Diskuse

Mazda 3 (2014)

10.7.2014

Výběr auta Při výběru auta jsem se držela následujících kritérií: 1) Co se karoserie týče, preferuji sedany 2) Cena do 700.000,- v plné výbavě 3)…

 

Mazda 3 (Axela)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 11 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 10.07.2014  18:49

    recenze

    Přiznám se jsem z vaší recenze trošku rozpolcený. Čekal jsem že ženský pohled na výběr auta a jeho priority budou jiné než ten mužský ale stejně mě některé věci překvapily. Zejména ta karosérie sedan vzhledem k mnohem obtížnějšímu parkování není u žen obvykle prioritou. Za 700 Tis se už dá ve velmi slušné výbavě koupit auto o třídu výš, např. Mondeo, Honda Acord, Superb a našly by se i další. Dál ty všichni různí jízdní asistenti to je zatím jen vyhazování peněz a není na to stejně spoleh ať jde o mazdu, škodu či jiné značky. Ale co se týká Auta samotného tak je to skvělá volba pro řidiče kteří rádi řídí, chyb má opravdu jen velmi málo a spíš to jsou drobnosti které třeba někomu nevadí vůbec. Pro mě krátké sedáky, loketní opěrka, o něco vyšší hluk aerodynamický i od podvozku než třeba golf, ale to je tak vše. Já bych volil spíš asi ten 2,0 benzín , rozdíl ve spotřebě nebude vyšší než 1l a radost z jízdy - mrštnost, dynamika, hlučnost budou určitě o fous lepší než ten diesel. Ale to není kritika, to je jen konstatování faktu. Jinak auto skvělé, barva mu moc sluší a přeji spoustu příjemných zážitků za volantem této japonské krásky.
    • 10 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 10.07.2014  18:53

      « Re: recenze

      Opravdu platí, že v době parkovacích senzorů a kamer se se sedanem parkuje hůře?
      • 00 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 10.07.2014  19:24

        « Re: Re: recenze

        pokud jsem dobře četl recenzi, tak kameru tam nemá. Senzory samozřejmě pomůžou ale když srovnám parkování se sedanem a hatchbackem tak neznám nikoho kdo by řekl že se sedanem obzvlášť s vysokým zadkem by to bylo snazší. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto tomtoylc

          tomtoylc 10.07.2014  19:39

          « Re: Re: Re: recenze

          čítal si možno dobre ale na piatej fotke je display veľký jak na tablete >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 10.07.2014  19:59

            « Re: Re: Re: Re: recenze

            Stačí se podívat do ceníku mazdy a tam o parkovací kameře není ani slovo. Display slouží jako multimediální - rádio, navigace, phone, palubní počítač, nastavení auta a systémů. Parkovací senzory to má taky ale kameru opravdu ne.
            • 00 Reagovat !

              foto tomtoylc

              tomtoylc 11.07.2014  07:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: recenze

              tak beru spatky co sem napsal ... každopádne je to pěkná pitomost mít takovej display a nemít parkovací kameru 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 10.07.2014  19:52

      « Re: recenze

      Děkuji za komentář :-)
      • 30 Reagovat !

        foto dadasada

        dadasada 10.07.2014  20:15

        « Re: Re: recenze

        Gratuluji k moc pěknému autu :). Ta červená je pěkně sportovní. Také jsem nad ním uvažoval, ale bohužel cena i dostupnost byla na trochu horší úrovni. Přeji hodně šťastných kilometrů a hlavně radost z jízdy..
      • 10 Reagovat !

        foto Alex98

        Alex98 15.07.2014  14:53

        « Re: recenze

        Ahoj, gratuluji k parádnímu autu. Já čekám na dodání sedanové verze v polovině září. Řeším originální ALU disky a jejich používání během zimního období. Máte někdo zkušenosti s disky od Mazdy a jejich výdrží při solení v zimě? Díky.
    • 40 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 11.07.2014  06:39

