Subaru Outback (2004)
17.1.2010"Vyndáte z kapsy krásný klíček a odemknete dálkovým ovládáním. Outíčko na vás přátelsky zabliká. Jako již tisíckrát před tím vás pohladí po duši…
Subaru Outback (Subaru4ever)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Omluva za fotky 17.01.2010 18:22 Subaru4ever
- Hodnocení 17.01.2010 18:34 h.onzyk
- dvouhmoťák 17.01.2010 18:42 saldy
- Krasný auto - v mém seznamu budoucích potencionálních rodinných … 17.01.2010 18:50 tigerbp79
- Čím to je ... 17.01.2010 19:35 esenbe
- Subo 17.01.2010 19:56 talio2
- Díky za hodnocení 17.01.2010 20:14 Subaru4ever
- Zdravim kolegu 17.01.2010 20:20
- .. 17.01.2010 20:30
- Fotky 18.01.2010 22:49 Subaru4ever
- heading for tomorrow 19.01.2010 10:11 talio2
- Hodnocení 19.01.2010 11:04 element5
- Reklama -> cover verze ??? 19.01.2010 13:46 Subaru4ever
- tak za 10 ale 21.01.2010 17:19 fan.mj
- Tédéíčkáři ... 21.01.2010 18:25 Lance
-
Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 22.01.2010 17:44
MazdaGE
-
Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 22.01.2010 18:57
Subaru4ever
-
Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 22.01.2010 19:18
MazdaGE
- Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 22.01.2010 20:01 Subaru4ever
- Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 24.01.2010 00:01 Lance
-
Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 22.01.2010 19:18
MazdaGE
- Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 22.01.2010 18:59 Subaru4ever
-
Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 22.01.2010 18:57
Subaru4ever
-
Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 23.01.2010 23:54
Lance
-
Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 24.01.2010 00:18
Ricardo
-
Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 24.01.2010 00:33
Lance
-
Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 24.01.2010 00:38
Ricardo
-
Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota… 24.01.2010 01:14
Lance
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku … 02.02.2010 11:17 talio2
-
Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota… 24.01.2010 01:14
Lance
-
Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 24.01.2010 00:38
Ricardo
-
Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 24.01.2010 00:33
Lance
-
Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne? 24.01.2010 00:18
Ricardo
- 1.2.2010 nakládáš vodácké vybavení? 01.02.2010 16:41 FRPE
- Adam a jeho Eva jsou v topu ... 05.02.2010 15:23 FRPE
- pekná recenzia 06.02.2010 14:33 zdekajinek
- Návrh samolepky macz je báječný!!! 08.02.2010 10:34 Poustnik
- nálepka 12.02.2010 20:17 talio2
- Hrdý rodinný příslušník 12.02.2010 21:27 Subaru4ever
- Subo 21.02.2010 21:13 d.a.m.
- redukce 21.02.2010 23:19 d.a.m.
- Máš to moc hezký 22.02.2010 13:28 ReznikCZE
- Vítáme nový odstavec EXTERIÉR 24.02.2010 20:29 FRPE
-
Chystáš se napsat recenzi na kajak? 18.03.2010 12:22
Poustnik
-
Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak? 18.03.2010 13:51
talio2
-
Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak? 18.03.2010 14:02
Subaru4ever
- Re: Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak? 18.03.2010 14:18 Poustnik
-
Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak? 18.03.2010 14:02
Subaru4ever
-
Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak? 18.03.2010 13:51
talio2
- Krasa 18.03.2010 20:48 SlunecniSvit
-
velmi pekne subarko 26.03.2010 21:28
stevosk
-
Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 21:37
Subaru4ever
-
Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 22:17
Thomasino
-
Re: Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 22:45
Subaru4ever
- Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 22:48 white label
-
Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 22:54
Thomasino
- Re: Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 22:57 Subaru4ever
-
Re: Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 22:45
Subaru4ever
-
Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 22:17
Thomasino
-
Re: velmi pekne subarko 26.03.2010 21:37
Subaru4ever
- Pěkný fotky 19.04.2010 22:23 FRPE
- Gamma Ray 19.04.2010 22:43 THE KLF ™
-
Japonec??? 24.04.2010 15:15
Dan0044
- Re: Japonec??? 24.04.2010 15:54 Subaru4ever
- Subaru - stěhovák 24.04.2010 22:07 štíreček1
- Zdravim kolegu 09.05.2010 22:50 thanantos
- motokáry 24.05.2010 02:00 Ondřej Šámal
- Sestava 24.05.2010 17:29 FRPE
- Jedna z nejlepších recenzí...... 07.02.2011 23:35 will83
- Koupě Outbacka 10.08.2016 01:23 Vaclav_sv1000s
-
Subaru4ever 17.01.2010 18:22
Omluva za fotky
Prosím nehodnoťte nedostatek fotek. Na autě leží spousta sněhu a pod ním je spousta nalepené špíny a soli. Až bude možné fotit, provedu to. Děkuji za pochopení-
Slavek-TDM 17.01.2010 20:08
« Re: Omluva za fotky
Naopak, Outback se spoustou snehu, spiny a soli vypada velmi dobre. Sam jsem jich par udelal (mam stary H6) a visi na www.subaruclub.cz a www.subaruoutback.org.
Co se tyce auta, doporucuju casteji kontrolovat olej, i tyto novejsi dvouapullitry ho dost zerou, ale zalezi na kusu.
Ad servis - ja jsem tedy se servisem u Freye nebyl spokojen ani nahodou. Jednou mi u Imprezy sikula mechanik dorval vypousteci plastovej sroub chladice tak, ze mi za jizdy praskl a vypustila se mi komplet napln. Moc zabavny na dalnici. A kdyz jsem to reklamoval, meli hosi kecy, ackoliv tchan u nich kupoval 4 novy auta a vsechny tam servisoval.
Plus odreny blatnik po servisu, plus dalsi veci.
Tahle generace Legacy/Outback je asi nejhezci vubec. Ma sice mensi kufr nez moje starsi generace (je vyrazne kratsi - aspon podle manualu), ale jinak je to muj favorit.
Cetl jsem par zkusenosti majitelu, ktery si stezujou na "ghostwalking" nebo "fishtailing" pri jizde po snehu a ledu. Sice se asi jednalo vesmes o automaty, ale nepozorujes neco takovyho?-
-
Subaru4ever 17.01.2010 20:24
« Re: Re: Re: Omluva za fotky
Děkuji za pochvalu. Na živo jsem kufr starého LegoOutbacku neviděl, takže neumím odpovědět. Jen vím, že musíte zvadat sedáky, což by pro mé používání znamenalo nepřekonatelný problém. ...
U Frey je hodný a zlý přijímací a předávací technik. Člověk se musí domluvit, aby jednal s tím hodným.
Pokud jsem si terminologii za použití U-tube přeložil správně, tak vskutku. Na sněhu stačí v ostré zatáčce trochu víc přidat a auto dělá přesně tohle: [odkaz]
A to mám nový hodně dobrý zimní pneu. Přetáčivost na sněhu je neuvěřitelná, a dost těžko se to rovná do přímého směru. Opravdu se na to musí dávat na normálních silnicích pozor, kdežto na ohromné zasněžené ploše si s tím jde užít nehoráznou zábavu >:-[]
-
-
tigerbp79 17.01.2010 18:50
Krasný auto - v mém seznamu budoucích potencionálních rodinných kombíků
Ahoj, pěkné auto, čtivá recenze... outback je paradni dílo samo o sobě. Škoda jen těch fotek, jakmile jich dodáš více, zatím dávám 10/9/10, jakmile dodáš fotky...nemám důvod dát plný počet. Přeji hodně štastných km, zvlášt teď v zimě. -
-
Subaru4ever 17.01.2010 19:57
« Re: Čím to je ...
Nějaký společný gen, nejspíš. ... Takový do tvaru souhvězdí kuřátek :-) ... Jinak máš docela fajn auto. Stojím si za tím, že moje stříbrná metalýza je nejhezčí, ale to tvoje lesnicky zelený s podbarveným spodkem má taky něco do sebe. Je taky parádní. Ve skutečnosti tyhle dvě barvy dokáží vyrobit na první pohled plně jiná auta ;-)
-
-
talio2 17.01.2010 19:56
Subo
se mi líbí moc !! recenze krásná!! škoda jen těch fotek kvůli kterým zbytečně schytáš negativní hodnocení..
Mě se právě dost líbí nejnovější outback :-)-
Subaru4ever 17.01.2010 20:09
« Re: Subo
Ten novej je krásnej z boku a zepředu, zezadu je dost tuctovej. Ale chybí mu možná ta komplexní elegance toho starýho. Jak říká taťka, nový Outback je pro klidné usedlé pány, ten můj starý je podle něj pro sportovní omladinu. Plně s ním souhlasím. Ten nový Outback je úplně jiný, než ten starý. Ale je dokonalý. Marketing tvrdí, že je vevnitř o 8% prostornější než ten starý, a podle mně je to ještě mnohem víc. Vzadu je místa pro nohy jak v prodlouženým Lexusu LS, ve všech směrech interiér narostl. Pocit jak v soukromém letadle. Nové naladění 2,5 benzínu je příjemné a táhne odspodu skoro jak turbo. Pomocný rám uložení motoru skutečně tlumí vibrace takovým způsobem, že se ani při startu neoklepe, natož aby byl motor za jízdy slyšet. Šestikvalt funguje nádherně, řadí superpřesně a přitom nádherně sportovně cvaká. Vše je tam pohodlné, včetně podvozku. NovoOutback se víc naklání, houpe, ale díry vyžehlí už úplně všechny. Nenutí řidiče podřazovat o 2 stupně, jezdit okresky bokem, driftovat po sněhu. Naopak svádí k naprosto ležérní klidné jízdě limuzínoidním způsobem, dálnice + 160 km/h je ideální prostředí. V autě je hrobové ticho, šine se krajinou a sklidňuje nervy. ... Další dotazy k novému (i starému) na přání zodpovím-
talio2 17.01.2010 20:14
« Re: Re: Subo
no, asi se v tom budu muset projet..dokud je sníh >:D .. možná bych v tom zkusil ten diesel..od toho 2,5i bych sílu čekal.. možná budu vypadat jako neznalec,ale jaký mý Outback přímý konkurenty?? resp. k čemu to lze přirovnat.. já jsem na německý auta, ale tohle mě zaujalo..tak se omlouvám :-)-
Subaru4ever 17.01.2010 20:32
« Re: Re: Re: Subo
Nejpřímější konkurent je Volvo XC70. Nová generace Outbacku ho vnitřním prostorem minimálně dohnala. Ale je o kus dražší a má jinak vyprofilovanou paletu motorů. Ale nevím, jestli je rozumné pořizovat čínské auto >:D .
