Recenze

9 Majitel

Mazda 3 BN 88kW Takumi

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7 Mazda 3, foto 8
Mazda 3, foto 9 Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Mazďička kočíčka Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:35000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 / 129 * kroutící moment [Nm]: 210 / 218 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 / 7.9 * maximální rychlost [km/h]: 210 / 225 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 365 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 / 6.4 *

Popis vozu

Zakoupeno od soukromého majitele po dohodě s odebráním z autobazaru. Autobazar v Liberci, kde bylo auto nabízeno vřele nedoporučuji. Auto ve skvělém/prakticky novém stavu. Pár drobností jsem na vlastní náklady odstranil (2 ďůlky v karosérii, výměna odřeného disku za nový). Výbava vozu je Takumi, která je na úrovňi Atrraction a tedy druhý nejvyšší stupeň výbavy. Z kompletní výbavy chybí pouze adaptivní tempomat, adaptivní LED světlomety, kožené čalounění, udržování v pruhu, přední parkovací senzory.

Důvod koupě:
Vůz jsem zakoupil jako náhradu za Kia Ceed první generace. Pro mé stávající potřeby mi vyhovuje hatchback. Původně jsem zamýšlel nad Mazdou 6, ale tam jsem se nevešel do rozpočtu. Tahle Mazda se mi líbila už po představení ve veri BM, ale nebyli tehdy peníze. Dal jsem ji přednost i před novou M3 BP, protože u této verze mě více baví design i motor. Nová verze má motor mdlejší s vypínáním válců a chybí jí víceprvek. Uvnitř je pocitově méně místa. Nová trojka mi připadá kompromis mezi Mazdou 2 a 3.

Exteriér:
Mě se tohle auto moc líbí téměř ze všech úhlů a stále se mi stává, že si auto odněkud prohlížím. Zadní koncovky jsou pravé a kulaté. Celkově nemám designu zvenční co vytknout. Pro vylepšení vzhledu i funkčnosti jsem nahradil žárovkové blinkry za ledky a namontoval SPZ bez rámečku.Barva Eternal Blue je příznakem faceliftu a na ulici jich fakt potkáte hrstku za rok. Lak mám stále téměř jako nový. Možná tomu napomahá pravidelné voskování a častější jízda po okreskách.
Lak má krásnou hlubokou modř, která opravdu vinikne. Dlouhá kapota nebo krásné linie na bocích po celé délce auta dávají Mazdě sportovní důraz. 16 kola tomuto autu vysloveně nesluší, je tu velká rezerva v podbězích a působí celkově o dost laciněji. Takže jsem zvolil 2 sady 18 kol a nelituji.

Interiér:
Celkově jsem spokojený. Interiér je prostorný tak akorát na třídu auta. Přední prostor výborný. Jsem celkem velký pán o 187cm a 105kg fitness. Po usednutí za volant v nejnižší pozici se doslova zaboříte do auta. Takový pocit jsem předtím zažil jen v dražších GT autech. Auto vás obklopuje a středový tunel tomu napomáhá. Pozice řidiče je optimálně mezi nápravami, takže s autem cítíte každý pohyb jako vlastním tělem. Většina vozů této třídy má posez blíže přední nápravě a tím ztrácíte cítění s vozem. Pedály výborně rozmístěné na meziplyny a spojka má velmi přijemný chod. Volant přesný i kolem středové polohy a tuhý tak akorát. Při delší cestě nad 2 hodiny musím občas vyskočit z auta a odpočinout si. Důvodem jsou slabiny vůči mé velikosti. Jednak pravá noha je opřena o středový tunel a nemám v tomto ohledu příliš rozsahu, dále mě lehce tlačí užší sedák a bočnice a občas se vrtím v sedadle a hledám polohu. Sedadla jsou jinak skvělá, ale bral bych delší sedák a sedadla, která myslí na to, že chlapy v Evropě jsou občas velcí jinak než Japonci. Volant skvělý, ale bral bych v oblasti úchopu perforaci, abych se méně potil v parných dnech. Optimální rozložení tlačítek a vynikající velký analogový otáčkoměr. Chybí mi na volantu tlačítko source pro rychlý výběr zdroje hudby a chybí mi tlačítko autohold, kde je zbytečně pouhá záslepka. Na budíkách chybí teplota oleje a vody, dále chybí kontrola nádobky ostřikovačů a zvukové upozornění na prázdnou nádrž. Dále je tu zbytečný prostor pro ukazatel řazení, který ukazuje nesmysly a prostor by šel využít lépe. Ukazatel paliva je znázorněn futuristicky a raději bych klasiku s rafičkou. Vynikající je funkce tempomatu, lze jej aktivovat jedním stiskem. Noční podsvícení je příjemně bílé a decentní.Automaticka regulace jasu funguje velmi dobře. Infotaiment je jednodušší, ale nic mi nechybí. Snad na jaře jen doplním Android Auto. Připojení USB je tu dostatečně. V loketní opěrce jsem dodělal bezdrátové nabijení. Mazda umí číst i sms a emaily, celkem zajímavá funkce. Ovládání jog dialem skvělé. Zadání adres lze dotykově při stojícím voze.
Bluetooht spojení a hotspot s mobilem probíhá automaticky. Řazení je radost, kratké a mechanicky přesné dráhy vás budou bavit, je to návykové. Bohužel můj kus má občas horší řazení za studena do druhého stupně. Výměna oleje v převodovce tomu nepomohla, ale jinak řadí přesně a krásně s mechanickým odporem. Výhřev volantu je v oblasti držení volantu a sedáky hřejí především na zadek, záda téměř necítím, ale hřeje to rychle a máte na výběr 3 stupně. Klimatizace ma AC mód a EC AC mód, který funguje téměř stejně, ale je více ekonomický a nezatěžuje téměř vůbec motor. Nicméně o puštěné klimě v létě ani nevíte. U slabších motorů to bralo dost výkon a s vypínáním kompresoru to cukalo. Tady už je novodobý kompresor, který se odpojuje bez vlivu na motor. Přihrádka spolujezdce nemá osvětlení ani plstěnou výplń jako to má M6, tak jsem si to dodělal sám.Všechny USB se po vypnutí motoru přestanou napájet, což mi trochu chybí. Automatika stěračů na nejvyšší citlivost funguje celkem dobře. Nicméně pokud jedete v nižších rychlostech po městě a prší, tak se stává, že setře až hodně pozdě a následně stírá jak o život zcela zbytečně. Při vyšších rycchlostech stírá optimálně.

