Volvo S60 (2009)
18.8.2014Protože předchozí Volvo po srážce se psem na dálnici ohodnotila pojišťovna komentářem „totální škoda“, nastal čas pořídit novější vůz. Požadavek byl…
Volvo S60 (Ruprecht_007)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- ? 18.08.2014 22:32 wikinko
- Vlastní zkušenost 19.08.2014 18:44 Pabllo
- "poslední opravdové volvo" 21.08.2014 11:47 Ruprecht_007
- cyklistika 22.08.2014 15:43 Nicco
- Má zkušenost 26.09.2014 13:53 CarlosOstrava
- má zkušenost 26.09.2014 13:58 CarlosOstrava
-
-
Beekey 18.08.2014 22:47
« Re: ?
Vazne? Toto je vsetko, co si zo seba dokazal vypotit? Celkom slabota...
To volvo, co sa technickej vyspelosti tyka, nehovoriac o konforte vykonuje asi o tri levely vyssie, nez trebars tvoje nove auto s pipinkou na kapot. Ale aby sme nazabrodili, do infantilnych debat, nevytahoval to ako obrana, ci dovod, preco si to auto kupil, iba uviedol, ze ako plus, jedna sa o pre neho posledne volvo... thats all
A aby som sa vyjadril k autu samotnemu, ma nadcasovy a trvalo elegantny design, vo verzii po facelifte nema chybu.
-
Ruprecht_007 19.08.2014 07:44
« Re: ?
Jsem nesmírně rád, že Slovensko může obohatit člověk takových nevšedních kvalit, jako je "wikinko". Ač pouhých 30 let stár, oplývá nebývalým rozhledem, inteligencí a pravděpodobně pracovitostí. Protože jen nositel výše uvedených vlastností může během jedné krátké věty sdělit světu tolik nového. O inteligenci a rozhledu nemůže být pochyb, na tu pracovitost pouze usuzuji. Ale předpokládám, že člověk, který si vlastní usilovnou prací a pílí vydělal na pořízení nového kvalitního vozu renomované značky (nebo vlastně jakékoliv značky), musí být pracovitý, cílevědomý a schopný. Věřím, že ten pocit, kdy se novopečený majitel novotou vonícího vozu zaboří poprvé do panenských sedaček a nechá burácet výkonný motor je k nezaplacení. Snad jednou budu též moci zažít něco podobného. Zatím se budu muset několik dalších let a stovek tisíc kilometrů trápit ve svém olítaném vraku. Ale věřím, že jednou...jednou ta chvíle přijde! A já si místo nového kola pořídím třeba nový vůz. A třeba to bude právě Clio, které mne uchvátí? Kdo ví.-
Beekey 19.08.2014 10:03
« Re: ?
nemyslim si, ze bych nejak extra mel branit slovenskou cast dikuteru, ale myslim si, ze podobna mentalni uroven neni dana narodnosti... vyplody obdobneho kalibru tady vidis i od cechu, kteri zel obohacuji Cesko... clovek si nevybere... >:D
btw. je to opravdu krasnej kousek, chtelo by to jeste par fotek interieru v obdobne kvalite, a budes mit primo dokonalou recenzi.-
Ruprecht_007 19.08.2014 19:30
« Re: Re: ?
Já samozřejmě nic proti Slovákům nenám. Navíc má reakce na wikinka byla naprosto prostá veškeré ironie a vše jsem myslel smrtelně vážně.-
-
MariAchi 21.08.2014 08:24
« Re: Re: Re: Re: ?
Wikinko to trefil - byť možná zbytečně ostrým stylem..
Kolik takových "posledních pravých Porsche, BMW, MB, Alf" a podobnejch už jsme na MACZ viděli? Důvodem ke koupi ojetiny je nedostatek financí, spojený s touhou mít něco "lepšího". Osobně bych za dvě kila koupil fungl nové Sandero, než ojeté Volvo (Alfu, BMW...), ale tím si musí projít každej sám.
Kdybys Ruprechta_007 postavil před výběr: Dvě auta - stejná cena, může vzít jen jedno jediné, Volvo S60 / 2009 a Volvo S60 funglovka - co myslíš, že by vzal? Pětiletou hujdu s odkazem na to, že je to "poslední opravdické Volvo", nebo funglovku? Odpověď známe všichni, není nutné si něco nalhávat do kapsy - a jen o tom wikinko píše.