Jedinými jinými konkurenty je Audi A4 a A6 Allroad. A4 sice zapadá podle tabulek do stejné třídy jako Outback, ale ve skutečnosti je mezi nimi ohromný velikostní rozdíl. Audina je navenek velká (a težká), ale uvnitř je zoufale málo místa, zhruba jako v Chavroletu Matiz (A4) oproti VW Transporter (Outback). Byli jsme celá rodina loni v Lipsku do A4 sednout a po půlminutě otloukání hlav a strop, narážení hlavami a rameny o dveře a přechod střechy a utlačování nohou středovým panelem jsme rychle utekli. A A4 je o velký kus dražší.
Prostorově by Outbacku měla konkurovat A6, ale neseděl jsem v ní a za její cenu můžeš mít Outbacky 2 !
-
-
-
Subaru4ever 17.01.2010 20:45
« Re: Re: Re: Subo
Děkuju, V70 mám velmi rád - taky chválím. To je totiž taky auto pro chlapa :-!
A tvoje čínský auto určitě bude táhnout odspodu jak ďas, protože to turba naroubovaný na 2,5 litry s oblibou dělají :yes:
-
-
-
Lance 24.01.2010 00:18
« Re: Subo
To je celkem věc názoru. Klasicky. :-) Já zas nemůžu vystát ten novej směr, kterým se Subaru vydalo. Design se snaží být komerční, ale podle mě je děsnej. Starý Lego je krásný, hlavně ta linie oken, vyrovnaný. Nový Legacy mně připomíná Opela. A hlavně: už nemá bezrámový dveře, nemá nízkou kapotu, má utlumenej motor, že o něm člověk neví, a už se prostě nepozná, že je to Subaru. Snaží se (a je) být luxusní, ale nějak přichází o to, co bylo na Subaru zajímavý a hezký.
-
-
Subaru4ever 17.01.2010 20:14
Díky za hodnocení
Všem děkuji za dosavadní hodnocení. ... S tím focením je to zlý, protože jsem v mém archivu fotek skoro nic nenašel a momentální situace venku je tak špatná, že ty fotky nebudou hned. A až přestane (snad) někdy sněžit, bude problém zajet i na nějaký fotogenický odlehlý místo, protože na takových momentálně leží přes 30 cm sněhu, a takový bůh není ani Outback, aby si v takovéhle nadílce jezdil kam se mu zachce :-( -
-
Subaru4ever 17.01.2010 20:40
« Re: Zdravim kolegu
Ale nedělají ho v modré metalýze s rodovými žlutými polepy boků :-( ... děkuji za uznání
Oproti tvojí BeSTIi a tvým jezdeckým dovednostem jsme ale oba úplní babráci. Jinak v Benešově máte nádherný plac u plaveckého stadionu, nádherně se tam blbne :yes:
Přeji spoustu řidičského štěSTÍ a radoSTI se ŠTIkou provozu, neporazitelnou STÍhačkou a legendární dokonalou BeSTÍ. Nemluvě o mém velkém podivu nad tou atypickou sympatickou bytoSTÍ, která ten puriSTIcký závodní koSTItřas řídí. :yes: :-)
-
-
-
"-- skrytý --" 17.01.2010 20:47
« Re: ..
Panejo takovejch STi výrazů :yes: :yes: to se mi líbí každopádně děkuju neni nad Subaru že jo :yes: ??? Budou nové fotečky,?-
Subaru4ever 17.01.2010 20:53
« Re: Re: ..
Budou, zítra zkusím nafotit postupnou sérii odhalování auta zpod závěje sněhu ;-)-
"-- skrytý --" 17.01.2010 20:59
« Re: Re: Re: ..
:-O :-O já si myslela že subo nikdy nezapadne nebo se pletů :-)
Jezdíš do Benešova na plavečák teda na to parkoviště?? Ted poslední dobou tam pořád něco dělají.
Já jezdím na Konopiště lepší :yes:-
Subaru4ever 17.01.2010 21:48
« Re: Re: Re: Re: ..
Já nejsem odtamtud, ale loni jsme tam v zimě jezdili s kajakama na bazén. Letos jsme tam nemohli, protože plavečák rekonstruují. Je proto možné, že bude to parkoviště využité kvůli přestavbě. ... Konopiště, říkáš? >:-[] ... kouknu na leteckou mapu ... my zase máme v Praze Strahov, ale bývá tam docela rušno, protože se tam často sjíždí auty-postižení z celé Prahy.-
"-- skrytý --" 17.01.2010 21:53
« Re: Re: Re: Re: Re: ..
na Strahově jsem byla v loni je to tam úžasné ale jak říkáš nesmí tam být moc lidí některý se tam učí a absolutně neví co s autem ve smyku a to tak čekat že to do tebe řachne :no:
Kdežto na konopišti jsem téměř jedinej a je to tam oooobrovský :yes:
-
-
Subaru4ever 17.01.2010 21:53
« Re: Re: Re: Re: ..
Jinak Subaru nezapadne spíš skoro nikdy. ;-)
To že zasněží k nepoznání bohužel pohon 4x4 nevyřeší >:D, ale dovolí mu dojet tak daleko, že si najde tu nejhlubší závěj a v ní se položí na břicho >:D. A pak je zle :-!
Ale pořekadlo "Projede tolika sněhem, kolik vydrží přední nárazník" platí dokonale >:-[] ... parkování "vskočením" do hromady sněhu je momentálně mým velkým koníčkem
-
-
-
-
-
Subaru4ever 18.01.2010 22:49
Fotky
Snažím se dělat, co mi sníh dovolí, takže dnes vzniklo pár fotek exteriéru. .... A jelikož jsem opět podnikal výlet za mým milovaným sportem, měl jsem šanci nafotit stěhovací dovednosti mého Outíčka. Musel jsem to sem dát, abyste mi věřili, co opěvuju v recenzi :-! -
talio2 19.01.2010 10:11
heading for tomorrow
je od Gamma Ray alespoň myslím..teď už to moc nesjíždím,ale občas je třeba si to připomenout :-) -
Subaru4ever 19.01.2010 13:46
Reklama -> cover verze ???
Na Outbacka je na netu pár pěkných reklam, jedna taková velmi příjemná je na: [odkaz]
PS: Vyskytuje se v ní ještě jedno nejmenované auto, které tu jedna nejmenovaná uživatelka vlastní - snadno by se dala udělat coververze této reklamy :-! -
fan.mj 21.01.2010 17:19
tak za 10 ale
nechápem, že sa ti to ser*ie ja ho mám už 6 rokov (a to je 2,5 hodnotená ako viac spolahlivá) a nikdy nebolo nepojazdné, teraz keď má 260 tis. km sa mi to tam začalo rozosvecovať ako na vianočnom stromčeku ale oprava 1000€ za 6 rokov! v servise bolo vtedy týždeň a je pripravené ďalej bojovať. Asi máš niaky horší kus alebo čo ;-\-
Subaru4ever 21.01.2010 19:50
« Re: tak za 10 ale
Možná je to tím, že jsme měli ty úplně první dovážené do republiky. Sice se Subaru vždy prodávají už dříve v USA a Japonsku, ale přeci jen i ta první auta, co se dostanou do Evropy ještě trpí drobnými nedostaky, které se na výrobních linkách vychytají až tak po roce výroby.
Stejný problém jsme měli s VW Polem 2002. Opět první várka a absolutně absurdně poruchové auto, které už z výroby vrzalo a praskalo, jako by mělo jít na vrakoviště. Kolik věcí se na tom autě rozbilo, nechtěj ani vědět.
A podobná situace nová Škoda Yeti. Máme opravdu jednoho z prvních 200 vyrobených kusů, a kolik věcí je na něm špatně slícovaných a divně nekvalitiních, to by VWboys něměli raději vidět.
Jen nevím, kdy se z toho doma poučíme ??? Výše zmíněné případy jen potvrzují, že nové auto je třeba kupovat až tak rok po uvedení na trh. ... "Hurá, hurá, už se začaly prodávat, jdem si pro něj", je holt lidsky přirozené, ale je to jen další ukázka situace, kdy srdce zvítězilo nad rozumem ;-\
-
-
Lance 21.01.2010 18:25
Tédéíčkáři ...
Ahoj, jsem velkým fandou Subaru a jsem si jist, že mé příští auto Subaru bude, ale nevím, proč je nutné obecně rýpat do majitelů TDI. Asi jsi s tím nikdy nejezdil, ale pokud člověk začíná svojí samostatnou životní dráhu a má hluboko do kapsy (nebo prostě kdokoli chce úsporné auto), TDI se celkem hodí. Sám mám Octavii, ne že bych jí extra miloval, ale to auto toho fakt moc nesežere a pokud jezdíš, je to vážně hodně znát. Ovšem chápu, že řidičské zážitky a pocity za volantem Subaru snadno převáží 2,5x vyšší provozní náklady.... :-) Já to vim, otec má Forestera Turbo...-
-
Subaru4ever 21.01.2010 19:33
« Re: Tédéíčkáři ...
A) rozhodně jsem to nemyslel nijak špatně
B) tematicky to navazuje na předešlý odstavec, který uvozuji oslovením "pro Folksvágnisty". Ti se skutečně nejvíce zajímají o měkčené plasty (většina) a tak jsem chtěl navázat oslovením "pro Tédéíčkáře". Ti (co si budeme nalhávat), se skutečně velice hodně zajímají o spotřebu. Nevím proč si to nepřiznat? Vozidla s motory TDI používají ve velkom firmy, taxikáři, a lidé, co nacestují opravdu hodně kilometrů, a tito všichni jednoduše na spotřebu hledí. ... Ale uznávám, že existuje i skupina lidí, kteří motor TDI a jeho (ne)spotřebu vidí jako hlavní, a často jediný klad na svém autě, což by se prostě dělat nemělo. A kvůli nim vznikla ta "nadávka". Mimo to samozřejmě jsou i řidiči, kteří vozí těžké přívěsy nebo mají plně naložené a zatížené auto. A u nich zase chápu potřebu velkého krouťáku.
Nenadávám motorům TDI tam, kde jsou skutečně užitečné a kde dělají to, pro co byly vyvinuty. Diesly jsou dříči, dříči a dříči. Ale například přístup "koupit si auto za 2 miliony, vybavit ho vším možným (zbytečným) vybavením a narvat tam diesel, abych ušetřil", mi přijde skličující. 8-s -
Subaru4ever 21.01.2010 19:42
« Re: Tédéíčkáři ...
Nesouhlasím s názorem "ale pokud člověk začíná svojí samostatnou životní dráhu a má hluboko do kapsy (nebo prostě kdokoli chce úsporné auto), TDI se celkem hodí". - Bazarové TDI je vždy dražší než benzín. Má dražší povinné ručení. Jelikož je to auto (často hodně) ojeté, je jisté, že brzy bude potřeba opravit nějakou komponentu/komponenty. A diesly nad 100000 jsou jednoduše poruchové. Odešlá turba, prasklé bloky motoru, odešlé vstřikovače, odešlé filtry pevných částic, vyhamtané přední tlumiče, atd. To vše postihuje ojeté diesly a to vše je hodně drahá sranda. Navíc člověk začínající svoji řidičskou dráhu najezdí nejspíše relativně málo km a diesel se mu jednoduše nevyplatí.
