Mazda 3 (2015)
21.4.2015Nejdřív krátce k výběru auta. Jelikož sám jezdím služebním vozem, jednalo se spíš o volbu auta pro moji drahou polovičku s tím, že by auto mělo být…
Mazda 3 (mazda3_2015)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Správný motor ! 21.04.2015 15:02 Alex deLarge
- jeden z mých favoritů 21.04.2015 20:55 Verny_2013
- Cierna metaliza 21.04.2015 22:10 Lackey
- kráska! 22.04.2015 13:36 roox
- couvací kamera 24.04.2015 11:04 pantauleo
- LED denní svícení 26.04.2015 10:58 Meriosn7120
-
-
mazda3_2015 21.04.2015 16:37
« Re: Správný motor !
Díky, z motoru jsem nadšený. Snad bude sloužit dlouho :-) -
99matthew99 21.04.2015 19:41
« Re: Správný motor !
Gratulujem k vyberu auta!!! Mam ten isty motor ale HB. Som snim velmi spokojny. Taktiez ma trosku hnevaju niektore veci ako napr. spomenute automaticke stahovanie okna iba na vodicovej strane, vadi mi aj to ze je podsvietene len vodicove tlacidlo stahovania okien. Takisto nieje podsvietene ani packa sklapania spatnych zrkadiel. A vadi mi ze sa sedaky vzadu nedaju vyklapat. A na tom hluku pri vyssich rychlostiach by tiez mohli popracovat. Naopak co sa mi paci je v mojom pripade otackom v
Strede ktory pokial nenastartujem tak krasne pulzuje. Bixenony tiez svietia skvelo, dazdovy a svetelny senzor tiez ujde.
Prajem vela stastnych kilometrov :-)
-
-
Verny_2013 21.04.2015 20:55
jeden z mých favoritů
Nesmírně povedené řidičské a designově vymazlené auto, které se možná stane ikonou. Skvělý motor, převodovka, podvozek, interiér, prostě ty nejzásadnější věci na 1*. Jen škoda drobných přehmatů - nepoužitelná loketní opěra, vyšší aerodynamický hluk, kratší sedáky ve předu. U mě nakonec zvítězil VW, ale za mazdou 3 vždycky když ji vidím se jen s úsměvem ohlédnu. Tak hodně šťastných Km.-
Toky1 22.04.2015 13:23
« Re: jeden z mých favoritů
Ikonou v akom zmysle? Ako prajem mazde 3 čím vyššiu predajnosť ale my tu na Slovensku a asi aj v ČR nejako tieto autá nekupujeme. Neviem či to je o niečo vyššími cenami, silným zázemím európskych značiek alebo tým, že tu tak nejak každý chce kombík lebo si myslí že bude prenášať často väčší náklad... To neviem. Ale je to tak.
Ja som kupoval sedan s malým srdcom, že čo ak budem nadávať, že do neho nevpracem všetko čo chcem... A po roku a pol môžem skonštatovať že som vždy do neho vložil všetko čo trebalo a pohodlne a 90% času v kufri ajtak vozím len krabicu s pixľou oleja, vodou do ostrekovača, kompresoríkom na dofuk pneu, náhradnou vetrovkou. Prípadne nákup 1-2 igelitky. Načo kombi? Aspoň keď ideme z futbalu prepotené veci nesmrdia po celom aute.
Tuto radšej každý pokúpi asexuálne škodovky alebo VW a tak nejak so slzou v oku pozerá za krásou mazdy 3. Lebo tú nevyservisujú na každom rohu, drahé náhradné diely, blablabla.
