Seat Leon (2020)
14.2.2021ÚVOD Úvodem bych rád popsal, jak a proč jsem se rozhodl ke koupi právě vozu SEAT Leon ST. Recenzi jsem se odhodlal napsat také z toho důvodu, aby si…
Seat Leon (Patas90)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
hugino 20.02.21 15:09
« Re: Re: Leon
Vďaka.Urobil si dobre pretože pokiaľ je to finančne možné tak za mňa nové auto je lepšia volba ako jazdenka pri +/- tej istej cene a hlavne keď sa jedná o skladovku a máš štastie tak ceny bývajú o dosť nižšie ako v oficiálnom cenníku vtedy to treba hneď zobrať a neváhať. -
Patas90 20.02.21 12:49
« Re: Leon
Díky za přání. Původně jsem se pokukoval hlavně po ojetinách s 1.4 TSI 110 kW, jenže byl malý výběr a ceny byly vysoké, tak jsem pak narazil na výprodeje skladovek Leona právě s těmi 1.5 TSI a vzhledem k ceně to bylo jasné. Není to úplně bez chyb, ale je to příjemný společník :-) S tvým tvrzením ohledně případné volby nového auta se ztotožňuji - ze všech koncernových sourozenců mi na Leonovi vadí nejméně věcí :-) Ať se taky daří a jezdí to :-) -
Patas90 20.02.21 12:36
« Re: Podvozek
Díky za reakci. Určitě ten komfort vnímá každý jinak a má na to jiné měřítko. :-) To mohu také potvrdit, že Leon filtruje nerovnosti lépe než Octavia III. Aktuálně mám na Leonovi zimní pneu 205/55 R16 a čekal jsem, že to změkne více. Samozřejmě s ohledem na vyšší profil to tlumí lépe, ale ty podvozky jsou prostě tvrdé. Také jsem chtěl původně 1.4 TSI 110 kW, ale jako mladá ojetina to bylo téměř nesehnatelné a když už, tak cena se hodně přibližovala skladovce a tam byla volba jasná. Za těch 50 Nm navíc oproti slabší verzi jsem teď rád a 25 000 Kč navíc neřeším. Konstruktivní kritiku ohledně fotek samozřejmě uznávám :-) Ať to také jezdí. -
Patas90 20.02.21 11:59
« Re: Re: Příliš kompromisní auto
Zdravím carlosdehell,
přesně tak, žádné auto není úplně ideální a pak taky každý má jiné preference a vkus. Cena sedí tak, jak píšeš - slabší verze 96 kW se daly klidně sehnat kolem 400 000 Kč, silnější 110 kW pak + 25 000 kč a cena pak rostla dle příplatkové barvy, popř. nějaké drobné výbavy navíc, a to za takto vybavené a výkonné auto je prostě pecka. -
Patas90 20.02.21 11:49
« Re: Příliš kompromisní auto
Zdravím Dzakobo,
jo, to je možné, že se bohužel stane a disky se odřou, ale to není chyba auta :-/ Pokud chceš komfortní jízdu, tak tradičně koncern a hlavně FR s nízkoprofilovými pneu není vhodný adept >:D
Ohledně multilinku - ano, asi by tomu více slušel, ale že by to nějak snižovalo užitek z auta? To je tak často okecávané téma, že by mě zajímalo, zda by to vůbec někdo v reálu poznal. Já pochybuji.
Až na to cukání je podle mě laděn motor právě dobře - jede to spíše jako klasický benzín a ne že to dole kolem 2000 ot. nesmyslně rve a lidé tam dávají plný knedlík a drtí to v kopcích na nízké otáčky, což motoru vůbec nesvědčí.
Limit má převodovka možná na papíře 250 Nm, realita bude výš. Znám několik lidí, co mají po chipu snad 370 Nm a není problém, ale tomu já teda taky moc nefandím >:D
Červená metalíza a zanikání koncových světel - ano, právě proto jsem také přemýšlel o barvě Magnetic grey.
Skladovky byly za skvělé ceny, tomu prostě moc konkurovat nešlo (např. nové Focusy v té době byly se slabším a menším motorem a horší výbavou o 100 000 kč výš a to mi teda smysl nedává).
