Diskuse

Opel Astra (2017)

18.9.2020

OPEL ASTRA K 1,4 TURBO 92Kw Proč Astra? Je to jednoduché, dosavadní veterán ( CLIO rv. 98 ) ohlásil, že je nejvyšší čas na výměnu. Tak jsem začal…

 

Opel Astra (Papír1)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 21 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 19.09.  08:02

    Auto hezký

    Ale nerozumím tomu, že na 95% pražský provoz si někdo v dnešní době koupí manuál? Byla chyba vyřadit auta jako Focus a Tipo, protože v době výběru nabízela 6st. hydrodynamický automat, což by tedy byl můj požadavek, přes nějž by nejel vlak. Pak už záleží, jestli by bylo zapotřebí víc výkonu na úkor možné menší spolehlivosti - Focus 1.0EB 125k nebo naopak Tipo 1.6i 110k. Vzhledem k vyššímu výkonu, lepšímu interiéru i zadní nápravě bych primárně hledal FoFo, ale ten zase víc vyžaduje občasnou delší jízdu aby se odpařil benzín z oleje, který tam vniká při studeném motoru.
    • 10 Reagovat !

      foto Papir1

      Papír1 19.09.  11:40

      « Re: Auto hezký

      Auto s automatem se nedalo sehnat s rozpočtem, co jsem na auto měl. Focus má tříválec, který jsem nechtěl a navíc je tento motor problémový. Fiat se mě nelíbil v interiéru, ale cenově byl dobře. Lepší zadní náprvava?? Sorry, ale při běžné jízdě to není poznat. Jen při zatáčení na nerovnostech. Porovnávali jsme rozdíly OIII. Navíc je servisně náročnější, neb jsem jí měl na Nissanu.
      • 10 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 19.09.  14:57

        « Re: Re: Auto hezký

        Gratulujem k autu a som rád,že ťa nepostihli problémy s LSPI. :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto hugino

          hugino 19.09.  16:16

          « Re: Re: Re: Auto hezký

          Tiež som ju mal v užšom výbere v roku 2018 keď som bol vyberať nové auto.Nakoniec skončilo z piatich kandidátov na štvrtom mieste.Jedna vec ma na vašej recenzii zarazila.Ako ste prišli na to že 1.4 tsi 92 kw od VW nemá také koule ako váš motor.Vo všetkých testoch je tsi lepší ako motor v Astre /bez urážky / aj čo sa týka dynamiky a hlavne spotreby.Hlavne že vy ste spokojný s "oturbenou beštiou" a prajem vela štestných kilometrov. :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Papir1

            Papír1 19.09.  19:37

            « Re: Re: Re: Re: Auto hezký

            Proč tvrdím že 1,4 od Opelu 92kw jede lepší než motor 92kw od VW ?
            1. Neb tento motor od VW 92kw mám v druhém autě. :-)
            2. Porovnával jsem to s Golfem a to na D5 do kopce u Loděnic. Astra byla na kopci rychleji. Pravda, Golf měl menší spotřebu.
            • 00 Reagovat !

              foto Ota4

              Ota4 19.09.  19:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký

              Souhlasím s vámi. 1.4T od opelu jede lépe než 92tsi
              • 00 Reagovat !

                foto Papir1

                Papír1 19.09.  20:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký

                Rozdíl je v tom, že Astra má točivý moment 245Nm a Golf 200Nm. Proto jede Astra lepší.
                • 00 Reagovat !

                  foto hugino

                  hugino 20.09.  08:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký

                  OK.Ak to máte vyskúšané tak potom dobre.Len u tsi sú v reále tie výkony o cca 10 % vyššie ako udáva výrobca.A hlavne tsi má rozsah otáčiek s max krútiacim momentom väčši ako Astra / od 1400-4000 / kdežto Opel/ má od 2000-3500/ Astra zrýchlenie 0-100 9.6 tsi 9.1.Takže toto ma prekvapilo ale v tejto výbave je Astra Innovation pekná.Ináč velmi dobrá recenzia.
          • 00 Reagovat !

            foto Redmex

            Redmex 29.09.  09:52

            « Re: Re: Re: Re: Auto hezký

            92kw 1.4 tsi je ledva priemerne na rozdiel od 110kw varianty. V danom vykone patri k priemeru.
            Astra je az prekvapivo dynamicka (aj vdaka hmotnosti) v danom vykone. Asi jej dost pomahaju kratsie kvalty resp. skor to, ze iny ich maju az absurdne dlhe.