Ale aspoň majiteľa tejto mazdičky bude hriať pri srdci, že aj o 3 roky bude priťahovať pohľady ľudí, zatiaľ čo za golfom VII, či fábiou III, oktáviou III sa už teraz nikto ani neobzrie.-
Verny_2013 22.04.2015 19:34
« Re: Re: jeden z mých favoritů
Ikonou jsem měl na mysli že je to tak řičičsky zajímavé a designově povedené auto že jako hodně stará ojetina bude na trhu velmi žádaným zbožím.Jako např. svého času Peugeot 205, Focus 1 gen, nebo Golf IV. Co se týká prodejnosti tak největší problém vidím v konfigurovatelnosti. cena totiž v naších končinách hraje zásadní roli a každý chce koupit co nejlevněji. P5ed 3 lety jsem měl spadeno na CX5 a upřímně za 500Tis to je výborná volba ale nedokázal jsem překousnout že za kožený volant a dvouzónovou klimu bych musel jít do vyšší výbavy za příplatek 100Tis. V tom vidím hlavní kámen úrazu. dál je pravda že dealerů mazdy je poskrovnu právě proto že víc by se jich při současném podílu na trhu ani neuživilo. No a co se týká kombíku M3 ten by byl nepochybně v našich končinách velmi zajímavým zbožím viz M6. co se týká mých preferencí nakonec jsem dal přednost Sportsvanovi kvůli prostoru pohodlí a variabilitě. Mazda bohužel už dlouho avizuje že stávající M5 bude bez nástupce tak jsem se prostě musel poohlédnout jinde. -
M.A.T.O. 22.04.2015 23:06
« Re: Re: jeden z mých favoritů
Samozrejme, že radšej kúpim mazdu 3, ak ju dostanem v tej cene, výbave a s financovaním, ako tebou opovrhované škodovky, či VW. Lenže to tak nie je, tak neviem o čom hovoríš. Taktiež neviem, kam mám natrepať kočík a celú bagáž, ktorú rodina so sebou stále všade vláči. Každý nemá také problémy typu, kam dať do kufra špinavý dres. Aj tak som však mazde dal šancu, no ani pri jednom z nákupov áut, ktoré sme behom posledného roka v rodine uskutočnili, to pri mazde žiaľ neskončilo. V jednom prípade toyota a v druhom škoda. A áno, obe autá sú nakoniec verzie kombi (mimochodom moje prvé kombi a tretie auto, nároky na priestor rastú).
Čo sa týka dizajnu, tak mi je srdečne jedno, kto sa obzerá, alebo neobzerá. Ja auto používam na dopravu, nie ako umelecké dielo (hoci sa mi KODO skutočne páči!). No v globále je to po rokoch skôr opačne. Staršia mazda 6 a 3 sa mi oveľa rýchlejšie zunovala, než konzervatívne krivky nemeckého koncernu, ale pritom v dobe ich príchodu na trh boli vždy waw. Takže je to vec pohľadu, ak sa ty otočíš za 3-5-7-10 ročnou mazdou, ja sa otočím za pekným VW.
Je fakt, že ak aj po rokoch bude na mňa mať jazyk KODO podobný vplyv ako kedysi mazda xedos, tak beriem všetko, čo som písal o dizajne, späť >:-[]-
Toky1 23.04.2015 13:23
« Re: Re: Re: jeden z mých favoritů
Nie každý, kto kupuje kombi potrebuje prenášať kočík. Pýtal som sa v svojom okolí majiteľov kombíkov, prečo vybrali práve kombi. Pre istotu, čo keby trebalo časom niečo väčšie prenášať, napríklad ten kočík... Sám som mal picasso a zároveň 4-9 ročného syna s manželkou. Kočík už nebolo treba, bicykle som prenášal dvakrát, raz kolegovi komodu, inak nič väčšie za 5 rokov vlastnenia toho nafúknutého kombíka mi nebolo treba prenášať. Tiež som kupoval picasso, že prečo nie keď sa možno zíde väčší kufor. Aj sa zišiel, 3x. Skôr ale na picasse bolo zaujímavé (a využíval som to pomerne často) že má vzdu tri plnohodnotné sedačky.
Kolko firemných áut je fabii kombi, oktávii kombi, golfov kombi, passatov kombi a v dízli a ruku na srdce - priestorovo by im stačili smarty a kludne v benzíne. Tie kufre sú im na pendrek - na notebook a vizitky? Sme sa minule smiali že elektrárne svojho času pre administratívnych pracovníkov, čo pendlujú v obleku a s notebookom nakúpili oktávie a pre pracantov, čo sa vozia v trojici na opravy s materiálom kúpili cliá.
Pekný dizajn je bonus navyše, mal som tri autá, ktoré som kupoval z rozumu. Štvrté som vyberal srdcom (a peňaženkou) s ale už spomínanou malou dušičkou a som rád. Páči sa mi neskutočne a doteraz sa za ním obzriem keď idem z parkoviska kde ho nechávam. To že či sa za ním obzrie (a obzrie) aj niekto iný je ďalší bonus.
S tou výbavou máš ale pravdu, je ovela lepšie keď si vieš sám všetko nakofigurovať. Keď som ja chcel tempomat do káry musel som ho brať zároveň s ďalšími čeriaslami čo som si vravel že mi netreba - alu diskami, parkovacími senzormi, kamerou, samoparkovacím systémom, senzormi svetla a dažďa atď,a stálo to všetko v pakete ďalších 1000Euro. Ale teraz si všetky tie veci neviem vynachváliť, časom som zistil že sú skvelé.
