Recenze

9 Majitel

Peugeot 3008 Premium Pack 2.0 HDi

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 3008, foto 2 Peugeot 3008, foto 3 Peugeot 3008, foto 4 Peugeot 3008, foto 5 Peugeot 3008, foto 6 Peugeot 3008, foto 7 Peugeot 3008, foto 8 Peugeot 3008, foto 9
Peugeot 3008, foto 10 Peugeot 3008, foto 11 Peugeot 3008, foto 12 Peugeot 3008, foto 13 Peugeot 3008, foto 14 Peugeot 3008, foto 15 Peugeot 3008, foto 16 Peugeot 3008, foto 17 Peugeot 3008, foto 18 Peugeot 3008, foto 19 Peugeot 3008, foto 20 Peugeot 3008, foto 21 Peugeot 3008, foto 22 Peugeot 3008, foto 23 Peugeot 3008, foto 24 Peugeot 3008, foto 25 Peugeot 3008, foto 26 Peugeot 3008, foto 27 Peugeot 3008, foto 28 Peugeot 3008, foto 29 Peugeot 3008, foto 30 Peugeot 3008, foto 31 Peugeot 3008, foto 32 Peugeot 3008, foto 33 Peugeot 3008, foto 34 Peugeot 3008, foto 35 Peugeot 3008, foto 36 Peugeot 3008, foto 37 Peugeot 3008, foto 38 Peugeot 3008, foto 39 Peugeot 3008, foto 40 Peugeot 3008, foto 41 Peugeot 3008, foto 42 Peugeot 3008, foto 43 Peugeot 3008, foto 44 Peugeot 3008, foto 45 Peugeot 3008, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Dlouhodobý test Auto.CZ Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:2700 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 432 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Automobil je nový, v době převzetí k dlouhodovému testu od českého dovozce měl najeto pouze 745 km.

Základní výbava (Premium Pack):

ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, brzdový asistent EVA, samočinná aktivace výstražných světel, airbag řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy, hlavové airbagy, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými předpínači a omezovači tahu, tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech s omezovači tahu, 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky (na zadních bočních sedadlech), indikace nezapnutých nebo odepnutých bezpečnostních pásů během jízdy, stabilizační systém ESP, protiprokluzový systém ASR, automatická elektrická parkovací brzda + podpora při rozjezdu do kopce Hill Assist, Dynamic Rolling Control, Pack Info Drive = Head up displej + Distance Alert + impulzní ovladače Toggles Switches + indikátor podhuštění pneumatik, plechová kola 17” s ozdobnými kryty ATAX, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, regulátor a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, denní světla, přední mlhové světlomety, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pack VIDITELNOST 1 = automatické stěrače + automatické světlomety + funkce doprovodného osvětlení, osvětlení prahů předních i zadních dveří, přenosná lampička v zavazadlovém prostoru, osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu, osvětlená zrcátka slunečních clon, 2 čtecí lampičky pro 2. řadu sedadel, centrální zamykání + dálkové ovládání, automatické uzamčení vozu při jízdě + signalizace otevřených dveří, 2 klíče plip k centrálnímu zamykání, elektrické ovládání předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, tónovaná boční skla + zatmavené zadní sklo, sluneční clony pro 2. řadu sedadel, zásuvky 12 V pro 1. a 2. řadu sedadel, 3. zásuvka 12 V v zavazadlovém prostoru, vrstvené atermické a akustické čelní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dvouzónová automatická klimatizace, odkládací schránka mezi předními sedadly, osvětlená s ventilací, odkládací schránka u spolujezdce osvětlená, kožený sportovní volant nastavitelný výškově i podélně, zadní sedadlo dělené 60:40, výškově nastavitelné opěrky hlavy, středová loketní opěrka s odkládacím prostorem na nápoje a otvorem na převezení dlouhých předmětů, sklápění zadních sedadel do rovné polohy, dělené víko zavazadlového prostoru s výklopnou spodní částí, mobilní podlaha zavazadlového prostoru (3 pozice), odkládací schránka na brýle, odkládací schránky v podlaze 2. řady sedadel, síťka v zavazadlovém prostoru, Rádio + MP3 + 6 reproduktorů + ovládání pod volantem + zásuvka jack + oddělený displej, palubní počítač, WIP Plug - zásuvka USB v odkládací schránce středové konzole, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, přední chromovaná mřížka otvoru vstupu vzduchu, černé boční ochranné lišty, přední a zadní nárazník typu Outdoor, chromované kryty zpětných zrcátek, chromované zdobení prahů dveří s logem Peugeot, prosklená střecha Cielo s elektrickou clonou.

