Škoda Fabia (2006)
10.2.2008Tato recenze byla prvotně věnována mému předcházejícímu vozu Škodě Felicii.Postupem času jsem se tady ale čím dál více začínal věnovat nástupci,proto…
Škoda Felicia Combi (Rados)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Můj táta 11.02.2008 23:39
- Zdravím 12.02.2008 22:53 pumpkin
- felina 13.02.2008 09:35
- Felda vs. Fábka 16.03.2008 20:32 Special-line
- Tys nabořil autobus?????? 16.05.2008 21:45 Kubyyyk
- recenzia 02.03.2013 05:43 umo
- Chválím Fabii 16.05.2013 10:58 LiborTDI
- Přidávám se k pochvalám 22.06.2013 19:52 petrpilny
- Objem 15.01.2014 09:43 cobra.s
- 150 000 km 11.02.2014 22:08 baca42
- podivné vrzání ozývájící se od přední nápravy při propružení 18.02.2015 16:20 Bodo12
- Jasná volba 28.06.2016 22:23 Ronault.
- HTP 19.09.2016 08:50 Verny_2013
- Nehoda 16.12.2016 10:48 Ronault.
-
"-- skrytý --" 13.02.2008 09:35
felina
Měl jsem tu samou.A můžu říct,že to bylo super auto.Pominu-li slabý motor a lehkou korozi,tak mě Felicie v ničem nezklamala.Nikdy mě nikde nenechala stát,vlezlo se do ní téměř vše.Jedno z nejspolehlivějších aut. 10-9-10 b :yes: -
Special-line 16.03.2008 20:32
Felda vs. Fábka
Jo jak už tu bylo řečeno krásně zachovalý auto, v originálním stavu. Jo Fábka ta už je o hodně dál co se týče bezpečnosti, jízdních vlastností a taky hlavně korozní odolnosti. Ale já myslím že těch 10 litrů nebo kolik asi nemusí být na škodu, tipl bych si že mezi podběhama je ten kufr určitě širší páč už tam jsou tlumiče vně pružin a to rozšíří kufr což je podle mě super, Ale zas už tam není takový super sklápění a vyjímání FáčkoFeldaSystem >:D-
Rados 19.12.2013 18:02
« Felda vs. Fábka
Dneska jsem měl tu čest se projet po několika letech ve Felicii Combi a říkám si, že bych jí už nikdy nechtěl. Rozdíl je znatelný mezi řízením a jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se citelně moc naklání, při sešlápnutí plynu se nic neděje, a parkování bez posilovače? No hrůza:D Jinak mezi i za podběhy je u Fabie kufr rozhodně širší. Do hloubky vyhrává o 5 cm Felicia.
-
-
-
umo 02.03.2013 05:43
recenzia
Zdravím. Dobrá recenzia, ale mal by som jeden návrh. Nebolo by lepšie oddeliť obe recenzie a urobiť dve samostatné? Vyzerá to čudne, keď pod názvom recenzie Škoda felícia (1996) je fotka fabie. Aj vo fotogalérii je prevaha fotiek fabie. Ide o to, že ak sa niekto bude zaujímať o fabiu sedan htp, tak sa k nej nedostane, lebo ho nenapadne hľadať ju pod hlavičkou Škoda felícia. Je to škoda, lebo recenzia je naozaj kvalitná. Budem sledovať tvoju recenziu, lebo ma zaujíma výdrž motora htp. A ešte by som sa chcel opýtať, ako sa porucha cievky prejavila? Ďakujem za odpoveď a nech ti auto robí len radosť.-
Rados 02.04.2013 00:54
« Re: recenzia
Zdravíčko.Musím s Vámi naprosto souhlasit,jsem stejného názoru a jednoho dne se na to chystám,ale ještě mi to časově nějak nevyšlo. Jinak děkuji za pochvalu :-) Porucha cívky se projevila znenadání tím,že mi auto v kopci přestalo jet,jakoby ztratilo výkon a nahoru jsem se stěží doplazil.Dále pak nepravidelným chodem a cukáním spíš doslova skákáním motoru.-
halleck 15.12.2013 21:30
« Re: Re: recenzia
Zdravím. Ja som sa na rôzne veci pýtal úpravcu Zdeňka Jandy a ten odporúčal meniť sviečky do 20000 km, inak už môžu viac trpieť práve cievky. Ja teda mám 120 tisíc a sviečky vymením zanedlho len druhýkrát, dodržoval som len tých 60t čo píše výrobca, ale odteraz sa už radšej budem držať jeho rady. :-)
-
-
halleck 15.12.2013 21:36
« Re: recenzia
Ahoj, ja teda mám s HTP tých 120 tisíc a vcelku často skúšam ako to bude znášať dlhšie jazdy tempom okolo 160 km/h. :-) Je ale pravda že olej by som asi nikdy nenechal dlhšie ako 10t., takže takýto servis je pomerne častý. Našťastie sa to ale robí dosť jednoducho, všetko je dobre prístupné.
