Opel Insignia (2009)
3.3.2010Recenze je psaná člověkem, co vystřídal oktávie obou generací s naftovými motory, celkově najel pár set tisíc km, ale není ani závodník, ani technik,…
Opel Insignia (Toman01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 05.03.10 15:04
« Hodnocení
Ahoj, zajímavý výběr auta, ale když velkej kombík, tak benzín s turbem a 4x4 je odvážná volba :-) Dávám zatím 3x 10 bodů, ale za ty fotky je to s odřenýma učima, beru to jako slušný začátek a jistě na tom ještě zamakáš, až bude teplo. Zatím je to spíše na devítku, takže je to s podmínkou :-) ;-)
Tak ať slouží :-) -
Martin_ 05.03.10 00:41
« Re: Re: Re: chladenie turba
Je to tak, diesely tímto prakticky netrpí. U benzínu je rozumné jet buď posledních pár minut klidnou jízdou nebo dochladit turbo třeba při parkování. Sám to tak dělám, minuta dvě při parkování utěčou hned, jen než se otevřou vrata atd...
Nejlepší by opravdu bylo dochlazování turba po vypnutí motoru elektrickým čerpadlem jak to má ted nové X5M/X6M. -
jpor (RSKa) 05.03.10 00:08
« chladenie turba
je potrebné po ostrej jazde napr. aj po diaľnici klasicky 130-140 alebo do kopca, kde sa motor vytáča a turbo tým pádom tiež. Dá sa to kompromisne vybaviť tým, že po ostrej jazde si dám posledných pár km pred cieľom jazdu pokojnú, bez vytáčania motora, napr. po meste apod.
Vodou chladené turbá (napr. od Mitsubishi) chladenie po jazde nepotrebujú, jednak má voda veľkú tepelnú kapacitu a teda kovové turbo uchladí a možno je tam aj po vypnutí motora ešte nejaký dobeh vodnej pumpy, čo pri olejom chladenom turbe nie je určite.
Ak sa napriek nechladeniu turba nič nepokazilo, možno nemal vodič vo zvyku hneď po ostrej jazde vypnúť, alebo musel najprv prejsť cez mesto čo turbu stačilo na ochladenie...
Každopádne olejové turbo chladiť treba. Dá sa to ešte napraviť aj turbo-timerom, čo je práve vec kt. dochladí turbo automaticky aj po nevhodnom vypnutí motora. Tiež by to mohli do turbomotorov montovať automaticky... -
Hvarcz 04.03.10 22:08
« turbo
v manuálu k insignii o tom něco je, ale myslím že je to přesně naopak, chladit se má po ostré jízdě, ale technik mi říkal a sám jsem to slyšel že větrák běží i po vypnutí auta, ale jistota je jistota,
to uzavření cirkulace mně taky nejde úplně ideálně občas cítím nafťáky tak jsem si to zvyknul ručně vypínat.
ty světla sou pohoda co, mně už vadí jenom to řazení příště zkusím automat,
ještě bych zmínil volant, teď po zimě oceňuji 17" kola.
-
Wiii 04.03.10 17:55
« Re: ...
Zrovna včera jsem prakticky stejné viděl ;-) Jiná byla snad jen barva, ale výbava a všechno na podobné úrovni, moc pěkné auto a celkem zajímavě provedené ;-) :yes: :yes:
Recenze je na nováčka dobře propracovaná a nějak mi nic ani nechybí :-)
Fotky jsou pro začátek dobrý, ale věřím, že je doplníš časem (kdybys to neměl v plánu, proč by ses babral s recenzí) ;-) >:D >:D
Takže hodnocení 3x10 a jen tak dál :-)
PS: koukni i ke mě ;-) :yes: -
kuko 04.03.10 10:39
« Fajnovka
Hezký kousek :yes: Kombík se mi líbí ze všech verzí nejvíc, ale bral bych samozřejmě černou ;-)
Velká pochvala za výběr motoru :yes: Ta spotřeba ještě podle mně časem sedne, přece jenom to má jen 5tis. KM najeto.
Jaký motor si měl předtím v Oktávce? Ptám se kvůli tomu, že jsi byl překvapený doporučením prodejce nechávat motor po jízdě půl minutky na volnoběh vydechnout kvůli chlazení turba. Takhle by se mělo postupovat u všech turbomotorů, není to sice 100% záruka přežití turba, ale značně zvyšuje šance a proč se zbytečně dělat nepřátele že? >:-[]
Nevím jak je to ale třeba u vodou chlazeného turba (používá momentálně např. Renault v 2.0dCi, nebo v nové 3.0dCi). Tady jsem četl, že to chlazení po jízdě není nutné, ale fakt nevím.