Aneb jak praví dobré přísloví: "Pohonné hmoty jsou na autě to nejlevnější".
Jenže spousta lidí je jednoduše zaslepena spotřebou 4,x a 5,x l a nevidí ostaní náklady oproti žíznivějším benzínům. Často stačí vzít kalkulačku a spousta diesláků by valila oči.
HAU-
Lance 23.01.2010 23:27
« Re: Re: Tédéíčkáři ...
No dobře, nechal jsem se asi trochu unést, tvoje argumenty respektuju a s většinou souhlasím, ale jde taky o přístup. U mě to je trochu zkreslené, protože jsem auto přebral po dědovi 7 let staré s najetými 87 000km. Za tři roky jsem najezdil asi 70 tisíc. Náklady na palivo jsou tudíž zhruba 110 tisíc korun. Servisní náklady byly doposud asi 45 000 (a to mi toho odešlo dost: podvozek - tlumiče, silentbloky, ložiska vpředu + váha na turbu, regulace turba a pár drobností). Přesto mám celkem oprávněnej pocit, že i kdyby na benzínu nic neodešlo (nepravděpodobné), pořád se vyplatí diesel. To je moje kalkulačka. Takže teorie a praxe. Ale to je jedno.
Potíž je v tom, že domu cestuju po tankodromu a ne po silnici (střední čechy, na jih od Prahy), 110 koní už mně moc nestačí, o zážitku z jízdy či zvukovém projevu nemluvim, no a Octavia TDI nezadržitelně stárne k možné nespolehlivosti a potížím.... Dřív nebo později se tak stane. A proto pečlivě šetřím (s dieselem :-) ), abych si mohl koupit Forestera, kterej mě možná bude chtít sežrat, ale ten zbytek (snad) bude stát za to. A i kdybych jezdil za 15 litrů průměr, je to můj sen, a kvůli tomu člověk něco obětovat musí... ;-)-
Subaru4ever 25.01.2010 14:21
« Re: Re: Re: Tédéíčkáři ...
Za ten v závěru uvedenej důvod musím TDI blahořečit :yes:
To kalkulování je naprosto individuelní a nepaušalizovatelná záležitost. Někomu to holt s dieslem vyjde do plusu, někomu ne. Mně by se třeba nevyplatil, ale vím, že spoustě lidí jo. :-)
-
-
-
-
MazdaGE 22.01.2010 17:44
Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Promin ale údaje o motoru a spotřebě mi nejdou do hlavy. Motor z 17 let staré 626GE 2,5 litr benzín který měl stejné parametry jako ten tvuj a s autem zacvičil na 100Km/hod za 8,4 a vzal si " jen " 8-9. Je ve srovnání s tvím tvojim už dědeček a přesto je na tom výkonově líp, jakto? Nebudu sem plést to že máš určitě lepší koef odporu vzduchu než 0,29 a další věci které od té doby prošly vývojem. Nebo to je prostě tím že je ten motor poddimenzovaný a tvoje noha příliš těžká??-
Subaru4ever 22.01.2010 18:57
« Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Outback je:
a) tak o 200 kg těžší než 626ka
b) má TRVALÝ pohon 4x4 (říká se, že to dělá 1 litr)
c) konstrukce boxeru není úplně optimální na nejlepší efektivitu spalování
Zajímalo by mě, jaký měl ten tvůj motor krouťák a v jakých otáčkách největší výkon/krouťák nastával. Boxer má totiž celkem vysoký krouťák a má ho v relativně nízkých otáčkách.
Možná taky hrají roli rozdílné přístupy k ekologii u těchto od sebe 10let vzdálených motorů.
Mně ale můj výkon na mé potřeby stačí. Hlavní taky je, že ta čísla u Subaru jsou reálná a ne jen papírová, což je problémem hodně jiných aut.-
MazdaGE 22.01.2010 19:18
« Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Nemíním se hádat, jen jsem myslel že Boxery mají trošku jiné parametry. Bavíme se o reálných číslech, těm naměřeným na výkonových brzdách taky nevěřím. Můj motor to není, já mám jen 2 litr. Vím ale že 2,5 je pořádný mazec, byly verze dokonce i s 4x4 pohonem. Bacha na ekologa si nehraj, nevíš s čím si zahráváš a to mi věř, emise mají udržované 626GE z té doby na lepších hodnotách než auta z těchto let, včetně toho mojeho. Zkusím najít odkaz na výkonovou charakteristiku onoho motoru. Prozatím údaje které jsem získal 123Kw při 5600. 220Nm při 4800, Našel jsem tento odkaz, krouťák je tam o něco nižší, jakto netuším [odkaz] .-
Subaru4ever 22.01.2010 20:01
« Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Boxery mají co se papírových hodnot týká jedny z nejhorších hodnot na trhu. Ten můj 2,5 litr v Subaru v roce 2006 předělali na 127 kW, ale rychle zase "zeslabili" na 123 kW. Holt hledají ideální křivky grafů a ne nejvyšší cifry na papíře. Stejně tak to provedli s 2,0 litrem. Dlouho to byla 110 kW, pak to "chipli" na 121 kW a po čase se opět vrátili ke 110 kW. ... A nový boxerácký diesel má papírově taky jen 110 kW a 350 Nm, ale je i při takovéto "slabotě" považován za jeden z nejlepších dieslů na trhu.
Na ekologa si nehraju, protože je zaprvé nenávidím, a zadruhé je Subaru co se ekologie týče jedna z nejhorších "lidových" automobilek. Co se emisí CO2 týče, tak tím, že stále většina jejich prodaných motorů spaluje benzín a všechna auta mají 4x4, dovolím si tvrdit, že se jedná o nejméně ekologickou japonskou značku.
Kdo se ale o ekologii zajímá pořádně, tak ví, že CO2 není žádný jed a toxin, a že oxidy dusíku a nespálené pevné částice jsou těmi pravými záporňáky. Jenže to žádnej zelenej vymytej mozek neví a neví to ani žádnej evropskej úředník, který navrhujou ty "ekologický" normy. Z mého pohledu je proto Subaru (protože skoro nepálí naftu), jednou z nejekologičtějších automobilek. A nejzeleňejší jsou firmy jako Ferrari, Bentley a pod., které nafťáky nenabízí vůbec. :yes:-
MazdaGE 22.01.2010 20:23
« Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Tak to samozřejmě, nechal bych ty idioty kteří volí zelená "eko"auta roku ať si čichnou ( obrazně ) k Š120 která baští benzín a pak k supermodernímu dieslu plnícímu normu EURO5. Myslím že by dostali brzo rozum a Diesel by se nikdy v žádné takové anketě nemohl ani ukázat. V reálném životě je teda jediná výhoda boxeru v tom že má niže těžiště? Nic jiného???-
Subaru4ever 22.01.2010 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
A má klidnější běh, protože se vibrace protiběžných pístů přirozeně vyruší. Např. u zmíněného BoxerDieslu není ani vyvažovací hřídel, která je jinak naprosto nezbytná u R a V diesel-motorů a snižuje u nich podstatně rychlost reakce "na plyn". ... Boxer má taky konstrukčně menší zástavbové nároky. Když otevřeš kapotu Subaru, motor je asi půl metru pod ní. R motor u BMW končí těsně pod kapotou. Proto taky mohou mít Subaru nízkou kapotu, protože i tak hravě zvládají bezpečnostní nároky na ochranu chodců. Kupříkladu ta úspora prostoru v motoru je naprosto klíčová u Porsche, protože tam by za zadní nápravu R nebo V motor jednoduše nenarvali.
A jinak asi žádné jiné praktické výhody než těžiště, prostor a klid běhu nemá. Ale zase má punc motorářské rarity, což se mezi autaři hodně cení ;-) ... Tvoje rodová značka s Wanklem a Müllerem je taky pěkně raritní :yes:
PS: To snížení těžiště ale může být i 10 cm, což je docela dost >:-[]-
Lance 23.01.2010 23:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Tady je hodně odbornosti.... :-) Nechci být oponent, ale BMW bych moc nehanil (resp. není nevýhoda míti bmw s řadovým motorem). Sice mají motor s těžištěm výš než Subaru, ale taky je umístěn za přední nápravou narozdíl od boxera, kterej je sice nízko, ale před přední nápravou. Takže možná srovnávám neporovnatelné, ale pro kažýho hovoří něco. :-) A není jen mýtus, že BMW jsou nejlépe ovladatelná auta....
A jinak Wankel v RX8, to chci zažít někdy.... Jezdil jsem taky s Xedosem 6 s 2,0l šestiválcem, a byla to bomba. Výbornej poměr výkon (+zvuk) - spolehlivost - spotřeba.
-
-
-
Johny.Rico 25.01.2010 12:44
« Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
No s těmi "zelenými" firmami jsi mě dostal >:D :yes:
Ale za to, že nesnášíš ekologii, za to :no: :no: :no: , tos mě zase zklamal, dost. :no: :no:
Jinak bomba auto, je krásné, dobře jede, spolehlivé. Prostě správný výběr.-
-
Subaru4ever 30.01.2010 22:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Byl jsem špatně pochopen. Já ekologii zbožňuji a pouze nenávidím dutý ekoteroristy 8-s . Ekologie je bohužel většinou úplně o něčem jiném, než o čem mluví spolky veřejně nebezpečných jedinců typu GreenPeace. Ekologie znamená třídit odpad, nosit na nákup vlastní tašku/batoh a nejezdit po městských centrech auty (obsazenými jedním člověkem). Zelení idioti tvrdí, že sluneční a větrné elektrárny jsou ekologické. Houby!!! Zelení imbecilové tvrdí, že za globální oteplování může CO2 a že povede ke kolapsu Zeměkoule. Houby!!! CO2 tvoří asi 0,004 % atmosféry. Když se zvýší jeho množství (kvůli člověku) třeba o 1%, tak ho v atmosféře přibude množství v řádu desetitisícin !!! Fráze "zanedbatelné množství" je více než dostačující. Navíc nikdy na zemi nerostlo tolik zeleně, jako v dnešní době....
Ekologické jsou jaderné elektrárny, elektromobily a hybridy určitě ne.
