Audi A3 (2024)
8.7.2024Ne, není to moje auto, resp. se jím stalo jen na prodloužený víkend. Bohužel jsem byl zážitkem natolik znechucen, že jsem se rozhodl napsat pár vět k…
Audi A3 (Tomogo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Tomogo 11.07. 08:49
« Re: Chyby
Ahoj a dík za připomínku, v textu opraveno, ale i tak mi tohle do auta nesmí. Jestli chce auto řídit za mě, tak ať to dělá pořádně a rovnou mě samo vozí zcela bez mé asistence. Dokud tohle nezvládne, tak ať mi nikdo do řízení nekecá.
Mě to připadá, jako kdyby mi do řízení kecal nějaký slepý, hluchý a mentálně zaostalý jedinec (bez urážky). A to prosím ze zákona instalovaný v každém autě.-
iudex 11.07. 09:38
« Re: Re: Chyby
To je práve ten problém, od 1.7. to musia mať všetky autá, takže ak sa nechceš do konca života kupovať už len ojazdené autá, budeš to mať, či sa Ti to páči, alebo nie. Preto je veľmi dôležité, ako to jednotliví výrobcovia implementujú. Ak to zasahuje jemne a dá sa to vypnúť jedným tlačidlom, nemám problém. Ak Ti to rve volant z ruky* a na vypnutie musíš ísť tromi klikmi cez dotykáč, tak to je neakceptovateľné.
Ak sa už bavíme o nedostatkoch A3, ja by som vytýkal hlavne ten kvalitatívny pokles v interiéri, materiálovo to proste išlo dole a šetrenie je vidieť, trochu nehodné prémiového statusu Audi a tej cenovke. Naopak piano lak je všade, to je novodobé zlo, hneď sa dochytá a doškriabe. Tiež mi nesedia tie ostré hrany v interiéri, najmä tie výduchy klímy, sú tam tak neorganicky nalepené. A napokon nie je vnútri moc miesta, najmä v sedane vzadu, v triede sú priestrannejšie autá. A ako typické Audi je chabá základná výbava a naopak veľmi drahé príplatky, proste platiť si za parkovacie senzory v aute za 30 či 40t je na hlavu (na druhej strane sa A3 cenovo priblížila Golfu, S3 je dokonca lacnejšia ako Golf R a z tohto pohľadu určite lepšia kúpa).
*toto robila napr. Mazda 6, ideš zľahka obchádzať cyklistu, ale priblížiš sa k stredovej čiare a auto Ťa strhne späť tak, že pomaly zraziš toho cyklistu. To je fakt nebezpečné.
-
Verny_2013 16.07. 20:51
« Re: Re: Chyby
Ohledně asistentů musím povětšině souhlasit.
- DSG, vyzkoušel jsem a vrátil se pokorně k manuálu protože mi to řazení DSG prostě drásá nervy. Nesnáším podtáčení motoru i zbrklé přeřazování o několik stupňů při akceleraci
- u 1,5 TSi dvouválcový režim, novináři píšou jak to ani nepoznají. Prdlajs, auto se roztřese a duní. Ještě že u Karoqa to tam nepadá tak často.
- Lane asist jedině na dálnici, jinde to vypínám, nesnáším to kecání do řízení
- Adaptivní tempomat, mám raději ten hloupý co mám v Oktávce. Adaptivní je pří větším provozu na dálnici nepoužitelný, zoufale pomalý se spoustou zbytečných alarmů
- start-stop, neznám nikoho kdo by to před jízdou nevypínal, úplně k ničemu
- Hlídač únavy, jde naštěstí trvale vypnou, je to k ničemu.
Co mi přijde smysluplné tak je hlídání mrtvého úhlu.
bez diskuzí auta udělal za poslední dekádu neskutečný pokrok, ale řada věcí je polovičatých nedokonalých a otravných s nulovým přínosem pro řidiče i ekologii. LEpší to ale už bohužel asi nebude.
-
-
To proste nie je pravda. Zrejme len pre krátkosť času si nezistil, že lane assist sa dá vypnúť fyzickým tlačidlom na ľavej páčke pod volantom, a to jediným stlačením. Netreba nič hľadať v menu.
Práve toto na A3 chválim, že hoci je to najnovšia generácia, asistenti sa na rozdiel od konkurencie (a na rozdiel od koncernových súrodencov) dajú ľahko vynúť. Napr. aj start-stop sa vypína jedným stlačením fyzického tlačidla. Toto je proste super.
A inak ten lane assist je na pomery konkurencie vcelku jemný a nenásilný, iné autá s lane assistom ho mali naladený agresívnejšie a výraznejšie (napr. Kia alebo Mazda, tam mi to naozaj vadilo, v Audi sa to dá).