Focus je možná jinde, ale jak v čem. V designu palubní desky, místě na zadních sedačkách připomínajících éru jedničkových oktávek, řešení zavazadlového prostoru a užraných benzínových motorů v tvé generaci určitě ne >:D Díky, ale měl jsem tu čest...
Plný počet byl vysvětlen kolegovi viz výše - měl jsem za to, že výsledný počet bude průměr z hodnocení jednotlivých bodů, stáhl jsem to na 9. :-) -
Patas90 20.02.21 11:24
« Re: Leon FR
Zdravím zetr007, díky za reakci, přesně z důvodu, že Leony se v recenzích moc nevyskytují, jsem se právě také rozhodl napsat recenzi.
Já bohužel s Xcellence neměl možnost jet, tak nemohu posoudit, ale když jsem vybíral, tak Xcellence se mi více zamlouvala v interiéru (nemá ten černý klavírový dekor, měl navíc Beats Audio, bezklíčový vstup a bezklíčové startování, roletky na zadní okna), ale je mi 30 let, tak prostě vyhrálo FR no. >:D
Ohledně toho vrzání - díky za tip, mrknu na to, myslím, že to vychází právě z těch míst.
Jinak ohledně hodnocení - já nemám problém s kritikou, jen jsem s autem fakt spokojený a hlavně za ty peníze při výprodeji skladovek mi přijde skvělé. Měl jsem ale za to, že výsledné hodnocení majitele vyplyne jako průměr z hodnocení jednotlivých položek, kde jsem nedával všude plný počet, ale koukám, že je to asi ten jediný bod "Celková spokojenost s autem". Tady je pravda, že jsem to asi uspěchal a u tohoto bodu moc nepřemýšlel a nezdržoval se. Na základě již zjištěných nedostatků během roku provozu je z mé strany odpovídající 9.
Měj se a ať taky slouží :-) -
hugino 19.02.21 16:52
« Leon
Gratulujem k peknému autu a prajem veľa štastných kilometrov.Keď som v roku 2018 vyberal auto tak už tento Leon nebol v ponuke s motorom 1.4 tsi ale iba s novým 1.5 tsi /ktorý bol o dosť drahší/tak som vtedy išiel do Golfa kde sa ten motor ešte dal objednať.Dnes keby som vyberal auto do cca 22 000 Eur idem jednoznačne do nového Seatu Leon FR.Ten nový vyzerá super.G VIII sa mi nepáči spredu a ani prístrojovka nový Leon je z trojice koncernových súrodencov za mňa najkrajší.Ešte raz nech slúži. :yes: -
Verny_2013 19.02.21 15:01
« Podvozek
Tak já měl Golfa 7 i Sportsvana. Obojí multilink. Sportsvan na 15" byl perfektně pohodlný, u Golfa jsem musel vyměnit 17" za 16". I na těch 17 to bylo na mě zbytečně tvrdé. Ale asi jsem moc háklivý. To že koncern s MQB neumí komfortní podvozky na velkých kolech je známá věc a s torzkou je to ještě horší než s tím multilinkem. S Leonem jsem jezdil jen krátce, ale řekl bych že co se týká komfortu je na tom lépe než Octa 3 na stejných kolech. Ve firmě máme ty první Octy s 1,6 TDi a to je trakař. Později to trochu vylepšili. Já měl na týden jako náhradní auto Octu 1,5TSi a to už bylo na 16" kolech akceptovatelné. Motor 1,5 TSi 110Kw není tak výbušný jako 1,4 ale táhne jako diesel s o 0,5L nižší reálnou spotřebou než 1,4. Za to mu ty drobné mouchy odpouštím. Za mě jsi udělal dobře že jsi vzal silnější verzi. Nejde ani tak o výkon ale o krouťák a těch 50Nm rozdílu je na pružnosti sakra znát. Omlouvám se za fotky, ale musel jsem dát 9. Technicky jsou dobré ale vadí mi že auto celou fotku vyplní. Na 10 by to chtělo trošku vyvážit s pozadím. Recenze je super, přehledná věcná, dobře se to četlo. Auto ať dlouho slouží bez poruch. -
zetr007 19.02.21 12:52
« Re: Příliš kompromisní auto
Zdravím Dzakobo, jen bych upřesnil pár věcí co píšeš o Leonu, je mi jasné že asi reaguješ na to že si autor dal 10 bodů, taky bych Leonu desítku nedal, nicméně pár věcí máš asi nesprávně.