DEJTE MI JAKOUKOLI EKOTERORISTICKOU FRÁZI A JÁ JI PODLOŽENĚ VYVRÁTÍM !!! >:-[] ... oni jen lžou, aby tahali z lidí peníze a snižovali komfort těm, co se byli schopní vzdělat a vydělávají si na spokojený život. :no:
-
-
-
Lance 24.01.2010 00:01
« Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Čím větší krouťák v nízkých otáčkách, tím nižší spotřeba. Proto se dneska všude cpou turba. Škoda, že pro Outbacka u nás nedělali ten 2,5 litr s přeplňováním, pak by tu byly jiný hodnoty. Ale důležitější než výkony na papíře jsou výkony v reálu, a tam je Subaru špička, konkrétně myslim přenos výkonu na silnici. Ale to všichni vědí! :-)
-
-
Subaru4ever 22.01.2010 18:59
« Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
A měl jsi v tom klimatizaci ???, ta se taky docela ráda napije.-
-
Subaru4ever 22.01.2010 19:49
« Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Já mám automatickou a nechávám ji puštěnou celoročně na režim AUTO - takže určitě při posčítání jejích jednotlivých krátkých zapnutí bude běžet víc než 20 dní.-
MazdaGE 22.01.2010 20:25
« Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Ano ale ono AUTO znamená že automatika míchá vzduch ohřátý motorem a vzduch z venku do chvíle dokud jí čídla uvnitř povolí, jakmile už to nedokáže uchladit vzduchem z venku tak zapně kompresor klímy, to přece neznamená že klíma jede pořád to néééé. Ten kompresor taky neběží nonstop ale vypíná se, kdyby né házelo by ti to uvnitř kostky ledu ( což se prý doopravdy stávalo ).-
Subaru4ever 22.01.2010 21:01
« Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Vždyť jsem to psal, že se posčítá z jednotlivých krátkých zapnutí ;-) ... stejně ale dohromady pojede častěji, než cílevědomě zapínaná manuální.-
"-- skrytý --" 02.02.2010 10:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Ja klimu puživam len ked ppotrebujem schladit kožene sedačky a kludne by som ju zamenil za velke stresne okno ktore na Legu nemam :no:
Auto pekne aj recenzia len keby tam hola H6 že .. >:D-
Subaru4ever 02.02.2010 11:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Děkuji za hodnocení.
Střešní okna nemám rád, protože jen snižují strop a zbytečně se skrz ně prohřívá interiér ;-\
Jo kdyby tam byla H6 nebo H4Turbo, bylo by to o něčem jiném. Jenže ani jeden nedělali s manuálem, respektive H4Turbo do Evropy nevozili :-(-
"-- skrytý --" 02.02.2010 12:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
v predošlom aute som mal veký šíbera ani jeden z neduhou čo si napisal som nepocitoval.. auto sa ti cez tu velku sklenenu plochu prehreje tak či onak a strešne sa dá pekne zatiahnut origo taoacirungom , no na jar to krásne prevzdušní jazdu ako v polovičnom kabriolete
V usa sa robila EJ25T aj s manualom
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Lance 23.01.2010 23:54
Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Koeficient odporu vzduchu menší než 0,29 moc aut nemá. To je naopak skvělá hodnota. Outback míň mít nebude. Z civilních aut má v současnosti nejmíň tuším Opel Insignia s cx 0,26(7)...-
-
-
-
Lance 24.01.2010 01:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Tak to je pecka, potom se to jezděj pěkný kombinovaný spotřeby. BMW na tom asi bude obdobně. Nová Octavia má tuším 0,30 , Superb taky, kombíky mají asi o dvě setiny více.... To Éčko kupé bude mít odpor jak Ferrari. :-)-
-
Subaru4ever 02.02.2010 11:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Samozřejmě se nepleteš !!! Supersporty mají cx mnohem vyšší než normální osobní auta.
Prius má cx= 0,25 :yes:-
talio2 02.02.2010 12:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
zvláštní,že MB-E classe má stejný Cx jako Prius,který je za tímto nízkým Cx vyráběn, ale asi se to nedá tak porovnávat..možná 0,25 bude funkčnější u Priusu než u Éčka..ale jestli je to srovnatelný tak by se Toyota měla zamyslet >:D >:D-
Subaru4ever 02.02.2010 12:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Samotný údaj cx pro zjištění spotřeby nestačí. Odpor vzduchu (vzorec F = cx*ró*S*v na druhou /2) obsahuje čelní plochu S, kterou má MB E jistě větší. Bojím se také, že cx karoserie udávané výrobci nezahrnuje cx pneumatik, které budou mít u E o kus větší odpor, protože jsou notně širší než u Priusu.-
-
Subaru4ever 02.02.2010 13:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Kdyby se to mělo zpřesnit, tak by bylo nutné udávat cx té které kastle, k tomu zvlášť cx kol, navíc čelní plochu kastle a kol, plus ještě číselně vyjádřený valivý odpor kol atd. To je v praxi neproveditelné.
PS: Nechci se mýlit (a hanit MB), ale řekl bych, že to cx=0,25 u E bude náležet nějaké ekologické verzi s dodatečným zakrytováním podvozku, zalátováním vdechů motoru a sníženým podvozkem. Nevím, jestli MB takovéto verze poskytuje (možná Blueněco ???), ale dal bych za to ruku do ohínku ;-) - pak taky vyvstává otázka, zdali je katalogové cx průměrem všech verzí (objektivní), nebo nejnižší hodnotou té nejekologičtější verze (reklamní rutina).-
-
Subaru4ever 02.02.2010 13:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
Tak to potom jo :yes: , skládám MB hold :yes:
(V katalozích mercedesu se moc nevyznám)-
talio2 02.02.2010 15:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor a spotřeba, trošku slabota ne?
to já poslední dobou jo..už máme 2roky ML a ve čtvrtek jsme zvaný na předváděcí akci všech modelů co mají 4Matic na Kramolín :-)
Minule ho táta s ML vyjel přímo po kraji zasněžený sjezdovky na silničních gumách >:D >:D
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
FRPE 01.02.2010 16:41
1.2.2010 nakládáš vodácké vybavení?
Já jsem si myslel že Subaristi jsou jinde ale že až takhle? 8-s
PS : Sorry, ty víš že žertuji. Jinak u Subaristky ta hláška neměla chybu jaks tam psal! >:D >:D-
Subaru4ever 01.02.2010 17:08
« Re: 1.2.2010 nakládáš vodácké vybavení?
Neboj, až tak ujetej nejsem. Dnes jsem vodácké vybavení nenakládal. Nakládal jsme ho totiž 11.1.2010 !!! >:D ... PS: Kajakáři tráví jaro, léto a podzim na řekách, ale v zimě to není ono. Jezdí proto blbnout a trénovat na bazén !!! ;-) >:-[]
-
-
FRPE 05.02.2010 15:23
Adam a jeho Eva jsou v topu ...
... heleďme, heleďme ... :-! Tak gratuluji a vodácky : Ahóóój!!!-
Subaru4ever 05.02.2010 16:57
« Re: Adam a jeho Eva jsou v topu ...
Za gratulaci sice děkuji, ale nemůžu se ubránit vyřknutí námitky, že Subaristi pod různě skloňovaným jménem "Eva" vidí v některých pádech i úhlavního nepřítele >:D
-
-
zdekajinek 06.02.2010 14:33
pekná recenzia
vidieť že sa vyznáš..nech ťa subaru poslucha ešte veľa kilometrov.. :yes:-
"-- skrytý --" 06.02.2010 19:46
« Re: pekná recenzia
Drobnostka lego tej istej generacie ako tvoj otas ma v 2,0D len 5 MT ale inak velmi pekne - podlstatne lepšie ako moja recenzia-
Subaru4ever 06.02.2010 19:58
« Re: Re: pekná recenzia
Jo dík, nějak mi to při psaní nedošlo (přeci jen ty diesly moc nemusím). A taky už nějak žiju s povědomím, že Impreza, Forester a nový LegoOutback už mají dnes 6°. :yes:-
"-- skrytý --" 06.02.2010 20:05
« Re: Re: Re: pekná recenzia
jasne chápem pravoverný subaristi maju radi len benzin ale priznamsa oskušal som si už novy diesel vo forestri a moje pedtuchy velmi rýchlo vyvrátil - a velmi milo ma prekvapil výkonom kultivovanostou a hlavne univerzálnostou...tahal naozaj vkazej polohe otáčkomera
-
-
"-- skrytý --" 06.02.2010 20:02
« Re: Re: pekná recenzia
ešte pár detajlíkov :-) v USA sa robi cela produkcia pre USA cize nilen Tribeca, a Otas ale všetko ..aj take výjavy ako wrx 4st automat, kolesa atypické niesú 5x100 bežný rozmer (maho ja koncern VW akurat s večím primerom osoveho kruhu )..novšie sti maju 5x114,3 to tieš - zális alebo et je večsinou 55-45 čo nieje nič hrozne disky možes kludne kupit v rozmedzi 55-38 bez ujmy prenerať možeš z neuveritelného množstva . A Legacy sa tieš robilo FWD-
Subaru4ever 06.02.2010 20:43
« Re: Re: Re: pekná recenzia
Děkuji moc za info. Po pravdě jsem ty informace ohledně továren nikde nehledal a psal jsem z hlavy. Rád to doplním a podepíšu tě ;-)
Ty kola mají ale často některý z rozměrů konfekční, kdežto kombinaci různých rozměrů nekonfekční. Jak píšu, tak skutečně za použití všech konfigurátorů kol, jsme na nového Outbacka našli jen max 15 různých kol, z nichž většina byla naprosto odporná. Takže jsme vybírali ze 3 typů. A zimní pneu byly na podzim jen 4 druhy !!! Třeba už se to změnilo ;-\-
"-- skrytý --" 07.02.2010 12:06
« Re: Re: Re: Re: pekná recenzia
Neee to je snad vtip :-) ty máš tie isté pneu ako ja na FORESTRI teda 215/60 R16 alebo 215/55 R17 ktoych je neurekom ..kupoval som tuto zimu takže to viem ak potrebuješ stránky kde zohnat kupit kludne ti pošlem aj 10 - a gum si nájdeš kolko len cheš disky máš origo (tie od výrobcu )R16 jj 6,5 ET si už nepametam tušim 48, centrovacia diera je očosi večsia ako u (VW goup) ale tasa dá vymedziť-tieto čísla nemusiš stritkne dorživať ale treba sa držat určitých zásad čo to znamená? že máš neuveritelný výber diskov.. kupoval som už dvoje, a možnosti su skoro neobmedzené..na subaruclube.cz je otom popísané dosť.. :yes:-
Subaru4ever 07.02.2010 13:16
« Re: Re: Re: Re: Re: pekná recenzia
Jo já mám na mém Outbacku 215/60 R16 a není problém. Na novém Outbacku jsou ale 225/60 R17 99V, 17 x 7"J ET +48.
Samozřejmě je to o tom, že když přijde na trh auto s koly, které ještě žádné jiné před ním nemělo, tak to chvíli trvá, než trh kol a disků zareaguje.
Na mého starého Outbacka jsme, když byl nový, sadu zimních kol (s disky Dezent) koupili už u Emila Freye. A pak byl jen malý problém koupit řetězy, protože v tabulkách rozměrů jednoduše 215/60 r16 nefigurovalo a museli jsem koupit rozměr pouze podobný tomu našemu.
Ale musím říct, že zas tak moc do hloubky jsme to nikdy neřešili ;-) ... jsou to prkotiny :-)
-
-
-
-
-
Poustnik 08.02.2010 10:34
Návrh samolepky macz je báječný!!!
