20 km jedna cesta a to ve městě, měl by k pořizovací ceně automaticky přidat cenu nezávislého vytápění. Motor se jednoduše při hybridním provozu nestačí ohřát a vy jedete v neustále studeném autě. Navíc, časté starty a vypínání studeného dieslového motoru jej ničí. Co se týká chování tohoto vozu na sněhu, předpoklad se splnil, tj. dá se to pokládat za 4x4 a na kluzké vozovce je to znát. Vliv připojování zadní nápravy v praxi nepostřehnete. Krom zvýšené trakce, což je zamozřejmě velké plus. Problémy s přehříváním hybridního pohonu přetrvávají a podle vyjádření servisu to nelze pokládat za závadu, ale za provozní stav. Pravdou je, že k tomu dochází jen zřídka při velmi krátkých cestách do 6km, při delším stoupání. Jinak zatím jsem s autem spokojený, je praktické, prostorné a spotřeba je zatím kolem 5.8 l/100km, při 80% pohybu ve městě. Co je ale opravdu nebezpečné, je ticho při pohybu po parkovištích , znovu jsem několikrát málem přejel lidi, kteří o mne vůbec nevěděli a vlezli mi přímo před auto. Zvlášť nebezpečné je to u dětí, které jsou pod zorným polem a vůbec o nich nevíte. Zvažuji instalaci alarmu při couvání.


Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím jen 2000 ujetých km

praktičnost
8

Dělené zadní víko kufru je super.

prostornost
8

Vzadu nic moc.

jízdní vlastnosti
8

Nic pro sportovně založené řidiče

jízdní komfort
10

Ticho, pohoda a klid.

provozní náklady
10

nemám zkušenost

náhradní díly
10

nemám zkušenost

výkon motoru
9

Táhne jako lokomotiva

spotřeba
10

nádrž 52 lt, dojezd cca 900 km. Co dodat.

hlučnost motoru
10

jako by tam nebyl

kvalita sedadel
8

vpředu super, vzadu nic moc

brzdy
10

díky brzdného účinku při dobíjení je skoro nepoužívám

zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

PŘÍMÝ PŘENOS: Gottův hrob se plní svíčkami a vzkazy: Emotivní vzpomínky rok po jeho smrti

PŘÍMÝ PŘENOS: Gottův hrob se plní svíčkami a vzkazy:…

Hrob Karla Gotta (†80) na pražských Malvazinkách se od rána stal místem vzpomínek a smutku. Od smrti slavného…

Hvězda sociálních sítí šokovala fanoušky: Neuvěříte, kolik jí je let!

Hvězda sociálních sítí šokovala fanoušky: Neuvěříte,…

Fanoušky na sociální síti TikTok šokovala herečka Tris Marieová. Rodačka z amerického státu Missouri nechala své…

 

iSport.cz

Rezerva Sparty: drsná rvačka v Domažlicích. Talent Gabriel dostal pěstí!

Rezerva Sparty: drsná rvačka v Domažlicích. Talent…

Kdyby to viděl plukovník Prymula, orosilo by se mu čelo. Během zápasu třetí nejvyšší fotbalové soutěže mezi…

Soukup o Slavii: Rána, frustrace, ale... česká nátura. Coufal je typ pro Anglii

Soukup o Slavii: Rána, frustrace, ale... česká…

Ve fotbale zažil už leccos, ale moment, který zničil sen Slavie o Lize mistrů, ještě ne. „Kolář by tu penaltu…

 

Reflex.cz

30 dnů s Reflexem: Reflex je už 30 let více než časopis. Oslavte s námi i vaše narozeniny!

30 dnů s Reflexem: Reflex je už 30 let více než…

Reflex letos slaví 30. narozeniny. Poprvé vyšel 3. dubna  1990. Původně jsme je chtěli oslavit několika většími…

Humanitární pracovníci v Řecku aneb Když se pomoc uprchlíkům změní v byznys

Humanitární pracovníci v Řecku aneb Když se pomoc…

Řecká policie zatkla na ostrově Lesbos víc než tři desítky humanitárních pracovníků. Podezírá je ze spolupráce s…