Renault Mégane (2008)
9.6.2021Jednou Renault, vždycky Renault?! Asi jo ! Pro radost všem Renault haterům prosím o povšimnutí úvodního fota :D Takto jste si Renault vždy přáli…
Renault Mégane (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 15.06.21 13:00
« Re: Re: Re: Re: Mežán de France
Nejlepší je samozřejmě Mondeo >:D To má klasické pružiny a žehlí na nich excelentně >:D
Proč ztrácíš? Když máš rozbitou silnici, typicky díry, tak je to přejede velmi slušně na to, že to má vzadu vlečku (rozuměj neslyšíš tupé rány od podvozku, jako to umí mnoho Škodovek této koncepce), ale takového toho přežehlení v kontextu neaktivního odpružení, jako umí Ford, to nedá (odhlučnění i filtrace nerovností jsou prostě horší, srovnání s Fokusem třeba, Mondeo je jiná třída, abych byl fér). Odskakování zadku je pak na příčných nerovnostech hlavně když měníš směr, tzn v zatáčkách, stejně se chovala i Laguna 2 co jsem míval.
Je to takto srozumitelné ? >:D Prostě se přijd svézt >:D
-
lamal 15.06.21 12:14
« Re: Re: Re: Mežán de France
´´No, asi takhle.... ono to opravdu ty nerovnosti projede slušně, jenže když máš pak srovnání s etalonem podvozků a odhlučnění v mainstreamu Tak nemohu říct, že bych ten rozdíl nepoznal.´´ Pride mi, ze nevies co chces a s cim zrovnavat. Treba zrovnavat so zrovnatelnym, Megane nie je Hydractive3, poviem ti sam ked ma povozis, stracan sa v tom :-)
Omega 2.5V6 si natrie turbo liter na chleba aj v hrubom zrychleni nad 80kmh >:D -
Ozzman 15.06.21 06:51
« Re: Re: Mežán de France
No, asi takhle.... ono to opravdu ty nerovnosti projede slušně, jenže když máš pak srovnání s etalonem podvozků a odhlučnění v mainstreamu >:-[] >:-[] Tak nemohu říct, že bych ten rozdíl nepoznal.
Ten 1.5 Dci je všude uváděn jako strašák, ale jedno se tomu motoru musí nechat - umí jezdit velmi kultivovaně a hlavně za ty legendární spotřeby TDI rotačky, když si vezmu, že i ten Megan 3 s EDC s tím s mou nohou jel za 5,5, když jsem jel svižněji, jinak za 5... Od roku 2010 by pak měl být inovovaný, jen bohužel zase v kombinaci s modernější převodovkou. Takže s manualem, ano, určitě ano, nebo pak vzít 1.6 Dci (těch je málo jako bazarovek), to je super diesel na svou dobu a objemovou kategorii (doufám, že to nečte ekoúderka :D).
No, dálky za 8, ale klidným tempem, Mondeo umí jet do 7 i v kombinaci Autobahnu a tempomatem nad českými limity, když tedy pořád nemusíš bezhlavě akcelerovat na plný plyn (to jsi tak za 7,5-8) >:D Když bych jel takto s Mondeem, jedu za 6, někteří pak za 5,5 >:D
Tak plynulé jako CVT či eCVT to prostě není, to je jasné, reakce na plyn je jiná a když převodovku přivedeš do situace, že musí náhle změnit stupeň, tak si kopne, třeba při prudké akceleraci, kdy to nečeká, ale jinak je to tkaové jinak plynulé, příjemné :-) Třeba to popojíždění, kdy na rozdíl od dvouspojky, která má tendenci v koloně poskočit vpřed, tady se to hezky rozjede samo.
