Mazda 3 (2014)
10.7.2014Výběr auta Při výběru auta jsem se držela následujících kritérií: 1) Co se karoserie týče, preferuji sedany 2) Cena do 700.000,- v plné výbavě 3)…
Mazda 3 (Axela)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- recenze 10.07.2014 18:49 Verny_2013
- Výborný! 11.07.2014 06:30 webpaja
- head-up display 11.07.2014 16:54 maca02
- Ohrati motoru 12.07.2014 13:18 Bully_
- třídy 12.07.2014 15:42 lichoběžník
- Parkovacia kamera 12.07.2014 18:49 Johny55
- Recen 15.07.2014 19:47 Gogon2
- . 17.07.2014 15:47 lukas13
- ženské skúsenosti s mazdou 05.08.2014 16:55 Diana70
- parkovacia kamera 10.08.2014 02:39 Cavalera
- Uprava strechy 25.08.2014 23:14 Lackey
-
Verny_2013 10.07.2014 18:49
recenze
Přiznám se jsem z vaší recenze trošku rozpolcený. Čekal jsem že ženský pohled na výběr auta a jeho priority budou jiné než ten mužský ale stejně mě některé věci překvapily. Zejména ta karosérie sedan vzhledem k mnohem obtížnějšímu parkování není u žen obvykle prioritou. Za 700 Tis se už dá ve velmi slušné výbavě koupit auto o třídu výš, např. Mondeo, Honda Acord, Superb a našly by se i další. Dál ty všichni různí jízdní asistenti to je zatím jen vyhazování peněz a není na to stejně spoleh ať jde o mazdu, škodu či jiné značky. Ale co se týká Auta samotného tak je to skvělá volba pro řidiče kteří rádi řídí, chyb má opravdu jen velmi málo a spíš to jsou drobnosti které třeba někomu nevadí vůbec. Pro mě krátké sedáky, loketní opěrka, o něco vyšší hluk aerodynamický i od podvozku než třeba golf, ale to je tak vše. Já bych volil spíš asi ten 2,0 benzín , rozdíl ve spotřebě nebude vyšší než 1l a radost z jízdy - mrštnost, dynamika, hlučnost budou určitě o fous lepší než ten diesel. Ale to není kritika, to je jen konstatování faktu. Jinak auto skvělé, barva mu moc sluší a přeji spoustu příjemných zážitků za volantem této japonské krásky.-
poterienko 10.07.2014 18:53
« Re: recenze
Opravdu platí, že v době parkovacích senzorů a kamer se se sedanem parkuje hůře?-
Verny_2013 10.07.2014 19:24
« Re: Re: recenze
pokud jsem dobře četl recenzi, tak kameru tam nemá. Senzory samozřejmě pomůžou ale když srovnám parkování se sedanem a hatchbackem tak neznám nikoho kdo by řekl že se sedanem obzvlášť s vysokým zadkem by to bylo snazší. :-) -
-
-
-
webpaja 11.07.2014 06:39
« Re: recenze
Co čekáš ty je naprosto jedno, je důležitý co čeká majitel(ka). Je úplně fuk, co se dá pořídit za 700k, pokud máš podobnej budget, realizuj se.
Čemu ty říkáš vyhazování peněz jinej ocení, na BLIS je třeba spoleh výbornej a je to jedna z mála fičur, kterou ocením třeba já.
Ma3 rozhodně nemá krátký sedáky ani opěradla, pokud nejsi +2m. Negativa ohledně loketky jsem měl na paměti, při reálný jízdě mi to vůbec nevadilo. Podvozek i na 18" velmi komfortní a tichej. Jízdní vlastnosti na vrcholu třídy a to jsem od auta upřímně nic neočekával. Mazdě chybí konfigurovatelnost, lepší cenová politika a v případě dvou dealerů, který jsem navštívil pak i profesionální chování (nevím jak se servisem). První dvě věci pak budou bohužel srážet prodeje v Evropě, ta další je věcí každýho klienta co si představuje pod pojmem dobrej prodejce.
K motorům...ano dvoulitrový benzíny Ma3 na rozdíl od Ma6 nebo CX5 vyloženě sluší. Nepřišlo mi, že by zaostávaly v čemkoliv za vychvalovanou 1,4TSI (nebudu se pouštět do polemik ohledně spolehlivosti jednoho nebo druhýho motoru).