Jen tam na mě kouká jako hlavní informace /když to neluštím jako křížovku/ nápis FAY.....ten nápis moje.auto.cz by asi měl být zopakován pod nebo nad tištěně....ale jako první vlaštovku a aktivitu to vítám! ;-) :yes:-
Subaru4ever 08.02.2010 11:44
« Re: Návrh samolepky macz je báječný!!!
S tím, že kdo neví co tam hledat, ten to nenajde, nemůžu nesouhlasit. Jen jsem si tak maloval. Rozhodně ještě chci předělat část kolem C sloupku, tj. písmeno U a T.
Taky by to šlo nějak kolorovat a možná by z toho ten nápis "vypadl" lépe.
Myšlenkou je samozřejmě rozpoutat "veřejnou soutěž" :-)-
-
Subaru4ever 08.02.2010 11:53
« Re: Re: Re: Návrh samolepky macz je báječný!!!
Tak přesvědčíme všechny z TOP10, aby si dali fotku "Veřejná soutěž" a "Samolepka MACZ" jako profilovku a ještě si to připsali k názvu auta >:D >:-[]-
-
Subaru4ever 08.02.2010 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Návrh samolepky macz je báječný!!!
To jsem samozřejmě napsal ze srandy. Já to vidím tak, že obětujeme jistou dobře známou osobu z TOP10, která je na MACZ pečená-vařená, aby se této reklamy zhostila a hostila u sebe diskusi.
A všichni rodinní příslušníci této osoby budou v diskusi vypomáhat >:-[]-
-
FRPE 08.02.2010 12:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh samolepky macz je báječný!!!
Ahojte - no Adame, ty se mě začínáš líbit čím dál víc! ;-)
Pečenej vařenej jsem nyní dojel z Varů, něco rychle zhltnu a pálím do Písku, večer samozřejmě jsem jen ,,tvůj,, ... >:D
Pošli mě to na mail : cupra33@seznam.cz a bude mě ctí tě jako autora vystavit ... :yes:
-
-
-
-
-
-
-
-
talio2 12.02.2010 20:17
nálepka
pěkně jsi to vyřešil.. teď už jen počkat na tzv. šťastnou ránu >:D >:D -
d.a.m. 21.02.2010 21:13
Subo
Ahoj,
Subaru jsou naprosto vynikající auta, moc je respektuju a fandím jim!
Jako milovníka (a majitele) offroadů mě Subaru rozhodně neurazí a nebýt Vitary, asi bych měl Subárko :yes:
Ať slouží!!! -
d.a.m. 21.02.2010 23:19
redukce
Prosím Tě, jak to Subaru má s redukcí?
Zajímá mě, kdy ji tam můžeš dát - jestli i za jízdy ve vyšší rychlosti? Např. když pojedeš třeba 120 (na suchu a v zatáčkách), můžeš to tam dát?
To mi totiž připadá proti přírodě - mechanický části musej v tu chvíli dostat strašnou drbu, nebo ne?
Leda by to mělo Subaru vyřešený nějak jako na způsob automatu, tzn. pomocí řemenů "podřadit"...??
Já to u Vitary mám tak, že ke stálýmu pohonu 4WD můžu za jízdy - do 100km/hod - uzamknout mezinápravovej dif, ale redukci, která je 1:2, můžu dát jen u stojícího auta (ale to se pak bez problémů rozjedeš i do kopce na trojku, je to hodně do pomala a do síly - vyloženě terénní režim).
Na silnici - a to i na sněhu, ledě, na dálnici s ve sněhu vyjetýma kolejema - v pohodě vystačím s normálním režimem 4x4, dif uzavírám jen např. na mokrý louce, nebo v hodně hlubokým sněhu a redukce je fakt pro pomalou jízdu v obtížným terénu.
Proto mi nejde do hlavy, jak to má Subo s tou redukcí vyřešený. (?)-
Subaru4ever 21.02.2010 23:31
« Re: redukce
Normálně kdykoli a kdekoli s vyšláplou spojkou "zarvu" páku redukce do horní polohy a poté opět zařadím se spojkou kdykoli nazpět :-) Klidně ve 190ti >:-[] - ale přiznám se, že redukovanou 5ku jsem tam nikdy neměl ;-\
Tj. na neutrálu, s rychlostí, při stání, při jízdě, při současném řazení redukce a jiné rychlosti a kdykoli jindy.
To přeřazení je skoro neznatelné - oproti klasickému řazení o stupěň se mění převodový poměr jen mírně.
Já řadím redukci většinou vždy, když couvám, protože je normální zpátečka dost dlouhá a spojka se speciálně při couvání stále přepaluje (klasika u Subaru). A pak na silnici většinou "redukuji" 4ku, protože je ta normální někdy na "vesnickou 50ku" moc dlouhá, trápí se a 3ka by zas zbytečně moc točila. A superprudké kopce dolu a nahoru a sníh a led jsou pro redukci klasické momenty ;-)-
Slavek-TDM 21.02.2010 23:37
« Re: Re: redukce
Ve 190ti dat redukci znamena, ze ti motor vyskoci z auta >:D-
Subaru4ever 22.02.2010 00:12
« Re: Re: Re: redukce
To jsem samozřejmě řekl blbinu. Chtěl jsem tím demonstrovat možnost "řazení kdykoli" a hlavně jsem redukovanou 5ku nikdy neřadil (ani nikdo jiný z rodiny). ;-)
Ale díky tomu, že je to celé ryze mechanické, tu redukci skutečně můžeme zařadit v libovolně vysoké rychlosti. Co to udělá, to je věc jiná >:-[] ... ale ti, co mají elektronická omezení a ovládají to čudlíky, to jednoduše udělat nemohou, protože je elektronika neposlechne :-)
Počítal jsem si to a z čistě matematického pohledu by ještě teoreticky mělo jít tu redukci ve 190ti zařadit bez následků. Dejme tomu, že ve 200ce točí normální pětka 6000. Redukce s poměrem 1,35 ty samé otáčky točí zhruba ve 150ti. A k limitu "přežití" pohonné soustavy ještě zbývá 2000 otáček (k cca 8000cům). Takže by se to při zařazení ve 190ti ještě mělo "vejít na ciferník" >:-[]
Zkoušet to ale nebudu 8-s-
Slavek-TDM 22.02.2010 08:09
« Re: Re: Re: Re: redukce
Proc ne? Klidne to zkus. Jed na dalnici, dej tam malou petku a drz plnou kladu. Niceho se neboj, tomu motoru se nic nestane, od toho je tam omezovac. Pak nam muzes napsat, kolik tam bylo. Jinak Impreza ma kratsi kvalty, takze snad si dobre pamatuju tech 140 (na tacho cca 150 pri omezovaci).
Edit: tak jsem dneska zkusil malou petku. Pri 60ti kmh toci 2.500 otacek. Pri necelych 100kmh uz je to 4.000 otacek. Dela to u myho auta cca 10kmh na 500 otacek. Omezovac je na 6.500, takze to asi tak odpovida.-
Subaru4ever 22.02.2010 22:08
« Re: Re: Re: Re: Re: redukce
Ahoj Slávku. :-)
Tak jsem dnes měl cestu po dálnici a přišel proto test redukované 5ky.
Musím říct, žes přehnaně moc strašil, já blbě počítal, a nebo je Subarácká redukce jen nějaký placebo a redukuje jen minimálně.
Takže jsem tam v 80ti nahodil redukci a šlo se na věc – ve 180ti na tachometru (tj. v cca 170ti) točil motor jenom 5500 !!! Takže reálných 190 by se do omezovače ještě vešlo. Do vyšší rychlosti jsem nepokračoval, protože takhle rychle ani zdaleka normálně nejezdím. Nikdy jsem nezkoušel maximálku, ale pokud se to skoro na papírový limit dostane „snadno“ na redukci, pofrčí to na neredukci hodně přes 200. >:-[]
Experiment proto přinesl velmi zajímavé výsledky – nemluvě o tom, že kdyby to při redukci nežralo o hodně víc benzinu, dalo by se tak jezdit furt, protože to má najednou úplně jiný „švuňk“. >:-[]-
Slavek-TDM 25.02.2010 13:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: redukce
Tak to ma OB vyrazne delsi kvalty nebo redukce je s mensim pomerem. 5500 otacek mam ve 180ti na normalni dlouhou rychlost. Zajimavy...-
Slavek-TDM 26.02.2010 13:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: redukce
Tak uz je mi to asi jasny. Nejen ze ma Outback delsi celkovej prevod, ale jeste navic jeho redukce je jen 1,2. Takze Impreza to ma celkove mnohem vice do pomala - jak prevody, tak redukci.-
Subaru4ever 26.02.2010 15:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: redukce
To odpovídá tomu, že u Outbacku není až taková potřeba eliminovat nedostatečný krouťák 2,5litru. Kdežto "slabé" Impreze chtějí inženýři pomoci redukcí více.
Ten poměr 1,2 vypadá na papíru skoro nerozezantelně od běžného převodu, ale v reálu je speciálně na 1. a 2. rchlost zatraceně znát :-)
-
-
-
-
-
-
-
Slavek-TDM 21.02.2010 23:35
« Re: redukce
Redukce u Subaru je v podstate jedna hridel navic a pracuje se s ni jako s kazdou jinou rychlosti. Prevodovej pomer je podle typu, ale vetsinou se mota nekde u 1,4. Takze ji tam muzes lupnou kdy chces, jen se zmacknutou spojkou. Samozrejme musis brat v potaz, ze na redukci na petku jedes na omezovac asi tak 140 (opet podle typu), takze radit ji ve 120ti neni uplne dobrej napad.
-
-
ReznikCZE 22.02.2010 13:28
Máš to moc hezký
četl jsem tak letmo a líbí se mi to určo přečtu ještě pár krát :-) až bude čas a pohoda . . . Subaru se mi moc líbí a to opravdu moc! Jen mám výtky k interiéru z toho co jsem viděl a seděl nevím co od toho čekat ale mám pocit že je funkční a přehledný :yes: :-)-
Subaru4ever 22.02.2010 21:46
« Re: Máš to moc hezký
Děkuju :-)
Interiér opravdu není nijak nóbl, ale třeba ten můj mi přijde "dražší" než interiér v novém Outbacku. Máš pravdu, ta funkčnost a jednoduchost hrají prim :yes:
Já zase musím vyseknout poklonu tvojí Alfičce, protože co si budeme nalhávat, Italové mají (a vždy měli) nejlepší design na světě ;-) ... Je jedno, jestli to je Panda, nebo Quatroporte, ale vždy je to umělecké dílo :yes: :-)
-
-
FRPE 24.02.2010 20:29
Vítáme nový odstavec EXTERIÉR
A to tak že velmi hodně! ;-) :yes: A Interiér to Subaru má taky?
