Recenze

Swordfish76 (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Suzuki Swift 1.3 GLX

8.97 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Suzuki Swift Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:42000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1328 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 213 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

Suzuki Swift je pětidveřový hatch patřící do třídy malých vozů. S rozměry 3695 / 1690 / 1500 mm ani nikam jinam patřit nemůže. Přesto nabídne dostatek prostoru zejména pro cestující na předních sedadlech, ale i na zadních se dá pohodlně cestovat i ve dvou.
Auto jsem koupil jako jeden z prvních v ČR v červnu 2005 cca. měsíc po jeho uvedení na trh. Líbilo se mi od chvíle, kdy jsem jej poprvé uviděl na stránkách motoristického časopisu a když jsem zvažoval koupi nového malého auta, byl Swift společně s Hondou Jazz jasným favoritem. Nakonec vyhrál díky výkonnějšímu motoru a lepší výbavě.
Můj Swišť je v nejvyšší výbavě GLX, s motorem 1.3/68kW v líbivé Red Pearl Metallic barvě.
Výbava GLX mimo jiné zahrnuje: 8x airbag, ABS+EBD, klimatizaci, 15" Alu kola, rádio s CD a 6x repro s ovládáním na volantu, mlhovky, vyhřívání předních sedadel, stavitelný volant a sedadlo řidiče, Keyless systém, immobilizér, vyhřívaná elektrická zrcátka. K tomu jsem ještě doobjednal perleťovou metalízu, loketní opěrku, koncovku výfuku a zamykání zpátečky TITAN - cena celkem 362.000 Kč.
Velmi rychle se zvyká na ovládání rádia na volantu stejně jako na bezklíčkový systém odemykání a startování. Je to k nezaplacení, když jdete k autu s rukama plnýma nákupu a nemusíte nikde lovit klíče.

Silné stránky

Jednoznačně motor je tou nejsilnější stránkou - papírově možná hodnoty 1328ccm,68kW a 116Nm neohromí, ale to vše při váze automobilu cca. 1050kg!! Je až neuvěřitelné, jak živé to auto je. Na první převodový stupeň zvuk motoru připomíná spíš sekačku na trávu, ale na další stupně a zejména po překročení hranice 4.000 ot se změní v ostrý sound, a je cítit "nakopnutí", kdy motor táhne znatelně víc než předtím. Samozřejmě, díky malému objemu je nutno jej točit, ale pak jede víc než slušně. Na dálnici není problém udrřovat konstantně rychlost kolem 150-160km/h, tedy dokud nepřijde táhlé stoupání.
Velmi dobré je zrychlení 0-100km/h. Při testu, kdy jsme s kamarádem závodili (on s Octavií II, 1.6 MPi/75kW)jsem mu v pohodě ujel. Samozřejmě mě pak dojel a předjel, protože má vyšší maximálku :o)
Relativně dobré jsou i brzdy, i když bych uvítal jejich trochu ostřejší nástup.
Jízdní vlastnosti jsou dobré, auto je agilní, v zatáčkách se sice naklání, ale nijak dramaticky, a statečně drží stopu. Trochu odtažité je řízení, řekl bych přeposilované.
K prostornosti nemám výhrad, jezdíme většinou ve dvou, což je plně dostačující, ale i cesty ve čtyřech nebyly problémem. Subjektivně mám pocit, že ve Swiftu mám namístě řidiče více místa než v Octavii II. Možná je to i tím vysokým posezem a spoustou místa nad hlavou.
Auto má sice malý kufr, ale je tu velmi dobře řešeno sklápění zadních sedaček, takže i velkou televizi jsme převezli Swiftem. Pro běžné ježdění a víkendové pobyty ve dvou to plně postačuje.
Pochválit musím i výkon světel. Například ve srovnání s Octavií II, kterou používám, svítí Swift daleko lépe.
Ze Swifta je velmi dobrý výhled, kromě situace kdy stojíte na křižovatce a potřebujete vidět na semafor. Sedí se výš, auto je poměrně vysoké, a má vynikájící a obrovská zpětná zrcátka. Pokud vím, tak novější verze je už mají menší. Výhled vzad je dostačující.

Slabé stránky

Mezi slabé stránky rozhodně patří naladění podvozku. Ten je sice naladěn tak, aby auto mělo relativně dobré jízdní vlastnosti, citelně ovšem trpí komfort. V autě je cítit sebemenší nerovnost na silnici a vyloženou "lahůdkou" jsou pak přejezdy příčných nerovností jako např. koleje, spáry ve vozovce či jiné nerovnosti. Pak podvozek dostává citelné a slyšitelné rány. A pokud se člověk vydá na nekvalitní, nerovnou silnici, auto poskakuje jako koza.
Další slabou stránkou se začíná zdát být i zpracování - zejména na nerovnostech v interiéru stále něco skřípe, vrže a to z různých míst - dveře, palubní deska, zadní dveře. Nejhorší je projet se po staré dobré pražské dlažbě, to mám pocit, že se auto rozsype.
Rozhodně by taky Suzuki mohlo přidat na kvalitě laku. Ten je velmi měkký a slabý. Zrovna tak je zjevný rozdíl mezi tloušťkou plechů Swifta oproti např. Fabii, kdy Swift se v některých partiích jeví jako udělaný z papíru (střecha, zadní páté dveře...)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto nemělo žádné vyložené poruchy, přesto do servisu muselo - jednou mi nějaký dobrák rozbil zadní okno, podruhé jsem si sám blbec ulomil anténu v myčce, když jsem ji zapoměl sundat. Dvakrát bylo auto v servisu z důvodu svolávací akce (jednou kvůli kontrole ukotvení lanka ruční brzdy na zadních kolech, podruhé kvůli výměně hadičky v brzdovém okruhu). Na servis jezdím do MotoRobinu na Kladně a zatím pouze spokojenost.
Teď se tam chystám znovu - špatný kontakt žárovičky v osvětlení ovládacího panelu klimatizace.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupené u Auto Riegger v Praze na Proseku. Jednal jsem s p. Hurychem a byl jsem spokojen. Solidní a férové jednání, co se dohodlo, to platilo. Nemusel jsem nic urgovat ani popohánět.

