Opel Astra (2017)
18.9.2020OPEL ASTRA K 1,4 TURBO 92Kw Proč Astra? Je to jednoduché, dosavadní veterán ( CLIO rv. 98 ) ohlásil, že je nejvyšší čas na výměnu. Tak jsem začal…
Opel Astra (Papír1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Auto hezký 19.09.2020 08:02 Dzakobo
- Moc pěkné auto... 19.09.2020 21:27 Arese
- Gratulace 20.09.2020 12:41 saabik
- LSPI 22.09.2020 13:18 empeso
-
Dzakobo 19.09.2020 08:02
Auto hezký
Ale nerozumím tomu, že na 95% pražský provoz si někdo v dnešní době koupí manuál? Byla chyba vyřadit auta jako Focus a Tipo, protože v době výběru nabízela 6st. hydrodynamický automat, což by tedy byl můj požadavek, přes nějž by nejel vlak. Pak už záleží, jestli by bylo zapotřebí víc výkonu na úkor možné menší spolehlivosti - Focus 1.0EB 125k nebo naopak Tipo 1.6i 110k. Vzhledem k vyššímu výkonu, lepšímu interiéru i zadní nápravě bych primárně hledal FoFo, ale ten zase víc vyžaduje občasnou delší jízdu aby se odpařil benzín z oleje, který tam vniká při studeném motoru.-
Papír1 19.09.2020 11:40
« Re: Auto hezký
Auto s automatem se nedalo sehnat s rozpočtem, co jsem na auto měl. Focus má tříválec, který jsem nechtěl a navíc je tento motor problémový. Fiat se mě nelíbil v interiéru, ale cenově byl dobře. Lepší zadní náprvava?? Sorry, ale při běžné jízdě to není poznat. Jen při zatáčení na nerovnostech. Porovnávali jsme rozdíly OIII. Navíc je servisně náročnější, neb jsem jí měl na Nissanu.-
-
hugino 19.09.2020 16:16
« Re: Re: Re: Auto hezký
Tiež som ju mal v užšom výbere v roku 2018 keď som bol vyberať nové auto.Nakoniec skončilo z piatich kandidátov na štvrtom mieste.Jedna vec ma na vašej recenzii zarazila.Ako ste prišli na to že 1.4 tsi 92 kw od VW nemá také koule ako váš motor.Vo všetkých testoch je tsi lepší ako motor v Astre /bez urážky / aj čo sa týka dynamiky a hlavne spotreby.Hlavne že vy ste spokojný s "oturbenou beštiou" a prajem vela štestných kilometrov. :yes:-
-
-
-
hugino 20.09.2020 08:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký
OK.Ak to máte vyskúšané tak potom dobre.Len u tsi sú v reále tie výkony o cca 10 % vyššie ako udáva výrobca.A hlavne tsi má rozsah otáčiek s max krútiacim momentom väčši ako Astra / od 1400-4000 / kdežto Opel/ má od 2000-3500/ Astra zrýchlenie 0-100 9.6 tsi 9.1.Takže toto ma prekvapilo ale v tejto výbave je Astra Innovation pekná.Ináč velmi dobrá recenzia.
-
-
-
-
Redmex 29.09.2020 09:52
« Re: Re: Re: Re: Auto hezký
92kw 1.4 tsi je ledva priemerne na rozdiel od 110kw varianty. V danom vykone patri k priemeru.
Astra je az prekvapivo dynamicka (aj vdaka hmotnosti) v danom vykone. Asi jej dost pomahaju kratsie kvalty resp. skor to, ze iny ich maju az absurdne dlhe.
Pekne to vidno tu [odkaz] Golf ma zufalo dlhe kvalty a to uz Astra ich ma tak akurat, mohli by byt aj kratsie >:D-
Rasto 29.09.2020 10:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký
Tak mne práve príde, že tie kvalty má lepšie naskladané Golf z toho odkazu na zperfs. Kvalty tesne za sebou, majú nespornú výhodu pri točivej atmosfére, kedy je úzky vrchol max výkonu. Ale pri orezanom turbomotore, ked max výkon je od 4 - 6000 pomaly, mi príde lepšie mať práve dlhšie kvalty - veď v absolútnom zrýchlení aj absolútnej pružnosti je golf vždy lepší - teda prevodovka pravdepodobne zvláda udržovať motor niekde v oblasti maximálneho výkonu. No a ak štvrtý stupeň golfa je piaty stupeň astry, tak tam výhodu pružnosti nevidím, lebo napríklad na Golfe pôjdeš cez obec 60km/h na 4-ke v astre na 5-ke pri podobných otáčkach, ale na diaľnici bude golf točiť menej. Teda výhody kratšej prevodovky v prípade podladených turbomotorov nevidím. Jedine, že by prevody boli tak ďaleko od seba, že nedokážeš nájsť vhodný stupeň pri jazde 50/90, ale to pri 6-stupňovej prevodovke nepredpokladám.-
Papír1 29.09.2020 16:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký
Dle grafu se potvrdilo, že Astra je ve zrychlení rychlejší nez Golf. Bude to tím, že má kratší převody. Dohodl jsme se s kámošem co má Golfa 92kw, že si to porovnáme na rovince která má 400m a pak na dálnici. Tak uvidíme. Případně přidám videa z palubní kamery.-
Rasto 30.09.2020 08:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto hezký
Tak ani nie čiastkové hodnoty hovoria niečo iné:
400m 0,1s pre Astru
1km 0,4s pre Golf
0-60kmh 0,3s pre Golf
0-100 rovnako
0-160 0,1s pre Golf
40-140 1,1s pre Golf
80-120 0,1s pre Astru
80-180 2,4s pre Golf
Teda podľa zperf porovnania je v absolútnom zrýchlení/ pružnosti golf asi o chlp lepší (každopádne rozdiely sú to zanedbateľné) v pružnosti na rovnaké prevody Astra Golf jednoznačne drtí. Ale to je celkom jedno - ja som len narážal na to, že pri orezanom turbomotore dlhé prevody nemusia byť také zlo ako pri točivej atmosfére.