Pak jsi mohl napsat odstavec Subaru Rentiér, dále pak Subaru Krupiér a tak né? :-) ;-)-
Subaru4ever 24.02.2010 20:33
« Re: Vítáme nový odstavec EXTERIÉR
Chtěl jsem ještě napsat odstavec Subaru Foxteriér, ale došla mi už spisovatelská invence >:D-
-
Subaru4ever 24.02.2010 20:47
« Re: Re: Re: Vítáme nový odstavec EXTERIÉR
To máš tedy hromadu starostí a radostí :-)
Můj pejsek má bohužel panický (čti s tvrdým Y, je to fenka) strach z auta a zvracet při jízdě přestala až někdy v 8 letech. Ale je to pro ni vždy utrpení. Jinak je k vidění zde: [odkaz]
Tak se běž starat o tvé "nové děti", a až po vyrostou, tak celou rodinku nacpi do Altei a udělej nějaký "zvlčelý" fotky >:-[]
-
-
-
-
Poustnik 18.03.2010 12:22
Chystáš se napsat recenzi na kajak?
:-O >:D >:D Alespoň z posledních fotek bych tak usuzoval..... ;-)-
-
Subaru4ever 18.03.2010 14:02
« Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak?
Jelikož se jedná o jakousi součást a výbavu mého Outbacka, musel jsem to sem dát. Taky potřebuji dokázat těm, kdo ještě nejsou přesvědčeni o tom, že Subaristi nejsou normální, že skutečně normální nejsou >:D >:-[] ;-)-
Poustnik 18.03.2010 14:18
« Re: Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak?
Já si myslím, že Češi jsou národ vodáků, takže v normálu jsi. Je fakt, že v době, kdy jsem hodně jezdil na vodu, teprve tyhle výstřelky "módy" v podobě supr krátkých kajaků do šlajsen a hodně divoké vody začínaly, ale je to prima zábava, něco si sjet. Hnedle bych jel na vodu, ale holky ještě neuměj plavat, ostudy.-
Subaru4ever 18.03.2010 14:28
« Re: Re: Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak?
Myslel jsem tou nenormálností to, že si kajak vyzdobuji Subaru dekoracemi ;-)
Jinak ty super krátký kajaky (správněji "rodeovky") už z módy vyšly. Před pár lety si nikdo nekupoval nic jinýho, jenže po čase spousta kajakářů zjistila, že jsou to veskrze lodě na velký kulový. Pokud člověk nevybírá velmi pečlivě, sezení v nich je tak nepohodlné a bolestivé, že v nich skoro nejde jezdit. Nemluvě o tom, že to absolutně nejsou lodě na opravdu divokou vodu. Mají velmi malý výtlak a absolutně nevhodný tvar pro sjezd těch nejtěžších vod. Dnes si je kupuje už jen ten, kdo skutečně chce "rodeovat", a kdo nepočítá se sjezdem vody těžší než WW4 (škála obtížnosti WW0-WW6). A to je přesně můj případ ;-)
Je to takový Lotus Elise - malý, nepohodlný, jenom na okruhy, a do běžného provozu, případně terénu, naprosto nepoužitelný :-)-
Slavek-TDM 18.03.2010 14:54
« Re: Re: Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak?
No kolegovi tu visi na racku plakat Lasko Zajice. On je taky padlar, takze veskery penize utrati za vybavu...-
Subaru4ever 18.03.2010 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak?
Vodácký vybavení je opravdu neskutečně drahý. Když ale má člověk dobrý kámoše, případně je při shánění velice šikovný, jde to ještě přežít. Problémem je vysoká počáteční investice. Když ale člověk vybírá věci mozkem, některé mu vydrží i hodně dlouho ;-)
Lyže taky vyjdou velice draho, ale tam lyže vydrží většinou jen 3 roky a hlavně jsou tam permanentní výdaje za permice :-(
-
-
-
Subaru4ever 18.03.2010 14:32
« Re: Re: Re: Re: Chystáš se napsat recenzi na kajak?
Sestřenka byla poprvé na vodě ve necelých třech letech. Stačí dítě teple obléct, zakurtovat ho do pořádné dětské vesty a uložit na dno kanoe. Při převrhnutí jednoduše plave po hladině jako ostatní vodácký materiál, přičemž, jelikož se jezdí na řekách typu Vltava, tak vám "plující korkovou zátku" někdo na voleji pod jezem odloví ;-) ... vyzkoušeno na příbuzenstvu a i mně našimi rodiči :yes:
-
-
-
-
SlunecniSvit 18.03.2010 20:48
Krasa
Opravdu krasny design, zapatinas se nezapre.. recenze se taky moc dobre cetla, i kdyz tahle kategorie vozu jde zatim mimo me(kola ani kajaky tahat nepotrebuju ).. :-)-
Subaru4ever 18.03.2010 20:54
« Re: Krasa
Také děkuji :-)
Nechci Zapatinase nějak vynášet do nebe, protože zas tolik zázračného toho ve své kariéře nenavrhl, ale těch pár aut, kde se rovnou s názvem auta skloňuje i jeho jméno, se opravdu povedlo :yes: Minimálně díky Z8 a Barčetě se stal slavným.
Já k tomu naprosto obdivuju moje outíčko a taky Tribecu B9, která byla ten rok, co se v té podobě vyráběla, něčím naprosto jedinečným a úchvatným ;-)
-
-
stevosk 26.03.2010 21:28
velmi pekne subarko
A samozrejme vyborná recenzia a vcelku dobre foto. U mna je to za 10.-
Subaru4ever 26.03.2010 21:37
« Re: velmi pekne subarko
Děkuji mockrát. Na fotu se začne intenzivně pracovat v příštích dnech (až přestanou ty bouře). Sluníčko, čistý lak a snad ještě krásná zimní kola (proti origo letním) mi budou nápomocni ;-)-
-
Subaru4ever 26.03.2010 22:45
« Re: Re: velmi pekne subarko
Váží přesně polovinu a kousek navíc :-)
Narovinu: Porsche mám velmi rád, ale Panamera se mi jednoduše nelíbí. Všechna Porsche (ne VWPorsche) jsou sporťáky, ze kterých přímo sálá lehkost a atletičnost. To jsou odvěké devizy Porsche.
Když ale kouknu na Panameru, tak vidím 2 metry širokou a 5 metrů dlouhou zavalitou naducanou vypasenou "krávu", která vypadá skutečně natekle a ještě o kus těžší, než ve skutečnosti je. Vím, že je to limuzína a má dávat najevo okázalost a cenu, ale mohli ji opticky zlehčit :-( - Nic by jí neprospělo víc.
Tím však neříkám nic proti jejím jízdním, motorovým a jiným "nedesignovým" kvalitám. Ty jsou jasně na vrcholu automobilové produkce (v dané třídě).-
-
Subaru4ever 26.03.2010 22:54
« Re: Re: velmi pekne subarko
Jo :-)
Ale z mého pohledu je dokonce i ten Cayenne opticky lehčí a sportovnější než Panamera :-O
Zkritizujte mě, mučte mě, upalte mě - zasloužím si to ! - ale můj názor na Panameru neodvolám :-!-
white label 26.03.2010 23:17
« Re: velmi pekne subarko
Proč bych tě upaloval, mám v podstatě podobný názor...
Ale původní Cayenne (zvlášť před face) byl i designově ještě větší "průser", než celá Panamera...-
Subaru4ever 26.03.2010 23:21
« Re: Re: velmi pekne subarko
To s Cayennem nepopírám. Cayenne taky nemusím. Ale velmi se těším na toho novýho, který by v tomto ohledu měl udělat mílový skok kupředu.
Ale známe fakta: Je to už klišé, ale bez toho "průseru" by Porsche a jeho sportovní modely vypadaly asi o hodně jinak :yes:
-
-
-
-
-
Subaru4ever 26.03.2010 22:57
« Re: Re: velmi pekne subarko
Srovnávací test v AutoBildoTipu byl dokonale výstižný. Prakticky v něm pravili tohle: "Panamera je objektivně ve všem lepší, ale charisma, aura, duše a design jednoznačně hrají pro AM" :yes:
A takový Fisker Karma nebo čtyřdvéřák od Tesly - to jsou taky parádní kousky :yes:-
-
Subaru4ever 26.03.2010 23:09
« Re: Re: velmi pekne subarko
EVO bohužel neznám, ale slovo "slabost" přeci jen Panameře nenáleží.
Flying Spura jsem dnes zrovna z těsné blízkosti viděl. To je panečku aristokratický sportovec :-) :yes:
Rapide je nádhernej jako všechny ostatní Astony, tam taky není žádné ALE :yes:
Ale Quattroporte je pro mě jednoznačná jednička. Na to jak je staré ten design stéle "krásní" víc a víc. Ital jednoduše umí :yes: :yes: :yes:
(chabý interiér a navigace z Punta nebo čeho je samozřejmě druhá strana mince) -
Thomasino 26.03.2010 23:18
« Re: velmi pekne subarko
Já jel dneska asi 5 minut (včetně stání na křižovatce) za Astonem Vantage v tmavomodré s německou značkou, nechal jsem ho před tím předjet a kochal se jeho nádhernou prdélkou a užil si jeho zvuk osmiválce při rozjezdu z křižovatky.. Krásný kus auta.. Nádhera! :yes:-
Subaru4ever 26.03.2010 23:26
« Re: Re: velmi pekne subarko
Já včera viděl a slyšel Lambo Murci (asi Superlegaru - něměl jsem brýle). Antracitová barva, řekl bych že možná i matová. Z toho temnýho přízraku jen nepatrně vyššího než obrubníky u silnice svítily jen žlutozlaté brzdy velikosti kola na Octavii a linuly se zvuky, které rezonancí zhasínaly motory kolemstojícím vozidlům :-)
Nerad to přiznávám, ale Corvetta pět minut poté už byla jen takovým běžným spotřebním služebákem :-|-
white label 26.03.2010 23:30
« Re: velmi pekne subarko
Tak to máš hodně zajímavé sny, to mě se zdá občas jen o pěkných "babách"... 8-s >:-[]-
Subaru4ever 26.03.2010 23:42
« Re: Re: velmi pekne subarko
Neboj, to je velmi správné a od muže žádané ;-) >:-[]
Ještě něco: V pondělí jsem viděl roztomilou příhodu s Bílou potuňenou Corvettou: Jdu si tak po chodníku přes Nuselský most, všechna auta jednou na tříproudovce předpisovou padesátkou. V tu ránu se z čistajasna levým pruhem "nepředpisovou" rychlostí přiřítila rachotící Corvetta. Duchapřítomní řidiči uhli do pomalejších pruhů, ne však žena (ne)řidička v nějakém Dejwů. Zavěsil se jí v tom levém pruhu v padesátce za zadek (tak na 3 metry) a čekal, kdy uhne. Ať už proto, že to byla dojnice, nebo proto, že za sebou tak nízké auto jednoduše neviděla, uhnout nehodlala. Řidič Vetty proto začal konat. Musel podřadit určitě minimálně o 2 stupně, protože ten rykot a rachot, co to auto začlo vydávat, rozklepal snad i ten Nuselák. Rázová vlna tohoto libozvučného hluku to autíčko i s nebohou řidičkou odmrštila do vedlejšího pruhu a v tu ránu byla Corvetta na padesátce vtahu >:-[] :-!