Já třeba teď pokukuju (mimo jiné) po M3 E46, ale kdybys mi za stejnou cenu nabídl novou M3, neváhal bych ani vteřinu. Jenže to se nestane a je tedy možné, že koupím jako víkendovku ojetou M3 E46. A fakt, že na novou nemám prachy rozhodně nebudu obhajovat kecama o tom, že E46 je "poslední vopravdický báwo a ty nový už nemaj duši a stojej za vyližprdel, bo sou v nich turba".-
Ruprecht_007 21.08.2014 11:05
« Re: Re: Re: Re: Re: ?
Možná sis nevšiml, že nic neobhajuju. A dokonce ani nikde netvrdím, že důvodem pro koupi ojetiny bylo to, že je to "poslední volvo". A už vůbec netvrdím, že mě ke koupi vedlo něco jiného než to, že do nového nechci vrážet peníze (mám jiné, finančně náročné koníčky). Prostě jsem jen konstatoval, že shodou okolností je v téhle S60 podvozek a motor na kterém se nepodílel Ford. Nic víc, nic míň. Ostatně tu volbu nové šedesátky sám popisuji v recenzi. A nazývat auto po necelých pěti letech a cca 100 tis. vylítanou hujdou? To už vážně všichni bereme auta jako spotřební věc, která se po záruce vyhodí a pořídí nové? Proč? Protože je potřeba spotřebovávat, aby se mohlo vyrábět?
A máš pravdu, je to osobní volba, mohl jsem koupit novou Dacii nebo Renault, případně na splátky i něco lepšího. Ale nechtěl jsem a není to rozhodně proto, že bych se v tom styděl jezdit (shodou okolností máme oba zmíněné vozy jako služební).
-
-
-
-
-
-
-
Pabllo 19.08.2014 18:44
Vlastní zkušenost
Recenze je fajn, jen mí chybí vice kritický pohled....měl jsem stejné auto v maximální výbavě Summum a s čím souhlasím je , že se jedná o krásné a spolehlivé auto.
Co se dle mého nepovedlo a proč sem jej prodal:
malý rejd auta, který nejvíce obtěžoval při parkování, někdy se prostě nedalo zajet na poprvé. Otáčet se s tímto vozem v provozu chce taky pevne nervy nebo dostatek místa :-) Prostě vypadat a marketu jako začatečník s tím, že musíte zajíždet mezi auta na dvakrát je fakt opruz.
Brzdy: Pozvolný nástup brzd, nebyl problém s účinností, ale zabírali o něco později a ta chvilka mi občas dělala problém když jsem se chtěl projet ostřeji.Př. V předchozích autech jsem na stejném úsek brzdil před zatáčkou a zde mi to se spožděním vyšlo až do zatáčky, což nebylo ideální...
Jízdní vlastnosti: Měl jsem obuto na originálních 18 kolech Volvo se značkovými pneu 225/45 R18 a to auto prostě nesedělo tak jak bych očekával, třeba mondeo podle mě sedí lépe...
Hlučný ventilátor klimatizace - při puštění klimy na minimální otáčky to prostě rušilo a nevím jak třeba XC90ka,ale S60 na to trpěla.
Motor: Charizmatický zvuk byla paráda, ale výkon nebyl takový, jaký jsem od 136kw a 400Nm očekával. S tím souvisela i vyšší spotřeba
Zastaralý ale kvalitní interíer
Co mě dostalo byla elektricky seřiditelná sedadla, teda spíše křesla, skvělá audioaparatura se subwooferem,zvuk motoru, pocit bezpečí a pohodlí...-
Ruprecht_007 19.08.2014 19:28
« Re: Vlastní zkušenost
No tak víš jak je to s kritickým pohledem: auto, které právě vlastníš nehaníš :-) Kriticky se vyjadřuješ až k autům, které jsi prodal.... Formát recenze by už z principu neměl být příliš objektivní, jinak by to byla nuda.-
Pabllo 24.08.2014 11:54
« Re: Re: Vlastní zkušenost
Jo je pravda ze kriticky pohled prichazi az po delsi zkusenosti nebo prodeji auta :-) Auto jsem prodal, ale u Volva jsem zustal, nyni brazdim silnice a silnicky v S40 Summum, tedy "fordackem" Volvu ;-) Vyhoda jsou levne dily a porad pohodlne svezeni...
