Recenze

10 Majitel

Lancia Kappa 2.4 JTD

9.57 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Kappa, foto 1 Lancia Kappa, foto 2 Lancia Kappa, foto 3 Lancia Kappa, foto 3 Lancia Kappa, foto 3 Lancia Kappa, foto 4 Lancia Kappa, foto 5 Lancia Kappa, foto 6
Lancia Kappa, foto 7 Lancia Kappa, foto 8 Lancia Kappa, foto 9 Lancia Kappa, foto 10 Lancia Kappa, foto 11 Lancia Kappa, foto 12 Lancia Kappa, foto 13 Lancia Kappa, foto 14 Lancia Kappa, foto 15 Lancia Kappa, foto 16 Lancia Kappa, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Kappice Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:173000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 304 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 525 pohon kol: přední

Popis vozu

Lancia Kappa, reprezentativní italský sedan vyšší střední třídy přišel jako náhrada za model Thema. Ve své době se jednalo o vlajkovou loď Lancie. Dodávala se v širokém spektru motorizací, zážehová paleta se skládala ze základního atmosférického 2.0, dále pak 2.4 a vrcholem nabídky byl šestiválcový 3.0, popřípadně čtyřválcový 2.0 16V přeplňovaný turbem, který byl později nahrazen pětiválcem 20V turbo. Vznětový motor byl v nabídce pouze jeden, původně se jednalo o pětiválec 2.4 TDS, který byl při faceliftu v roce 1998 nahrazen taktéž pětiválcem, ovšem s modernější technologií vstřikování paliva common rail a tím vznikl 2.4 JTD. Kappa (tovární označení Lancia K) se vyráběla ve třech karosářských variantách a to jako sedan, combi (SW) a kupé. Design kombíka a kupéčka navrhoval Pininfarina.


Exterier:
Na první pohled nenápadný a konzervativně navržený vůz, jedno z mála aut, které v době svého vzniku nepodléhalo módě kulatých tvarů. Délka 4,7 metru a vnitřní prostor staví Kappu vedle konkurence v podobě Bmw řady 5, Mercedesu E, Audi A6, Opelu Omega atd... Design exteriéru se vyznačuje klasickou italskou elegancí a čistými křivkami. Chromované doplňky vhodně doplňují celkový vzhled a podtrhují dojem majestátního vozu. Celkově působí poměrně originálně a individualisticky, snahou tvůrců nebylo napodobit své konkurenty, což oceňuji.


Interier:
Hlavní předností interiéru je pohodlí a prostor. Cestující mají kolem sebe dostatek místa ve všech směrech a platí to i pro ty sedící vzadu. Design interiéru není nijak extravagantní, hlavní dominantou je jednoduchá elegance a praktičnost. Veškeré ovladače jsou dobře dostupné a přehledné, není problém se v autě zorientovat hned po prvním usednutí. Středová konzole se nabízela pouze s jedním dekorem - a to imitací dřeva. Dle mého názoru to není nejlepší tah, jelikož ne každému se dřevo v autě líbí a uvítal by radši třeba hliník. Škoda je také to, že tento dekor se nachází pouze na té středové konzoli, jinde v interiéru ho nenajdete (kromě verze kupé, která měla i lišty na dveřích). Nicméně já mám dřevěný dekor v autě rád a koneckonců se dá všechno dodělat ;-)



Tento vůz je model po faceliftu, verze výbavy LS, kromě interiéru v černé alcantaře je téměř v základní výbavě. Ta obsahuje mimo jiné el.okna na všech dveřích, el.stavitelná, sklápěcí a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, alu kola, ABS, posilovač řízení, 2 airbagy, přední mlhovky, centrál na DO, výškově stavitelné přední sedačky, kožený volant, středovou konzoli v dřevěném dekoru, 6x repro atd....

Moc se mi na ní líbí různé drobnosti jako jsou různá světélka v interiéru, třeba například osvětlení prostoru pro nohy nebo polohovatelné bodové lampičky, osvětlení dveří, které svítí na zem, abyste v noci viděli, kam šlapete..... Dále se mi líbí chromové ozdoby v podobě orámování oken zvenku nebo třeba lišty prahů dveří v interiéru s vyrytým logem automobilky apod..... určitě další příjemná věc je loketní opěrka jak mezi předními, tak mezi zadními sedadly nebo třeba plynové vzpěry kapoty motoru.....jsou to všechno drobnosti, ale příjemné drobnosti, které potěší a svým způsobem rozmazlují....