Tu Omegu V6 2.5 jsem řídil s manuálem, byla už v zuboženém stavu, ale i na dnešní poměry se mi líbil ten komfort :-) Mužeme se tiskíckrát bavit o tom, že je to staré a líné a že dnes tomu natře nějaké litrové TSI, ale cestovat v takovém autě je prostě příjemější, než v nějakém C segmentu. -
lamal 14.06.21 15:44
« Re: Mežán de France
Aj tak mam za to, ze tie lahsie verzie na predok boli odladene komfortnejsie, moj ex sef mal 1.5DCi 78kW a velmi si pochvaloval pruzenie, ze nemusi brzdit na ziadnom retarderi a to iste tvrdi aj sucastny mechanik Clia >:D Mal nachipovane 1.5DCi 78 kW na nejakych 95kW. Najazdil s tym 350tis za celu dobu to prej zozralo 1x vstrek a 1x turbo a to ho nesetril. Tym by som aj premostil k 1.5DCi, pokial by sa nasla verzia so slusnym servisom a dobrym najazdom, myslim ze je to kupitelne. Nie pre teba, ale celkovo.
Dialky za 8 je v poho, to mas tak o 1,5l viac nez na Mondeu, to nie je taka trága. Hybridy od Toyoty maju podobne chovanie, do mesta vytecne aj plynule, ziadne blbiny. Riesit v plynulosti rozdiely medzi tymito pohonmi je prast, alebo uhod - na diskustne podjebávky vsak dobré >:D Mne sa lubila aj Omega 2.5 V6 ktoru ma kamos, tiez tam ma 4st automat a s tym sytym zvukom benalovej V6ky to bol balzam...prijemna pruznost bola v cene. -
Ozzman 14.06.21 14:26
« Re: Mežán de France
No on je celkem komfortní, pokud nepříjdou velké příčné nerovnosti, to už prostě torzka začne uskakovat a k těm zatáčkám, je to spíš pocit, neříkám, že nezatočí, jen tomu autu klikatá okreska nic moc neříká, nechce se mu a když dáš plný plyn v prudší zatáčce, elektronika často v nižích rychlostech zatrhne motoru přenášet vše na kola aniž by bliklo ASR, ale chová se to přesně tak stejně, jako když má auto tendenci proklouznout, prostě ho ořízne.
Já si myslím, že zakopaný pes bude v tom archaickém automatu, když pustíš plyn, většinou tam nechá ten zařazený stupeň, takže záleží jak jedeš, ale třeba strašně dlouho drží zařazený nižší stupeň i po akceleraci, protože prostě čeká, co bude, zkrátka to není tak chytré a pohotové. Tady ty s manuálem a lehčím autem šetříš.
Zase musím říct, ať se na mne hybridisté nezlobí, že je to nejpříjemější automat na ty krátké trasy, kterým jezdím, po městě to popojíždění v kolonách či klidným tempem to jede strašně hezky a plynule, žádné turbo, žádné extra kopance (až na kickdown :D).
A já s tím jezdím krátké trasy, do 20 km, z čehož většina je příměstský či městský provoz. Na dálku na tempomat s kolem na střeše jsem jel taky něco kolem 8mi, když na dálnici nedivočíš >:D
-
lamal 14.06.21 13:56
« Mežán de France
No ... tvrdy podvozok ? Toto je prekvapive, viezol som sa s 1.5DCi a bol makksi, myslim ze podobne to bolo s 1.6. Pes bude zakopany asi v tej motorizacii a prevodovke, ma to nejaky vykon aj vysoku hmostnost na predku, tedy nebolo moc na vyber. V tych rokoch sa uz nenosili velke naklony a plavby po necestách. Ochota zatocit bude mat podobny dovod.
S tou spotrebou sa mi to nezda, F4R ma celkom vysoku kompresiu a vysoky zdvih tj by mal byt celkom ucinny. Na Cliu mam fakt slusnu spotrebu, hlavne mimo mesto. Na dialky by si sa mal vmestit do 8 kompletne, kratke trasy a mesto je s 10-11 normal. Co ta prevodovka robi, ked pustis plyn, normalne brzdi motorom ?
Inak slusne autí, vyzera v pohode, akurat mne sa pacili tie pred FL zadne svetla a myslim ze aj tie ostrejsie ladene predky... to su len take drobnosti.