-
-
-
-
Thomasino 26.03.2010 23:45
« Re: velmi pekne subarko
Jel celkem civilizovaně, byl taky slušný provoz. Ale u Vaňkovky směr Komárov odbočil doleva po Dornychu a po tramvaji a já tama nechtěl jet, ikdyž rovně kolem Zvonařky byla slušná kolona. Raději si chvilku postojím, než si budu ničit miláčka na té výrazně horší silnici, ikdyž je pravda že v takovém případě je to po Dornychu do Komárova rychlejší.. A třeba by odbočil doleva na okruh směr Olomouc..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dan0044 24.04.2010 15:15
Japonec???
Zdar,
pěkná recenze, pěkný auto, ale co ta poruchovost?!?! Tak to bych teda nečekal... A to je to Japonec? Zlatý Mitsubishi - teď už i druhý, nejenom to, na které tu mám recenzi. Jedna jediná porucha tam byla za 10 let.
Jinak se mi tohle auto moc líbí, ale asi bych ho nechtěl - vyšších výkonů se dá dosáhnout i s nižší spotřebou. U tohodle objemu bych očekával víc. Anebo menší motor.
Z recenze je cítit, že si velký fanoušek značky, což je dobře. U nás jich moc neni, tady je každej druhej škodovkář a volkslák... To je vidět, kam spějeme. Stejně to nemá smysl, tenhle patriatismus, ty peníze jdou v obou případech do Německa. Já sem taky fanda značky - sice Mitsubishi, ale tyto značky toho mají hodně společného. Přestože tvrdím, když Subaru, tak diesel, když Mitsubishi, tak benzin. Mám je rád proto, že auto najdu ráno na parkovišti, nikdo ho neukradne, že mě to vždy doveze, kam potřebuji, atd., no prostě důvodů je hodně :-)
V tohle Subárku sem seděl, nevim, nijak extrémně mě neslnil, ale lhal bych, kdybych řek, že se mi nelíbil :-)
Tak hodně štěstí a ať nedopadne jako moje zvýšené combi :-)
Dan-
Subaru4ever 24.04.2010 15:54
« Re: Japonec???
Děkuji za komentář :-)
Ta poruchovost samozřejmě není nejmenší, ale nutno dodat, že auto zůstalo stát skutečně jen jednou (zaseklá brzda). Rozpadlou baterku nepočítám, protože to není chyba auta. V dnešní době silně spotřebního pojetí aut už jsou všechna auta poruchová a nějaké neporuchové se automobilkám nevyplatí vyrábět. Ze servisu a náhradních dílů mají obrovské zisky. Tohle Subaru bylo skoro z první evropské várky, takže spadá do doby výroby, kdy ještě není kvalita na 100% úrovni.
Vyloženě fanatický fanoušek Subaru nejsem, protože nejsem v žádné Subaru komunitě. Ale tu automobilku mám neskutečně rád. Český Subaruclub je hodně velký, ale na druhou stranu existuje spousta lidí, co se nazývají Subaristy, a přitom jimi nejsou. 18tiletej vygumovanej kluk koupí v bazaru dvakrát kradenou a třikrát bouranou Imprezu 1,6l, olepí to laminátem a nálepkama z Lidlu, a pak si hraje na Solberga a pravověrného Subaristu :no: ... a takových bohužel je dost :-(
Motor sice neoslňuje na papíře, ale je stavěný svojí robustností a tím, že z něj není násilím dolován každý kW, na velkou výdrž a schopnost permanentního zatížení. Na atmosféru je hodně silný i v nízkých otáčkách a krouťák má taky slušný. Je to dříč, ale zároveň má nepřekonalelný docela hlučný zvuk a při vytočení dává znát svoje sportovní geny.
Ať se taky daří :-)-
Dan0044 29.04.2010 21:19
« Re: Re: Japonec???
No tak teda nevim, ale Mitsubishi naštěstí touto taktikou nejde...
Já taky nejsem členem (zatim) žádného klubu, i když uvažuju, že bych se někam připojil :-) Japonci jsou ve většině případů srdeční záležitosti, vlastně i ten náš novej Outlander, takže to prostě nejde nemilovat... Co se týče Mitsubishistů, tak těch falešnej zas tolik neni, většinou to vlastní takoví vlastníci, co to auto nechají v původní formě a kupují si to pro nějaký svůj důvod (např. spolehlivost), ne proto, že to vyhrává rallye. Někdy si řikám, že by byla škoda do toho auta zasahovat :-) proto těch polepenejch neni tolik, asi nejsem jedinej, kdo si to myslí.
Dolovat každý kW nemusí, ale i tak bych očekával větší výkon :-) Nebo když se nezaměřovali na výkon, tak aspoň snížit spotřebu. Jenže to neni tvoje věc no, to prostě takhle udělali u Subaru. Jako u většího rodinnýho auta bych tu spotřebu čekal nižší. Pravda, ten náš 2.0 turbíčko si taky vezme víc (komb. 10 litrů) jenže to má aspoň výkon 150 kW - odlehčená evrop. verze :-) což o to, ty to máš asi taky docela svižný, jde to. To ten nás je zase tichej, ale sportovní geny taky dává najevo. A to dost výrazně.
Tak za 2 - 3 roky hodlám napsat i recenzi, tak potom uvidíš :-)-
Subaru4ever 29.04.2010 22:47
« Re: Re: Re: Japonec???
Nové naladění této atmosférické 2,5ky v nové generaci LogoOutbacku je o 2 kW a 3 Nm silnější, ale krouťák má o 400 otáček níž !!!. I díky tomu a díky 6tikvaltu nový Outback přes nepatrně vyšší váhu a větší velikost jezdí o víc než 1 litr levněji než ten můj :-)
Outlander Evo bude jezdit hodně parádně :yes: >:-[]
Ohledně Mitsubishi bych se bál toho, že bude dost obyčejných neautomobilistických lidí, kteří si Mišáka koupí jen proto, že jsou v bazarech hodně levní (pokud se snad nepletu)- prostě vezmou i relativně ošklivý Lancer minulé ganerace jen kvůli ceně a něco o Mitsubishi jim bude úplně ukradené ;-\
S tou recenzí pospěš ;-)
PS Edit: Nebál bych se tento 2,5 litr přirovnat k americkým velkoobjemovým osmiválcům. Taky mají výrazně větší objem než 0,5l/válec a papírový výkon absolutně podprůměrný. Mají ale vysoký krouťák v nízkých otáčkách a pro provoz velmi výhodné průběhy obou veličin :-)-
-
Subaru4ever 29.04.2010 23:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Japonec???
Ale pořád to jsou japonské motory, které jak známo rády i vysoké otáčky. Mimo jiné - k velkému autu se mi líbí objemný motor >:-[] :yes:
Jinak můj 2,5 umí fungovat tak od 1750 otáček výš, kdežto nově naladěný 2,5 jezdí bez problémů už od 1500 ;-)-
-
Dan0044 16.05.2010 14:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonec???
Outlander Evo bude super, to jo, ale teda bude to hrozně velký. Proto mám radši tu minulou generaci, co máme my... Mimochodem, už sem pod fotky Lancera hodil i Outlandera, můžeš se podavat :-) Recenze ještě nějakou tu chvíli nebude, než o tom budu něco psát, tak to chci pořádně projezdit :-)
Jinak jsme teda uvažovali i o Outbacku, ale ten jsme zamítli právě kvůli spotřebě... Mimochodem, stojí stejně jako Outlander z toho samýho roku výroby.
Ano, Mitsubishi se prodávají levně, my jsme ho tenkrát z toho důvodu koupili, taky jsme neměli ponětí, o co jde, jenže po těch 10 letech jsme si tuhle značku téměř "zamilovali" a teď už o Mitsubishi víme skoro vše >:D
S těmi americkými benzinožrouty máš pravdu, oproti nim je tenhle motor mnohem lepší s nižší spotřebou (ovšem jenom oproti nim :-) ) ale tak je to určeno pro Ameriku no...
Ano ano, vysoké otážky a japonské motory - to jde k sobě - ten máš se nechá vytočit na 7500 otáček a maximum má na 6000 otáčkách - to si myslim, že je hodně :-)-
Subaru4ever 16.05.2010 14:43
« Re: Japonec???
Já říkám "Outlander Evo" i tomu starému. Má přeci 2,0 s turbem z EVA, tak nevidím jediný důvod proto, proč by se mu tak nemohlo říkat ;-) :yes:
Outback s 3,0 by žral víc - to jo - ale docela by mě zajímalo, kolik bere to vaše "evíčko" ... zadarmo jezdit určitě nebude >:-[]-
Dan0044 17.05.2010 13:45
« Re: Re: Japonec???
jako jo, máš pravdu :-) má 4G63 z Eva VIII. a je to fakt dobrej motor...
Zadarmo to rozhodně nejezdí, osobně bych uvítal o něco nižší spotřebu.. Ale zase je pravda, že na tu psanou kombinovanou 10 litrů se dá dostat, naopak bych řekl, že se to na těch 10 litrech drží skoro pořád...
Mimoměsto to jezdí spíš za 8.5 - 9, píšou 8 litrů... Ve městě naopak jezdíme za 12, než za psaných 14 litrů. Hodně záleží na řidiči... Naposledy když to měli v servisu tak nám to vrátili s průměrnou 19 litrů >:D to si to ale bere jenom když to člověk vytočí na těch 6000 otáček. Ještě to chce najít, kde to žere nejméně, zatím nevím...-
"-- skrytý --" 17.05.2010 14:36
« Re: Re: Re: Japonec???
Dane co opravovali v tom servise,že ti to vrátili se spotřebou 19l/100? To by mě teda pěkne nas.ralo kdybych věděl,že mi někdo takhle lítal s autem...všichni víme, jak se chováme k autu,které není naše a nikdo nás nevidí co s ním děláme, firemní auta by mohla vyprávět ;-)-
Dan0044 17.05.2010 16:44
« Re: Re: Re: Re: Japonec???
