Citroën C4 (2012)
13.6.2012Citroen C4 1,6 Vti, Selection 88 Kw - 120 koní při 6000 ot/min. max rychlost 193 Km/h (technická) - jede i 220 Km/h ( zkoušel jsem max.) spotřeba…
Citroen C4 (Michal86)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 13.06.12 22:37
« Re: Re: Re: Také jsem byl rozhodnut pro C4
Tyboo, já už projel TSIček více, vlastně ty downsizingové skoro všechny, stejně tak jsem projel třeba T-Jet, TCe, THP, ale 63 kW TSI je možná dobré tak do Fabky, ale v Golfu to nění žádné terno. Má své výhody, je nenápadné, ale oproti 77 kW verzi je prostě slabé. -
Michal86 13.06.12 22:16
« Re: Dodací lhůta?
Ahoj no budeš se divit šlo to rychleji než jsem čekal byl to necelý měsíc a a čekal jsem, že přijde min o dva týdny později takže spokojenost. Ty 17 jsou úplně skvělý samozřejmě větší rozměr se trošku odráží v komfortu, ale nicméně má je soused již téměř rok a úplně v klidu hlavně auto mnohem lépe vypadá a taky drží a je sportovnější, mě zatím neklepou a jede to skvěle:) Takže se jich nebát. Jen nedoporučuji navigaci tu jsem chtěl byla s velkým displeyem, ale není dotyková a nastavování je dost složité. Já auto obejdnával někdy 9.5.2012 a minulý pondělí jsem s autem odjel takže rychlovka.1,6 HDI je super, ale je lepší s manuálem než s pilotem.
-
ZPablo 13.06.12 21:43
« Dodací lhůta?
Ahoj, gratuluju Ti k novému vozu - Citrouš vypadá cool s těma 17"Phoenixama :yes: Mám prosbu, já mám nového C4 objednanou - taky Selection a 1,6 HDi - disky 16 Boston + prahové lišty, metalíza a výhřev sedadel... No jo, ale čekám už od 28.4.2012, minuý týden mi volal prodejce, že bude až na konci června - skoro 2 měsíce... Tys asi neměl taky skladovku, protože máš v autě taky výhřev sedadel, kterej Selection výbava standardně neobsahuje - jak dlouho jsi na auto čekal? Díky za odpověď :-) PS: ty Phoenixy jsou moc pěkný, jen mě už trochu od nich zrazoval prodejce, že už je auto tvrdší - ale byl za ně příplatek už jenom 5tisíc... Jaká je na nich jízda? Oaklandy 16 palců vypadají podobně, jenom je tu majitelé dost kritizují za to, že se špatně vyvažujou a klepou... -
robert78 13.06.12 21:32
« Re: Re: Také jsem byl rozhodnut pro C4
To jsem se nejspíš špatně vyjádřil. Myšlenka měla být napsána tak, že i těch 63kw v předváděcím kusu mi přišlo neuvěřitelně živých, až při kick downu za hranicí města se chybějící výkon výrazněji projevil. O pocitech jsem ale mluvil jako o celkovém dojmu z jízdy, nejen motoru. Předváděčku se 77kw totiž neměli k dispozici, ale samozřejmě jsem od počátku uvažoval pouze o ní, už jen kuli tomu šestikvaltu a také tak byla objednána.
C4 byla láska na první pohled a za super cenu člověk dostane pěkné auto vybavené co hrdlo ráčí, ale prostě v tom Golfu sem byl pocitově okamžitě jako doma a ta celková vyváženost prostě vyhrála.
Ač mi bude chybět spoustu vychytávek, jako třeba funkce REST u klimy, když člověk veze psa a odskočí si pro zmrzlinu... a tak dále... Ale je to vždy otázka priorit. Systém příplatků u VW je příšerný, pokud chci jen vyhřívané sedačky, mám smůlu, musím koupit celý Winter paket atd... Ale o tom všem se doufám rozepíšu až v recenzi.
Nicméně, za cé čtyřkou se i teď pokaždé ohlédnu... ;-) -
Ronault. 13.06.12 18:08
« Re: Také jsem byl rozhodnut pro C4
Chceš říci, že naVTi ti vadila linearita a proto jsi dal přednost TSI 63kw? To si z nás tady děláš legraci, ne? TSI 63 kW je právě extrémně lineární bez gradace, to VTi jde daleko lépe do otáček (i díky kratším převodům) než TSI. Navíc pokud jde o motor, tak rozhodně slabší verze TSI s pětikvaltem moc úsměvu na rtech nevyvolá,.resp. jediné místo, kde kraluje nad VTi je dálnice, kde prostě dlouhé převody způsobí nižší hlučnost a lepší akustickou pohodu, ale bohužel zrychlení a pružnost je u slabší 63 kW verze nic moc. 77 kW verze je na tom lépe, taky díky šestikvaltu.