Myslím že s takýmto prístupom by to malo vydržať veľmi dlho.-
Rados 18.12.2013 14:03
« Re: Re: recenzia
Ahoj,dík za názor,já jsem svíčky měnil taky po druhé teprve a zamyslím se nad tím,zda by nebylo lepší je měnit častěji.Jinak k dnešnímu dni najeto kolem 146 tis. a vše je v pořádku jak by mělo být. Takže spokojenost by se dalo říct. :-) Co se týče té rychlosti tak sem tam se nechám unést a taky si to svištím 160-170 když tomu umožňuje provoz na dálnici. Jinak olej se musí měnit docela často to souhlasím.Já olej měním co 12 tis km a to je zhruba co 4 měsíce,takže mi to přijde,že to je každou chvilkou. Uvidíme snad nám oboum bude dlouho sloužit :-) :yes:
-
-
-
LiborTDI 16.05.2013 10:58
Chválím Fabii
Opravdu hodně, moc pěkný kousek a do města i dobrý motor, taky jsem tuhle měl :-) -
petrpilny 22.06.2013 19:52
Přidávám se k pochvalám
Podrobná recenze a srovnání, ale nemůžu se nezmínit o barvě, tahle červená se mi fakt líbí a kéž bych jí měl na Octávii. Super :-).-
-
-
Rados 17.09.2013 21:13
« Re: Re: Přidávám se k pochvalám
Díky,no uvidíme na kolik je HTP odolné a kolik kilometrů ještě pojezdí bez vážných závad,zatím vše šlape a doufám ,že ještě dlouho bude.Těch 200tis bych chtěl na ni odjet ...jojo na to, že to je základní dodávaná barva,tak se jim povedla.Vídávám hodně druhů podobných odstínu u jiných automobilek,ale tahle patři k těm nejvydařenějším :-)-
halleck 15.12.2013 21:24
« Re: Re: Re: Přidávám se k pochvalám
Podľa mňa keď to človek poctivo udržuje, tak by to malo vydržať dosť dlho. Je to už moderný motor (aj keď pre niektorých kontroverzný).
Kedysi som hovoril s chlapíkom ktorému Favorit vydržal 450 000 km. Potom sa ho zbavil viacmenej kvôli korózii, ale je vidieť že keď sa človek stará, tak to funguje.
Ja mám teda tiež Fabiu 1.2 12V , ale model z roku 2004. Po tých rokoch už bolo treba
opravovať výfuk, pomerne zavčasu odišla spojka (moja chyba), teraz sa chystám na rozvody, aby nehrozilo preskočenie reťaze - občas to po štarte zachrastí a to už je varovanie. Na Tvojom motore by to malo byt už z výroby
riešené tak že to vydrží.
Som ale s autom spokojný a rád vidím že aj ty HTP 12V seriózne používaš.
Nech dobre slúži...-
Rados 18.12.2013 14:14
« Re: Re: Re: Re: Přidávám se k pochvalám
Jj přesně tak,když se o to člověk aspoň trochu stará tak si myslím, že auto vydrží dlouho, na firmě máme tu samou fabii 1.2 HTP a má najeto 220 tis, Octavku 1.9TDi co má 380 tis. a krátkou Fabii 1.4Mpi (2001) co má 400tis. a všechny auta fungují jak mají.Jen sem tam nějaká drobná závada. Jj u těch novějších motorů je to už pořešené aby k tomu nedošlo,tak snad to bude OK. Jinak slouží pěkně, ať už na výlety tak i při mé práci a sem tam něco odveze na chalupu či dům. Vše však v rámci opatrnosti a slušného chovaní :-)
-
-
-
-
-
-
-
halleck 13.02.2014 23:00
« Re: Re: 150 000 km
TDI vydrží dosť aj s horšou údržbou, asi z toho tá dobrá povesť. U HTP je to náročnejšie a hlavne sa obvykle nepoužívajú na dlhé trasy. Ale nájdu sa kusy čo majú nad 400tis.
