Ford Focus (2010)
29.11.2010Auto od 13.5.2011 už nemám, ale i přesto bych tady rád recenzi na něj zachoval, pro ty kdo by o tomto autě něco chtěli postudovat... Čtenáři MACZ,…
Ford Focus II (Mates81)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
štíreček1 16.12.10 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Na ten plyn se to hodí, pokud člověk hodně najezdí. Známá ho má ve felicii a taky si libuje, jenže najezdí málo, takže servis ji stojí víc než by dala za benzín. Jezdí denně do práce 10+10km plus nákupy, ale to je pořád málo. Nedávno měnila bombu a stálo jí to i s tím servisem 10500kč+emise.
Dnes max dostal nový olej a filtry po necelých 14tis km. Klidný řidič se ze mě stal po přesednutí z focuse, nyní si užívám komfortu a výhledu, i když někdy se koně splaší a výška nevýška i v zatáčkách se rychle ztrácím z dohledu >:D -
Mates81 16.12.10 07:37
« Re: Spotřeba a hlučnost
No třeba i ta hlučnost způsobuje ta zima, přece jen nějakých mínus 8 je prostě mínus 8. Nicméně na motoru zajímavě lítá teplota, dělá to všem kdo má tento motor, v zimě lítá ručička teploměru jak otáčkoměr :-) Stačí když se chcviličku stojí v koloně a už teplota spadne na nějakých 60, dokonce spadne i když se jede z kopce, bez plynu a v klidu. Je to zajímavé, motor se naplno zahřeje až tak po 20km. Proto kdo koupil nějakou ojetinu s tímto motorem, nelekněte se, a neměňte hned termostaty >:D ;-) -
Ronault. 15.12.10 21:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Laguna je základní 1,6 16V a je přestavěná na LPG, jinak bych to neuživil. Motor je to dobrý, spolehlivý, dobře se vytáčí, určitě dokáže jezdit i za nízkou spotřebu, ale ne v Laguně, na tu je poddimenzovaný, takže na dálnici si řekne ve 130 o 9,5-10 litru LPG na 100, při plném naložení už moc nestíhá a po městě si taky řekne o 10 až 11, hlavně v Brně chlastá ve špičce jak nezřízený.
Naštěstí při ceně LPG nemusím až tolik truchlit nad spotřebou, jen ten výkon bych uvítal vyšší. Z druhé strany se člověk tou Lagunou tak nějak nechá ukolébat, že mu ten motor stačí, pohodlí, ticho a klid, ze mě se stává klidný řidič >:D >:D
Ta 207 by měla být Euro 5, dost jsem pátral, ale jelikož jsme původně šli kouknout na 308 s tím motorem a náhle to změnili díky lepší výbavě a dobré ceně na tuhle 207 SW, která našim bude stačit, tak ani pořádně nevím. Zítra se dozvím zbytek detailů :-) -
štíreček1 09.12.10 19:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Ten motor je super, myslím, že taťka bude spokojený. Výkon bohatě stačí, měl jsem 66kw ve focusovi a jel super, měl kratší převody, ale odspodu jel skvěle a pětka byla místo automatu. Tahle nová má ještě lepší krouťák odspodu To už máte euro5 žejo. Ta laguna má jaký motor? Kamarád má novou služební 1,5dci tuším 105koní a nemůže si ji vynachválit výkonově i spotřebou. -
Ronault. 09.12.10 00:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Nene, tenhle Peugeotek je nafťák, 1,6 HDI 66 kW >:-[] Takže vím za co se tu hádám, protože před koupí jakožto odpůrce nafťáků jsem dlouho pátral jak je ten motor se spolehlivostí... Navíc tohle je pro taťku, ne pro mne... já bych asi do diesela zatím nešel. Renault Laguna jsem psal u feferonky, to je pravda, ale to není nové, je to vlastně taťkovo auto, které teď budu mít já a Fanouš jde na prodej, není to ani kvůli nehody, protože Fanouš už jezdí a chybí jen opravit dveře, ale asi to chtělo něco bezpečnějšího na těch mých skoro 30 000 km ročně. Je to o hubu dneska a Favorit ač mi v podstatě po všech stránkách stačí, tak bezpečností ne. Ale bude mi chybět. -
štíreček1 07.12.10 20:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Samozřejmě, že to není objektivní, ale tak nějak to vypovídá o celkové kondici toho kterého vozu nebo modelu. A třeba když chčije olej, tak se to uvádí taky jako závada. Já jen nemůžu souhlasit s tím, že motor 1,6TDCI je nejméně spolehlivý nebo hodně poruchový. Každý svou péčí může životnost prodloužit nebo nepéčí zkrátit. Měl jsem escort 1,8D a focus tddi a na tyhle motory jsem se dočetl tolik negativních věcí až to pěkné nebylo, ale v praxi jsem ani na jeden motor nešáhl a dodnes je považuju za spolehlivé. Mrazy kolem třiceti pod nulou zažily taky, ale vždy jsem jel. Kromě rozvodů jsem neměnil nic, ani žhaviče. -
Ronault. 07.12.10 20:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Samozřejmě, tohle je hodně orientační a mnoho to neznamená, i když TUV tvrdí, že kontrolují několik desítek či stovek částí auta. Dá se však najít i konkrétní zastoupení závad, které vedly k neprospění, což už k něčemu může být. Podobně je na tom i ADAC, který díky vlastním "žlutým andělům" jednotlivých značek taky není objektivní a obsahuje i zabouchnuté klíče.