      « Re: recenze

      Co čekáš ty je naprosto jedno, je důležitý co čeká majitel(ka). Je úplně fuk, co se dá pořídit za 700k, pokud máš podobnej budget, realizuj se.
      Čemu ty říkáš vyhazování peněz jinej ocení, na BLIS je třeba spoleh výbornej a je to jedna z mála fičur, kterou ocením třeba já.
      Ma3 rozhodně nemá krátký sedáky ani opěradla, pokud nejsi +2m. Negativa ohledně loketky jsem měl na paměti, při reálný jízdě mi to vůbec nevadilo. Podvozek i na 18" velmi komfortní a tichej. Jízdní vlastnosti na vrcholu třídy a to jsem od auta upřímně nic neočekával. Mazdě chybí konfigurovatelnost, lepší cenová politika a v případě dvou dealerů, který jsem navštívil pak i profesionální chování (nevím jak se servisem). První dvě věci pak budou bohužel srážet prodeje v Evropě, ta další je věcí každýho klienta co si představuje pod pojmem dobrej prodejce.
      K motorům...ano dvoulitrový benzíny Ma3 na rozdíl od Ma6 nebo CX5 vyloženě sluší. Nepřišlo mi, že by zaostávaly v čemkoliv za vychvalovanou 1,4TSI (nebudu se pouštět do polemik ohledně spolehlivosti jednoho nebo druhýho motoru).
      Naftovej čtyřválec pak potěší kultivovaností ne nepodobnou moderním čtyřválcům s přímým vstřikem, který konkrétně u Mazdy zvenku poměrně silně ropák připomínají. samozřejmě nemají točivost, ale v rámci objemu a uspořádání patří k tomu nejlepšímu na trhu.
      • 01 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 11.07.2014  15:31

        « Re: Re: recenze

        Nepochopil jsi jak bylo myšleno čekat v kontextu celé věty. Kdybys četl pořádně tak to slovo čekat odpovídá slovu být zvědavý a to nikoliv na auto ale na ženský pohled na výběr auta. Sedák ma mazda o 2 cm kratší než např. Golf a to už je znát při přímém přesednutí. Např Octa 1 je má kratší ještě další 2 a to už je na hraně. O opěradle nepadlo ani slovo. Co se týká hluku od podvozku a aerodynamického svistu je na tom o něco líp Golf, prohazovali jsme si je s kamarádem, který tu mazdu 3 má a shodli jsme se na tom oba.U motoru souhlas ten dvoulitr benzín od mazdy je asi nejlepší atmosféra na trhu naprosto srovnatelná S 1,4 TSi. ta má lepší krouťák mezi 1500-2500, Skyactive je výrazně lepší nad 4000 ot. Špičkové jsou oba.
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 11.07.2014  16:07

          « Re: Re: Re: recenze

          Mazda je lepší v tom, že nabízí i špičku. Neporovnával jsem je napřímo s přesedáním, přesto bez měření mi sedák přišel výbornej a utlumení obecně lepší než v Ma6.
          Komplexně je to absolutní špička třídy spolu s Golfem, dotáhnout se může FL FFo.
          • 10 Reagovat !

            foto lukas13

            lukas13 17.07.2014  15:45

            « Re: Re: Re: Re: recenze

            Taky jsem jí jel a souhlas - sedák naprosto v pohodě a loketní opěrka vůbec nevadila (a to mám přes 185).

            A pro Vernyho - ano, za 700 můžeš mít slušně vybavenou mainstreamovou střední. Nebo prémii nižší střední ve slušné výbavě. Nebo, jako v tomto případě, špičkového zástupce nižší střední v plné palbě a bez kompromisů (pokud to tedy není OIII s nesmyslnými příplatky). Každému co jeho jest. Např. pro mě je limitující jak auta "rostou". Bydlím v centru velkého města a zaparkovat podéně mým kombíkem s délkou přes 4,6m je problém. Se Superbem či Mondeem je to už velký problém. S rozpočtem podobným jako recenzentka se teď rozhoduji právě mezi nadupanou Mazdou 3 v benzínu (165hp), velmi slušně vybaveným BMW1 a půjdu ještě skouknout nějaké crossovery (Kaškaj). O střední neuvažuji.
  • 30 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 11.07.2014  06:30

    Výborný!

    Skvělej popis (žádný předsudky, pěkně pojatá recenze), příjemný ježdění Axelo! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto maca02

    maca02 11.07.2014  16:54

    head-up display

    Zdravím, jak hodně je použitelný/nepoužitelný ten head-up displej? Co na něm umí Mazda všechno zobrazit? Jak dobře je čitelný proti slunci?
    Osobně mě mrzí, že Mazda používá tenhle průhledový displejík a ne pořádnou technologii jako Mercedes nebo BMW.

