Diskuse

Seat Leon (2020)

14.2.2021

ÚVOD Úvodem bych rád popsal, jak a proč jsem se rozhodl ke koupi právě vozu SEAT Leon ST. Recenzi jsem se odhodlal napsat také z toho důvodu, aby si…

 

Seat Leon (Patas90)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 19.02.  10:21

    Leon FR


    Zdravím, jsem rád že sem konečně po dlouhé době, někdo dal recenzi na Leona. Vypadalo to jako by se v Česku a na Slovensku vůbec neprodávali.

    Ve výbavě FR a v této barvě vypadá Leon moc hezky, určitě líp než moje výbava Excellence v bílé barvě.
    Do výbavy FR jsem nešel, kvůli podvozku a stejně mi přijde i ve výbavě Exce. hodně tvrdý a uskákaný na naše silnice, v DE je to lepší. Ale ty jsi pravděpodobně mladší, tak je mi jasný že chceš "sportovnější vůz".

    Pokud to vrzání v interiéru přichází od zadních sedaček, sklop zadní sedačku za spolujezdcem a lehce klepni směrem dolů do oka kam zapadá "zobák" sedačky, mě to pomůže vždycky tak na 14dní, ted v zimě se to už dokonce neozvalo cca 3měsíce, pokud je to teda to co u mě.

    Hodnocení ti zatím dávat nebudu abych ti nekazil desítky, za auto bych musel dát 9 přeci jen ho mám taky a o nějakých chybách vím, svému jsem dal 8, jinak 10 a 10.

    Přeji ti at co nejdéle dobře slouží a dělá radost!
    • 00 Reagovat !

      foto Patas90

      Patas90 20.02.  11:24

      « Re: Leon FR

      Zdravím zetr007, díky za reakci, přesně z důvodu, že Leony se v recenzích moc nevyskytují, jsem se právě také rozhodl napsat recenzi.

      Já bohužel s Xcellence neměl možnost jet, tak nemohu posoudit, ale když jsem vybíral, tak Xcellence se mi více zamlouvala v interiéru (nemá ten černý klavírový dekor, měl navíc Beats Audio, bezklíčový vstup a bezklíčové startování, roletky na zadní okna), ale je mi 30 let, tak prostě vyhrálo FR no. >:D

      Ohledně toho vrzání - díky za tip, mrknu na to, myslím, že to vychází právě z těch míst.

      Jinak ohledně hodnocení - já nemám problém s kritikou, jen jsem s autem fakt spokojený a hlavně za ty peníze při výprodeji skladovek mi přijde skvělé. Měl jsem ale za to, že výsledné hodnocení majitele vyplyne jako průměr z hodnocení jednotlivých položek, kde jsem nedával všude plný počet, ale koukám, že je to asi ten jediný bod "Celková spokojenost s autem". Tady je pravda, že jsem to asi uspěchal a u tohoto bodu moc nepřemýšlel a nezdržoval se. Na základě již zjištěných nedostatků během roku provozu je z mé strany odpovídající 9.

      Měj se a ať taky slouží :-)
  • 02 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 19.02.  10:27

    Příliš kompromisní auto

    Nízkoprofilové disky se dřív či později odřou o obrubníky, tristní komfort jízdy je "decentně" omluven... >:D
    Vzadu se nachází místo multilinku jen "lešenářská" trubka
    Při otevírání kufru se člověk hned ušpiní o znak
    Cukající a nepřesvědčivý motor (odspodu) s ACT je "třešinka"
    Limit převodovky (250Nm) motor hravě překonává (v reálu většinou 265 Nm)
    V červené metalíze zanikají koncová světla...
    Za těch 8-9 roků, co tyto Leony jezdí po silnicích, už trochu okoukané jsou.

    Leon není špatné auto, nicméně Focus je dost jinde...
    Ale hlavně že panuje spokojenost na plný počet bodů... >:D >:D
    • 10 Reagovat !

      foto carlosdehell

      carlosdehell 19.02.  12:42

      « Re: Příliš kompromisní auto

      Každé auto má nějaké kompromisy. Je to koncern, se vším, co to přináší i odnáší. Mně osobně se moc nelíbí design palubní desky, OK, chybí multilink, možná méně prostoru vevnitř... ale za ty peníze, jako celek, co se prodávala daná generace v posledním roce, a v jaké výbavě, poměr cena výkon úplně geniální. Podobná auta šla sehnat skladovky klidně okolo 420tis, což je bomba cena. Podobně vybavený Golf nebo Octavia byli úplně někde jinde, nebo spíš za tu cenu tak max. nějaké olítané 3leté ojetiny. Držím palce, ať dobře slouží!
      • 00 Reagovat !

