Audi A4 (2009)
25.7.2010Audi jsem zakoupil přímo od importera Audi, takže za nejnižší možnou sumu, jelikož prodej nešel klasicky přes dealera. Sice jsem si nemohl auto přesně…
Audi A4 (peťáka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
poterienko 11.01.13 10:26
« Výkon a spotřeba
Trochu mne zaráží, co píšeš o výkonu a spotřebě. Mám 3.0tdi s tiptronicem a dle tankování mám spotřebu rovných 8l/100km. K tomu mám opravdový výkon a zátah šestiválce, který nelze srovnávat s načipovaným dvoulitrem. O zvuku motoru ani nemluvě. -
Petaka 14.02.12 17:22
« Re: Re: Re: Speed booster - zrychlená reakce plynu
To je mi jasný... Každopádně kdyz pojedu s motorem např. ve 2 tis otáček kdy mam nejvyssi kroutak, tak okamzita akcelerace bude horší po dlouhodobe klidnější jízdě než kdyz před tím budu motor neustale vytáčet do otáček, protože pak žádná prodleva nebývá. Proste ta reakce je vždy pomalejší a zajímalo mě jestli ma někdo s tím speed boostrem zkušenost a jakou. Ten by měl jakékoli prodlevy pry eliminovat, ale za jakou 'cenu'... -
Ondřej Šámal 14.02.12 16:02
« Re: Speed booster - zrychlená reakce plynu
Nevím, jestli to myslíš vážně, nebo jako vtip, ale ta prodleva je způsobena turbem, kterému prostě v nízkých otáčkách trvá, než se pořádně roztočí. Takže malá rada, buď neakceleruj z nízkých otáček, nebo si kup atmosférický motor ;-) -
Petaka 14.02.12 14:50
« Speed booster - zrychlená reakce plynu
Chtel bych se zeptat, jestli s tím mate nejaké bližší zkušenosti ? Je pravda, že kdyz autem jezdím v nízkých otackach a pak chci náhle rychle akcelerovat, tak je znat menší prodleva. Kdyz jezdím s autem opačné, tedy ve vyšších otáčkách, tak auto reaguje pri akceleraci okamžitě - pedál je citlivější. Pravděpodobně si to pocitac sám řídí. Speed booster by tuto regulaci měl asi eliminovat a auto by mělo okamžitě zrychlovat za každých okolnosti. Co si ale myslíte o dopadu na spotřebu nebo na spolehlivost auta - díky za každy koment idealne z praxe:) -
Jetty 17.08.11 16:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Ahoj, při častém popojíždění se občas stává, že elektronika motoru blbě vyhodnotí přísun paliva pro volnoběh. Když je auto v pohybu a vyřadíš, tak motor normálně drží asi 950ot/min, jakmile zastavíš otáčky klesnou na cca 700/min to je normální volnoběh motoru, když auto stojí. Všiml jsem si, že když se auto při popojíždění v koloně už skoro nehýbe, ale cesta je třeba mírně z kopečka, takže pořád jakoby popojíždí, tak jednotka neví jestli má zvolit otáčky vyšší, nebo ty nižší a začne to kolísat mezi těmito dvěma hodnotami - pak je cítit, že se motor jakoby chvěje (zvuk mi ale rozhodně nezhrubne). Je to vždycky takový 2sec interval, než se jednotka rozhodne. Normálně to nedělá, stane se to většinou, když hodně jezdíš po městě, to ji pak někdy prostě nachytáš na švestkách. Někdy se stane, že ikdyž auto pak zastaví, tak motor zůstane držet ten zvýšený volnoběh. Stačí jen klepnout po plynu a otáčky se pak normálně vrátí na nižší hodnotu... Dělal to motor i v mé předchozí Jettě.
Na funkci jako takovou to nemá vliv ;-)
Tady jsem ještě našel stručný odborný popis toho, proč to motor někdy udělá:
"Zakolísání otáček při přechodu na volnoběh je u vašeho vozu dáno tím, že řídicí jednotka nastaví volnoběžné otáčky, ale hned poté je motor opět krátce roztočen doběhem setrvačníku. Řídicí jednotka okamžitě zareaguje korekcí (snížením dávka paliva), jenže v tu chvíli je již setrvačník zpomalen a roztáčí se ke druhému dorazu, kdy motor naopak zbrzdí. Toto kolísání otáček může mít dokonce charakter kmitání, když se korekce motoru a nadměrná pružnost setrvačníku střetnou v té „správné“ frekvenci". -
Petaka 12.08.11 16:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
díky za postřehy. To překalibrování počítače znamená přehrání celého SW nebo jen jeho části?
Mimo město jezdím taky, ale myslím že v tomoto případně to nemá vliv - uvidím až pojedu delší trasu, jeslti to přestane... (dám vědět ) :-) -
"-- skrytý --" 11.08.11 10:58
« Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
1) Ukazovaná spotřeba: Není problém nechat počítač v servisu zkalibrovat. Trvá to asi 5 minut.
2) Nafta: Mám sice PDčko, ale prémiová paliva mu ani trochu nechutnaji ;-) Když to do něj naleju, tak žere a řve.
Čistě teoreticky se může jednat o normální chování EU5 TDI bez systému SCR (nějaké řízení emisí; u benzínových motorů se to objevuje taky). Možná by bylo vhodné podchytit to s připojeným počítačem, aby bylo vidět, co všechno se děje.
-
Petaka 11.08.11 10:34
« Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Tankuju pouze tu nejlepší možnou naftu (hlavně Diesel Verva). Po městě jezdím hodně, ale když je motor studený, tak ho samozřemě netůruju. Co se týká spotřeby, tak mi počítač ukazuje právě o cca 0,7l nižší spotřebu než je real, což mě trochu štve. V paměti nic není - vše ok. -
Petaka 10.08.11 16:23
« Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Občas se mi stane, že např. stojím na semaforech a z ničeho nic jakoby se motor přepnul, zvuk se hodně zhluční i zhrubne a auto se lehce chvěje a po nějaké době se vše vráti do normálu. Teplota motoru na to nemá žádný vliv. Nevíte co by to mohlo být, případně co s tím lze dělat?
Předem moc díky za pomocnou radu:) -
"-- skrytý --" 24.06.11 11:22
« Re: Re: Quattro vs xDrive - kdo neuvidí neuvěří
To ani nemusí bejt tak úplně podvod. On je totiž značný technický rozdíl mezi aktuálním Xdrive a Quattrem. Quattro v tomto pojetí je šnekový diferenciál, zatímco Xdrive je elektronicky řízená lamelová spojka (víceméně totéž, co nenáviděná Haldexka). Xdrive, popř. Haldex v současné generaci je při rozjezdu vždy zablokován a funguje tak jako uzavřený mezinápravový diferenciál. Šnekový diferenciál Torsen se za určitých podmínek (když jedna náprava zcela ztratí trakci) chová jako klasický otevřený diferenciál. To buďto může zachránit EDS přes brzdu sama, nebo úplně postačí, když řidič při rozjezdu krom plynu ještě lehounce přišlápne brzdu. Torsen se pak zablokuje a jede se dál.