    Přeju mnoho šťastných km s tímhle skvělým autem!
    • 10 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 11.07.2014  22:11

      « Re: head-up display

      základní Informace k head up display jsem doplnila do recenzce. Jinak děkuji za dotaz. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto maca02

        maca02 14.07.2014  22:43

        « Re: head-up display

        Děkuji za doplnění, to jsem potřeboval vědět! :-)
      • 00 Reagovat !

        foto palco

        palco 21.07.2014  07:33

        « Re: Re: head-up display

        Dobrý deň.
        Veľmi pekná recenzia. Tiež pokukujem po Mazde 3, len by ma zaujímalo, či je head-up display viditeľný (dobre viditeľný) aj cez polarizačné okuliare. Ja ich totiž v aute neustále používam ( vnoci samozrejme nie), ale cez deň by to mohol byť problém, ak by som cez ne nevidel hodnoty na displeji.
        Vopred ďakujem za odpoveď.

        Zistené, je čitateľný aj cez polarizačné okuliare. Je to OK.
  • 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 12.07.2014  13:18

    Ohrati motoru

    Jenom poznamka k ohrati auta- motor se samozrejme za minutu nema sanci ohrat ani v horkem lete a to ani u atmo benzinu, natoz v zime u turbodieselu. Kde ma motor daleko vyssi ucinnost a tim mene energie pak pripadne na ztratove teplo, co prohrati pomaha.
    Stoupajici rucicka teploty znamena jenom orientacni kontrolku ohrati chladici kapaliny, nikoli motoroveho oleje nebo samotneho motoru. Byla by chyba zvlast v zime slapat na plynovy pedal driv, nez treba po 10-15 km jizdy. Tedy ne ze by to auto nevydrzelo, ale opotrebeni motoru je potom nepomerne vyssi.
    • 10 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 12.07.2014  23:25

      « Re: Ohrati motoru

      Mazda používá kontrolku "cool blue" , takže nemá standardní ukazatel teploty. V servisu mi bylo řečeno, že jakmile kontrolka zhasne, je možno motor vytáčet. Mám prozatím vyzkoušeno, že to trvá 1-4 minuty. Toto lze dohledat i v některých zahraničních recenzích.
      • 01 Reagovat !

        foto Bully-

        Bully_ 12.07.2014  23:57

        « Re: Ohrati motoru

        Ver kontrolce cool blue a jejimu zhasnuti po jedne minute v zime u "TDI", jenom bych si po tobe nerad kupoval ojetinu :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Lucaslegend

          Lucaslegend 13.07.2014  10:32

          « Re: Re: Ohrati motoru

          Tak tym technikom by som moc neveril ;)....moje meranie pri vonkajsej teplote 5 stupnov na honde, motor benzin, co sa musi skor zohriat ako diesel...
          Hned po nastartovani jazda 3.9 km, teplota chladiacej uz 82 st, ale teplota oleja iba 56 st

          po prejdeni 7.9km mal motorovy olej teplotu nad 80st, vtedy by som si uz dovolil vytacat motor...takze po 1-2minutach na diesli urcite nie!
        • 00 Reagovat !

          foto Axela

          Axela 13.07.2014  12:43

          « Re: Re: Ohrati motoru

          Jasne, tak diky za rady :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Me-Myself-and-I

          "-- skrytý --" 07.08.2014  16:34

          « Re: Re: Ohrati motoru

          Bavime sa o motore od Mazdy, nie o TDI. Sky-D ma uplne inu technologiu, kompresny pomer atd.
          • 00 Reagovat !

            foto Axela

            Axela 11.08.2014  12:41

            « Re: Re: Re: Ohrati motoru

            Souhlasím :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Lucaslegend

            Lucaslegend 12.08.2014  00:15

            « Re: Re: Re: Ohrati motoru

            ano ma nizsi kompresny pomer 14:1 a to by praveze sposobovalo ze motor by sa este dlhsie zohrieval ako bezny diesel v zime.......takze museli dat vykonnejsie zhavice, jemnejsie vstrekovace a variabilne casovanie vyfukovych ventilov aby to eliminovali...takze mozno to vdaka tomu zohreje rychlejsie motor nez na beznych diesloch ale stale nie tak rychlo ako na benzine
  • 20 Reagovat !

