Diskuse

Opel Insignia (2009)

3.3.2010

Recenze je psaná člověkem, co vystřídal oktávie obou generací s naftovými motory, celkově najel pár set tisíc km, ale není ani závodník, ani technik,…

 

Opel Insignia (Toman01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Tymkoo

    Tymkoo 05.03.10  15:38

    « Re: Re: Re: Re: Fajnovka

    u kartáčku na zuby taky není napsáno, že se zuby mají čistit kruhovými pohyby a stejně si je tak všichni čistíme;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 05.03.10  15:04

    « Hodnocení

    Ahoj, zajímavý výběr auta, ale když velkej kombík, tak benzín s turbem a 4x4 je odvážná volba :-) Dávám zatím 3x 10 bodů, ale za ty fotky je to s odřenýma učima, beru to jako slušný začátek a jistě na tom ještě zamakáš, až bude teplo. Zatím je to spíše na devítku, takže je to s podmínkou :-) ;-)
    Tak ať slouží :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto element5

    element5 05.03.10  09:00

    « Re: Re: Re: Re: chladenie turba

    Otevřel jsi někdy v noci kapotu po opravdu ostré jízdě? Minuta nebo dvě utečou hned, ale rozžhavené turbo za to dobu rozhodně vystydnout nestihne...
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin-

    Martin_ 05.03.10  00:41

    « Re: Re: Re: chladenie turba

    Je to tak, diesely tímto prakticky netrpí. U benzínu je rozumné jet buď posledních pár minut klidnou jízdou nebo dochladit turbo třeba při parkování. Sám to tak dělám, minuta dvě při parkování utěčou hned, jen než se otevřou vrata atd...
    Nejlepší by opravdu bylo dochlazování turba po vypnutí motoru elektrickým čerpadlem jak to má ted nové X5M/X6M.
  • 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 05.03.10  00:08

    « chladenie turba

    je potrebné po ostrej jazde napr. aj po diaľnici klasicky 130-140 alebo do kopca, kde sa motor vytáča a turbo tým pádom tiež. Dá sa to kompromisne vybaviť tým, že po ostrej jazde si dám posledných pár km pred cieľom jazdu pokojnú, bez vytáčania motora, napr. po meste apod.
    Vodou chladené turbá (napr. od Mitsubishi) chladenie po jazde nepotrebujú, jednak má voda veľkú tepelnú kapacitu a teda kovové turbo uchladí a možno je tam aj po vypnutí motora ešte nejaký dobeh vodnej pumpy, čo pri olejom chladenom turbe nie je určite.
    Ak sa napriek nechladeniu turba nič nepokazilo, možno nemal vodič vo zvyku hneď po ostrej jazde vypnúť, alebo musel najprv prejsť cez mesto čo turbu stačilo na ochladenie...

    Každopádne olejové turbo chladiť treba. Dá sa to ešte napraviť aj turbo-timerom, čo je práve vec kt. dochladí turbo automaticky aj po nevhodnom vypnutí motora. Tiež by to mohli do turbomotorov montovať automaticky...
  • « 00 Reagovat !

    foto tofoj

    tofoj 04.03.10  22:33

    « Re: turbo

    A ten větrák chladí olej? Možný to sice je, ale moc tomu nevěřim :-|
  • 00 Reagovat !

    foto Hvarcz

    Hvarcz 04.03.10  22:08

    « turbo

    v manuálu k insignii o tom něco je, ale myslím že je to přesně naopak, chladit se má po ostré jízdě, ale technik mi říkal a sám jsem to slyšel že větrák běží i po vypnutí auta, ale jistota je jistota,
    to uzavření cirkulace mně taky nejde úplně ideálně občas cítím nafťáky tak jsem si to zvyknul ručně vypínat.
    ty světla sou pohoda co, mně už vadí jenom to řazení příště zkusím automat,

    ještě bych zmínil volant, teď po zimě oceňuji 17" kola.