Naftovej čtyřválec pak potěší kultivovaností ne nepodobnou moderním čtyřválcům s přímým vstřikem, který konkrétně u Mazdy zvenku poměrně silně ropák připomínají. samozřejmě nemají točivost, ale v rámci objemu a uspořádání patří k tomu nejlepšímu na trhu.-
Verny_2013 11.07.2014 15:31
« Re: Re: recenze
Nepochopil jsi jak bylo myšleno čekat v kontextu celé věty. Kdybys četl pořádně tak to slovo čekat odpovídá slovu být zvědavý a to nikoliv na auto ale na ženský pohled na výběr auta. Sedák ma mazda o 2 cm kratší než např. Golf a to už je znát při přímém přesednutí. Např Octa 1 je má kratší ještě další 2 a to už je na hraně. O opěradle nepadlo ani slovo. Co se týká hluku od podvozku a aerodynamického svistu je na tom o něco líp Golf, prohazovali jsme si je s kamarádem, který tu mazdu 3 má a shodli jsme se na tom oba.U motoru souhlas ten dvoulitr benzín od mazdy je asi nejlepší atmosféra na trhu naprosto srovnatelná S 1,4 TSi. ta má lepší krouťák mezi 1500-2500, Skyactive je výrazně lepší nad 4000 ot. Špičkové jsou oba.-
-
lukas13 17.07.2014 15:45
« Re: Re: Re: Re: recenze
Taky jsem jí jel a souhlas - sedák naprosto v pohodě a loketní opěrka vůbec nevadila (a to mám přes 185).
A pro Vernyho - ano, za 700 můžeš mít slušně vybavenou mainstreamovou střední. Nebo prémii nižší střední ve slušné výbavě. Nebo, jako v tomto případě, špičkového zástupce nižší střední v plné palbě a bez kompromisů (pokud to tedy není OIII s nesmyslnými příplatky). Každému co jeho jest. Např. pro mě je limitující jak auta "rostou". Bydlím v centru velkého města a zaparkovat podéně mým kombíkem s délkou přes 4,6m je problém. Se Superbem či Mondeem je to už velký problém. S rozpočtem podobným jako recenzentka se teď rozhoduji právě mezi nadupanou Mazdou 3 v benzínu (165hp), velmi slušně vybaveným BMW1 a půjdu ještě skouknout nějaké crossovery (Kaškaj). O střední neuvažuji.
-
-
-
-
-
maca02 11.07.2014 16:54
head-up display
Zdravím, jak hodně je použitelný/nepoužitelný ten head-up displej? Co na něm umí Mazda všechno zobrazit? Jak dobře je čitelný proti slunci?
Osobně mě mrzí, že Mazda používá tenhle průhledový displejík a ne pořádnou technologii jako Mercedes nebo BMW.
Přeju mnoho šťastných km s tímhle skvělým autem!-
-
palco 21.07.2014 07:33
« Re: Re: head-up display
Dobrý deň.
Veľmi pekná recenzia. Tiež pokukujem po Mazde 3, len by ma zaujímalo, či je head-up display viditeľný (dobre viditeľný) aj cez polarizačné okuliare. Ja ich totiž v aute neustále používam ( vnoci samozrejme nie), ale cez deň by to mohol byť problém, ak by som cez ne nevidel hodnoty na displeji.
Vopred ďakujem za odpoveď.
Zistené, je čitateľný aj cez polarizačné okuliare. Je to OK.
-
-
Bully_ 12.07.2014 13:18
Ohrati motoru
Jenom poznamka k ohrati auta- motor se samozrejme za minutu nema sanci ohrat ani v horkem lete a to ani u atmo benzinu, natoz v zime u turbodieselu. Kde ma motor daleko vyssi ucinnost a tim mene energie pak pripadne na ztratove teplo, co prohrati pomaha.