        foto Patas90

        Patas90 20.02.  11:59

        « Re: Re: Příliš kompromisní auto

        Zdravím carlosdehell,

        přesně tak, žádné auto není úplně ideální a pak taky každý má jiné preference a vkus. Cena sedí tak, jak píšeš - slabší verze 96 kW se daly klidně sehnat kolem 400 000 Kč, silnější 110 kW pak + 25 000 kč a cena pak rostla dle příplatkové barvy, popř. nějaké drobné výbavy navíc, a to za takto vybavené a výkonné auto je prostě pecka.
    • 10 Reagovat !

      foto zetr007

      zetr007 19.02.  12:52

      « Re: Příliš kompromisní auto

      Zdravím Dzakobo, jen bych upřesnil pár věcí co píšeš o Leonu, je mi jasné že asi reaguješ na to že si autor dal 10 bodů, taky bych Leonu desítku nedal, nicméně pár věcí máš asi nesprávně.
      Cukající nepřesvědčivý motor, dobře že píšeš alespon v závorce od spodu, on totiž docela jede, ale musíš chvilku počkat, nevím jak tvůj 1.5 od Fordu, ale většina dnešních motorů je od spodu utlumena kvůli emisím. Možná by stálo za to tyhle dva motory 1.5 110KW porovnat, vůbec bych se tomu nebránil, naopak by mě to zajímalo.
      Co se týká vypínání válců zatím jsem žadnej problém nezaznamenal, ale máš pravdu že je to další kazítko do budoucna, ostatně pokud se nepletu u Fordu je něco podobného u tříválce?
      Co se týká točivého momentu, nevím přesně jak je to u téhle konkrétní manuální převodovky, ale nová koncernová MQ 281 je koncipovaná na krouticí momenty od 200 do 340. To znamená že to číslo 281 neznamená největší točivý moment který může mít. Tady u Leona je myslím MQ 250, ale nevím to jistě.
      Souhlasím že Focus je jízdně asi jinde než Leon, ale třeba co do prostornosti je na tom určitě lépe než Focus co máš ty a třeba i ve zpracování interiéru je na tom Leon lépe, vypadá prostě hodnotněji, podle mě, píši o starším modelu co máš ty.
      Každopádně každý auto má svoje pro a proti, já ted třeba koukám po nástupci svého Leonu a možná to bude Focus ve výbavě Active, ale s dieselem.
      Tak at ti tvůj Focus dělá taky jenom radost
    • 10 Reagovat !

      foto Patas90

      Patas90 20.02.  11:49

      « Re: Příliš kompromisní auto

      Zdravím Dzakobo,

      jo, to je možné, že se bohužel stane a disky se odřou, ale to není chyba auta :-/ Pokud chceš komfortní jízdu, tak tradičně koncern a hlavně FR s nízkoprofilovými pneu není vhodný adept >:D

      Ohledně multilinku - ano, asi by tomu více slušel, ale že by to nějak snižovalo užitek z auta? To je tak často okecávané téma, že by mě zajímalo, zda by to vůbec někdo v reálu poznal. Já pochybuji.

      Až na to cukání je podle mě laděn motor právě dobře - jede to spíše jako klasický benzín a ne že to dole kolem 2000 ot. nesmyslně rve a lidé tam dávají plný knedlík a drtí to v kopcích na nízké otáčky, což motoru vůbec nesvědčí.

      Limit má převodovka možná na papíře 250 Nm, realita bude výš. Znám několik lidí, co mají po chipu snad 370 Nm a není problém, ale tomu já teda taky moc nefandím >:D

      Červená metalíza a zanikání koncových světel - ano, právě proto jsem také přemýšlel o barvě Magnetic grey.

      Skladovky byly za skvělé ceny, tomu prostě moc konkurovat nešlo (např. nové Focusy v té době byly se slabším a menším motorem a horší výbavou o 100 000 kč výš a to mi teda smysl nedává).

      Focus je možná jinde, ale jak v čem. V designu palubní desky, místě na zadních sedačkách připomínajících éru jedničkových oktávek, řešení zavazadlového prostoru a užraných benzínových motorů v tvé generaci určitě ne >:D Díky, ale měl jsem tu čest...

      Plný počet byl vysvětlen kolegovi viz výše - měl jsem za to, že výsledný počet bude průměr z hodnocení jednotlivých bodů, stáhl jsem to na 9. :-)
      • 01 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 20.02.  15:40