  • « 00 Reagovat !

    foto Toman01

    Toman01 04.03.10  19:03

    « Re: Re: Re: Fajnovka

    Pokud se to má dělat, mělo by to být v návodu nebo by na to měl aspoň upozornit prodejce, jako třeba u toho Opla. Jestli ani jedno z toho neplatí, pak bych trošku víc vážil slova.
  • « 00 Reagovat !

    foto Wiii

    Wiii 04.03.10  17:55

    « Re: ...

    Zrovna včera jsem prakticky stejné viděl ;-) Jiná byla snad jen barva, ale výbava a všechno na podobné úrovni, moc pěkné auto a celkem zajímavě provedené ;-) :yes: :yes:
    Recenze je na nováčka dobře propracovaná a nějak mi nic ani nechybí :-)
    Fotky jsou pro začátek dobrý, ale věřím, že je doplníš časem (kdybys to neměl v plánu, proč by ses babral s recenzí) ;-) >:D >:D

    Takže hodnocení 3x10 a jen tak dál :-)

    PS: koukni i ke mě ;-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto hugolin

    hugolin 04.03.10  16:55

    « ...

    nehorázne pekné auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto Toman01

    Toman01 04.03.10  15:48

    « Re: Fajnovka

    Klasická TDI PD, s OI najeto 120.000, s OII 80.0000 km, nikdy jsem o potřebě nechat je vychladnout u těchto motorů neslyšel a za dobu, co jsem je měl, nikdy žádný problém s motorem nebyl.
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 04.03.10  15:19

    « Re: nadherna

    pripajam sa :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto tofoj

    tofoj 04.03.10  14:50

    « Re: Re: Re: chladenie turba

    Zrovna tenhle motor má nastavitelnou geometrii lopatek turba. Přece jenom rozsah otáček motoru je větší než u dieslu, takže je to potřeba, aby motor šel pořádně vodspodu voe >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto vrtuch

    vrtuch 04.03.10  14:48

    « Re: Re: chladenie turba

    + este mam pocit ze citlivejsie su na zaobchadzanie turba s nastavitelnymi lopatkami. co mam pocit nie je pripad benzinovych turb u oplov. alebo?
  • « 00 Reagovat !

    foto tofoj

    tofoj 04.03.10  14:47

    « Re: Re: chladenie turba

    Ono je ale rozdíl v teplotě spalin, u benzínu je 2x vyšší teplota, takže radši chladit dýl ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 04.03.10  14:39

    « nadherna

    gratulujem :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto vrtuch

    vrtuch 04.03.10  13:43

    « chladenie turba

    tiez mam pocit, ze to so starostlivostou o to turbo prehanas. kamarat ma 1,6 T astru, a mam pocit ze tych 30 sekund plati naozaj len po dlhej a ostrej dialnicnej jazde...
  • 00 Reagovat !

    foto kuko

    kuko 04.03.10  10:39

    « Fajnovka

    Hezký kousek :yes: Kombík se mi líbí ze všech verzí nejvíc, ale bral bych samozřejmě černou ;-)

    Velká pochvala za výběr motoru :yes: Ta spotřeba ještě podle mně časem sedne, přece jenom to má jen 5tis. KM najeto.

    Jaký motor si měl předtím v Oktávce? Ptám se kvůli tomu, že jsi byl překvapený doporučením prodejce nechávat motor po jízdě půl minutky na volnoběh vydechnout kvůli chlazení turba. Takhle by se mělo postupovat u všech turbomotorů, není to sice 100% záruka přežití turba, ale značně zvyšuje šance a proč se zbytečně dělat nepřátele že? >:-[]

    Nevím jak je to ale třeba u vodou chlazeného turba (používá momentálně např. Renault v 2.0dCi, nebo v nové 3.0dCi). Tady jsem četl, že to chlazení po jízdě není nutné, ale fakt nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto kuko

    kuko 04.03.10  10:34

    « Re: Člověče,

    prosadil bych do ústavy zákaz benzinových motorů. A velké extra daně na technologii CR!!! >:-[]

  • 00 Reagovat !

    foto RS

    RS 04.03.10  10:08

    « 2in1

    Nejvíc se mi líbí, že kryž otevřeš kufr, vypadá to jako Fiat 500 >:D

    Lift mě nezaujal, ale kombajn je opravdu kus pěknýho auta :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…