 


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím žádné vážné problémy.

praktičnost
8

Swift nezapře, že je malý. Pro dva cestující je perfektní, při čtyřech se dá taktéž cestovat, jen nesmí cestující mít velká zavazadla.

prostornost
8

Vpředu velmi prostorný, vzadu je to horší, ale i ve čtyřech se dá pohodlně cestovat a člověk není unavený. Absolvoval jsem dlouhé cesty i na zadních sedadlech a byl jsem překvapem mírou komfortu a místa u tak malého auta.

jízdní vlastnosti
8

Na tuto třídu velmi dobré, v zatáčkách auto drží stopu, moc se nenaklání, jen to řizení by mohlo lépe dávat zpětnou vazbu

jízdní komfort
6

Tak tady je to horší, rázy od podvozku jsou citelné, je cítit každou nerovnost. Je to spíš pro kvalitní silnice.

provozní náklady
9

Vzhledem k faktu, že se jedná o skoro nové auto tak minimální. Jednou ročně nové stěrače, servis po 15.000km, jinak jen leji benzín a kapalinu do ostřikovačů.

náhradní díly
10

Zatím jsem nepotřeboval než držák antény a zadní sklo. Bez problému. Během dvou dnů díly k dispozici.

výkon motoru
10

Jednoznačně jedna z největších předností auta. Dokáže držet krok i s auty s daleko silnějšími motory. Samozřejmě je potřeba brát v potaz malý kroutící moment, aby to jelo je nutno častěji řadit.

spotřeba
8

Průměrně 6,9l/100km se zdá hodně, ale je to způsobeno převážným provozem auta po dálnici (140-160km/h) a ve městě. Když se jezdilo jen po okreskách, spotřeba byla kolem 6,3.

hlučnost motoru
9

Výborně utlumený motor, párkrát se mi stalo, že jsem startoval již nastartovaný motor. Výrazněji se projevuje po překročení 4.000 otáček. Pomáhá i standardně montovaná izolace kapoty.

kvalita sedadel
9

Překvapivě prostorná sedadla vpředu, i s náznakem bočního vedení, Tuhost výplní optimální. Kvituju s povděkem vyhřívání předních sedaček - v zimě je to k nezaplacení. Perfektní je systém sklápění zadních sedadel.

brzdy
8

Vpředu kotouče, vzadu bubny. Uvítal bych razantnější nástup. Jinak brzdí dobře, jen je potřeba se do toho přít, ABS zasahuje celkem brzy.

zavazadlový prostor
7

Malý, ale skladný. V případě nutnosti se dá zvětšit sklopením zadních sedadel. Trochu mě štve zadní plato, které je nutno zvedat ručně, není propojeno s výklopnými dveřmi.






Blesk.cz

K létu patří lečo: 5 nejlepších receptů z celého světa!

K létu patří lečo: 5 nejlepších receptů z celého světa!

Sezona zeleniny se nezadržitelně blíží. Nevíme, co s ní? Uvařte si lečo. A kdyby vám už lezlo krkem, zkuste si…

Miliardář Haščák převádí podíl na manželku. Ze zakladatelů Penty zůstane jen Dospiva

Miliardář Haščák převádí podíl na manželku. Ze…

Finanční skupina Penta Investments mění vlastnickou strukturu. Jeden ze zakladatelů Jaroslav Haščák začal…

 

iSport.cz

První semifinále pro Vegas. Golden Knights srazili Montreal 4:1

První semifinále pro Vegas. Golden Knights srazili…

Hokejisté Vegas porazili v úvodním utkání semifinálové série play off NHL Montreal 4:1. Golden Knights vedli na…

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je lepší než Ronaldo, ale...

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je…

Moc dobře ví, co Patrik Schick umí. Zkušený trenér Jaroslav Hřebík s útočníkem Leverkusenu pracoval v mládeži…

 

Reflex.cz

Unikátní galerie zvláštností druhé světové války: Růžové letadlo, pes na padáku i Churchill s kočárkem

Unikátní galerie zvláštností druhé světové války:…

I za kruté druhé světové války se někdy objevily fotografie, které vyvolávají spíše úsměv, i když byly součástí…

Cestování v karavanu je čím dál populárnější. Na co je potřeba si dát pozor?

Cestování v karavanu je čím dál populárnější. Na co…

Ve světě i v Česku zažívá dovolená v karavanu v poslední době doslova zlaté časy, a to napříč generacemi. Svůj…