Cukající nepřesvědčivý motor, dobře že píšeš alespon v závorce od spodu, on totiž docela jede, ale musíš chvilku počkat, nevím jak tvůj 1.5 od Fordu, ale většina dnešních motorů je od spodu utlumena kvůli emisím. Možná by stálo za to tyhle dva motory 1.5 110KW porovnat, vůbec bych se tomu nebránil, naopak by mě to zajímalo.
Co se týká vypínání válců zatím jsem žadnej problém nezaznamenal, ale máš pravdu že je to další kazítko do budoucna, ostatně pokud se nepletu u Fordu je něco podobného u tříválce?
Co se týká točivého momentu, nevím přesně jak je to u téhle konkrétní manuální převodovky, ale nová koncernová MQ 281 je koncipovaná na krouticí momenty od 200 do 340. To znamená že to číslo 281 neznamená největší točivý moment který může mít. Tady u Leona je myslím MQ 250, ale nevím to jistě.
Souhlasím že Focus je jízdně asi jinde než Leon, ale třeba co do prostornosti je na tom určitě lépe než Focus co máš ty a třeba i ve zpracování interiéru je na tom Leon lépe, vypadá prostě hodnotněji, podle mě, píši o starším modelu co máš ty.
Každopádně každý auto má svoje pro a proti, já ted třeba koukám po nástupci svého Leonu a možná to bude Focus ve výbavě Active, ale s dieselem.
Tak at ti tvůj Focus dělá taky jenom radost -
carlosdehell 19.02.21 12:42
« Re: Příliš kompromisní auto
Každé auto má nějaké kompromisy. Je to koncern, se vším, co to přináší i odnáší. Mně osobně se moc nelíbí design palubní desky, OK, chybí multilink, možná méně prostoru vevnitř... ale za ty peníze, jako celek, co se prodávala daná generace v posledním roce, a v jaké výbavě, poměr cena výkon úplně geniální. Podobná auta šla sehnat skladovky klidně okolo 420tis, což je bomba cena. Podobně vybavený Golf nebo Octavia byli úplně někde jinde, nebo spíš za tu cenu tak max. nějaké olítané 3leté ojetiny. Držím palce, ať dobře slouží! -
Dzakobo 19.02.21 10:27
« Příliš kompromisní auto
Nízkoprofilové disky se dřív či později odřou o obrubníky, tristní komfort jízdy je "decentně" omluven... >:D
Vzadu se nachází místo multilinku jen "lešenářská" trubka
Při otevírání kufru se člověk hned ušpiní o znak
Cukající a nepřesvědčivý motor (odspodu) s ACT je "třešinka"
Limit převodovky (250Nm) motor hravě překonává (v reálu většinou 265 Nm)
V červené metalíze zanikají koncová světla...
Za těch 8-9 roků, co tyto Leony jezdí po silnicích, už trochu okoukané jsou.
Leon není špatné auto, nicméně Focus je dost jinde...
Ale hlavně že panuje spokojenost na plný počet bodů... >:D >:D -
zetr007 19.02.21 10:21
« Leon FR
Zdravím, jsem rád že sem konečně po dlouhé době, někdo dal recenzi na Leona. Vypadalo to jako by se v Česku a na Slovensku vůbec neprodávali.
Ve výbavě FR a v této barvě vypadá Leon moc hezky, určitě líp než moje výbava Excellence v bílé barvě.
Do výbavy FR jsem nešel, kvůli podvozku a stejně mi přijde i ve výbavě Exce. hodně tvrdý a uskákaný na naše silnice, v DE je to lepší. Ale ty jsi pravděpodobně mladší, tak je mi jasný že chceš "sportovnější vůz".
Pokud to vrzání v interiéru přichází od zadních sedaček, sklop zadní sedačku za spolujezdcem a lehce klepni směrem dolů do oka kam zapadá "zobák" sedačky, mě to pomůže vždycky tak na 14dní, ted v zimě se to už dokonce neozvalo cca 3měsíce, pokud je to teda to co u mě.
Hodnocení ti zatím dávat nebudu abych ti nekazil desítky, za auto bych musel dát 9 přeci jen ho mám taky a o nějakých chybách vím, svému jsem dal 8, jinak 10 a 10.
Přeji ti at co nejdéle dobře slouží a dělá radost!