Ford Focus (2010)
29.11.2010Auto od 13.5.2011 už nemám, ale i přesto bych tady rád recenzi na něj zachoval, pro ty kdo by o tomto autě něco chtěli postudovat... Čtenáři MACZ,…
Ford Focus II (Mates81)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 07.12.10 16:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Ničím si své tvrzení nepodložil, nekonkretizoval jsi a na závěr porovnáš náklady na servis naftového turbomotoru s atmosférickým benzíňákem, tomu říkám pecka. Samozřejmě, kdyby nikomu nevadila větší spotřeba, tak s naftovými motory moc lidí jezdit nebude, ale opak je tak nějak pravdou, i když se to i mně nelíbí.
Takže jsi nucen měnit nicky, aby s tebou někdo ještě vůbec diskutoval, jo? >:D >:D -
das_autos 07.12.10 16:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Hele nějak ta debata s tebou nemá cenu a nějak se mi ztrácí podstata,ostatně jako jinde viz.diskuse OII tour.Já jsem psal,že je to nejnespolehlivější motor co se do Focusu dává a za tím si stojím a rozhodně je to pravda.Že má lineárnější zátah a menší spotřebu než 1,8 TDCI je věc jiná,ale jako diesel není spolehlivější a oproti benzínům se to se spolehlivostí nedá srovnávat. -
Ronault. 06.12.10 20:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
To o oleji jsem četl, dokonce doporučují při výměně oleje sundat celou olejovou vanu, protože často se díky ne zcela vhodnému umístění vypouštěcího ventilu nevypustí vše a jak píšeš i ty, hromadí se karbon v oleji. O snížení intervalů výměny oleje není nutno ani psát, ale to už je pomalu evergreen všech dieselů.
Ad DPF. Hledal jsem teď informace o slabší verzi a našel jsem, že i do ní se nyní bude DPF montovat, protože jinak by se nesplnilo Euro V, odkdy přesně a jestli se montuje, to jsem bohužel nedohledal.
Hledal jsem ozvy u vozů ne starších než 5 let, ještě lépe do 3 let a nějaké závady, které by se objevily před 150 000 km jsem nezaznamenal, takže jak píšeš, nového motoru se taky neobávám. -
"-- skrytý --" 06.12.10 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Tak ten motor má mouchy,ale pán má verzi 66KW ten nemá naklápění lopatek turba a celkově je jednoduší a spolehlivější nežli 80KW vybavená DPF filtrem.Motor má problém v oleji který se přapaluje v karbon ten ucpává sítko před turbem které se potom díky malému mazání přidře.Platí i pro HDI konstrukce je stejná.Nutnost je pak sundat celý sací koš a vyčistit.Pegueot několikrát snížil předepsanou výměnu oleje.
Ve vyšším nájezdu netěsní vstřikovače (podfukují).K vstřikování Siemens PSA-Ford osazuje ty to motory 1,4TDCI/HDI,1,8TDCI,2,0TDCI DW10 Focus i Mondeo,307,407 atd.Nově bude nová generace vstřikovačů1,6TDCI/HDI 82KW euroV ve slabší verzi zůstane Bosch.1.6TDCI sice patří konstrukčně k nejnovějším,ale určitě nepatří k nejspolehlivějším hlavně jako ojetina se na něj kupí řada poruch.Nového motoru bych se vůbec neobával. -
Ronault. 06.12.10 19:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
A HDI jsou komplikované, protože jeho starý TDI s rotačním čerpadlem není ;-) Common-railly jsou dnes všechny, i VW už končí s PD, filtr pevných částic je už pomalu taky všude, jinak by to neprolezlo Euro V, dvouhmotý setrvačník je už taky pomalu všude a to nemluvě o turbu, které dnes už je pomalu synonymum nafty. Takže jaképak komplikované HDI či tdci? :-O
A nebo on má v autě ještě karburátor a nebo jezdí dvoutaktem >:D -
Ronault. 06.12.10 18:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Tyyyy jo, to je mi ale obecných keců. V německu mají nejkvalitnější naftu na světě, podvodníci tam neexistují, stejně jako u nás neexistují čerpací stanice se zaručenou kvalitou... Češi vůbec nemají Fordy Focusy jako služební auta, které ročně najednou spoustu kilometrů po dálnicích a silnicích, protože dálnice a silnice u nás vůbec nejsou...