        « Re: Re: Příliš kompromisní auto

        Teď přes zimu mám spotřebu kolem 8 litrů, ale parkuju venku - takže nastartovat + odmrazit. Hodně jezdím i po městě (kopcovité Ústí) a po dálnici to taky nešetřím - když nestíhám, tak +-170 km/h... Zkrátka klasický turbomotor, při lechtání plynu úsporný, ale jinak se umí napít. Spotřeba jako taková mě moc nezajímá, spíš dojezd...
        Díky multilinku jsem možná párkrát neskončil ve škarpě... (jsem magor, musím se krotit)
        Nic a nikoho vzadu moc vozit nemusím, proto jsem bral hatchback, pořád jezdím do OC a tam se s tím výborně parkuje :-)
        Taky se snažím držet otáčky téměř stále nad 2000, a když na to přijde, motor tady parádně zatáhne. Bohužel nahoře (už kolem 4500) znatelně vadne... Mě se ale spodová charakteristika líbí - dle hesla: "Vždy připraven." >:D
        Interiér je věc vkusu, ale mě se v FoFo (i v současné gen.) velmi zamlouvá a je skvěle intuitivní.
    • 00 Reagovat !

      foto hugino

      hugino 20.02.  15:38

      « Re: Příliš kompromisní auto

      Nepovedal by som že Focus je dosť inde ako Leon.Pokial viem do Focusu dávali zo začiatku multilink ale postupne tam dali torzku/viď test ACZ/ bez toho aby to vôbec oznámili potencionálnym zákazníkom takže jedinú vec ktorú ospevujú na Focuse je aj napriek torzke podvozok.Design je síce subjektívna vec ale pokiaľ nie je vo výbave ST-line tak tiež to nie je žiadny krásavec.Prístrojovka a materiály vo vnútri je štandard,sedačky nič moc,je dosť nízky takže nad hlavou je to dosť bieda,cena dosť vysoká ale hlavne Focus má jedno obrovské mínus.Nemá v ponuke maloobjemový štvorválcový turbobenzín a to bude ten problém že predaje aspoň v Europe sú dosť biedne.Každý si samozrejme kúpi čo chce a na čo má ale za mňa je Leon lepšia volba ako Focus a tento nový Leon určite lebo ten čo kúpil Patas90 môžeš tak porovnávať so starším Focusom a ten bol dosť velká tragédia/malí vnútorný priestor,katastrofálna plastová prístrojovka,malý kufor/. PS: A ešte napísať že nizkoprofilové disky/a to sú aké/sa skôr či neskôr odrú o obrubník je dobrá hlúposť ako keby vysokoprofilové disky/to tiež neviem aké sú/by sa o obrubník neodreli však to závisí len a len od šoféra.Takže za mňa je hlavne vďaka motoru viac kompromisné auto Focus.
      • 00 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 20.02.  15:43

        « Re: Re: Příliš kompromisní auto

        Prostě se odřou, tomu věř. Myslíš, že po 100000 km budou jako z fabriky?? >:D >:D
        • 11 Reagovat !

          foto hugino

          hugino 20.02.  18:14

          « Re: Re: Re: Příliš kompromisní auto

          Teraz som čítal tvoju recenziu na tvoj FoFo.Veď ty máš ten starší.Tak ten má ešte štvorvalcoví kazoví 1.5 Ecoboost ktorý má značné problémy s druhým válcom /bolo to popísané aj v diskusii pod tvojou recenziou/ a tu budeš tvrdiť že Leon s 1.5 tsi 150 k pri rozjazde cuká a je nepresvedčivý.Momentálne už sú iné normy ako pred pár rokmy tak nie je možno tak výbušný ako bol 1.4 tsi 110 kw ale čo sa týka spotreby má min o 1 liter na 100 km nižšiu spotrebu.Ak teda porovnáme tento Leon a tvoj Focus tak Leon je podľa mňa lepší vo vnútornom priestore,grafika a rozlíšenie prístrojovky,velkosť na zadných sedadlách,kufor/tu si trochu zavádzal lebo ak máš rezervné koleso máš objem len 316 l/,v motore a v neposlednom rade v designe.Ten zadok tvojho FoFo je teda dosť škaredý nehovoriac o tom že Leon má už všade LED svietenie.Ináč ten 1.4 tsi so 110 kw bol aj bez ACT a ten bol voči Ecoboost 1.5 vo všetkom lepší čo myslíš prečo ho nakoniec Ford stiahol a prešiel na trojvalce a urobil kompletne nový motor so starým označaním /aj tu Ford zavádza ako s tým multilinkom/Ja viem prečo si pri tvojej recenzii nedal fotky tvojho FoFo zvnútra.Lebo je tam tá škaredá sivá vytŕčajúca plastová prístrojovka s tyrkysovým podsvietením a otrasnou ručnou brzdou.To Leon má omnoho modernejšiu grafiku a rozlíšenie.Pán si kúpi nové krásne auto a ty mu ho hejtuješ a pritom máš auto za 1/3 ceny Leona so 200 000 kilometrami/možno aj stočenými/.Divné.Ešte som si prečítal test Ford Focus Red Black Edition na ACZ z 30.12.2015 a tam práve píšu že 1.6 Ecoboost bol jednoznačne lepší skôr tvoj je dosť letargický bez ťahu a s katastrofálnou spotrebou.Ináč zrýchlenie máš 8,9 a nie 8.2 na 100.Tento 1.5 tsi 150 k je vo všetkom lepší aj s vypínaním valcov.Chcel si vykresliť Focus ako špičkové auto ale v tvojej recenzii si napísal veľa poloprávd. Ale aj tak ti prajem veľa štastných a spokojných kilometrov ale za mňa je Leon určite lepšie auto.
          • 01 Reagovat !