Příplatková výbava:
Hliníková kola 18“ (10.000,-), Alarm a superzymykání (12.300,-), Přední a zadní parkovací asistent (12.0000,-), Pack VIDITELNOST 3 = Samonatáčecí bi-xenonové světlomety + automatické výškové nastavení světlometů + ostřikovače světlometů (+21.000,-Kč), Vrstvená zatmavená boční skla (+14.600,-Kč), metalický lak (+12.000,-Kč), navigační systém RNEG s barevnou výsuvnou obrazovkou a kartografickými daty na SD kartě + funkce HF Bluetooth (+22.000,-Kč), audiosystém JBL (+13.000,-Kč)

Silné stránky

Prostornost ve všech směrech
Jedinou vyjímkou je místo pro kolena cestujících vzadu, ostatní je ale nad průměrem.

Živý a točivý motor
Až na znatelný turboefekt a cenu jde o velmi povedený agregát. S tou točivostí to myslíme vážně, jen málo turbodieselů takhle reaguje na plynový pedál.

Variabilita zavazadlového prostoru
Nijak oslnivý základní objem lze dobře využít, body navíc získává vůz za rychlé splápění zadních opěradel páčkami v zavazadelníku. Užitečná je také pevná police, která může být uchycena ve třech polohách a rozdělit tak zavazadelník horizontálně nebo vyrovnat jeho dno s nakládací hranou a sklopenými opěradly

Odpovídající vyvážený podvozek
I když to tak nevypadá, Peugeot se navzdory své výšce v zatáčkách příliš nenaklání. Může za to podélný tlumič na zadní nápravě, který náklony púomáhá udržovat v mezích daleko nižší konkurence.
Zadní kola sice v zatáčkách na nerovném povrchu občas uskočí, ale jinak je stabilita vozu málem příkladná. Kupodivu se neztratil ani komfort odpružení, takže francouzským ladičům gratulujeme.

Palubní deska orientovaná na řidiče
Ano, přirovnání ke kokpitu nejsou přehnaná. Masivní a přitom pravou nohu neutlačující středová konzole je příjemná, ještě lepší je ale celkový dojem. Orientace na řidiče je zjevná a milá a ladí i s vyváženými jízdními vlastnostmi.

Výhled z vozu
Do všech směrů lze snadno vidět zásluhou bohatého prosklení, kupodivu ani sklo ve víku zavazadelníku neztratilo použitelnost. Dojmu z výhledu pomáhá i panoramatická skleněná střecha, v praktickém provozu najdou využití také parkovací senzory vpředu i vzadu.

Optimální komfort sezení
Sedačky, zvláště ty přední, se Peugeotu opravdu povedly. Díky vyššímu posazu a dvouose nastavitelnému volantu se za volantem uvelebí i vzrostlejší jedinec, ještě více se ale bude divit při jízdě. Stejně jako podvozek jsou sedadla rozumnou směsí tuhosti a komfortu. Řezání zatáček je sice nesmysl, ale při běžně dynamické jízdě vás jinak měkké sedadlo kupodivu drží za boky dosti pevně.
Odkládací prostory

Z pohledu posádky tichý provoz
Ano, ale jen zpohledu posádky. Ranní starty sice nejsou zážitkem pro celou ulici, ale jistý prostor ke zlepšení tu je...

Slabé stránky

Cena vrcholné dieselové motorizace
S výbavou Premium, která je jediná k dispozici pro obě zážehové a obě vznětové motorizace, činí odstup od úsporného naftového motoru 1.6 HDI /80kW 57 tisíc Kč a od skvělého přeplňovaného zážehového 1.6 THP/115 kW dokonce 81 tisíc Kč. To se nám zdá trochu moc, jakkoli je kvalita dvoulitrového turbodieselu nesporná.

