Recenze

9 Majitel

Volkswagen Polo 9N3 (2006)

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Polo Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:50 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.3 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

S tímto autem jezdím asi dva a půl roku. Připadlo mi z vyšších kruhů rodinných a i přestože bylo zamýšleno svěřit mi do rukou vůz o několik tříd vyšší (konkrétně velké černé SUV od Subaru), zůstal jsem skromný a připoutal se (doslovně i citově) k tomuto malému červenému VW. Za zmíněné dva roky ježdění jsem s ním parádně sžil a pro mé potřeby, které se rovnají dojíždění do města a po něm, stačí naprosto dostatečně.

Vůz to není velký, ovšem výhodou je 5 dveří, tudíž pokud je potřeba svézt více lidí, kteří se musí posadit dozadu, nastupování mají o to lehčí. Dva lidé se dozadu vejdou vcelku pohodlně, tři lidé ztěžka, ale přeci se vejdou (zjištěno poměrně nedávno..). Vpředu je místa o něco více. Místo spolujezdce má mnoho prostoru jak pro nohy, tak pro zbytek celého těla. Příjemné jsou například opěrky pro ruce přímo na boční straně dveří. Řidič, zvláště pokud má jako já přes 180 cm, sice sedí pohodlně, ale pokud si sedačku nezarazí zcela dozadu, tluče cestou koleny o volant (což není právě příjemné). Od tohoto problému může pomoci nejen polohování sedačky vpřed a vzad, které už jsem zmínil a které má široké rozpětí, ale i polohování nahoru a dolů. Problémem při poloze sedačky zcela vzadu je však minimální prostor pro kolena vzadu jedoucích pasažérů. Zavazadlový prostor je akorát velký. Vměstnají se dva cestovní kufry, stejně tak i týdenní nákup potravin či vše potřebné na víkend strávený na chatě. Čili ve zkratce řečeno, auto pro dva jako dělané. Jako rodinný vůz bych si ho rozhodně nepořídil.

Dalo by se říci, že zvláštností tohoto vozu je automatická převodovka. Ta je 4stupňová, přičemž mezi třetím a čtvrtým stupněm je jakýsi mezistupeň. Dlouhodobým pozorováním a počítáním rychlostních stupňů při rozjezdech jsem se o tomto faktu přesvědčil, ovšem mé přesvědčení nahlodává jiný fakt a to ten, že občas napočítám stupně jen 4... Tak jako tak, pátý stupeň občas postrádám a to především na dálnici, kde auto při vysoké rychlosti postrádá akceleraci. Při prudkém sešlápnutí plynového pedálu a podřazení na trojku dojde pouze ke zvýšení otáček a hlučnosti motoru a výkon je stále stejný. Motor na obyčejných a rychlostních silnicích, zkrátka při cca 90 km/h, příliš hlasitý není, avšak na dálnici, kdy se otáčky při 130 km/h blíží téměř ke 4 tisícům, zrovna klidný není. S tím souvisí i celková hlučnost při vyšších rychlostech. Na svištění větru kdesi v těsnění dveří jsem si již zvykl, ale na dálniční hukot ještě moc ne. Ale co...alespoň má člověk pocit, že je samotnou součástí jízdy a není uměle izolovaný od okolního dění!

Abych nezůstal jen u kritiky, která se sice lépe píše, ale hůře čte, musím pochválit osvětlení jako takové. Potkávací světla svítí ve tmě při normální viditelnosti skoro jako dálková a dálková svítí i za roh, když to přeženu. Zadní světla, která mají netradiční, avšak pro tehdejší rodinu Volkswagenů typický kulatý tvar, jsou nejen roztomilá, ale jsou i skvěle vidět. O světlo se sice starají jen dvě obyčejné žárovky, ale rozložení odrazu světla tvoří dojem moderního led osvětlení. Brzdovým světlům pomáhá červeně svítící lištička nad zadním oknem. Vnitřní osvětlení má modrou barvu, což je velice příjemné pro oči, pokud člověk řídí ve tmě, a je možno regulovat jeho intenzitu.

Ostatní jízdní vlastnosti jsou taktéž perfektní. Auto má příjemné odpružení, neposkakuje, nedrncá, ani se nehoupe. A to ani při maximálním zatížení čtyřmi či pěti lidmi. V zatáčkách se příliš nenaklání a držení na silnici při prudším průjezdu zatáčkou je také bezchybné.