    foto lichobeznik

    lichoběžník 12.07.2014  15:42

    třídy

    Oktávka a Mazda3 jsou stejné třídy, tedy nižší střední. Pouze marketing škody ji prezenzuje jako auto střední třídy, byť v nové generaci trošku vyrostla.
  • 10 Reagovat !

    foto Johny55

    Johny55 12.07.2014  18:49

    Parkovacia kamera

    Čo sa týka parkovacej kamery pre Mazdu 3, nie je pravda, že je nedostupná. V oficiálnom cenníku síce (momentálne) nie je, ale dá sa objednať. Stačí sa opýtať u predajcu...
  • 10 Reagovat !

    foto Gogon2

    Gogon2 15.07.2014  19:47

    Recen

    No tak tohle je libovka. Nejlepsi auto na trhu. Moc bych si pral. Nádherne folie! I ty kolem světel tomu dodali dost smrnc a to delam folie kazdy den a tohle by mne nenapadlo. Byl to skvely nápad. Bohužel nemozem jeste hodnotit, ale aspon tu dávám 3x10. Moc moc preju hodne kilometru. A hlavne na nej dávajte pozor!!! Krasa!
    • 00 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 15.07.2014  23:23

      « Re: Recen

      Děkuju za krásnej komentář :-) Těší mě, že se Vám líbí folie u světel... chtěla jsem na auto použít nějaký originální prvek, který jsem na jiné Mazdě neviděla :-)
  • 10 Reagovat !

    foto lukas13

    lukas13 17.07.2014  15:47

    .

    Krásná recenze, užasné auto. Gratulace, ať se dobře jezdí.

    Jelikož o Mazdě 3 velmi uvažuji (hb 2,0 benzín 165Hp) a řeším zda jít také do nejvyšší výbavy, nebo zda zůstat u Revolution, měl bych dva dotazy:

    1.) Jak jsou na tom kožená sedadla? Dle fotek je kůže perforovaná, ale jak je to v letních vedrech s jejich odvětráváním?

    2.) Asi znám odpověď, ale pro jistou - nejsou náhodou přední sedadla v této výbavě ovládána elektricky? Domnívám se že ne, ale naděje umírá poslední.

    Přeji mnoho šťastných kilometrů.

    • 10 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 18.07.2014  14:16

      « Re: .

      Moc děkuju :-)
      1) ano, kůže je perforovaná. Nedokážu ohodnotit jak moc nebo málo je "odvětrávaná", nikdy jsem kožená sedadla neměla, neumím to proto dobře porovnat a posoudit. S tím, že v horku bývá víc rozpálená a v zimě chladná, než klasické čalounění, jsem počítala, přijde mi to standardní. Víc asi k této problematice opravdu napsat nedokážu.

      2) ano, elektricky ovládané je u výbavy TOP revolution sedadlo řidiče. Systém funguje skvěle. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 18.07.2014  14:40

        « Re: .

        Hezký den,

        s odvětráváním kožených sedadel je to velmi prosté. Buď tam odvětrávání (ventilování) jako funkce je, nebo není. Mrknul jsem se do ceníku Mazdy 3 a ve výbavě Revolution TOP jsou kožené potahy + vyhřívání sedaček ve 3 stupních + el.ovládaná sedačka řidiče. Z toho tedy vyplývá, že Mazda 3 odvětrávání kožených sedaček nenabízí a to ani za příplatek. Pro představu, takhle to vypadá v mém Mondeu (použito foto z testu na ACZ): [odkaz]
        Kolébkové ovladače pro obě přední sedadla mačkáním na jednu stranu (+) ovládají vyhřívání sedaček v 5 stupních (oranžová barva) a mačkáním na stranu druhou (-) zase ventilování, také v 5 stupních (modrá barva). Ventilování kožených sedadel je v době vyšších venkovních teplot opravdu velmi příjemná záležitost. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Diana70