Prostě beru, že když někdo chce auto na každý den a nevadí mu, že to až tolik nejede, že dá přednost TSI 63 kW, ale pro úsměv na rtech to není. 77 kW verze spíše. -
Michal86 13.06.12 17:23
« Re: Také jsem byl rozhodnut pro C4
JJ chápu wagen je wagen ale to je lepsi uz jit do passata cc to je svezenicko. Jako o wagenovi jsem vubec neuvažoval je to sice super auto a motory a jízdní vlastnosti znám takže tě chápu jsou špice. Mě se u C4 líbí koplexnost a vyšla mi pro mě nejlépe. Rozhodoval jsem se vo tomto segmentu mezi C4,astrou,i30 a ceedem - vyšla mi nejlépe respektive jsem se v ní cítil jako doma. Všechno je o pocitech a možnostech. U mě zvolil střed - chtěl jsem už i bixenony atd. nakonec jsem udělal kompromis a jsem spokojen. M -
Michal86 13.06.12 17:13
« Re: Re: Re: C4
Ahoj Kolego,
Zatím to hodnotím skvěle otázka je až najedu více, chci motor dobře zajet pak můžu podrobněji hodnotit. Chtěl jsem si vzít C4 v exkluzivu budˇ s 1,6 Hdi nebo ten dvoulitr už to byl balík, ale je to pak mazec. JJ to turbo je super věc nadruhou stranu ber víhodu v tomto motoru, že je atmosferický a životnost i údržba je lepší.Mám ještě 5 letou záruku tak je to supr. Já čím víc s tím autem jezdím tím více jsem spokojený:) samozřejmě, že jsem uvažoval třeba o tom novém passatu CC jenže vzhledem k tomu, že nemám garáž nechtěl jsem riskovat. Teď 3 roky pojezdím a pak se uvidí. Jinak to bluetooth je fakt špica jen přijedeš do auta už ti pípne telefon a můžeš pouštět hudbu volat nebo listovat kontakty.Spotřeba je zatím supr, cukání jsem zatím neregitroval,ale zvykám si na převodovku. Foto dodám
-
robert78 13.06.12 16:43
« Také jsem byl rozhodnut pro C4
, než jsem se následně svezl v Golfu...
Prostě jsem byl rozhodnut a měl C4 na den půjčenou a zdálo se mi to jako opravdu dobré auto, hnědá Hickory, světlý interiér, akorát od motoru sem čekal víc. Pocitově bych ty kilowaty rozhodně nehádal. Totálně lineární průběh zazdí alespoň pokus o pocit minimálního sportovního svezení, ač k tomu podvozek není stavěn.
Pak jsem se ale čistě pro porovnání svezl s předváděcím Golfem a dokonce i s nejslabším 1.2 63kw a nevěřil jsem vlastním pocitům a tomu ůsměvu, který ve mě auto celou dobu jízdy vyvolávalo. Tam prostě všechno tak dokonale hrálo pohromadě, že sem nedokázal tomu autu nic vytknout, snad jen kromě utlačované pravé nohy od středového panelu. Pak už jsem nemohl jinak a objednal Golf, ač bych tomu nikdy nevěřil...
Jinak ale C4 moc pěkné, jen ten pocit z řízení a všem pocitům s tím souvisejícím se oproti Golfu prostě nevyrovnala a ani všechna ta krása a výbava rozhodnout nemohla v její prospěch...
Všem jejím kupůjícím, ale naprosto rozumím a sympatizuji s nimi! :yes: -
bicak77 13.06.12 15:13
« Re: Re: C4
Ahoj kolego a krajane :-)
Gratulace, v bílé se 17kama je to špica!
Co se týká absence šestky. Taky to ve své recenzi hodnotím jako mínus.....ale na druhou stranu, na pořádné snížení otáček nám chybí nějaké ty Newtonmetry (čili turbo). Upřímně, jestli nám auto ve 130km/h točí 3800 nebo 3500ot možná ani nepoznáš. Ideální by bylo max.3000ot, ale to by auto na dálnici i v mírném stoupání asi umíralo. Nakonec jsem dospěl k závěru, že pro náš motor je zpřevodování asi optimální. Hluk je ve snesitelné míře a ani ve vysokých rychlostech nechybí autu razance při zrychlování.