Stoupajici rucicka teploty znamena jenom orientacni kontrolku ohrati chladici kapaliny, nikoli motoroveho oleje nebo samotneho motoru. Byla by chyba zvlast v zime slapat na plynovy pedal driv, nez treba po 10-15 km jizdy. Tedy ne ze by to auto nevydrzelo, ale opotrebeni motoru je potom nepomerne vyssi.-
Axela 12.07.2014 23:25
« Re: Ohrati motoru
Mazda používá kontrolku "cool blue" , takže nemá standardní ukazatel teploty. V servisu mi bylo řečeno, že jakmile kontrolka zhasne, je možno motor vytáčet. Mám prozatím vyzkoušeno, že to trvá 1-4 minuty. Toto lze dohledat i v některých zahraničních recenzích.-
-
Lucaslegend 13.07.2014 10:32
« Re: Re: Ohrati motoru
Tak tym technikom by som moc neveril ;)....moje meranie pri vonkajsej teplote 5 stupnov na honde, motor benzin, co sa musi skor zohriat ako diesel...
Hned po nastartovani jazda 3.9 km, teplota chladiacej uz 82 st, ale teplota oleja iba 56 st
po prejdeni 7.9km mal motorovy olej teplotu nad 80st, vtedy by som si uz dovolil vytacat motor...takze po 1-2minutach na diesli urcite nie! -
"-- skrytý --" 07.08.2014 16:34
« Re: Re: Ohrati motoru
Bavime sa o motore od Mazdy, nie o TDI. Sky-D ma uplne inu technologiu, kompresny pomer atd.-
Lucaslegend 12.08.2014 00:15
« Re: Re: Re: Ohrati motoru
ano ma nizsi kompresny pomer 14:1 a to by praveze sposobovalo ze motor by sa este dlhsie zohrieval ako bezny diesel v zime.......takze museli dat vykonnejsie zhavice, jemnejsie vstrekovace a variabilne casovanie vyfukovych ventilov aby to eliminovali...takze mozno to vdaka tomu zohreje rychlejsie motor nez na beznych diesloch ale stale nie tak rychlo ako na benzine
-
-
-
-
lichoběžník 12.07.2014 15:42
třídy
Oktávka a Mazda3 jsou stejné třídy, tedy nižší střední. Pouze marketing škody ji prezenzuje jako auto střední třídy, byť v nové generaci trošku vyrostla. -
Gogon2 15.07.2014 19:47
Recen
No tak tohle je libovka. Nejlepsi auto na trhu. Moc bych si pral. Nádherne folie! I ty kolem světel tomu dodali dost smrnc a to delam folie kazdy den a tohle by mne nenapadlo. Byl to skvely nápad. Bohužel nemozem jeste hodnotit, ale aspon tu dávám 3x10. Moc moc preju hodne kilometru. A hlavne na nej dávajte pozor!!! Krasa! -
lukas13 17.07.2014 15:47
.
Krásná recenze, užasné auto. Gratulace, ať se dobře jezdí.
Jelikož o Mazdě 3 velmi uvažuji (hb 2,0 benzín 165Hp) a řeším zda jít také do nejvyšší výbavy, nebo zda zůstat u Revolution, měl bych dva dotazy:
1.) Jak jsou na tom kožená sedadla? Dle fotek je kůže perforovaná, ale jak je to v letních vedrech s jejich odvětráváním?
2.) Asi znám odpověď, ale pro jistou - nejsou náhodou přední sedadla v této výbavě ovládána elektricky? Domnívám se že ne, ale naděje umírá poslední.
Přeji mnoho šťastných kilometrů.
-
Axela 18.07.2014 14:16
« Re: .
Moc děkuju :-)
1) ano, kůže je perforovaná. Nedokážu ohodnotit jak moc nebo málo je "odvětrávaná", nikdy jsem kožená sedadla neměla, neumím to proto dobře porovnat a posoudit. S tím, že v horku bývá víc rozpálená a v zimě chladná, než klasické čalounění, jsem počítala, přijde mi to standardní. Víc asi k této problematice opravdu napsat nedokážu.
2) ano, elektricky ovládané je u výbavy TOP revolution sedadlo řidiče. Systém funguje skvěle. :-)-
woody-alien 18.07.2014 14:40
« Re: .