            Pekne to vidno tu [odkaz] Golf ma zufalo dlhe kvalty a to uz Astra ich ma tak akurat, mohli by byt aj kratsie >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Rasto

              Rasto 29.09.  10:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký

              Tak mne práve príde, že tie kvalty má lepšie naskladané Golf z toho odkazu na zperfs. Kvalty tesne za sebou, majú nespornú výhodu pri točivej atmosfére, kedy je úzky vrchol max výkonu. Ale pri orezanom turbomotore, ked max výkon je od 4 - 6000 pomaly, mi príde lepšie mať práve dlhšie kvalty - veď v absolútnom zrýchlení aj absolútnej pružnosti je golf vždy lepší - teda prevodovka pravdepodobne zvláda udržovať motor niekde v oblasti maximálneho výkonu. No a ak štvrtý stupeň golfa je piaty stupeň astry, tak tam výhodu pružnosti nevidím, lebo napríklad na Golfe pôjdeš cez obec 60km/h na 4-ke v astre na 5-ke pri podobných otáčkach, ale na diaľnici bude golf točiť menej. Teda výhody kratšej prevodovky v prípade podladených turbomotorov nevidím. Jedine, že by prevody boli tak ďaleko od seba, že nedokážeš nájsť vhodný stupeň pri jazde 50/90, ale to pri 6-stupňovej prevodovke nepredpokladám.
              • 00 Reagovat !

                foto Papir1

                Papír1 29.09.  16:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký

                Dle grafu se potvrdilo, že Astra je ve zrychlení rychlejší nez Golf. Bude to tím, že má kratší převody. Dohodl jsme se s kámošem co má Golfa 92kw, že si to porovnáme na rovince která má 400m a pak na dálnici. Tak uvidíme. Případně přidám videa z palubní kamery.
                • 00 Reagovat !

                  foto Rasto

                  Rasto 30.09.  08:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký

                  Tak ani nie čiastkové hodnoty hovoria niečo iné:
                  400m 0,1s pre Astru
                  1km 0,4s pre Golf
                  0-60kmh 0,3s pre Golf
                  0-100 rovnako
                  0-160 0,1s pre Golf
                  40-140 1,1s pre Golf
                  80-120 0,1s pre Astru
                  80-180 2,4s pre Golf

                  Teda podľa zperf porovnania je v absolútnom zrýchlení/ pružnosti golf asi o chlp lepší (každopádne rozdiely sú to zanedbateľné) v pružnosti na rovnaké prevody Astra Golf jednoznačne drtí. Ale to je celkom jedno - ja som len narážal na to, že pri orezanom turbomotore dlhé prevody nemusia byť také zlo ako pri točivej atmosfére.

                  Inak koľko točí astra na diaľnici?
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 19.09.  21:27

    Moc pěkné auto...

    Tahle generace Astry hatchback je pěkná už sama od sebe, ale ta barva i kola to ještě vytahují na vyšší level. :-) K jinak pěkně čtivé recenzi mám pár podnětů - v textu úplně chybí jízdní dojmy z podvozku a vůbec nechápu, proč absenci debilního Start-Stopu máš ve slabých stránkách. A rozhodně by to chtělo to auto pořádně přefotit (v rozumných úhlech a při rozumném světle), vč. interiéru, kufru a motorového prostoru. Ty fotky, co jsi tam dal, jsou fakt děs běs. Jo a v poslední větě v posledním slově máš hrubku ve shodě podmětu s přísudkem. Jinak moc faj autí, tak až pěkně slouží! :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Papir1

      Papír1 19.09.  22:17

      « Re: Moc pěkné auto...

      Jizdní dojmy? Ty moc nemám, neb s tím autem jedu 3x za měsíc 5 km. Z toho 2x natankovat a 1x umýt. Žena mi ho nechce půjčovat, prý stačí, že ho platím a udržuji v chodu. Takže jakmile s tím nějkam pojedu dále, tak doplním jízdní dojmy. Máš pravdu, abych doplnil fotku motoru.
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 20.09.  00:03

        « Re: Re: Moc pěkné auto...