            foto Dzakobo

            Dzakobo 20.02.  19:32

            « Re: Re: Re: Re: Příliš kompromisní auto

            Že bys sem dal recenzi na tvoje auto, než se začneš do někoho navážet??
            Můj benzínový Focus - jestli umíš číst???? měl najeto 140tkm za 4 roky, rok se potuloval v bazarech protože covid... Tzn. roční nájezd 35000 km u benz. auta je vysoce nadprůměrný, navíc má ČR původ, chytrolíne... Prověřoval jsem.
            Maroš Čabák na topspeed.sk měl v tomto FoFo 0-100 za 8,4s se spolujezdcem, za kolik to tedy dá pouze s řidičem? Za 8,2s a ne za 8,1s jak zase překrucuješ, trapáku!!
            Záměrně jsem bral auto s co nejlepším poměrem užitné hodnoty / ceny, protože radši investuju do jiných assetů >:D >:D
            Že je Focus 3.g zvenčí hnusný? Možná. Ale ohlídnu se za ním radši, než za tuctovým Golfem jakékoliv gen..
            Že je můj Focus uvnitř menší? Ano je, ale mě to nevadí, lyže tam dám, tak co... Až budu chtít (teda potřebovat) velké auto, půjdu pro S-Max 2.5 hybrid.
  • 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 19.02.  15:01

    Podvozek

    Tak já měl Golfa 7 i Sportsvana. Obojí multilink. Sportsvan na 15" byl perfektně pohodlný, u Golfa jsem musel vyměnit 17" za 16". I na těch 17 to bylo na mě zbytečně tvrdé. Ale asi jsem moc háklivý. To že koncern s MQB neumí komfortní podvozky na velkých kolech je známá věc a s torzkou je to ještě horší než s tím multilinkem. S Leonem jsem jezdil jen krátce, ale řekl bych že co se týká komfortu je na tom lépe než Octa 3 na stejných kolech. Ve firmě máme ty první Octy s 1,6 TDi a to je trakař. Později to trochu vylepšili. Já měl na týden jako náhradní auto Octu 1,5TSi a to už bylo na 16" kolech akceptovatelné. Motor 1,5 TSi 110Kw není tak výbušný jako 1,4 ale táhne jako diesel s o 0,5L nižší reálnou spotřebou než 1,4. Za to mu ty drobné mouchy odpouštím. Za mě jsi udělal dobře že jsi vzal silnější verzi. Nejde ani tak o výkon ale o krouťák a těch 50Nm rozdílu je na pružnosti sakra znát. Omlouvám se za fotky, ale musel jsem dát 9. Technicky jsou dobré ale vadí mi že auto celou fotku vyplní. Na 10 by to chtělo trošku vyvážit s pozadím. Recenze je super, přehledná věcná, dobře se to četlo. Auto ať dlouho slouží bez poruch.
    • 00 Reagovat !

      foto Patas90

      Patas90 20.02.  12:36

      « Re: Podvozek

      Díky za reakci. Určitě ten komfort vnímá každý jinak a má na to jiné měřítko. :-) To mohu také potvrdit, že Leon filtruje nerovnosti lépe než Octavia III. Aktuálně mám na Leonovi zimní pneu 205/55 R16 a čekal jsem, že to změkne více. Samozřejmě s ohledem na vyšší profil to tlumí lépe, ale ty podvozky jsou prostě tvrdé. Také jsem chtěl původně 1.4 TSI 110 kW, ale jako mladá ojetina to bylo téměř nesehnatelné a když už, tak cena se hodně přibližovala skladovce a tam byla volba jasná. Za těch 50 Nm navíc oproti slabší verzi jsem teď rád a 25 000 Kč navíc neřeším. Konstruktivní kritiku ohledně fotek samozřejmě uznávám :-) Ať to také jezdí.
      • 00 Reagovat !

        foto Koubes84

        Koubes84 22.02.  10:54

        « Re: Re: Podvozek

        Já tady přidám svou trošku do mlýna. Gratulace majiteli: kombinace červené a FR s 18 koly je po faceliftu asi nejlepší, která mohla vůbec být.

        Čtu tady rozdílné názory na podvozek a dokonce i hodnocení multilinku a torzky.
        Já, protože jsem měl kombi 1,8TSI a manžeka má krátkýho 1,4TSI (obě FR), můžu hodnotit podvozek. Mámě nebo měli jsme tedy oba DCC tlumiče, ty to notně ovlivňují.