-
Ronault. 07.12.10 19:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Já teď před pár týdnu tu tabulku tak pracně hledal a ona je tady! Díky, sice s křížkem po funuse, když už jsme auto koupili, ale i tak koukám, že úplný šmejd dle TUV jsme nevybrali >:D
Koukám ale, že docela vysoko se drží Clio, ale o něm já už tvrdím hodně dlouho, že patří k vůbec nejlepším autům třídy. No nic, konec TUV, jsou to jen statistiky.
Samozřejmě, nechcu jej trápit, ono i tady u toho TDCi platí, že jezdí podle toho, jak se k němu člověk chová, moderní motory jsou komplikovanější, ale pokud si to vemem kolem a kolem, tak ta objektivní spolehlivost při počtu najetých kilometrů je čím dál lepší. Dnes není problém pro auto ročně udělat 80 000 km aniž by zaznamenalo nějaký problém. -
das_autos 07.12.10 19:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
To co si dal za odkaz je statistika jednoho provozovatele německých STK,kde se klasicky hodnotí světla,koroze,podvozek vůle atd. jako u nás a procento vážných závad,ale nikdo ti tam neřekne co se ti vysype na motoru nebo elektrice. -
štíreček1 07.12.10 19:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Euro V platí od příštího roku, už teď se dělají objednávky na nové motory, starý se už v podstatě nedá koupit. Už i kia do své 1,6tky v dieslu bude muset dát filtr, dodnes plnil normu euroIV i bez filtru, ale tuhle normu plní i 1,6tka od PSA i bez filtru - vím od kluků, co filtr vykuchali. Jinak ty dlouhé výměnné lhůty u olejů jsou k ničemu, pak můžou ty problémy vznikat. Takže kdo se nežene do dřívější výměny oleje, může ty problémy mít vlivem karbonu. 1,6TDCI má teď vstřikovače Bosch soleonid, jsou spolehlivé a hlavně opravitelné a v roce 09 na ně přešel i koncern, poněvadž ze siemensem měli velké problémy a s boschem auta konečně jezdí. -
štíreček1 07.12.10 19:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze
Tak už ho netrap nebo budem za chvíli číst, jak jsou 2,0TDI PD nebo siemensové commonraily z roku 08 nejspolehlivější ;-) Ono kdyby si člověk pořád dokola opakoval, "čím je stroj složitější, tím je poruchovější", nemohl by si dnes koupit žádné auto, leda tak ten dvoutakt v trabantu, ale ta doba už je pryč i u dnešních turbo benzínů. Když jsem se díval na testy spolehlivosti
[odkaz]
tak max se drží pořád vepředu až na nějaké vyjímky mezi samými japonci. Dvanácté místo je celkem dobré, loni šestnácté a předloni osmé. Citroeny kupodivu až na chvostu.
Jinak taťka zatím hodně nadšený z auta, resp. ne hodně, protože z Laguny, i když je 10 let stará, to není až tak velký skok, ale je nadšený z toho, jak motor krásně táhne. Spotřeba zatím 5,5 prý, no ale je doma teprve 2 dny.