Silné stránky

- Určitě mezi nejsilnější stránky patří jízda sama o sobě
- sedačky - velké, pohodlné a z velice příjemného materiálu
- prostornost - jak cestující vpředu tak i vzadu mají spoustu místa kolem sebe, vzadu není problém s místem na nohy
- motor - ochotě táhne od nízkých otáček pěkně až někam ke 4000-4500......v celém spektru poskytuje plynulý zátah a a při prudkém sešlápnutí plynu je je znát slušný turboefekt
- výborné odhlučnění interiéru
- skvělý podvozek - skvěle drží v zatáčkách a je zároveň velice komfortní
- velký zavazadlový prostor
- dostačující výbava již v základu
- Výborná kvalita zpracování interieru - Italové se opravdu činili :)

Slabé stránky

- dlouho se zahřívá a málo topí
- slabší brzdy, Kappa je na ně hodně těžká
- nemožnost sklápět zadní sedačky (poměrně velký handicap, ale z malé části ho řeší aspoň "skivak" v prostoru zadní loketní opěrky)
- příliš nízký podvozek, takže hrozí na našich silnicích poškození čehokoliv, co je vespod (naštěstí je pod motorem alespoň plastový ochranný kryt)
- ne moc dobře vymyšlený systém centrálního zamykání
- skla málo tlumí sluneční světlo, přestože jsou tónovaná
- schází mi bederní opěrka
- schází mi 6.rychlostní supeň, určitě by se tu dal dobře využít
Žádné další jsem nenašel a ani hledat nechci.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Našel jsem šikovného doktora, vše bez problémů, rychle a levně;-)

Jediné větší závady byly rozbitý motorek centrálu u řidiče, vadný termostat a uvolněná napínací kladka klínového řemene..... jo a teď mám nějakou načatou spojku. Jinak klasické víceméně provozní záležitosti. Díly jsou cenově úměrné konkurenci, mnohdy i levnější. Nejsou tak přehnaně drahé, jak se o italských autech povídá, jsou to většinou pomlouvačné (možná závistivé?) řeči Škodovkářů :-D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromé osoby, člena Lanciaklubu....sympatickej chlapík, maximální spokojenost

 


Přidat názorDiskuse: Lancia Kappa 2.4 JTD

Další vozy Lancia Kappa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Jako u každého staršího auta je občas potřeba něco poopravit, ale auto používám takřka denně a na spolehlivost si nemůžu stěžovat.

praktičnost
8

Na praktičnosti trochu ubírá velmi nízký podvozek a nemožnost sklápět zadní sedačky, ale jinak o.k.

prostornost
10

Místa je všude kolem habaděj, jak vepředu, tak vzadu. Ale to se u auta této kategorie tak nějak očekává...

jízdní vlastnosti
10

Je to spíš koráb na delší cesty, než popojždědlo do města. Auto je velké a těžké, tudíž nějaké rychlé kličkování mezi kužely nepřipadá v úvahu. Na druhou stranu podvozek drží stopu až překvapivě dobře.

jízdní komfort
10

Výborně tlumí nerovnosti, pohodlné sedačky, dobré odhlučnění interiéru, nemám výhrady.

provozní náklady
7
náhradní díly
8

Dostupnost dobrá, jak originálních dílů, tak druhovýroby. Ceny stejné nebo levnější než u konkurence.

výkon motoru
7

Vzhledem k hmotnosti není moc velký, není to žádný závoďák, spíš takový "obývák na kolech"....ale je to Ital, temperament má v sobě, takže když se vytáčí, tak se dá jezdit i svižněji

spotřeba
7

Vzhledem k váze, výkonu, objemu, přeplňování a pouze 5 stupňové převodovce vcelku ujde. Spotřeba záleží samozřejmě na stylu jízdy, dá se jezdit dlouhodobě kolem 6 litrů, ale také za 10.

hlučnost motoru
8

Auto je dobře odhlučněné, motor JTD je sám o sobě poměrně tichý, uvnitř občas ani není poznat, že se jedná o diesel. Zvenku je samozřejmě hlučnější.

kvalita sedadel
9

Schází mi bederní opěrka a možná trochu lepší boční vedení, ale vzhledem k zaměření vozu je to v pořádku. Sedadla jsou široká a prostorná.

brzdy
5

Občas mi přijde, že italští soudruzi podcenili váhu vozu.....ale dá se na to zvyknout

zavazadlový prostor
9

525 litrů je libovka :)






Blesk.cz

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše věci! Právnička radí, jak se bránit

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše…

Má váš partner dluhy a hrozí mu exekuce? Pozor! I když mu ve vašem bytě nepatří ani kapesník, můžete o své věci…

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické scény a hrdinství po nehodě cisterny

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické…

Jeden mrtvý člověk a přes 10 zraněných! Taková je děsivá bilance nedělní dopravní nehody, ke které došlo…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech. Třinec prohrává s Lausanne

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech.…

Skupinová fáze Ligy mistrů finišuje! Plzeň ve svém posledním zápase základní skupiny B zvítězila nad švýcarským…

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily, trenéři riskovali až moc

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily,…

Když viděl, jak reprezentační kouč Jaroslav Šilhavý zatřásl proti Severnímu Irsku (2:3) se sestavou, měl obavy.…

 

Reflex.cz

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou: Prohlédněte si bizarní fotoalbum českého rodáka

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou:…

Franz Fiedler se narodil 17. března roku 1885 v Prostějově do německé rodiny. Ačkoliv byl výtvarně nadaný, kvůli…

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a duše aneb Čína jako velký učitel Miloše Zemana

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a…

Často se chlubíme pestrostí rodného jazyka, ale stejně často sklízíme úrodu plynoucí z jeho nepochopení. Jako…