        Mám i cca. 3M zkušenost i s 1,4TSI bez DCC na FR podvozku s 18 koly a to je pro mě kombinace, kterou bych nechtěl. Auto bylo tvrdé a drncavé.

        Nicméně JE OBROVSKÝ ROZDÍL mezi torzkou a multilinkem co do komfortu a jistoty podvozku na STEJNÝCH KOLECH. Porovnával jsem to skoro denně 4 roky, takže si troufnu tvrdit, že mám něco odježděno s tímto podvozkem.
        Hlavní rozdíl je v komfortu, tam kde multilink je pěkně a na třídu skoro nedrncal, tam torzka i v nejměkčím módu podrncává a poskakuje- ta kola prostě nedokážou kopírovat rozbitej povrch. Stejně tak v zatáčce trochu divočeji torzka lehce uskakovala, multilink prakticky nikdy.
        Bohužel u téhle generace byla výhoda lepšího podvozku jenom u 1,8 a 2,0, takže to skoro nikdo neměl možnost porovnávat a všichni jsou navyklí na uskákanej podvozek, zvlášť ve FR výbavě a bez DCC tlumičů, což byla a je většina aut.
        Já bych osobně verzi cokoliv pod 1,8 nechtěl právě z těchto důvodů. Ale u výše uvedeného kusu to byla jasná volba zvlášť, když už prakticky není na výběr.
        • 00 Reagovat !

          foto Patas90

          Patas90 27.02.  19:00

          « Re: Re: Podvozek

          Zdravím Koubes84,

          díky za příspěvek, za tu barvu Desire Red jsem fakt moc rád. :-)

          V Tvém případě máš obrovskou výhodu, že jsi měl dlouhodobě možnost porovnat různé kombinace podvozků a motorů, ne každý takovou příležitost má a nějaká projížďka předváděčkou to nemá šanci vynahradit.

          Já jsem k recenzi svého nového auta přistupoval tak, že jsem porovnával pocity po přesednutí z O II, popř. vůči autům, která jsem měl možnost řídit déle než jen pár km - byla to většinou auta z půjčoven na dovolených, které jsme měli k dispozici minimálně týden a to už řidič něco málo pozná, co mu na autě vadí a v čem je zase lepší než jiné.

          Za Tvé zkušenosti samozřejmě díky. Pokud jde o zadní nápravu, tak např. ve starém autě jsem snad dokázal poznat i rozdíl mezi plnou a prázdnou nádrží, prostě ten multilink v O II fungoval lépe, když byl zadek alespoň trošku zatížený. Proto si také myslím, že celý problém ohledně komfortu v Leonu není jen v té zadní nápravě (v mém případě vlečce), ale jde celkově o kombinaci lehkého zadku auta (i když ST je těžší než hatchback), R18 a také té vlečené nápravy.

          Bohužel doba je taková jaká je a to hodně zúžuje výběr, co si člověk může koupit, ale za ty peníze jsem s autem moc spokojený :-)
  • 00 Reagovat !

    foto hugino

    hugino 19.02.  16:52

    Leon

    Gratulujem k peknému autu a prajem veľa štastných kilometrov.Keď som v roku 2018 vyberal auto tak už tento Leon nebol v ponuke s motorom 1.4 tsi ale iba s novým 1.5 tsi /ktorý bol o dosť drahší/tak som vtedy išiel do Golfa kde sa ten motor ešte dal objednať.Dnes keby som vyberal auto do cca 22 000 Eur idem jednoznačne do nového Seatu Leon FR.Ten nový vyzerá super.G VIII sa mi nepáči spredu a ani prístrojovka nový Leon je z trojice koncernových súrodencov za mňa najkrajší.Ešte raz nech slúži. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Patas90

      Patas90 20.02.  12:49

      « Re: Leon

      Díky za přání. Původně jsem se pokukoval hlavně po ojetinách s 1.4 TSI 110 kW, jenže byl malý výběr a ceny byly vysoké, tak jsem pak narazil na výprodeje skladovek Leona právě s těmi 1.5 TSI a vzhledem k ceně to bylo jasné. Není to úplně bez chyb, ale je to příjemný společník :-) S tvým tvrzením ohledně případné volby nového auta se ztotožňuji - ze všech koncernových sourozenců mi na Leonovi vadí nejméně věcí :-) Ať se taky daří a jezdí to :-)
      • 10 Reagovat !

        foto hugino

        hugino 20.02.  15:09

        « Re: Re: Leon

        Vďaka.Urobil si dobre pretože pokiaľ je to finančne možné tak za mňa nové auto je lepšia volba ako jazdenka pri +/- tej istej cene a hlavne keď sa jedná o skladovku a máš štastie tak ceny bývajú o dosť nižšie ako v oficiálnom cenníku vtedy to treba hneď zobrať a neváhať.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 22.02.  12:47

    Gratulace majiteli...

