Renault Mégane (2008)
9.6.2021Jednou Renault, vždycky Renault?! Asi jo ! Pro radost všem Renault haterům prosím o povšimnutí úvodního fota :D Takto jste si Renault vždy přáli…
Renault Mégane (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
idam.i 26.10.21 16:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius
Čo som počul čítal,tak vyplachovanie he riskantné mal by stačiť pravidelne meniť olej.Vypláchnutie,hlavne u staršich prevodovkách môžé narušiť vnútornu rovnováhu. >:D V starej prevodovke všetko roky šlape v hustom oleji.Zrazu tam je nový riedky,no mechanika je opotrebená a nastavená na tú hustú "brečku".
Neviem či to je na 100% tak,ale osobne sa budem toho držať.Prvý krát vymením olej v prevodovke po 50 až 60 tisíc km a auto bude mať asi 4 roky.
P.S.Opel v SK automaty nerieši a odporúča špecializované firmy. -
Ozzman 26.10.21 09:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius
No, tyto informace mi k prdu nejsou, rád to slyším, protože jsem to konzultoval s mnoha lidmi a každý má jiný názor a to diametrálně.
Renault - nezávisle dva servisy mi radili, ať neměním olej vůbec, že oni to nedělají a prý se výměnou oleje může převodovka oddělat, pokud řadí. A pokud v ní neklepe a řadí, je v pořádku a nemám to řešit. (RPZ a Nevecom Kladno)
"Odborníci" v diskuzích na Renault fórech tvrdí, že je nutná výměna, ale s proplachem skříně, což je docela drahé a né vždy prý to udělají pořádně (odbočkou napíšu, že tohle radili u Powershiftu, načež jsem se dozvěděl, že proplach se nedoporučuje a ani Ford to tak nedělá a prý se to nemá, tak jsem to dal do origo servisu při jarní výměně, když byl interval).
Další lidi tvrdící, že stačí klasická výměna, tak jak tedy ? >:D Já jsem plánoval po novém roce, až budu dělat olej v motoru, tak udělat i tu převodovku, má ted 72 tisíc, to budu mít tak 75, řadí dobře, tak to vyměním preventivně, jen pořád nevím, jestli klasicky, nebo investovat do proplachu.
Repase - koukal sem, že to je něco kolem 10-15 tisíc, což je skoro cena proplachu převodovky >:D Ale oproti dvouspojkám je to pakatel, což byl i důvod, proč jsem takovou skříň chtěl, kdyby cokoliv, pořád to není polovina ceny auta. Klidně napiš SZ s tip, jestli se ti to nechce psát sem, budu za to moc rád. Díky
p.s. že nevydrží může být tím, že tam nikdo nikdy olej nemění >:D Renault ho předepsaný fakt nemá -
martinST 26.10.21 09:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius
Hmm, tak to se přiznám, že bych tipoval 3.0 na vítěztví.. :yes:
Jenom trochu odbočím k tvé převodovce. V případě, že DPO=AL4 (všude to tak píšou), tak přidám pár servisních rad. Možná, že všechno už víš, ale co kdyby... :-)
Nevím, zda byl olej měněný i v převodovce, ale vzhledem k tomu, že první výměna je plánovaná na 90tis (a ty máš 68tis), tak nejspíš ne..
Tzn: Určitě hned vyměn olej (je starý). U této převodovky nelze měnit filtr (bez rozebrání, filtr je uvnitř).
Dále pak se má olej měnit co 60tis, ale při městskem provozu raději co 40tis km
Může tam být olej Dexron III, ale PSA předepisuje raději svůj olej, který má trošičku jiné vlastnosti. Tzn Dexron může být, ale raději bych dal předepsaný výrobcem..
Obecně tato předovka toho moc nevydrží, takže na výměnách oleje nešetřit, na druhou stranu - repas je zde velmi jednoduchý a levný!!! (Kdyby něco)
Třeba ti jsou ty informace k prdu, ale třeba pomůžou.. ;-) -
Ozzman 25.10.21 16:28
« Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius
Tak 110kw pojede asi lepe, ve vyssich rychlostech uz ty kw jsou znat, nevim jak je to s 4x4 jestli se odpojuje na dalnici, nebo to porad jede na vsechny 4 , to by ho mohlo zbrzdit >:D
Meli jsme kdysi na letisti 180kw trilitr outbacka vs moje Mondeo a do stovky nemelo absolutne sanci, naopak ve 150 ti bych mu uz rozhodne neujel -
martinST 25.10.21 13:57
« Re: Megane vs Prius
Já bych to nepodcenoval. Prius se taky dlouho bral jako etalon zdechlosti a jak to dopadlo. Jede to na úrovni svého výkonu. Podle mě xv 1.6 pojede na úrovni 84kw, ne lépe ne hůře a ty jeho čísla 0-100 jsou jeho špatným začátkem. Ale treba se pletu, chtělo by to další test, nemá tu někdo Subaru? -
Ozzman 12.09.21 09:56
« Road Trip do Německa
Tak jsme včera po návratu od moře Mondeem udělali ještě jeden takový výlet, tentokráte s Meganem, bylo mi ho líto a chtěl jsem otestovat 2 věci - jaké by to bylo cestovat delší dobu s C segmentem a také za jakou spotřebu.... vůbec to nebyl prubířský kámen francouzské spolehlivosti >:D
Výsledek mne mile překvapil, byť pro absenci dálniční známky jsme se vydali v ČR po okreskách. Za cíl jsme si dali Drážďany, které jsou od nás +/- 200 km dle typu trasy. Cesta byla vesměs pohodlnná, Megan to zvládl a odměnil se pro mne naprosto šokujícími 8,3 litry za celou měřenou trasu a to i s tím, že na autobahnu se prolétl chvíli 180, což u Megana sice není problém co do výkonu (fakt neměl problém držet krok s auty na neomezeném useku), ale do spotřeby se tyhle blbosti promítají naprosto radikálně >:D
-
Ozzman 10.09.21 22:54
« Re: Re: Re: Megane
Megan 3 je asi nejlepší volba ojetiny za rozumné peníze, co jde koupit, už jsem to tušil (když nekoupíš slepenec jako já viz recenze >:D Proto jsem spokojen s dvojkovym :D) dlouho, sleduji Renault Fóra a posvětil to i guru Martin Vaculík v posledním vydání ojetin, kde Megan 3 dává za příklad skvělé ojetiny.