Ale ja ti neberiem, kúp si auto aké chceš podla vlastných preferencií. Každý má svoj rebríček hodnôt. Niekomu je prednejší kufor, niekomu pohodlie, niekomu dizajn, niekto musí mať gigawattový subwofer a kabrio... Každý by chcel káru presne na mieru aj keď začína hľadať si myslí že pri dnešnom výbere také nájde. Ale nie, vždy tam je nejaký kompromis.
Ja sám som váhal pri kúpe corolly, jediná vec ktorou som si nebol istý bol ten kufor - ináč som bol so všetkých veľmi spokojný. Motor, dizajn, miesto, pohodlie atď. Vlastne nie, ešte ma kvárila automatická prevodovka - ale s tým systémom CVT som si nebol istý, či je to to čo chcem. Tak som vzal manuál a radí sa mi s ním skvele.
Je jasné, že ak sa mi narodilo bábo tak budem vyberať radšej medzi kombíkmi, i keď povedzme si pravdu, čo napríklad z takého kombi focusu, keď tam síce vpraceš krásne kočiarik do kufra ale na zadné sedadlo mi žena k decku nevleze, lebo má dlhé nohy, a tam neni na nich miesto?
Keby som mal teraz kupovať auto, boli by traja ťažkí kandidáti - corolla 1,6Valvematic, Mazda 3 2,0 sedan, VW Sportsvan 1,4TSi. V takomto poradí. Ale v mazde sedane som ešte nesedel a mám obavu, že by bolo na moje potreby málo miesta na kolená vzadu. VW je všetko fajn, motor pekne šlape, len ten dizajn bez kúska fantázie a nespolahlivé TSi... Asi by som bol najradšej, keby to bola corolla s mazďáckym dvojlitrom...
-
M.A.T.O. 23.04.2015 16:18
« Re: Re: Re: Re: jeden z mých favoritů
Plne s tebou súhlasím.
Lenže nie som tak bohatý, aby som si kúpil auto na zábavu a auto pre rodinu. Preto radšej človek kúpi ono diskutované všestranné kombi, hoci skutočne jeho objem využije 3 krát za rok naplno. Veď prečo aj by malo byť stále zaplnených 500-600 litrov? To je šialenosť >:D
Radšej však budem mať väčšinu času zaplnených 550 litrov na 50% ako 350 litrov na nejakých 80% napr. v HB.
Treba si uvedomiť, že sedany tiež nemajú práve najmenšie kufre a teda kombi nie je len o samotnom objeme. Je to aj o prístupe do kufra. Môžem nakladať rozmerovo síce nič nezaberajúcu vec, ale vďaka neforemnosti by som ju napr. do sedanu vôbec nevtrepal a ak áno, tak možno cez zadné sedačky, čo by znamenalo vyhádzať autosedačky atď.
BTW. v rodine sa pred časom kupovalo jedno auto, kde sa vyberalo corolla vs auris TS. Bolo to veľmi na vážkach. Tipni si, čo nakoniec vyhralo? Skrátka zvíťazilo kritérium čo ak náhodou. Pritom rozdiel kufra corolla a auris TS je nepodstatný, zas ide len a hlavne o praktickosť.-
Toky1 24.04.2015 10:14
« Re: Re: Re: Re: Re: jeden z mých favoritů
Ja som tiež zvažoval medzi corollou a aurisom TS. Za corollu bol krajší dizajn, väčší rázvor a tým pádom podstatne viac miesta na kolená vzadu. Za Auris TS bol väčší a prístupnejší kufor, viacprvková zadná náprava, výroba vo Veľkej Británii, nižšia cena. Prevážil ten väčší rázvor, tých 10cm na kolená bol pri nás dlháňoch fakt markantný.
Škoda tej ceny mazdy 3 sedan. V slušnej výbave 18600 už je fakt dosť. Ale to je daň za to že je to novinka.
-
-
-
-
-
mazda3_2015 26.04.2015 19:58
« Re: jeden z mých favoritů
Já mám VW jako služební auto, kombi, nejsilnější diesel v 4x4 a podle mě je Mazda výrazně zábavnější a atraktivnější auto. Konec konců proto jsme ho pořídili. Ale jinak je VW určitě také výborné auto, jen je to takové bez emocí, bez "omastku"... Mazda je pravý opak a to jí pak člověk nějaké drobnosti odpustí :-)
-
-
Lackey 21.04.2015 22:10
Cierna metaliza
Podla mna cierna farba na autach je dost neprakticka, v lete este viac rozpalena na povrchu, ako ostatne farby. atd. ....