    ...za super kauf a pěknou recenzi. Jenom u ní chybí víc fotek, určitě by v nich neměl chybět taky interiér, kufr, motorový prostor a zajímavé detaily. Jinak mi taky máme v rodině už skoro 5 let Leon ST 1.4 TSI (můžeš mrknout na moji recenzi) a za tu dobu (a 61 000 km) jsem opravdu nemusel řešit žádné problémy, jen nechávám dělat běžnou údržbu. A přesně takto by to mělo vypadat, takže velká spokojenost. A navíc opravdu výborná spotřeba. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Patas90

      Patas90 27.02.  19:07

      « Re: Gratulace majiteli...

      Zdravím Arese,

      díky za pochvalu.

      Ohledně fotek věřím tomu, že by spousta lidí ocenila, kdyby jich bylo více (já bych to také ocenil v době, kdy jsem vybíral auto). Joo, v době vybírání nového auta jsem si říkal, jak si s autem někam vyrazím, vše pěkně otestuji, nafotím, atd., ale realita je taková, že po roce jsem v autě ještě spoustu věci ani nevyzkoušel a ohledně fotek jsem byl rád za ty, co jsem našel zpětně v archivu. Bohužel čas plyne jako voda a tato doba plná omezování tomu vůbec neprospívá. Snad bude příležitost to ještě dohnat :-) Přeji, ať Vám Leon dělá v rodině i nadále samou radost :-)
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 22.02.  13:37

    Leon

    Za prvé gratulace majiteli. Leon této generace je exteriérem pořád jedno z nejhezčích aut mezi kompakty. Je fakt, že recenzí tu moc není, ale to je dáno leností majitelů (míním sebe >:-[] ). Kupoval jsem kombíka v květnu 2018 a ještě jsem se k recenzi nedokopal.

    Tehdy byl na výběr končící 1.4 TSI ve dvou výkonech (oba s torzkou) ale i poslední šance koupit 1.8 TSI s multilinkem, bez filtru a vypínání válců. No a vzhledem k tomu, že procentuální sleva na 1.8 TSI byla dokonce vyšší než na menší motory a cenově se tak dostala k 1.4 TSI na nějakých deset tisíc, nebylo moc co řešit. Architektura interiéru se mi líbila, provedení u nižších výbav už výrazně méně. FR to celkem vyřešilo, i když žádný skvost to není ani tak.

    Na téma podvozku už bylo řečeno mnohé. Za sebe bych to po 2,5 leté zkušenosti shrnul prakticky stejně jako Koubes84 výše. FR je prostě tvrdší, ale multilink pomáhá jak s tlumením, tak s chováním na rozbitějších úsecích.

    Dzakobo to tady trochu hrotí. S 18" koly není stran odření větší problém, to spíš zvyšují spotřebu. Jediným faktem tak zůstává, že u Fordu opravdu dokážou u podvozku skvěle skloubit jízdní vlastnosti a komfort. Aktuální Focus má výbornej podvozek i s torzkou a pokud se jedná o multilink vs.multilink, tak na něj můj Leon nestačí.

    Ve finále jsem se rozhodoval mezi Desire Red a Eclipse Orange. A oranžovou jsem vzal proto, že na ní byl vidět míň ten "pomeranč", kterej maj prakticky všechny dnešní laky. Prozatím Leon slouží bez nejmenšího problému. Jediné co jsem řešil, bylo začínající povrzávání ze zadní části. Dělalo to uložení roletky. Vyřešené to bylo hned, ale musel jsem se v duchu usmát, že něco podobného jsem nezažil ani v Dacii. ;-)

    Takže ještě jednou gratulace k novému autu a ať ti dobře slouží.
    • 00 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 22.02.  15:40

      « Re: Leon

      Pěkně jsi to zhodnotil.
      O lenosti bych pomlčel, vím, že jsi tady recenzi měl, ale nějak zmizela...
      Si pamatuji foto s hradem Hazmburk v pozadí (protože od tamtud pocházím >:D )
      Já bych 1.8TSI nechtěl - výrazně složitější motor, stejné Nm a znatelně vyšší spotřeba.
      Zkrátka bych vzal G. variant, zejm. kvůli možnosti pneu s vyšším profilem, dále multilinku u 1.4TSI 110 kW, lepším 5. dveřím a hlavně plynové vzpěře v kapotě! >:D >:D
      I Golf 7. gen. má své mínusy - je nudnější, displej je utopený dole, atp., ale celkově se jedná o vyladěnější vůz a objektivně je lepším autem než FoFo 3. gen.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 22.02.  16:16

        « Re: Re: Leon

        Fotku jsi vidět mohl, ale recenzi na Leona jsem fakt ještě nenapsal. To byla fotka z fotosoutěže, ;-)
        [odkaz]
        1.8 TSI má sice stejný Nm, ale charakterem je na tom o něco líp než 1.4 TSI a o hodně líp než 1.5 TSI. Spotřeba je vyšší, to je pravda, ale nic tragickýho. Složitější možná je, na druhou stranu kupoval jsem ho novej, takže jistota dobrého zacházení, pravidelného servisu a předcházení problémům. A kdyby i tak něco, tak holt záruka 5 let. A když vezmeš v úvahu ten marginální cenovej rozdíl plus multilink...to mi prostě za to stálo.

