Recenze
BMW řada 1 E81, 116i 1.6 (N43)
Technické info
Přezdívka auta Báwo Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:61000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 90 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Čaute příznivci značky BMW,
Vůz jsem zakoupil nový 12.3.2009. Tohle datum si dobře pamatuju, další den v pátek 13. jsem ho přihlásil na sebe ;-). Pátky 13. jsou již dlouho moje štastné dny a tento byl extrémně povedený... :D
Jde o víceméně základní model, jen s pár příplatky jako je sportovní volant či malý kožený paket. Jelikož startovací cena je u těchto vozů již tak vysoká na další extra moc nezbylo. Jen dvě sady litých origo BMW kol.
Dlouho jsem zvažoval jestli koupit za podobnou cenu ojeté BMW 1 (nic jiného jsem ani nezvažoval), ale lépe vybavené a se silnějším motorem, no nakonec jsem si vybral voňavku. Důvodů je víc, 5ti letá záruka, skutečnost že nikdo jiný mi to sedačky neprděl a taky ten pocit z novoty. Jelikož a díky bohu "krizi" ceny nových aut na krátký okamžik padly o velký kus dolů cena nebyla o mnoho vyšší než 4 leté ojetiny, po česku s obvyklými staženými KM a v nezjistitelném stavu po nehodách u našich západních sousedů...
Ještě bych se chtěl v popisu vozu zmínit o motoru. Jelikož jde o BMW tak jsou ceny za výkonnější motory v říší snů - alespoň těch mých. Zvolil jsem tedy základní pohonnou jednotku. Tento motor o objemu 1600 má 90kw což je pěkných 122 koní. Libuje si ve vysokých otáčkách mezi 4-6ti tisíci kdy podává velmi dobrý výkon. Samožřejmě pak i papká trochu víc, kolem 9 litrů na sto. Běžná spotřeba ve městě je kolem 7,5-8mi litry na sto a to při sportovnější jízdě. Při economy race :D což mě vždy po pár kilometrech přestane bavit se dá jet i kolem 6,5 po okreskách. Věřím, že můj otec který jezdí s Fabií za 4,3 litru nafty na sto by jel i za 6 ;-) Ale to pak nemá smysl kupovat Báwo, ne?
Silné stránky
Podvozek. Vyrovnanost a neutralita. S pár lepšími auty jsem měl tu možnost se svézt ale tento podvozek je prostě absolutní špička. I Mini Cooper který má extrémně zabavný a dobrý podvozek je ale v mezích jako všechny předokolky mírně nedotáčivý. S vyvážením cca 50-50 je snad BMW 1 mezi sériovými auty této třídy jedinný. Podotýkám, že stabilizační elekronika do řízení vůbec nemluví, i když už gumy řvou :D. Jedině při přejezdu příčné nerovnosti pod plynem se na okamžik sepne kontrola trakce.
Update 18/06/2009: Rád bych se ještě zmínil o zajímavé funkci stabilizačního systému. Standartně je zapnutý, ale v případě potřeby disponuje režimem DTC který dovoluje řízený prokluz zadních kol ale jen do určité míry (toť teorie). Sám jsem to však ještě neprověřil vzhledem k novotě celého auta, spíš to zkusím v zimě na sněhu ;-). A pak se dá systém vypnout úplně. No a na pořádný drift by to chtělo ten "šestihrnek" :D jak již bylo napsáno...
Update po zimě 2009-2010: Zadokolka je prostě úžasná věc! Ty driftíčky na kruhových objezdech jsou prostě návykové. Škoda jen, že v mém případě to jde jen na sněhu...
Slabé stránky
Jelikož jsem nekupoval zajíce v pytli tak moc slabých stránek auto pro mě nemá, jak říkám škoda cenové politiky BMW :) to by pak 6ti válec byl jistě pod kapotou...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, snad jen drobná připomínka kdy ve vysokých otáčkách v interiéru něco mírně rezonuje (se zapnutým rádiem je to neslyšitelné). Při první garanční prohlídce to technikům připomenu. Ta je mimochodem až při 30000 km. (opravuji puvodne uvedenych 25tis. Zrovna me svitilo 22tis do kontroly ;-))
Update 2010: rezonance je pryč, občas vrže pravá strana palubovky, na našich cestách to holt dostává zabrat. Nicméně BMW servis to v rámci garance dočasně opravil - než se to opět "vydrncalo".
Update 03/2011: Právě mě skončila 2-letá záruka takže můžu bilancovat. Závada stahování pravého okna (výměna motorku), opakovaná závada - cukání motoru (bez návaznosti na teplotu motoru, prostě kdykoliv náhodně motor vynechával). S touto závadou jsem byl v místním BMW asi 4x. Nejprve re-flashnuli SW řídící jednotky (bez účinku), pak výměna NOD senzoru a buhví jakého ještě (bez účinku), pak výměna jedné cívky a svíčky (myslím 2. válec, výrazné zlepšení) a nakonec i výměna další cívky a svíčky (asi 4. válec). Od té doby je to zase moje báwo, poněkud mě to dvouměsíční trápení dočasně vzalo radost z auta. Nyní vše OK a doufám že to tak i zůstane. Nyní najeto cca 37500km. Průběžně jsme rešili i nejaké to praskaní z palubní desky (výmena výdechu klimy na pr. straně). Update: nakonec to bylo reseno svolavackou a vymena vsech civek - takze pohoda. Zdarma.
Novinky v recenzi
JE NA PRODEJ!!!
Takze po cca 2.5 roku prisel cas bawo prodat... Zajemci at se klidne ozvou na tifossi@seznam.cz! Cena dohodou, k dispozici jsou originalni sady 18 letni a 17 zimni alu kol! Stav perfektni, od velmi pecliveho majitele. Vice osobne. Stale bezi ZDARMA servis takze do 100tis km neutratite za pravidelny servis ani kc....
Přidat názorDiskuse: BMW řada 1 E81, 116i 1.6 (N43)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW řada 1
-
BMW řada 1 (2012) Majitel: MrBeranek
Přidáno: 25.7.2015 2410 Majitel 9.95 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2007) Majitel: MrBeranek
Přidáno: 27.3.2011 10610 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2006) Majitel: Vietrak
Přidáno: 29.4.2011 319 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2009) Majitel: Mimas
Přidáno: 30.8.2010 3510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2009) Majitel: MarTin1
Přidáno: 10.10.2009 4910 Majitel 9.91 Uživatelé