Udávaná spotřeba je 7,5 litru na 100 kilometrů, což vcelku sedí. Je to o něco více než udává vůz s manuální převodovkou, ale je to pochopitelná daň za ulehčení práce v městském provozu, kdy je nutno řadit skoro pořád.

S tímto autem se mi zkrátka jezdí více než dobře. Ve štychu mě nechalo jen jednou, kdy odešla cívka u svíčky v motoru, které, jak jsem se později dozvěděl, odcházejí u tohoto typu motoru velice rády. Naštěstí mě toto neštěstí potkalo hned na hranici naší vsi, tudíž jsem na tři válce dojel zpět a poté nechal auto odvézt do servisu. Když pominu výměny žárovek jak předních, tak zadních světel...výměnu zadního okna, které se vysypalo kvůli kamenu vystřelenému okolo jedoucím vozem...pusinku na čumáček od dodávky...pár oděrek nárazníků od podélného parkování, dveří od supermarketů a úštěpky laku na kapotě od štěrku z vozovek.......nic mu vlastně ani po 8 letech provozu není a doufám a věřím, že ani dlouho nebude.

Silné stránky

+ svícení a osvětlení
+ výhled z vozidla
+ lehkost řízení
+ jízdní vlastnosti
+ kvalita a odolnost laku
+ automatická převodovka (i když někdy zlobí)

Slabé stránky

- chvílemi nepřesná až zmatená převodovka
- hlučnost při vyšších rychlostech
- méně prostoru pro zadní pasažéry
- horší poloha sezení pro vysoké řidiče
- rádio bez podpory MP3, ale jinak dobré ozvučení!!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je pravidelně servisováno, někdy u značkového servisu, někdy ne. Vzhledem k tomu, že má najeto něco málo přes 50 000 km, nebylo těch servisních prohlídek a ani závažných poruch tolik...snad to tak i zůstane. Již delší dobu mě znepokojuje snad jen občasné podivné vrzání a ,,čvachtání" předních tlumičů (pravý více). Čím vlhčeji venku je, tím se zvuky ozývají více...pokud s tím někdo máte zkušenost, budu rád za ohlas a radu! :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nevím, vůz jsem nepořizoval já sám.

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 9N3 (2006)

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
7

-pouze na dálnici, jinak OK

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Dalík je venku z basy, u soudu byl naměkko. Topolánkův muž: Nebyl jsem v tom sám

Dalík je venku z basy, u soudu byl naměkko.…

Okresní soud ve Znojmě propustil v pondělí lobbistu Marka Dalíka (44) po odpykání poloviny pětiletého trestu z…

Skrytá nemoc střev způsobuje neplodnost i potraty: Jedinou léčbu pojišťovny nehradí, zlobí se lékaři!

Skrytá nemoc střev způsobuje neplodnost i potraty:…

Bolesti břicha, nadýmaní, ale i anemie nebo neplodnost – to jsou jedny z projevů celiakie. Autoimunitním…

 

iSport.cz

Dánové a Švýcaři slaví postup na EURO. Itálie nasázela Arménii devět gólů

Dánové a Švýcaři slaví postup na EURO. Itálie…

EURO 2020 už zná 19 účastníků. V pondělních zápasech se vyjasnila situace ve skupině D, kde si postup zajistili…

Chorvatsko – Česko 1:2. Lvíčata zvládla obrat, pálili Krejčí a Bucha

Chorvatsko – Česko 1:2. Lvíčata zvládla obrat,…

Česká fotbalová reprezentace do 21 let zvítězila v Chorvatsku 2:1 a vybojovala důležité vítězství v kvalifikaci…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: 30 let od listopadu. Je to dost, nebo málo?

Vladimír Mertlík: 30 let od listopadu. Je to dost,…

Slavíme i nadáváme – jak kdo – na třicet let od listopadu 1989. Uteklo to jako voda. Hodnotíme ten čas v…

Jestli to uděláš mojí dceři, zabiju tě! Intimní portréty žen, které byly nuceny podstoupit obřízku

Jestli to uděláš mojí dceři, zabiju tě! Intimní…

V roce 2015 bylo v africkém státě Gambie zakázáno praktikování obřízky – mrzačení ženských vnějších pohlavních…