        PS: Jj, všiml jsem si Hazmburku v tvých recenzích. Já žiju ještě víc směrem do Němec, ale tady v okolí jsem prakticky pořád.
        • 00 Reagovat !

          foto Dzakobo

          Dzakobo 23.02.  08:14

          « Re: Re: Re: Leon

          Tak se pochlap a ve volný chvíli zkus sepsat recenzi. Asi se trochu bojíš výšky té laťky z předchozích recenzí - holt sis na sebe upletl bič. >:D
          Ta barva je parádní, taky nemám rád nudu (bílá, stříbrná, černá). 1.8TSI je původem 2.0, akorát se zkráceným zdvihem. Z toho 2.0 zde zůstaly i vyvažovací hřídele (možná trochu zbytečně).
          Já to tu píšu "často", že jsem už v Ústí.
          Tvůj Swišť je určitě moc fajn, osobně bych sáhl spíš po 200k konkurenci - Fiesta / Polo.
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 23.02.  21:31

            « Re: Re: Re: Re: Leon

            Jj, recenze bude. Jenom nemám nějak čas udělat pořádný fotky. Stejně jako u toho Swiftu Sport, musím to doplnit, takhle je to bída. Polo GTI mě vůbec nelákalo, FieSTu bych bral, ale nechtěl jsem do druhýho auta v danou chvíli vrážet moc peněz. A teď jenom čumím, jak zajímavý auta mizej z nabídky. ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto Koubes84

        Koubes84 23.02.  13:42

        « Re: Re: Leon

        Rozdíl mezi 110kW 1,4TSI a 1,8TSI je velkej. Ten motor je úplně jinde. Začíná to už reakcí na plyn, která je ve sportu o hodně rychlejší, než 1,4. Navíc ten motor reaguje po sešlápnutí hned, u 1,4 i ve sportu dojde k pocitově k napnutí tětivy, a pak se teprv něco děje. Zátah sice do cca. 3tis je stejný, ale potom se u 1,8 dějou věci, motor opravdu graduje a táhne až k omezovači, kam ho má cenu točit. Takže na dnešní dobu má motor charakteru na rozdávání. Hlavně tato evoluce už nemá žádné potíže jako předchozí verze, které byly proslulé rozvody... A nepřímý vstřik brání výraznému karbonování, že...
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 23.02.  21:27

          « Re: Re: Re: Leon

          Hlavně ta 1.8 TSI jezdí tak příjemně nenuceně. A když chceš, tak ji zmáčkneš a ona se nechá točit, přesně jak píšeš a hned nevadne. Měl jsem předtím sedmičkový GTI Performance a dvoulitr je zase jiná píseň, ale na rodinný cestování je ta 1.8 fakt příjemná a dostatečná.

          Pokud se týká reakce na plyn, je samozřejmě lepší než 1.4 TSI nebo 1.5 TSI. Ovšem mám denní srovnání s 1.4 BJ 103 kW...a ta reaguje ještě znatelně líp.
    • 00 Reagovat !

      foto Patas90

      Patas90 27.02.  19:33

      « Re: Leon

      Zdravím woody-alien,

      díky za pochvalu :-)

      Úplně chápu, jak to s tou recenzí máš >:D Já jsem na ni myslel pár dní po koupi, ale pak jsem od toho nějak upustil a teď jsem se k tomu dostal až díky 10denní karanténě >:D

      Tak to jsi koupil také moc dobře, ale to jsi kupoval auto dle vlastní konfigurace, nikoliv skladovku, ne? Soudím dle toho, že Eclipse Orange, kola Performance II a 1.8 TSI asi nebyla běžná skladovka a pokud jo, tak o to větší gratulace k perfektnímu úlovku :-)

      Kurňa, já snad budu muset splašit někoho, kdo by mi Leona ST s multilinkem půjčil, protože on hodně dělá i rozdíl, když jedeš jen jako spolujezdec nebo jako řidič :-)

      Ohledně Dzakobo - to víš, R18 s pneu s ochranou ráfku se hned odřou, za to R17 není možné odřít >:D Ohledně výborného podvozku u Focusu samozřejmě souhlas :-) Jinak mám z Dzakobo takový pocit, že s ojetinou kolem 250 000 Kč má pocit, že nad námi všemi asi úplně vyzrál a ostatní jsou blbci. Jo, taky jsem měl takový pocit, když jsem si kdysi kupoval ojetinu za 150 000 Kč, jak jsem vyzrál nad těmi všemi vlastníky nových Rapidů a podobně >:D Ale to chce čas, on k tomu taky třeba dospěje :-)

      Musím přiznat, že zrovna dnes jsem se díval pod určitým úhlem na bok zadního nárazníku a říkal jsem si, co to tam zas je a on to byl právě ten "pomeranč". Eclipse Orange je úžasná barva, skvělá volba :-) No a jak jsem psal výše, ještě s koly Performance II a motorem 1.8 TSI budeš mít dost ojedinělý kousek.