Motor:
Mám Skyactive G bez vypínání válců a úpravou na 129kW. Motor na mě působí dojmem drahokamu pod kapotou ve své třídě. Velký obsah v atmosféře je pro mě čistá radost. Po studeném startu má krásně hrubý projev při zvyšených otáčkách pro zahřátí katu. Po zahřátí je sametově tichý a nevíte o něm. Od 4000 otáček začíná krásný zvukový projev co postupně kraduje a já vypínám hudbu, protože to chceš poslouchat. Motor nemá žádné vibrace a hladce jede i při podtočení, ale určitě udržovat nejméně na 2000 otáčkách. Mám posunutý omezovač, takže mohu přeřadit až téměř na 7000 otáčkách. Výměnu oleje dělám každých 8000km a liju tam 0W30. Tenhle motor nemá rád krátké studené přejezdy a trpí pak na zakarbonování. Na nic dalšího netrpí a jede užásně. Často lidi nechápou, pač mají pamatováka na klasické atmosféry co byli do 3000otáček fakt líné a pak stejně nějak extra netáhli. Tohle je úplně jiné v rámci svého výkonu. K motoru jen dodám, že je skvěle utěsnen a mám ho neustále čistý.Stejně tak pěkně zakrytovaný spodek.

Shrnutí:
Mazda 3 má jako dominantní prvek samotný pocit s jízdy, reakce motoru a schopnosti podvozku. Po prvním usednutí a krátké jízdě jsem věděl, že tohle auto chci a ostatní jsem v ten moment neřešil. Výborná pozice za volantem, skvělá reakce na plyn této atmosféry a jízdní vlastnosti je hlavní, co na tomhle autě baví. Dlouho jsem si zvykal na krátké dráhy převodovky s pocitem, že tu rychlost jsem nemohl zařadit úplně, ale opak byl pravdou, prostě skvělé. Takže doporučuji těm, co je baví řidit/řadit a často se prohánět po okreskách. Dále bych vypíchl samotný design Mazd aut, který je prostě jiný, ojedinělý a stále velmi líbivý. Co se týče praktičnosti, tak v tomhle ohledu Mazdy zaostávají za konkurencí. Staví auta pro radost z jízdy a kufry i pozice na zadních místech nebo vychytávky simply clever patří do horšího průměru. Ale celkově jsem z toho auta naprosto nadšen a těším se na každou jízdu.

Rychle srovnání s Kia Ceed 1.6 GDI 2017

Ceed je malinko praktičtější prostorem vzadu a háčky v kufru.
Ceed lépe vyhřívá sedadla i volant.
Ceed nemá problematické sklápění zrcátek
Ceed pohodlnější sedadla
Ceed lépe dávkuje brzdy
Ceed má více hluku od motoru i podvozku
Ceed má příšerně citlivou spojku a cuká při popojíždění napřič všemi generacemi

Mazda má hezčí vzhled uvnitř i zvenčí
Mazda lépe hraje
Mazda mnohem lépe jezdí (celkově)
Mazda mnohe lépe svítí (LED)
Kufr cca nastejno
Obě auta jsou vynikající. Akorát Mazda uteče na mílové kroky v rámci výkonu, řízení a jízdních vlastností. V ostatním jsou si auta velmi podobná a jejich nákup doporučuji.