At petivalec dela radost a hodne stastnych km nejen v aute...
-
-
-
Ruprecht_007 21.08.2014 11:47
"poslední opravdové volvo"
Protože se tady rozpoutala (zcela zbytečně a v rozporu s tím, co v recenzi píši) debata o "posledním opravdovém volvu", možná pohled na graf zde: [odkaz] umožní pochopit, jak jsem myslel svou poznámku. V roce 2009 už opravdu neexistovala jiná možnost jak si pořídit Volvo s konstrukcí ještě od Volva než S60 nebo (některé) verze XC 90. -
Nicco 22.08.2014 15:43
cyklistika
Co se te cyklistiky tyce, tak nejhosi pro (silnicni) kolo je naftove auto bez DPF a kopec.-
-
David Silver 22.08.2014 21:12
« Re: cyklistika
Není nic jednoduššího na silničním kole, než takové auto předjet ;-)-
-
David Silver 23.08.2014 20:42
« Re: Re: cyklistika
Hodně dlouho jsem na žiletce nepotkal nějakej vehykl jenž do kopce nemohl a dělal u toho kouřovou clonu. Buď seš moc náchylnej nebo nevím kde jezdíš >:D-
Nicco 23.08.2014 21:01
« Re: Re: Re: cyklistika
Nemyslim Avie, ty uz je problem potkat, ale vsechny ty TDI pod euro5 nebo s odstranenym filtrem. Kouri to - takovy ten typicky kourovy zapach a pro citlivejsi povahy jeste do toho ten chorovy smrad z NOx, na ktery se v EU6 pouziva mocovina. Samozrejmne ne jen nafta, takovej pubescent na benzinu bez katalyzatoru taky nic moc. Jednoho mame v praci, ten kdyz projede podzemnim parkovistem, tak pul hodiny tam nikdo nesmi.-
David Silver 23.08.2014 21:52
« Re: Re: Re: cyklistika
OK, je to tvůj názor. Mně osobně nevadí auto který trochu zakouří (od Okty první generace po jiné TDi, D4D, HDI, DCi, JTD...), např. ty starý Peugeoty v HDIčku jsem si představil když jsem to četl. Ty do kopce jedou 40 a kouří jako Avie...
-
-
-
Ruprecht_007 24.08.2014 17:57
« Re: Re: Re: cyklistika
Tak ono to bude taky o tom, kde člověk jezdí. U nás mám trasy, kde auto prakticky nepotkám, tak nějaké Avie neřeším, hlavním tahům se vyhýbám a jsem v klidu. Ale zase je pravda, že těch mých bídných 4 tis. km na silničce není nic reprezentativního...-
David Silver 24.08.2014 20:10
« Re: Re: Re: cyklistika
I 4tisíce jsou supr, pokud jezdíš k tomu bike. Já na silničce jezdím až tento rok se zálibou a vypadá to na 3tis. A na biku, což je priorita, už mám 3500, ale zase jezdím jenom o víkendech (kromě prázdnin - ale ty jsou letos spíš prochcaný >:D ). Jinak po hlavních tazích taky nejezdím.
-
-
-
-
-
-
-
CarlosOstrava 26.09.2014 13:58
má zkušenost
Zdravím,
Měl jsem S60 z roku 2002, tedy ze začátku výroby.
Musím potvrdit tvé hodnocení jak kladných, tak záporných vlastností.
Auto jsem měl 7 let, najeto mělo 413 000km a kdybych nemusel řešit výměnu (z důvodu rodinných), tak bych se ho nevzdal!
Zůstal jsem ale věrný "poctivým" volvům a koupil XC90...
Na S60 budu ale vždy vzpomínat jen v dobrém...
Přeji spostu kilometrů bez nehod a v pohodlí jednoho z (podle mě) nejlepších vozů této kategorie. :yes:
dufam ze si raz budes moct kupit nove auto, snad aj to volvo, potom ho s tymto vrakom co si tu prave zavesil porovnaj.