Na tejto fotke už je to trochu moc, tipujem že to už bude druhý motor alebo nejaký podvod :-)
[odkaz]
-
Rados 14.02.2014 13:30
« Re: Re: Re: 150 000 km
Právě a to je ta obrovská výhoda u těchto naftových motorů. Jsou skoro nesmrtelné.Mé každodenní cesty jsou většinou do 150km. Jinak ty dlouhé trasy jezdím tak dvakrát do půl roka a to si myslím že mu neuškodí jednou za čas,jen ať si zvyká! >:D
K tomu odkazu: Noo to se mi nechce moc taky věřit,že by na jeden motor, pokud to je HTP, odjelo tolik tisíc km :-)-
-
Rados 14.02.2014 18:27
« Re: Re: Re: Re: Re: 150 000 km
Noo je to zajímavé ale všechno možné, naše služební HTP v práci má přes 225tis a jezdí stále bez problémů a to sní každý jezdí jak prase. A na netu jsem se dočetl, jak taky si hodně lidí stěžovalo, že se jim rozsypal motor někdy kolem 50-80tis a to se k němu chovají slušně >:D
-
-
-
-
-
-
Bodo12 18.02.2015 16:20
podivné vrzání ozývájící se od přední nápravy při propružení
Nazdar mame firemnu fabiu combi 2007 a vrzanie nam sposobuju predne silentbloky ramien, guma v zime stvrde a vrze. Ak ti to vrze aj pri zrychleni a brzdeni tak to mas asi to iste. -
Ronault. 28.06.2016 22:23
Jasná volba
Pokud vybíráš nástupce a nechceš se dívat i ke konkurenci, což může být chyba, přecejen trh je bohatý, tak ve dvojici Fabie kombi a Rapid Spaceback je to přece jasná volba Fabie kombi... technicky je to auto o level výše... stačí se podívat na kostru auta při výrobě a poměr vysokopevnostní oceli a je jasné, kde se šetřilo ;-)-
-
Ronault. 14.09.2016 19:39
« Re: Re: Jasná volba
Těch rozdílů je více, i jízdně je pro mě Fabia o level výše. Nejel jsem Rapid Spaceback, jen liftback, hned 2x ajedou dokonce s tříválcem 1,2 MPI a ten byl na celém autě to nejlepší a to už je teda hodně smutné, ne? Zatímco Fabia mě velmi velmi mile překvapila.
Jinak jsem rád, že jsi na HTP nabrousil už 250t km vč. jízdy na LPG, ta naše se nachází na 192t km a tak doufám že ještě něco vydrží. Sice malinko začala reznout, ale ještě vydržet musí a ne jen rok, ale aktuálně to tak vidím na 4 roky-
Rados 15.09.2016 12:24
« Re: Re: Re: Jasná volba
To máš pravdu, rozdíl mezi novou Fabii a Rapidem určitě je. Měl jsem možnost jet jak s tou Fabkou, sice s litrem Mpi 55kw tak i v Rapidu z prvních ročníků výroby. Později udajně nastalo jakési vylepšení podvozku a jizdní projev je prý mnohem lepší. Budu to muset ještě někdy v autosalonu pořádně projet jestli se to zlepšilo :-) Každopádně i ten první Rapid mi přijde velký krok dopředu proti Fabii I :-) .......Tak jestli byl ten modernizovaný tříválec to nejlepší na celém autě tak je to hodně smutné >:D No uvidíme.
Jj auto stále frčí dobře, na ten plyn tam bude odježděno cca 220tis :-) takže klobouk dolů, každý mě od toho odrazoval, že už tak ten motor nic nevydrží, natož když ho nechám předělat na plyn a vidíš. Jezdí a stále funguje jak má bez žádných investic navíc. Noo zrovna včera jsem si všimnul, že už taky začíná chytat první rez, jedná se asi o centimetrový flek hned na hraně přední kapoty vedle masky. Pokusím se tu hodit foto :-)
-
-
-
-
Verny_2013 19.09.2016 08:50
HTP
Je vidět, že když se majitel k autu chová slušně a dává mu řádný servis a motor nehoní v levém pruhu dálnice tak i relativně problémový motoru se dožije úctyhodného kilometrového věku. -
Ronault. 16.12.2016 10:48
Nehoda
No, pěkné teda...ještě, že jen ohýbal plech...
Tak ale chystal jsi stejně výměnu, takže co to bude a kdy? :-)