      Tak ať Leon také slouží a třeba se jednou také dokopeš k recenzi :-)
      • 00 Reagovat !

        foto colin251

        colin251 27.02.  23:31

        « Re: Re: Leon

        máš super auto. Tak ať hlavně slouží ke spokojenosti. Já měl kdysi taky FRko s 1.4 TSI 103Kw a pak jsem z toho nechal udělat 180k/300Nm, takže jsem na konec nelitoval, že jsem nešel do 1.8 TSI.

        Provozoval jsem to na 18" a s tou tvrdostí to nebyla taková tragédie, mě to vyhovovalo :-)

        Dneska už byl ale dal asi přednost Focusu (i když design posledního Leonu je super) nebo hybridní Corolle (2.0) ... líbilo se mi, jak mi pán v BMW 320D (trochu staršího ročníku) musel ve vyšší rychlosti uhýbat a já měl na boku nápis I love hybrid :-)

        Já v té době měl akorát problém se servisem, který mi nedokázal poradit a musel jsem za ním ještě jezdit 120 km, protože jsem nic blíž neměl. Ten přístup mě teda dost zklamal. Pak jsem ještě měl problém s rychle oprýskaným lakem ... během roku totálně poďobaná přední kapota (měl jsem základní pastelovou červenou).
  • 00 Reagovat !

    foto BruceWayne

    BruceWayne 24.02.  14:55

    Díky za pěknou recenzi

    Z celého VW je Seat jiný a není tak nudný na pohled. Tím, že se ti 1,5 l petka nikam nevejde se vůbec netrap. Zkusil jsi za jízdy se z ní napít? Celkem blbá manipulace. Pět i více vteřin bez 100% tní koncentrace a zakrývá výhled. Já vozím ma 0,5 l a to většinou zdolá žena.
    • 00 Reagovat !

      foto Patas90

      Patas90 27.02.  19:45

      « Re: Díky za pěknou recenzi

      Zdravím BruceWayne,

      díky za pochvalu :-)

      Ohledně té 1,5 l petky - je to spíš pozůstatek ze starého auta (Octavia II), kde byl prostor pro láhev ve dveřích řešený perfektně. Samozřejmě 1,5 l petku ve dveřích ocením jen na dlouhých cestách a těch je za rok pár a to mám po ruce přítelkyni, která se o pitný režim právě také postará >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Utrhané ruce, probodnutá hlava a srdce vyrvané zaživa z hrudi. Mortal Kombat vyráží do boje

Utrhané ruce, probodnutá hlava a srdce vyrvané…

Reboot klasického bojového snímku z 90. let Mortal Kombat, který je založen na stejnojmenné sérii násilných…

Nesvítí, nebliká. Tablet TCL Nxtpaper láká úsporným transreflexním displejem

Nesvítí, nebliká. Tablet TCL Nxtpaper láká úsporným…

Čínské TCL na CESu představilo tablet s displejem, který se obejde bez oči namáhajícího podsvícení. Nxtpaper –…

 

iSport.cz

Auta šampionů: Kadlec ukáže sporťák, promluvil o nenaplněném potenciálu

Auta šampionů: Kadlec ukáže sporťák, promluvil o…

Nedávno to byl rok, kdy definitivně dopsal kapitolu s názvem profesionální fotbalista. Teď je Václav Kadlec…

Pardubice odkryly nový stadion. Klíčové rozhodnutí přijde ve čtvrtek

Pardubice odkryly nový stadion. Klíčové rozhodnutí…

Architektonickou soutěž sice nevyhraje, ale průšvih, jak avizovaly první uniklé obrázky, to rovněž není. Vítězný…

 

Reflex.cz

Babišové hrozila v Čechách smrt od muže ze Španělska, a proto utekla do Dubaje na nákup kabelek z Francie

Babišové hrozila v Čechách smrt od muže ze…

Bez nadsázky mezinárodní přesah má incident vyhrožování smrtí premiérovi Andreji Babišovi a jeho rodině od muže,…

Manželky diktátorů: Královna Hollywoodu upsala svou duši pološílenému karibskému despotovi

Manželky diktátorů: Královna Hollywoodu upsala svou…

Diktátorů je v moderních dějinách nemálo, není tak divu že ne všechna jména jsou známá po celém světě. Přesto to…