Hezký den,
s odvětráváním kožených sedadel je to velmi prosté. Buď tam odvětrávání (ventilování) jako funkce je, nebo není. Mrknul jsem se do ceníku Mazdy 3 a ve výbavě Revolution TOP jsou kožené potahy + vyhřívání sedaček ve 3 stupních + el.ovládaná sedačka řidiče. Z toho tedy vyplývá, že Mazda 3 odvětrávání kožených sedaček nenabízí a to ani za příplatek. Pro představu, takhle to vypadá v mém Mondeu (použito foto z testu na ACZ): [odkaz]
Kolébkové ovladače pro obě přední sedadla mačkáním na jednu stranu (+) ovládají vyhřívání sedaček v 5 stupních (oranžová barva) a mačkáním na stranu druhou (-) zase ventilování, také v 5 stupních (modrá barva). Ventilování kožených sedadel je v době vyšších venkovních teplot opravdu velmi příjemná záležitost. ;-)
-
-
-
Diana70 05.08.2014 16:55
ženské skúsenosti s mazdou
Teda, to by som v živote nezvládla takto napísať recenziu na auto. Na ženu podivuhodný popis:-)
Chcem sa spýtať, pretože nad mazdou 3 uvažujem (1,5 sedan). Bola som sa už v predajni (na predvádzaciu jazdu sa ešte len chystám), ale sedadlá sa mi zdali byť nízko, rovnako zadný výhľad bol výrazne obmedzený (ešteže konečne príde do predaja parkovacia kamera). Tiež som sa dočítala v recenziách že predná kapota je až moc dlhá a robí problémy pri pozdĺžnom parkovaní (čo celkom zvládam), ale nespôsobuje ten predok problémy? Sťažnosti sú tiež na výrazný zvuk motora, takže som vážne v pochybnostiach či "ísť do mazdy", ktorá je síce veľmi pekná, alebo zvoliť iné auto (najlepšie sedan). Dík za odpove´d.-
Cavalera 10.08.2014 02:48
« Re: ženské skúsenosti s mazdou
Zdravím. Ten zadný výhľad je naozaj obmedzený, ale dá pri parkovaní nie je problém keďže tam mám parkovacie senzory. Ja meriam okolo 178cm a tiež sa mi zdalo byť sedadlo nízko, ale dá sa v pohode nastaviť a dvihnúť ako je treba :-) no a ten čumák je o čosi dlhší, ale celkovo auto nie je zasa až tak dlhé (sedan zaokrúhlene 4.6 m) Takže pri pozdĺžnom parkovaní, keď si človek uvedomí, že ten nos má o čosi dlhší a teda manéver tomu prispôsobí + pomoc od predných parkovacích senzorov, tak nie je problém pri napr. pozdĺžnom parkovaní. Toť moje postrehy ;-) -
Axela 11.08.2014 12:36
« Re: ženské skúsenosti s mazdou
Děkuju :-)
K tvým dotazům:
1) sedadla mi osobně nepřijdou nijak nízko, navíc je samozřejmě možno je výškově nastavit :-) Je ale pravda, že jsem ze sportovních aut zvyklá na nižší posed.
2) Zadní výhled je trošku omezený, ale díky parkovacím asistentům s ním nemám sebemenší problém :-)
3) přední kapota je delší, ale i tady asi bude záležet dost na zvyku a schopnostech řidiče. Osobně ji hodnotím kladně především z designového hlediska. Co se praktičnosti týče, na základě mých zkušeností nemůžu říct, že by se mi díky délce kapoty hůře parkovalo nebo že bych za jízdy zaznamenala nějaké komplikace. :-)
4) motor mi přijde naopak velmi tichý. Jediné, čeho jsem si všimla je, že při startování se po dobu cca. 5s vytočí do vyšších otáček (což je samozřejmě na poslech znát), ale pak už bych řekla, že je opravdu tichý. Samozřejmě teda hodnotím 2.2D, který v autě mám.
Výběr je určitě na každém, já jsem prozatím nadmíru spokojená, technologie fungují jak mají, po aktualizaci sw se dokonce vyladilo i to zobrazování jmen při telefonování, které jsem v recenzi zmiňovala.
-
-
Cavalera 10.08.2014 02:39
parkovacia kamera
Ahoj. Kúpil som si presne toto isté auto aj v rovnakej farbe, akurát vo výbave Revolution. Čiže gratulujem, kúpila si si pekné auto :-) No a k tej parkovacej kamere. Mne bolo povedané, že v prípade záujmu mi ju vedia namontovať. Tak podľa mňa ak by si ju silno chcela, nemal by byť v tom problém. -
Lackey 25.08.2014 23:14
Uprava strechy
Nac ta cerna uprava strechy?
Je to folia alebo strieknute ?
Paci sa mi sice taka uprava, ale myslim, ze v lete je skor na obtiaz, (viac sa nahrieva ako ine farby), ako na osoh.