No jasně... Ještě před koupí jsme zjistili, že auto vibruje - stálo přes 1,5 roku v bazaru - nikdo to nechtěl, bylo moc drahý - zploštělý pneumatiky - chtěli nám namluvit, že to stačí vyvážit, takže to vyvážili, projeli tři technici a vrátili, my to projeli, poslali jsme jim to tam ještě jednou a vyměnili nám pneu v ceně... Tak aspoň to.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
štíreček1 24.04.2010 22:07
Subaru - stěhovák
Pěkná recenze, parádní foto a praktický stěhovák za každého počasí bez ohledu na terén :yes: :yes: -
thanantos 09.05.2010 22:50
Zdravim kolegu
Tak jsem si uvědomil že tvou recenzi jsem už četl než jsem uvedl svojí. a koukám že mám ještě rezervy. budu to muset o pár ifnormací rozšířit. Tvoje recenze je fakt vyčerpávající. Outbacka jsme dřív měli v 3-litru s automatem jako tátovo služebák. Byl to parádní stroj a občas když jezdíme na chalupu po polňačkách, říkám si jeslti jsme neměli jít od Outbacka místo do Legacy, ale projedeme a to stačí:-) je to parádní stroj. Taky bych si ho nechal líbit. Moc se mi líbí ty fotky ve sněhu. Jen mám dotaz k audiosystému . Ten v našem Subu sice už mp3 umí ale má interní měnič na 6cd. je to v Outbacku už taky? (doufám že se neptám na něco co jsem přehlédl..) (závidím ti tu redukci.. v tom krpálu co máme u chalupy by se hodila když táhnu za Subem vozejk:-D ...a to že ti závidím STi snad ani říkat nemusím...)-
Subaru4ever 10.05.2010 10:33
« Re: Zdravim kolegu
Já tam rozhodně žádný 6ti charger bohužel nemám :-( ... mám prvotní (skoro o 4 roky starší) verzi, než ty. Nevím, jestli se u mé předfaceliftové verze dělaly 6ti měniče u vyšších výbav (tj. u 3litrů). Předpokládám, že ve tvém Legu máš ten charger v kufru, nebo ne?
V novém Outbacku je 6timěnič v základu a je zabudován v palubce, takže žádný ládování měniče v kufru - to mému taťkovi hodně závidím >:D ;-)-
thanantos 10.05.2010 11:39
« Re: Re: Zdravim kolegu
V Legacy08 je 6timěnič taky v palubovce. láduje se pěkně zepředu a čte i mp3. Na dovolenou je to paráda. člověk doma naplní a pak 14 dní neslyší nic 2x:-D. Nejsem si jistý jak měly starší outbacky audio. Poslední se kterým jsme jezdili byl z r. 2002 který měl jakožto služebák téměř plnou výbavu (a ten třílitr táhnul jako blázen) ale mám pocit že měnič neměl. A co se týče outbacků, ty nové outbacky jsou rozhodně hezčí než nové legacy, ale abych řekl pravdu, ten tvůj model mi přijde hezčí. Některé nové tvary na klasických subarech mi připadají že tam nepatří.-
Subaru4ever 10.05.2010 18:13
« Re: Re: Re: Zdravim kolegu
Tak naše generace L/O je mnohonásobně hezčí, než ta aktuální :-) :yes:
Ty nové jsou moc americké a moc komplexní krásy nepobraly :-( ... ošklivé nejsou, ale při přímém porovnání s naší Zapatinasovskou generací jsou to ošklivá káčátka.
Ale hlavně charakterově jsou naší generaci na hony vzdáleny. Rozdíly z mého pohledu (starý/nový) - sportovní/pohodlný, krásný design/vnitřní prostornost, pro chlapa/i pro ženskou, pro řidiče/pro rodinu, pro mlaďocha/pro důchodce, minimalistická výbava/má to úplně všechno, atd atd. :-(
Taťka ho už skoro půl roku má a spoustu věcí mu hrozně moc závidím, ale kdyby nabídl výměnu, nebral bych ;-) ... a on mi na oplátku dneska docela dost závidí toho mého "starého" >:-[] >:D , ale možná by už taky neměnil :-O (nevím - zkusím se zeptat, před čtvrtrokem ho chtěl ještě zpět >:D )
-
-
-
-
Ondřej Šámal 24.05.2010 02:00
motokáry
Koukám, že se motokáry vyvedly ;-) :yes: Kdy plánujete příště? A co takhle všední den, případně sobota? Páč mám příští dvě neděle opět pracovní ;-\-
-
thanantos 24.05.2010 17:36
« Re: Re: motokáry
já bych byl taky pro všední den, ale chtěl bych dodat že v praze jsou ještě nějmíň troje káry (jinonice, horní měcholupy a ještě někde jedny)z toho ty v měcholupech jsou outdoor. takže kdo je na ty drifty a nebojí se vody, může si v dešti pěkně zařádit >:D (PS v těch měcholupech je to jen 450m a 6 motokár, ale zato 7 koní v káře a ve všední den 10min za stovku místo 170ti)...
-
-
-
FRPE 24.05.2010 17:29
Sestava
Zdárek pane.:-)
Zeptám se jaká byla sestava? Dle aut tipuji : ty, Yps, Tof, Rar, Tsm, Than? :-O-
-
FRPE 24.05.2010 19:27
« Re: Re: Sestava
Právě jsem se vrátil z Hradu ( od pana prezidenta, který dnes celý den třásl pravicí českým hokejistům a dělal dlouhý nos ruské zmrzlině ... ) a ten mě řekl, hele Frpe, ještě že jsi tam na ten Radotín nejel, ten TOFOJ to je strašný TO-FUJ zvíře ... >:-[] 8-s :-O :*) >:D ;-)
PS : OK, sorka dorka, příště to určo vyjde ... :yes:-
tofoj 24.05.2010 19:44
« Re: Re: Re: Sestava
Já ti ukážu jaký sem zvíře až si dovolíš mě zdržovat jako motkára číslo 9 >:-[]
Tím bych chtěl pozdravit toho de_bila, co jsem na něj přátelsky řval a ukazoval na něho cosi rukama, přičemž jsem zjistil, že primárně se má držet volant, páč jinak zaručeně dojde k nefalšovanému a bolestivému nárazu >:D-
thanantos 24.05.2010 23:10
« Re: Re: Re: Re: Sestava
příště nás musí být víc ať se na tu devítku nese*e komparz jako posledně. to byl fakt borec, taky mi jednou předvedl jak vypadaj svodidla zblízka :no:
FRPE ať se příště dostaví, ánžto s ním jsem ještě tu čest neměl a jsem zvědavej co vzkazujou z hradu mě, posledně jsem jim psal ať mě nevynechávaj...asi si budu stěžovat >:D-
FRPE 24.05.2010 23:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Sestava
Podívej příteli se Subaru, až budeš tak dlouho leštit kliky na hradním vstupu jako já, určitě tě na nějaký ten funus nějakého nepodstatného státníka pozvou ... >:-[]
Tak co jaký byly kárky? Viděl jsem že Ypsilon zkoušel pevnost svých nových disků, asi se nechtěl před vodákem Adamem ztrapnit ... tak to projel. Kdybys ho ale viděl jak opatrnej byl na Srní na srazu, no síla. Říká hele Frpe pojd se podívat na mýho bawce ... stále mě ho ukazoval zvenčí, podsvícený kliky, lak, kola atd až jsem se asi po 45min stepování v mrazu jen tak nalehko, zeptal, zda bych si nemohl sednou za volant ... Ypsáč běžel do hotelu pro nějaký prostěradlo abych si ho dal pod trdel, přitom jsem měl čistý kalhoty ... 8-s no a na Radotíně přejíždí s bávem výkopy, kde by i pásovej minibagr měl veliké problémy s přebroděním ... :-( >:D-
thanantos 24.05.2010 23:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sestava
no to víš dalo to práci ho přesvědčit aby to kolecko smocil...3 jsme mu ukazovali ze dobry a stejne si to kontroloval fešáckým výklonem z okýnka. Ale všechna čest, opravdu umazal jen ty kola..necáklo to..no na fotce je to vidět ne? >:D má to zmáknutý..
co se týče hradu tak já tam leštim * a přístup docela dobrej...jen ty pozvánky nechodí >:D
no a kárky paráda, jen ten komparz byl hroznej. fakt nás musí být víc. nedal jsem si jediný čistý kolo... (ale vyhrál jsem heč :-P) jen to bylo spíš o štěstí že nikdo zrovna nepřekážel... ale i tak. každej co tam jezdíme by určitě čas na kolo ještě o 3 vteřinky srazil mít čistou jízdu
-
FRPE 24.05.2010 23:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sestava
To věřím ... ale koukám že pan recenzent se asi s kajakem motá na řece jako poleno pod jezem ... Kde jsi Adame?
Jinak my teď budeme něco dělat v Třebotově a navíc do Prahy nyní jezdím často ( sice ne v neděli ) ale dojel bych, stejnak musím Ypsáče vytahat za uši, protože mě na Srní vykouřil karton cíček, tak si myslím že je po cca čtvrt roce čas je vrátit ... ;-)
Tak jo, měj se, a zítra kouknu do tvý diskuze, co je novýho, co starýho, co dělá tvůj mladej a co tvoje stará atak víš ty Hádéerko? >:D-
thanantos 24.05.2010 23:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sestava
Kolega ze souhvězdí má učení...jako já, ale já jsem větší lempl takže to flákám a on nejspíš ne.
kdyžtak napiš ke mě ať mám přehled co si žádáš a co se to vlastně bude dít. ať se to u mě taky trochu množí...
zatím čaues a koukni na fotočky...je jich mnogo
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vaclav_sv1000s 10.08.2016 01:23
Koupě Outbacka
Teď mám klasiku stará(r.v. 2000) jedničková oktávka tdi (81kw). Koupil jsem před x lety s vidinou levného ježdění, což zatím splňovala. Najeto nyní 310t. km na tachu (kupovaná v cz bazaru, takže nevím kolik stočeno, ale po půl roce hledání tahle byla v nejlepším stavu). Motor zatím dobrý, měněna jen váha vzduchu a jednou vyčištěné turbo, jinak vše původní včetně spojky (dodržuji pravidelné servisní intervaly - spíš dřív, včetně náplně převodovky, taky dodržuji zahřívání motoru a dochlazování turba), ale začíná mě trápit zbytek auta, hlavně eletrika občas si to děla co chce. Přestává fungovat dálka, celkově špatně zamyká, teď mi nejde elektrika do předních dveří, tempomat, spravoval jsem už i budíky atd. A taky se mi zdá že podvozek moc nevydrží, vůle v řízení, už zas se vlní kotouče, a tak nějak no. Teda, jsem se rozepsal >:D Prostě 16 let stará kára a to slavné tdi mě vůbec nebaví a nejsem v tom autě šťastný, takže hledám něco novějšího (hlavně benzínového) a tohle subaru mě hodně zaujalo. Jak motorem a pohonem, tak i vzhledem i celkovým charakterem. Bydlení domek na vesnici, úzká příjezdová cesta jen pro jedno auto do hodně prudkého kopce, celkově kopečky, v zimě špatná dostupnost, takže auto by bylo užíváno k dopravě čehokoliv za každého počasí. Hlavně mě zajímá jak je to u subaru téhle generace s korozí (oktávka zatím bez rzi, ale nechávám vystříkat dutiny a podvozek před zimou) a celkově s náklady na udržení auta v provozu. Mám strach aby mě ta 2,5 nesežrala (nejen na benzínu). Při mých vesnických platech (kolísá to 16-20t.) jestli si můžu troufnout dovolit takové auto, mám ještě i moto. Předem dík za reakce. Václav (jo a omluvte mou špatnou gramatiku :-) )