        Nejen motoru. :-) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto saabik

    saabik 20.09.  12:41

    Gratulace

    Nazdar Papíre. Ten tachometr je boží. Na bramboráku mám jen do 260km/h. :yes:
    Ať slouží!
    • 00 Reagovat !

      foto Papir1

      Papír1 22.09.  14:46

      « Re: Gratulace

      jj. 270km/h je tam proto, že je tam prostor pro zlepšení. :-) To bude ta PRÉMIOVOST tolikrát zmiňovaná v katalogu.
  • 00 Reagovat !

    foto empeso

    empeso 22.09.  13:18

    LSPI

    Nazdar, blahopřeju, je to pořád krasavec :-)
    Měl jsem stejnou asi rok a půl, najel jsem 33000.

    Dovolím si jednu poznámku. Pokud náhodou neznáš, doporučuju mrknout na opel-forum -> astra K. V sekci Motory najdeš hooodně dlouhou diskusi (500 stran) která se jmenuje "trhnutie pri akceleracii".

    Tam se řeší - dle mého - hlavní neduh tohoto auta, a sice náchylnost 1.4Turbo k LSPI - detonační spalování. Výrobce to řešil, ale MY 2016.5 ani 2017 ještě nejsou úplně dotažené. Vidím že máš značku 6AI, takže 2017.5 asi nebude tvůj případ.

    Řešení jsou následující, řazeno od elementárních po "pro fajnšmekry":
    - netahat z toho výkon pod 2000 ot. Podřazovat. Stejně to nejede
    - tankovat pouze top benzín, ideálně cokoliv co přijelo z Kralup (např. Benzina nebo MOL) + VIF aditivum.
    - mít na autě nové svíčky, olej spec. Dexos gen1v2 a poslední software v ŘJ (2017.5 má z výroby, modely předtím by měly mít taky nejpozději po prvním servise)
    - chip od EDS-Motorsport, produkt Phase 1. Do značné míry řeší vše, jede to jak z praku, tankuješ 98. Stojí 500eur. Víc si přečteš v té diskusi.

    Jinak abych nestrašil, v Německu je spousta ojetin 2015 - 2017, který najely přes 200tkm. Těch špatných kousků je málo, akorát se o nich píše. Šance je vysoká, že pokud tomu půjdeš naproti normálním zacházením, jsi OK a máš hodně muziky za málo peněz.

    Ještě na okraj: neštvou tě stěrače? Mně levej stěrač končil možná 8cm před sloupkem, takže v zimě se špinavým sklem se mi tam schovalo klidně auto přijíždějící z vedlejší ulice. Do toho ostřikovače vůbec nerozprašovaly, měl jsem to jak stříkací pistolku do jednoho místa.
    • 00 Reagovat !

      foto Papir1

      Papír1 29.09.  17:01

      « Re: LSPI

      Po koupi Astry, jsem se zaregistoval na fóru. A při čtení o LSPI, jsem se trochu vyděsil. Proto většinou nakuji 98 a přidávám VIF.
      - Manželka večně pospíchá, tak to nikdy nespadne pod 2.000 ot.
      - Tankuji ONO, OMV a Shell. Asi nemám cit, ale nepoznám rozdím .
      - svíčky při 30tis neřeším. Olej dávám dle specifikace výrobce. Opel to mění v průběhu.
      - chip nepotřebuji, kdyby ano, koupil bych si rovnou 110KW.

      Stěrače zatím neřesím, v Praze nebyl 2 roky sníh. :-) Ale ostřikovače jsou slabé.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v Beskydech! A datum na fotce jako důkaz!

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v…

Pořád rostou! Tuhle parádní sbírku křemenáčů a dalších hříbků si z lesa v Beskydech odnesl Rostislav Bardoň s…

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu: Sado-maso duo způsobilo poprask!

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu:…

Tato dvojice je nepřehlédnutelná. A o to jí také přesně jde! V losangelském supermarketu vyfotil jeden ze…

 

iSport.cz

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme před sebou tajemství

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme…

Dělí je od sebe devět let, ale pouze jedno místo na žebříčku. Jsou nejvýraznějšími postavami tenisu své země a…

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro Součka, VAR ruku neviděl

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro…

Adaptace Vladimíra Coufala na Premier League probíhá i nadále skvěle, porážku nepoznal ani ve třetím utkání. A…

 

Reflex.cz

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale bídná fraška ještě nemá konec...

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale…

Ano, byl to velký den. Velký den, kdy se ukázalo, že profesor plukovník ministr Prymula už nemusí být tak úplně…

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl popraven kolaborant Vidkun Quisling

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl…

Emanuel Moravec, Ioannis Rallis a Vidkun Quisling. Co mají tato jména společného? Všichni se v průběhu druhé…