Silné stránky

Vynikající motor a podvozek
Líbivý design
Pozice za volantem
Mechanický cockpit
Jízdní vlastnosti
Výborná spotřeba
Perfektně naladěná atmosféra
Tempomat jediným stiskem
Velký otáčkoměr
Do dveří se vejde i 1,5l lahev
Zatím naprosto tichý interiér bez pazvuků


Slabé stránky

Místo na zadních sedadlech
Zadní výplně dveří mají tvrdé plasty
Klavírní lak interiéru se snadno poškrábe
Slabší odhlučnění od odvalujících se kol
Originál kola jsou hrozně těžká
Chybí vyhřívání předního skla
Sedadla nevyhřívají v zádové části
Chybí kontrolka nádobky ostřikovače
Chybí hlasité upozornění nízké hladiny benzínu
Chybí teplota oleje a vody
Chybí tlačítko autohold
Chybí tlačítko source
Některé části podvozku špatně ošetřeny
Řazení do druhého stupně občas drhne
Zbytečná CD mechanika co zabírá úložný prostor
Takumi by mohla mít adaptivní světla
Často nepochopitelné vibrace od kol

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V záruce proběhla výměna chromových lišt na přední masce z důvodu drobných kosmetických kazů.
V záruce též proběhla výměna ošoupané hlavice řadící páky při nízkém nájezdu.
V záruce proběhla výměna ošoupaného volantu.
Vše se odehrálo v Car Star Praha.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar v Liberci arogantní a nepříjemný prodejci. Osoba co mi auto zapůjčila k projetí mi poskytla doslova pouhých 300 metrů a některé příslušenství mi nabízela za peníze zatímco sám majitel mi jej k autu věnoval.
Auto sem tedy následně nechal stáhnout a prodej dokončil přímo s majitelem.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto mám 2 roky a zatím naprosto vpořádku. Měním jen olej a brzdy.

praktičnost
5

Klasický průměr. Ideální poměr jsou 2 lidé + zavazadla, ale už jsme jeli i 4 lidé a zavazadla na víkend a vpohodě. Vejde se i kočárek. Kufr má praktické rozměry a objem 365l. Chybí háčky

prostornost
7

Téměř ideální prostor na předních sedadlech. Zadní naopak patří ve třídě k horšímu z důvodu dlouhé kapoty. Japonci obecně nemají zadní místa jako své dominantní plus. Kufr patří do průměru a mě zcela vyhovuje.

jízdní vlastnosti
10

Vynikající jízdní vlastnosti. Podvozek je pohodlný a současně velmi zábavný. V této třídě jedno z nejlepších pro tento účel.

jízdní komfort
8

Ono záleží na obutí. Vozím 2 sady 18 kol letní/zimní. Na tuto velikost kol je komfort jízdy pro mě optimální, ale na menších kolech se samozřejmě nepatrně zlepší ale ztrácí na kvalitě jízdních vlastností.

provozní náklady
10

Zatím po mě auto nic nechce. Peníze do něho cpu zcela dobrovolně vyjma pohoných hmot. Nicméně je to téměř nové auto.

náhradní díly
5

Náhradní díly jsou drahé a na vrakovištích je těchto aut málo, ale to platí u většiny jiných značek. Samozřejmě existuje druhovýroba co vychází mnohem levněji.

výkon motoru
10

Výkon před úpravou super a po odemčení Stage 1 ještě lépe tahá a graduje. Na atmosféru nevídané svezení a díky vysoké kompresi tahá už od nižších otáček jako diesel. Vynikající motor Skyactive G.

spotřeba
10

Na celkem velký objem a mé zvyklosti v řazení ve vyšších otáčkách se to pohybuje mezi 6-7 litry. Atmosféra nemá navíc žádné výkyvy jako turbo motory. Takže spotřeba je cca stejná za každých okolností i v případě, že motor si užíváte a fakt tomu nakládáte.

hlučnost motoru
10

Je navykové ho poslouchat. Při studeném startu brumlá ve zvýšených otáčkách a od 3000tisíc vypínáte rádio a baví vás ho poslouchat. Jeho projev do kabiny je minimální. Samoozřejmě to je subjektivní pocit. Mě to vyhovuje a zní až sportovně.

kvalita sedadel
9

Sedadla ve verzi BN jsou fajn. Kvalitní zpracování i materiál a v létě se na nich tolik nepotím. Bohužel bych snesl, aby byla širší a delší sedák. Trochu se v nich při jízdě vrtím a po dvou hodinách to chce odpočinek (jsem ale fakt velký).

brzdy
4

Originál brzdy jsou krám a často vibruji a komplet reznou. Výměna za jiné to zlepší ale i tak jsou brzdy poddimenzované a auto by sneslo větší. Brzdní účinek se hůře dávkuje.

zavazadlový prostor
7

Objem pro dava lidí dostačující. Chybi mi 12V zásuvka a hlavně háčky na tašky. Světlo by mohlo být po obou stranách. Nakládací hrana průměr. Ale v rámci třídy nijak nevybočuje a 360litrů stačí. Prostě záleží na co kufr užíváte.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…