Vůbec, to německo, to je ráj na světě. Popravdě ani nevím, co tu ještě děláš? :-O 8-s -
das_autos 06.12.10 17:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Samozřejmě s německou naftou a na německých dálnicích takovejhle nájezd není problém.U nás to bude každopádně míň aniž by už něco neodešlo a nic to nemění na tom,že je to nejmíň spolehlivej motor co se dává do Focusů už jenom z důvodu jeho složitosti a větší pravděpodobnosti že něco odejde. -
sir 06.12.10 11:00
« Gratuluji :o)
Fajn auticko, se stejnym motorem ale v kombajnu jsem najezdil 165tis bez zavady a co se tyce jistoty na snehu atd....parada.. A takove rozmrazovani okna, to je u nas v rodinne povinna vybava :o).Ted uz auto preslo na drahou polovicku a ja povyrostl.
V kazdem pripade hodne stestastnych km -
vrkuboy 05.12.10 21:42
« Re: Re: nepomlouvej
>:D Nechceš se stavit na kafe? Já jen že bych ti ukázal můj motor v Rendlíku kterej má 200 000km a podle toho co píšeš by už měl být někde na vrakáči a přitom kromě svíček a oleje zatím nebyo potřeba nic měnit. Jinak ta spotřeba 11 litrů? No nechci ti brát iluze, ale moje 1,6 16v při brutálním zacházení bere 10,9l/100km a větší spotřebu i přez velkou snahu jsem nezaznamenal, takže pochybuju že ta 1,2 bere víc jak 11. Každopádně to takhle nepaušalizuj. Z toho co píšeš to vypadá že všechny motory od Renaultu jsou šmejdy. -
Mates81 05.12.10 20:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
V tomhle ohledu máš určitě pravdu. Pokud tam někdo leje naftu, od někoho kdo vytáhne šlaluch někde ze země na dvoře, pak se divte že vstřiky a turbo se mění do 100 tis. kilometrech, moderní motory jsou pěkná věc, ale daň je, že je musí člověk udržovat a dávat jim perfektní péči. -
štíreček1 05.12.10 19:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Ty si to proštuduj, pak zjistíš, že problémy mají jen jedni a ti samí - čipaři, šetřílci co nemění olej včas atd. Na německých fórech se dočteš něco o nájezdu 240tis km bez problémů a vším původním, i s DPF filtrem, který má údajnou životnost cca 120tis km, původní dvouhmoťák, původní trysky, žhaviče atd. Je to prostě o rozdílném přístupu k údržbě. -
štíreček1 05.12.10 17:59
« Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
To jsi nejspíš přišel z jiné doby, podfukovací vstřiky jsem viděl naposled u koncernových PD vstřikovačů ovládaných vačkou a na poslední siemens v nových commonrailech zanevřel koncern taky a přešel ke spolehlivým soleonidům, které ford používá taky. Motor 1,6TDCI 80kW patří ve své třídě mezi konstrukčně nejvyspělejší ;-) -
Ronault. 05.12.10 16:39
« Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Tak trochu z tipcars.com:
Dobrou volbou je i 1,6HDi s 80kW. Poměrně svižný a přitom velmi úsporný. Pokud nezanedbáte běžnou údržbu a výměny oleje, jsou tyto motory spolehlivými služebníky na mnoho kilometrů.
Problematickým HDI motorem byl částečně 2,0 HDI 66 kW montovaný do 307, který měl vstřikování od Siemensu, nyní se již nedodává.
Takže ty porovnáváš spolehlivost motorů Focusu, který aktuálně nabízí 2x 1,6 TDCi /HDI a jednu atmosférickou šestnáctistovku? No to je mi srovnání.
Co takhle porovnat s jinými srovnatelnými motory konkurence, třeba 2,0 TDI PD, 1,5 dci atd. atd. Ono ohánět se konstrukční složitostí dieselů je nošení dříví do lesa ;-)