    Diana70 05.08.2014  16:55

    ženské skúsenosti s mazdou

    Teda, to by som v živote nezvládla takto napísať recenziu na auto. Na ženu podivuhodný popis:-)
    Chcem sa spýtať, pretože nad mazdou 3 uvažujem (1,5 sedan). Bola som sa už v predajni (na predvádzaciu jazdu sa ešte len chystám), ale sedadlá sa mi zdali byť nízko, rovnako zadný výhľad bol výrazne obmedzený (ešteže konečne príde do predaja parkovacia kamera). Tiež som sa dočítala v recenziách že predná kapota je až moc dlhá a robí problémy pri pozdĺžnom parkovaní (čo celkom zvládam), ale nespôsobuje ten predok problémy? Sťažnosti sú tiež na výrazný zvuk motora, takže som vážne v pochybnostiach či "ísť do mazdy", ktorá je síce veľmi pekná, alebo zvoliť iné auto (najlepšie sedan). Dík za odpove´d.
    • 10 Reagovat !

      foto Cavalera

      Cavalera 10.08.2014  02:48

      « Re: ženské skúsenosti s mazdou

      Zdravím. Ten zadný výhľad je naozaj obmedzený, ale dá pri parkovaní nie je problém keďže tam mám parkovacie senzory. Ja meriam okolo 178cm a tiež sa mi zdalo byť sedadlo nízko, ale dá sa v pohode nastaviť a dvihnúť ako je treba :-) no a ten čumák je o čosi dlhší, ale celkovo auto nie je zasa až tak dlhé (sedan zaokrúhlene 4.6 m) Takže pri pozdĺžnom parkovaní, keď si človek uvedomí, že ten nos má o čosi dlhší a teda manéver tomu prispôsobí + pomoc od predných parkovacích senzorov, tak nie je problém pri napr. pozdĺžnom parkovaní. Toť moje postrehy ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 11.08.2014  12:36

      « Re: ženské skúsenosti s mazdou

      Děkuju :-)
      K tvým dotazům:
      1) sedadla mi osobně nepřijdou nijak nízko, navíc je samozřejmě možno je výškově nastavit :-) Je ale pravda, že jsem ze sportovních aut zvyklá na nižší posed.
      2) Zadní výhled je trošku omezený, ale díky parkovacím asistentům s ním nemám sebemenší problém :-)
      3) přední kapota je delší, ale i tady asi bude záležet dost na zvyku a schopnostech řidiče. Osobně ji hodnotím kladně především z designového hlediska. Co se praktičnosti týče, na základě mých zkušeností nemůžu říct, že by se mi díky délce kapoty hůře parkovalo nebo že bych za jízdy zaznamenala nějaké komplikace. :-)
      4) motor mi přijde naopak velmi tichý. Jediné, čeho jsem si všimla je, že při startování se po dobu cca. 5s vytočí do vyšších otáček (což je samozřejmě na poslech znát), ale pak už bych řekla, že je opravdu tichý. Samozřejmě teda hodnotím 2.2D, který v autě mám.
      Výběr je určitě na každém, já jsem prozatím nadmíru spokojená, technologie fungují jak mají, po aktualizaci sw se dokonce vyladilo i to zobrazování jmen při telefonování, které jsem v recenzi zmiňovala.
  • 00 Reagovat !

    foto Cavalera

    Cavalera 10.08.2014  02:39

    parkovacia kamera

    Ahoj. Kúpil som si presne toto isté auto aj v rovnakej farbe, akurát vo výbave Revolution. Čiže gratulujem, kúpila si si pekné auto :-) No a k tej parkovacej kamere. Mne bolo povedané, že v prípade záujmu mi ju vedia namontovať. Tak podľa mňa ak by si ju silno chcela, nemal by byť v tom problém.
    • 00 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 11.08.2014  12:40

      « Re: parkovacia kamera

      Ahoj, samozřejmě taky gratuluju ke krásnýmu autu ;-) ať se dobře jezdí... :-) Jinak děkuju za info k parkovací kameře, určitě popřemýšlím o dokoupení. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Lackey

    Lackey 25.08.2014  23:14

    Uprava strechy

    Nac ta cerna uprava strechy?
    Je to folia alebo strieknute ?
    Paci sa mi sice taka uprava, ale myslim, ze v lete je skor na obtiaz, (viac sa nahrieva ako ine farby), ako na osoh.
    • 00 Reagovat !

      foto Axela

      Axela 27.08.2014  13:37

      « Re: Uprava strechy

      Cerna strecha ma vyznam pouze z estetickyho hlediska, je to folie :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Lackey

        Lackey 29.08.2014  09:44

        « Re: Re: Uprava strechy

        Ked z estetickeho hladiska, tak je to velmi esteticke :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…