Inak koľko točí astra na diaľnici?
-
-
-
-
-
-
-
-
Arese 19.09.2020 21:27
Moc pěkné auto...
Tahle generace Astry hatchback je pěkná už sama od sebe, ale ta barva i kola to ještě vytahují na vyšší level. :-) K jinak pěkně čtivé recenzi mám pár podnětů - v textu úplně chybí jízdní dojmy z podvozku a vůbec nechápu, proč absenci debilního Start-Stopu máš ve slabých stránkách. A rozhodně by to chtělo to auto pořádně přefotit (v rozumných úhlech a při rozumném světle), vč. interiéru, kufru a motorového prostoru. Ty fotky, co jsi tam dal, jsou fakt děs běs. Jo a v poslední větě v posledním slově máš hrubku ve shodě podmětu s přísudkem. Jinak moc faj autí, tak až pěkně slouží! :-) :yes:-
Papír1 19.09.2020 22:17
« Re: Moc pěkné auto...
Jizdní dojmy? Ty moc nemám, neb s tím autem jedu 3x za měsíc 5 km. Z toho 2x natankovat a 1x umýt. Žena mi ho nechce půjčovat, prý stačí, že ho platím a udržuji v chodu. Takže jakmile s tím nějkam pojedu dále, tak doplním jízdní dojmy. Máš pravdu, abych doplnil fotku motoru.
-
-
saabik 20.09.2020 12:41
Gratulace
Nazdar Papíre. Ten tachometr je boží. Na bramboráku mám jen do 260km/h. :yes:
Ať slouží! -
empeso 22.09.2020 13:18
LSPI
Nazdar, blahopřeju, je to pořád krasavec :-)
Měl jsem stejnou asi rok a půl, najel jsem 33000.
Dovolím si jednu poznámku. Pokud náhodou neznáš, doporučuju mrknout na opel-forum -> astra K. V sekci Motory najdeš hooodně dlouhou diskusi (500 stran) která se jmenuje "trhnutie pri akceleracii".
Tam se řeší - dle mého - hlavní neduh tohoto auta, a sice náchylnost 1.4Turbo k LSPI - detonační spalování. Výrobce to řešil, ale MY 2016.5 ani 2017 ještě nejsou úplně dotažené. Vidím že máš značku 6AI, takže 2017.5 asi nebude tvůj případ.
Řešení jsou následující, řazeno od elementárních po "pro fajnšmekry":
- netahat z toho výkon pod 2000 ot. Podřazovat. Stejně to nejede
- tankovat pouze top benzín, ideálně cokoliv co přijelo z Kralup (např. Benzina nebo MOL) + VIF aditivum.
- mít na autě nové svíčky, olej spec. Dexos gen1v2 a poslední software v ŘJ (2017.5 má z výroby, modely předtím by měly mít taky nejpozději po prvním servise)
- chip od EDS-Motorsport, produkt Phase 1. Do značné míry řeší vše, jede to jak z praku, tankuješ 98. Stojí 500eur. Víc si přečteš v té diskusi.
Jinak abych nestrašil, v Německu je spousta ojetin 2015 - 2017, který najely přes 200tkm. Těch špatných kousků je málo, akorát se o nich píše. Šance je vysoká, že pokud tomu půjdeš naproti normálním zacházením, jsi OK a máš hodně muziky za málo peněz.
Ještě na okraj: neštvou tě stěrače? Mně levej stěrač končil možná 8cm před sloupkem, takže v zimě se špinavým sklem se mi tam schovalo klidně auto přijíždějící z vedlejší ulice. Do toho ostřikovače vůbec nerozprašovaly, měl jsem to jak stříkací pistolku do jednoho místa.-
Papír1 29.09.2020 17:01
« Re: LSPI
Po koupi Astry, jsem se zaregistoval na fóru. A při čtení o LSPI, jsem se trochu vyděsil. Proto většinou nakuji 98 a přidávám VIF.
- Manželka večně pospíchá, tak to nikdy nespadne pod 2.000 ot.
- Tankuji ONO, OMV a Shell. Asi nemám cit, ale nepoznám rozdím .
- svíčky při 30tis neřeším. Olej dávám dle specifikace výrobce. Opel to mění v průběhu.
- chip nepotřebuji, kdyby ano, koupil bych si rovnou 110KW.
Stěrače zatím neřesím, v Praze nebyl 2 roky sníh. :-) Ale ostřikovače jsou slabé.
-