Složité ovládání navigace
Navigace, ale i audiosoustava se setkávají ve výklopném centrálním displeji. Logika ovládání menu je ale natolik složitá, že ani relativně jednoduché manévry nelze provést po hmetu. Jsme tedy vděčni alespoň za přídavné ovládání audia pod volantem.

Obtížně využitelné držáky nápojů
Dva otvory na kelímky či lahve ve středovém tunelu jsou dobré, ale po jejich naplnění prostě nelze řadit. Není kam uhnout s předloktím.

Odskakování zadní nápravy
Konstrukcí a vyšším těžištěm daná vlastnost je sice nepříjemná, ale v běžném provozu se s ní díky pudu sebezáchovy nebudete setkávat až tak často.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem zatím nemáme zkušenosti žádné.
Jednou svítila několikrát denně kontrolka ESP a na displeji se objevil nápis ESP Faulty, ale během dvou dalších krátkých jízd se zase vše vrátilo k normálu. ESP funguje, nic nevaruje...uvidíme.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Z oficiálním importérem Peugeot ČR spolupracuje Auto.CZ od svého založení a nemáme s ním jiné než pozitivní zkušenosti.

 


Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 Premium Pack 2.0 HDi

Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Se spolehlivostí vozu se od převzetí neobjevil žádný problém. Jediným nestandardním jevem bylo 3x rozsvícení kontrolky ESP a nápisu ESP Faulty, to ale během pár hodin parkování zmizelo bez následků... Studené starty jsou bezproblémové.

praktičnost
9

Především odkládací prostory (vyjma těch na nápoje) a prakticky členitelný a přístupný zavazadelník jsou v každodenním provozu skvělé.

prostornost
8

Vyjma místa pro kolena na zadních sedadlech je 3008 nadprůměrně prostorné, dojem vzdušnosti umocňuje panoramatická skleněná střecha.

jízdní vlastnosti
8

Kromě zadní nápravy, která občas odskočí na nerovnostech jen samá chvála - především za vyváženost. Řízení by mohlo mít lepší zpětnou vazbu, na rodinný crossover ale stačí.

jízdní komfort
9

Viz výše. Blíže má vůz určitě ke komfortu, ale na svou kategorii a rozměry je velmi stabilní. Malé náklony v zatáčkách a přitom komfortní odpružení - to se jen tak nevidí.

provozní náklady
10

Kromě paliva zatím žádné náklady nemáme, naštěstí.

náhradní díly
6

Zatím jsme chválabohu žádné nepotřebovali, aktuálně se těšíme na přezutí na letní kola.

výkon motoru
9

110 kW při 3750 otáčkách až tak často nevyužijeme, daleko častěji přijdeme do styku s maximem točivého momentu 340 Nm při 2000 otáčkách. Učebnicový příklad zapojení turbodmychadla bez nepříjemného kopance, ale stále se schopností prohrábnout i na trojku.

spotřeba
8

Zatím máme k dispozici pouze údaj o průměrné spotřebě - 6.7 l/100 km s mírnou převahou městského provozu pověžujeme zatím za docela dobrou. Výrobce udává spotřebu ve městě 7.2 l, mimo město 4.8 l/100 km a průměr 5.7 l/100 km. Uvidíme.

hlučnost motoru
8

To, co je zevnitř poměrně snesitelné a ve vyšších otáčkách i kupodivu zábavné, je zvenku prostě moc hlasité. Volnoběžné otáčky prozradí druh paliva i největšímu nedoslýchavci, ale jak říkáme: stačí ho posadit dovnitř a dojem je hned lepší.

kvalita sedadel
10

Náznak bočního vedení je dost silný na to, aby udržel posádku vpředu na místě i při nějakém tom prudším manévru a současně vás nebude bolet v souvislosti se sedadlem nic ani po nonstop cestě do Ženevy. Což je podstatné.

brzdy
9

Mohly by být ostřejší, ale to je jen takové přání dané naším občasným nadšením z podvozku. Ve skutečnosti jsou dostatečně silné, jen se někdy obtížně dávkuje jejich účinek.

zavazadlový prostor
8

Vzhledem ke kategorii vozu dostatečný, a hlavně co do variability a přístupnosti výborný. Kdo chce víc litrů, koupí si stejně raději 308 SW






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…