To auto sice v běžných verzích nevyniká jízdními vlastnostmi, ale má bezkonkurenční antikorozní ochranu, motory, které snad nemají až na 1.2TCe slabinu, trvanlivé podvozkové součástky a elektroinstalace je prý dělána od Německého Continentalu, takže se nekazí - toto jsou slova z recenzenta pro Svět Motorů, né má. Renault se z vysmívané značky stává doporučovanou ojetinou ... zajímavé, že ? :-) Jinak mezi minusy bylo uvedeno pouze to, že je málo hezky vybavených aut a že je nedostatkový motor F4RT - tzn tenhle dvoulitr s turbem >:D -
Ozzman 10.09.21 11:24
« Re: Megane
Jo, vypada dobre a vim, ze motor co mas ty je velmi solidni, ale ja diesel nechtel, ten mam doma v novejsim aute. To 110kw dci s tim musi slusne hybat, nekde jsem nasel, ze se osazoval i 120kw 2.0T ale jen s MT, na tu dobu v Csegmentu hodne zajimava motorizace v neostre verzi. Ať slouží -
Mitan3 09.09.21 08:55
« Megane
Ahoj,mám taky takového krasavce r.v.2007 barva stejná taky kombi,motor mám 2.0dCi 110kW manual,Výhody-nerezaví,dost prostorný,vynikající motor(najeto 320000km a na motoru vše originál)spotřeba léto 6,zima 6,5lNevýhody-už stárne,ale na model z roku 2002 vypadá pořád slušně -
Ozzman 14.07.21 13:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia
Jako ojetina to asi smysl mít bude, ale jako nové auto mne to nezaujalo. Když přišel na trh, byl jsem si ho zkusit s 1.4Tjet ve verzi kombi a v té době stál stejně, jako Fokus či Oktávka s 110kw turbobenzínem a mimo komfortního plavného podvozku mne to auto ničím extra nezaujalo a v kontextu ceny měl příšerný interiér,.
Motoricky to jako ojetina bude zajímavé, ty Tjety jsou prý odolné, tedy alespoň se to o nich píše. Jezdil jsem s tím stejným motorem ještě v Alfe Giuliettě a tam se mi líbil o poznání více a celé auto bylo o galaxii jinde jízdními vlastnostmi.
Je ale pradoxní, že auta, co jako nová lidi obejdou, mohou mnohem více nabídnout, jako ojetiny právě díky "zastaralé" a kvalitní techice, zvláště když se smaže cenový rozdíl. -
Robo91 14.07.21 07:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia
Pocujte a co taky Fiat Tipo? Ten sa este do nedavneho FL predaval s 1,4 turbo, kto nepotrebuje zavodit tak mal v ponuke 1,4 atmosferu. Oba motory sa daju prestavat na LPG. Aj diesel 1,6 Multijet som nikde nenasiel ze by to bol vyslovene pruser. Vsade na to citam chvaly ze je to robustne, priestranne auto, ktore v dobrom slova zmysle zostalo zaseknute tak pred 15 rokmi. Ponuka jazdeniek je ale mala, do firiem sa to asi moc nekupovalo, kto to kupil tak len pre seba a verim ze to kupovali hlavne ludia ktori sa chcu drzat trochu pri zemi a toho auta sa budu neradi zbavovat. -
Ozzman 23.06.21 21:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia
U nás se Lancer už neprodává :/ Samozřejmě jsem ho měl na mysli, ale pak jsem kontroloval web a fakt není >:D Corolla je už jen taky ta moderní a Elantra zmizla někdy v 2010 ? To se spíš dal sehnat Megane Grandcoupe s 1.6 atmo :-) Ale ten taky vymřel po meči..
S mým štěstím na problémové kusy to přijde jako holý nerozum, ale prozatím jezdíš a nestojíš v servise.
U mého starého Focuse jsem řešil skoro každý měsíc nějakou závadu a to byla 2003 kupovaná ve 2010. Od té doby raději novou fabku za cenu větší ojetiny.