Spotřeby se neboj. Já mám sice průměr přes 8 litrů, ale denně jezdím dálnici (min.130) a město, okresky velmi málo. Ale když jedu OV-Frenštát-OV, pěkně o víkendu na pohodu, dostanu se pod 6 litrů i s klimou. Jinak jsem zkoušel tempomat 135 dle tacho a průměr v obou směrech mě dostane na něco málo přes 7 litrů. Když jedu jako pes (160-190) např. OV-Olomouc-OV, tak se se spotřebou nakonec dostanu i tak těsně pod 10 litrů. Což není vůbec špatné! Otázka, jak se spotřebou zamíchají tvoje 17-ky.
Na závěr, otázka, kterou tady prudím každého s 1.6VTi. Registruješ mírné cukání při akceleraci mezi 2-3 tis.ot.?
P.S. Závidím originál bluetooth, nemusíš si k.rvit interiér jako já. Přidej pak postřehy, jak funguje. Až něco dodáš z dalších zkušeností a přidáš ještě nějakou fotku, rád ohodnotím 3x10. -
Michal86 13.06.12 13:50
« Re: Re: C4
Právě před koupí jsem měl možnost se projet se všemi aktéry mezi, kterýma jsem se rozhodoval : i30,ceed, astra,c4 ( jiný francouze moc nemusím) a ve všech jsem seděl. A prostě nejlépe mi vyšla c4, protože má dle mého nejvíce prostoru a cítím se v ní jako o třídu větším autě a motor mě rovněž velmi překvapil. Co postrádám je 6 a led diody , které jsou skoro ve všech autech nicméně do nových citronů to již dávají takže jak bude facelift tak je tam pak asi dají. C4 je cca rok na trhu.
Jinak C4 v exkluzivu e-hdi dream automat (pilot) má ještě kámoš někdy od loňského roku a je nadmíru spojen jezdí do 4l na sto a jede jak víno tak to taky napohlo k rozhodování.
-
zetr007 13.06.12 13:44
« Re: Re: C4
Souhlasim s tebou a hlavně vim a i jsem to psal v své recenzi že šestka v i30 1.4 CVVT je krátká, tak proto mám obavu jestli ten pětikvalt tady u tý C4 nebude málo,hlavně na dálnici. Ještě když píšeš že ta pětka je stejně dlouhá jako šestka u hjondé. Ale spotřeba neni vše, hlavně že se C4 líbí novému majeteli a bude mu dobře sloužit! -
Michal86 13.06.12 13:43
« Re: C4
Bez té 6 je to škoda hlavně když to chceš pořádně rozjet a na spotřebu to svůj jistý vliv má také, ale právě spotřeba mě zarazila, protože to fakt tolik nežere :-) pokud jezdím normál provoz dostávám se v pohodě i pod 6 litrů a to je velmi slušný. Já jsem taky uvažoval o naftě, ale nakonec jsem sáhl po benzínu, vyšel ekonomicky lépe :-) Jinak špica v autě je blootooth. Fotky dodám musím ještě dofotit, ale je teď hnusné počasí.
:-) -
Ronault. 13.06.12 13:19
« Re: C4
Ty peníze nejsou slušné, ale hodně dobré. Podle mě je levnější než třeba i30.
Šestka sice chybí, ale pětka je stejně dlouhá jako šestka u 1,4 CVVT, to jen pro tvou představu :-)
Spotřeba bude hodně podobná CVVT, tady je pár kousků ze spritmonitoru:
[odkaz] autem není problém jezditview/12-Citroen/594-C4.html?fuelty… Je tu ale málo kusů, Citroeny se hodně kupují v naftě, protože nafta je u nich docela levná, tedy v Německu se hodně kupují v naftě, u nás v benzínu. -
zetr007 13.06.12 13:01
« C4
C4 je moc pěkný auto a za celkem slušný peníze. Jsem zvědavej na tu spotřebu u tohohle motoru bez šestky. Mohl by si víc rozepsat recenzi a doplnit foto. Desítku za foto máš odemne protože tam neni pěkný jen to auto >:D >:D . Jinak gratuluju k autu a hlavně at dobře slouží!
Jinak souhlas, Golfa znám včetně ceníku velmi dobře, ale z druhé strany věz, že ten ceník Golfa je pořád lepší než třeba ceník Civicu ;-)