Ale cierna metaliza terajsim mazdam sekne podla mojho nazoru este viac, ako KODO reklamna cervena soul red. Dobry vyber :yes:-
mazda3_2015 26.04.2015 20:03
« Re: Cierna metaliza
Moc díky. Samozřejmě že bojuju téměř každý týden s tím, jak se to špiní. Navíc s ní nechci nikdy jezdit do myčky, takže všechno pěkně ručně...:-) Ale zase o to víc si jí člověk pak váží. Po nějakých 10 letech a cca. 8 autech mám zase konečně auto, který umývám a čistím rád :-)
-
-
roox 22.04.2015 13:36
kráska!
Krásná a skvélá alternativa k toliko preferované Oktávce :-). S novou trojkou sem se svezl, s krátkou verzí, a byla to teda lahoda. A jako bejvalej majitel Mazdy 6 (1.gen) a nynější majitel Oktávky (2.gen) můžu srovnávat a vím, že pokud bych mohl, tak beru Mazdu. U trojky je snad jen škoda, že není ve verzi combi, protože M6 v kombi je proporčně snad ještě hezčí než sedan... no u M3 je vlastně Hatchback s podobným ladným tvarem a kombi je jen evropská "úchylka" ;-)
No udělal jsi velice dobře a tak přeju kupu radosti a málo starostí ;-)-
mazda3_2015 26.04.2015 20:06
« Re: kráska!
Díky moc.
Já si vybral sedan úmyslně, jednak se mi velmi proporčně líbí a pak jich v Čechách jezdí úplné minimum. U sedana se mi líbí to otevírání víka kufru klíčkem a navíc mám rád oddělený "náklad" od zbytku kabiny, což mě třeba ve služebním kombi dost ruší.
-
-
pantauleo 24.04.2015 11:04
couvací kamera
Ahoj, můžu se zeptat kolik stálo dodělání couvací kamery? A dělali to přímo v Mazdě v Ústí? Děkuji-
mazda3_2015 26.04.2015 20:08
« Re: couvací kamera
Kamera stála 22 EUR a dodělání (necelé 2 hodiny práce, protože Mazda má přípravu na kameru přitaženou až do kufru) stálo necelých 1000 Kč. Nechal jsem to dodělávat v neoriginálním servisu v Liberci, návod na instalaci je na netu a zvládne to každý, kdo umí pájet :-)-
Klimas 30.04.2015 16:00
« Re: Re: couvací kamera
Ahoj, prosím tě, jakou konkrétně kameru jsi pořídil a nemáš link na návod na tu instalaci? Kde konkrétně končí ta příprava na kameru? Obraz se ti tedy předpokládám automaticky spustí na dotykovém displayi když zařadíš zpátečku? Díky moc za info. Klimas
-
-
-
Meriosn7120 26.04.2015 10:58
LED denní svícení
tady jsem něco našel co by Tě mohlo zajímat :-)
www.youtube.com/watch?v=QmKY52_jBDw
-
mazda3_2015 26.04.2015 20:12
« Re: LED denní svícení
Mod díky za tip. Internet je plnej podobných řešení, hlavně tedy čínské servery. Ale bohužel žádné z nich nemá evropskou homologaci a i kdyby tohle člověk risknul, tak se pak to denní svícení neumí vypnout při zapnutí denních světel :-(-
Meriosn7120 28.04.2015 11:14
« Re: Re: LED denní svícení
není zač, ještě jsem našel tohle ... [odkaz] Myslím, že to vypada líp jak ty LED u mlhovek a uvádějí u toho "E-mark", tak bych věřil, že to má "e-certifikaci" pro Evropu. Jen aby to pak fungovalo :-)
-
mazda3_2015 28.04.2015 23:04
« Re: Re: Re: LED denní svícení
Jojo, tyhle jsem taky našel, ale bohužel stejný problém, neumí se vypnout při zapnutí potkávacích světel (jen se trochi ztlumí). Tak to mají zatím všechna LED světla z CHN:(-
roox 05.05.2015 09:11
« Re: Re: Re: Re: LED denní svícení
Čau, nemyslím si, že by se denní světlo muselo nutně vypnout při rožnutí hlavního světlometu. Mám na Oktávce dodělávaný origo denní světla Magnetti Marelli s homologací a když se na seznor světel pustí hlavní světlomet, přepnou se do režimu "poziční světlo (= ztlumí se). Což by mělo být z pohledu legislativy OK... dyť to tak maj třeba Volva nebo jiný káry už origo z výroby ;-)
viz: [odkaz]
Jedinej problém bude, aby to mělo homologační značku, páč to je to, co bude maníka na STK / příslušníka zajímat....
-
-
-
-