Recenze

9 Majitel

Audi A5 Audi A5 Sportback 3.0 TDI 180kW Quattro

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A5, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Ruzena Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2997 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Jmenuje se Růžena, oslavila v březnu 4 roky.

Růženu jsem pořídil před 4 měsíci a momentálně jsme společně najeli 6 000.

Auto má i po 4 letech velmi konkurenceschopnou výbavu.

Náhon na všechna 4, autoadaptivní tempomat, aktivní asistent jízdy v jízdních pruzích, příplatkové audio Bang&Olufsen, ...

V zásadě chybí jen kožené sedačky, parkovací kamera a kufr v elektrice, nic z toho v mém dalším autě chybět nebude.

Silné stránky

První zásadní silnou stránkou vozu je rozhodně motor, třílitr V6 disponující výkonem 245 koní a 500Nm je prostě skvělý.

Vzhledem k tomu, že nejsem 100% petrolhead, tak mi naprosto vyhovuje nafta a její mohutní točivý moment již od 1100 ot./min, Pokud zatoužím po trochu dynamickém svezení motor disponuje dostatečným výkonem i na zamotané okresce, kde motoru bravůrně sekunduje systém Quattro.

Motor má vždy dostatek výkonu, takže při klidné jízdě točí 1000 - 1700ot./min. V tomto režimu je motor téměř neznatelný a v rychlostech na 60km/h je mnohem výraznější hluk od pneumatik, či aerodimický odpor, než zvuk motoru. O nějakém "nehezkém" naftovém projevu nelze tedy moc hovořit. 7-stupňový automat řadí v komfortním režimu brzy a rychle.
Motor také potěší příjemnou spotřebou při rovnoměrné jízdě - není problém jezdít na hranici 7 litrů. Při malém provozu ve městě, těsně nad ní.

Další jasnou předností auta je pohon všech kol Quattro. Zatím nemám zkušenost s jízdou na sněhu či ledu, ale na morké i na suché silnici se mi nepodařilo auto dostat do úzkých.

Při rychlém průjezdu zatáčkou je cítit, že ve chvíli, kdy auto jinak velmi těžké na předek, se značně zapojí zadní náprava a přibrzdí přední kolo. V tu chvíli se auto opět zakousne do zatáčky a drží. Při opačném pokusu o utržení zadní nápravy auto okamžitě pošle výkon na předek a zase drží jako přibité.

Vzhledem k tomu, že auto nemá paket s-line nedisponuje ani sportovním režimem, který by snad dovolil autu se trochu vzdálit z ideální stopy. Na druhou stranu, takhle je auto 100% bezpečné.

Dalším prvkem výbavy, bez kterého už bych se nehctěl obejít je autoadaptivní tempomat. Zapínám, jak na delších trasách městem, tak mimo město a zejména na dálnici. Při dálničních přesunech je jízda zásadně méně únavná i v silném provozu. Samotný tempomat je velmi spolehlivý. Při každodením používání se mi stalo, že auto nerozpoznalo vozidlo před sebou jen jednou.

K snižování únavy na cestě příspívá také asistent jízdy v jízdních pruzích, který při agresivním nastavení drží auto uprostřed jízdního pruhu. Zatáčky není třeba vykrajovat zdaleka, tak precizně, auto si samo aktivně koriguje průjezd. Nicméně, je důležité pozorně sledovat zda je systém aktivní. Navíc funguje pouze nad 65km/h. K tomu je třeba také dobře zřetelných bílých čar. Celý systém tedy není zdaleka tak spolehlivý jako tempomat, ale pokud zrovna funguje, také velmi pomáhá komfortu řízení auta.

Nakonec nechám tu nejzřetelnější silnou stránku vozu a tím je design. I jako 4 leté auto je stále krásné a moderní. I nové Audi A5 (2017) mám problém prochlásit za jednoznačně hezčí auto. Autu v černé, také velmi sluší zatmavená skla, doplněná chromovanou lištou kolem oken.

Na závěr ještě jedna drobnost. Možnost nastavení volantu a sedačky i řidiči nad 190cm umožuje pohodolně vměstnat kolena pod volant. Takových aut mnoho není :).

Slabé stránky

Přestože má auto kupu silných stránek, najdou se i některé slabší stránky.

Vrátím se k motoru, jediné co trápí motorovou část je spotřeba ve městě. Není výjimkou, že si auto při popojíždění ve městě vezme 11 litrů nafty na 100 a to se zapnutým systémem start stop. Což zamrzí zejména potom, co je zjevné, že není problém jed pod 7l na dálnici. Nicméně, to je daň za jinak skvělý motor.

V 99% případů jinak skvělá převodovka občas také zaváhá. Velmi sporadicky je cítit drobné zaváhání a tím pádem i drobné trhnutí při přeřazení. Objevuje se to zejména při nízkých rychlostech při častém střídání brzda - plyn. Typicky popojíždění v koloně. Nicméně, je třeba se trefit při těchto manévrech "mezi" dva převodové stupně. Není to nijak často, ale všimnout se toho dá.

Jinak velmi designová bezrámová okna vám spolucestující rádi zamažou při zavírání dveří, je třeba se naučit zavírat přímo za dveře nikoliv za rám dveří, který na tomto autě prostě neexistuje. :)


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím evidované závady:

- čerpadlo odstřikovačů čelního skla 5 000Kč autorizovaný servis
- olej, filtry (pravidelná prohlídka v 90kkm) 12 000 autorizovaný servis

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto dovezené z DE přes rychlydovozaut.cz - jednoznačně doporučuji.

 


Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Regulace internetových vyhledávačů a platforem se blíží. Advokát ale zmínil problémy

Regulace internetových vyhledávačů a platforem se…

V Evropské unii zbývají poslední dny do startu přelomového právního předpisu, který má aktivně a cíleně…

Marvel’s Iron Man VR recenze: Superhrdinou na vlastní kůži ve virtuální realitě!

Marvel’s Iron Man VR recenze: Superhrdinou na…

Tony Stark alias Iron Man se vrátil do světa videoher v novém titulu určeném výhradně pro virtuální realitu…

 

iSport.cz

Velký třesk ve Spartě. Sedm futsalistů skončilo, šest přišlo. Co na to kouč?

Velký třesk ve Spartě. Sedm futsalistů skončilo,…

Po třech letech další velká změna. V létě 2017 převzal futsalovou Spartu trenér Beni Simitči s tím, že ji chce…

Sparta? V herní kvalitě se neposunula, šokoval Jílek. Mluvil i o Olomouci

Sparta? V herní kvalitě se neposunula, šokoval…

Jeho spojení se Spartou nepřineslo kýžený úspěch. Kouč Václav Jílek, který měl být na Letné příslibem let…

 

Reflex.cz

U Karlových Varů se srazily dva vlaky. Na místě jsou nejméně 2 mrtví a desítky zraněných

U Karlových Varů se srazily dva vlaky. Na místě jsou…

U Perninku na Karlovarsku se dnes odpoledne po 15:00 čelně srazily dva osobní vlaky. ČTK to sdělil mluvčí…

Daňová horská dráha: Čeho se ještě dočkáme od vládního trojspřeží ANO-ČSSD-KSČM?

Daňová horská dráha: Čeho se ještě dočkáme od…

Tuhle daň zrušit, tuhle snížit, tuhle zvýšit… Buď jsou to jen pokusné balónky, předem nesplnitelné sliby a další…