Nech dobre sluzi, tu spotrebu nejak pories (lamda sondy, vaha vzduchu, kvalitne palivo moze ubrat kludne 1l/100)
:-) -
xxc 13.06.21 17:19
« Re: Konečně pořádný stroj
Nejaka blbost, ja som dnes vytiahol Scenic a stale som musel nastavovat klimatizaciu, raz horuco, raz zima. Este ze to ma ovladanie koleckom. Celkom som si spomenul na vas, co stale nastavujete. V Picasse je to nastavene cez displej a je to dobre vzdy, tam to netreba nastavovat. Skoda uz to tak dobre nema, tam tiez treba nastavovat. Ale ku cti Renaultu sluzi, ze este po 4 rokoch vobec klimatizacia funguje a akuraz to fuka ladovy vzduch na ruky, ktore potom bolia. Ale zase v zime fuka na ruky teply vzduch a nejak mi nevadila absencia vyhrievania volantu.
Inak k autu, o tom presne Renault je, za male peniaze najst auto s velmi dobrou starostlivostou a servisom a nasledne sa tesit. Teraz, ked take auta predavaju v lepsej vybave ako nove, za vacsie peniaze, vacsina ludi nadava :-) -
Ozzman 11.06.21 09:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů
To není zcestné a nemůžeš tohle přeci hodnotit na základě jednoho kusu. Nevím, jestli si četl recenzi, ale sháněl jsem ojetinu s automatem do 100 tisíc kč (+/-), kdyby to auto bylo hezké, tak 150, ale to se nekonalo.
TDI (jen 1.9) by byla pro mne akceptovatelná volba, ale taková auta už dnes podléhají korozi (osobně jsem prošel hodně Oktávek, Golfů a Pol (Woody jak se skloňuje VW POLO? :D) a hlavně se pojí s pro mne neakceptovatelným DSG, navíc mívají nájezdy kolem 200 tisíc psaných (nepsaných kdoví kolik) a to je prostě ruská ruleta, kde to dříve či později smrdí obrovskými investicemi. Ostatní, větší 2.0TDI z té doby je pak průser i na motoru.
U ostatních aut, co jsem jmenoval ( B a C segment) byly samé problematické diesly, trpící na všechno možné i nemožné, snad s vyjímkou 2.0 TDCI/HDI, ale tam byl opět problém, že byly výhradně s dvouspojkou = náklady na repasi dvojnásobné, než u hydroměniče.
A k těm služebákům, oni sice drží servisní interval, ale jen když jsou ve firmě (a taky se k nim tak chovají zaměstnanci, takže olej dostane, ale tlumiče jsou vytřískané >:D Znám to, sám jsem se služebákem jezdil po polích :D), auta za 100 tisíc už dávno ve firmách nebývají a má je 3. majitel, který kašle na servis a u automatu prostě takové auto nechceš. Já turbo kdysi měnil na motoru 1.9Dci (chronický pacient), stálo tehdy asi 30 + práce. Kamarád pak má ten tvůj TDI PD, bude mít teď už skoro 300 tisíc, turbo dělal, převodovku dělal, vstřiky už dělá podruhé... to auto (Oktávka 2) koupil od mé ex, která ho měla od nova, takže žádná stočenka... jo a rezne, takže ani ten PD není vždy sázka na jistotu.. to ale není nic
A děda by takto zanedbal i diesel, nemyslíš? >:D Každé auto se zanedbanou údržbou je průser, jen ten benzín může mít nevyměněny olej a když to není zrvona náchylná motorizace, přežije to, kdežto když koupíš turbodiesel, co točí už 3. či 4. stovku tisíc km, tak tam bude na odpis kde co i když motor pojede.
Já jsem měl štěstí, že jsem měl servisní historii na každý rok s pravidelnou údržbou, viz recenze, jinak by to také bylo podezdřelé i ten malý nájezd :-)
-
Kadibouda 11.06.21 06:10
« Re: Re: Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů
To je zcestné, turbo sem na staré naftě( tdi pd ) vyměnil proto, protože to naopak vyšlo podezřele levně ( 12k nové ). A je to výměna, která se udělá jednou za životnost auta >:D Staré bylo pořád dobré, jen pískalo. Nepocituji nějak dražší servis. Ale přiznávám, že vstřikovačů se bojím jak čert kříže...
Statisticky horší život mají právě benzíny. Nafty jako služební se drží servisního plánu. Když sem po dědovi převzal h. i20 řekl mi, že bych si měl vyměnit olej, že už bude mít 20 tis najeto ( ale po 4. letech provozu ) :D:D málem se mnou seklo. Bohužel se dozvídám, že to není vyjímka >:D