Diskuse

Dacia Logan (2013)

1.1.2014

27.5.2014 najeto lehce pod 9tis Km, spotřeba 6.2l/100km, letní pneu špatně vyvážená z výroby. Bylo hezké počasí tak jsem se obrnil a absolvoval asi…

 

Dacia Logan (Martin)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 21.03.14  19:49

    « Re: Re: postřehy po 500km

    Ano, pokud nejezdíte jen kolem domu tak je nové auto vždy dobrou volbou. Viz údaje o ojetých vozech v prodeji v ČR.

    Fábie se co se týče motoru/prostoru/ceně nedá s MCV srovnávat. Otázkou je kvalita dílenského zpracování a celková výdrž vozů, ovšem v tomto pohledu nemám zkušenosti, nikdy jsem fábii neměl tak dlouze, ale užil jsem si s nima dost a nejlepší se mi jevila 1,4 16V ale to je už 5 let zpět. Takže u HTP si pamatuju na nejedeto/žere to, 1,4TDi jela a nežrala zvuk jak trator, a všude málo místa, výměny ložisek kol na denním pořádku a jiné prkotiny.

    Takže gratuluju k posunu z Feldy, je to velmi dobrý krok.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos

    Luboš 15.03.14  21:59

    « Re: postřehy po 500km

    Zdra přátelé,
    jsem rád, že jsem našel uživatele stejného vozu, jako jsem si objednal já. S manželkou plánujeme rodinu, naše Felda pomalu reziví a my se rozhodli pro koupi auta. Stejně jako všichni tady jsme přemýšleli, jaké auto koupit. Nejprve sme chtěli ojetého kombika fabie ale po zjištění a hlavně pohledu na nového Logana, nám to začalo vrtat hlavou. Nakonec vyhrála cena. nečekáme zázraky. Myslím, že přechod z feldy na Logana nebude tak velký rozdíl, ale je to naše první auto a pro start si myslím, že bude ideální. objednali jsme si bílou barvu 1,2 s výbavou Artica. Stejně jakou spousta z vás turbo pohonúm moc nevěřím a kupovat nové v hodnotě pětiny ceny auta nemá cenu.

    Osobně od auta očekávám, že mě bezpečně doveze z bodu A do bodu B. Vše ostatní je jen bonusem. V tomhle jsem praktik. Doufám, že mě bude auto jen překvapovat a to jen v pozitivním smyslu. Tak uvidíme :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 17.02.14  14:47

    « Re: Dacia MCV

    1.2 ožije, stejně vám jako mně. Chce to jen čas a najet přes 3kKm.
  • 00 Reagovat !

    foto Jarin

    Jarin 15.02.14  21:20

    « Dacia MCV

    Mám 14 dní nové MCV 1.2.Zatím najeto pouze 100km,protože byla doma ještě 13 let stará felda kombi se kterou jsem se velice nerad loučil a myslím,že 4 roky by ještě dobře sloužila.Kdo neměl jiné auto a přesedne z feldy do nového Logana MCV tak bude jistě velice spokojený.Vzhledově je to velice povedené a pokud stojí na parkovišti tak je jisté,že bude okukované víc než vedle stojící dražší značky.To co zde napsal Martin můžu jen potvrdit a plně se ztotožňuji.K motoru 1.2 16V, zatím nemohu moc posuzovat,zdá se mě to línější než felda 1,3mpi a doufám,že po zajetí to bude aspoň na stejné úrovni.
  • « 00 Reagovat !

    foto sarusian

    sarusian 14.02.14  21:02

    « Re: ASR

    kedysi som nasiel test aditiv na lpg - flashlube, jlm, gazlube... islo tam o obsah draslika, ktory na ventiloch vytvara ochranny film,cim ich chladi - cize neide ani tak o mazanie, ale chladenie, bohuzial test sa akosi z internetu stratil a napr. v aditive JLM toho horcika bolo minimum - dacia nedava domazavanie ventilov preto, lebo si to poistila cez hardware :-) -jednoducho povedane origo motory na lpg v daciach maju inu hlavu motora a ine ventily - dimenzovane na spalovanie lpg, cize domazavanie nepotrebuju - s cim sa u aut ktore boli urcene len na benzin nebolo pocitane a napr. pre japonske motory, fordy, korejcanov to domazavanie je velmi odporucane, ale take lady, skody to az tak nepotrebuju...

    doplnene, nieco som nasiel :

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 14.02.14  19:23

    « Re: Dacia

    Ano, ťukání PP jsem takhle měl na XM z roku 89!!!! že to tak budu mít na autě i po 25ti letech jsem opravdu netušil, ale lepší než nic.

    Tel seznam si myslím že mi dělá neplechu právě proto, že neřeším SIM a tel paměť, BT nepoužívám, zatím, ale jsem za něj velmi rád.

    Topení ano, 1.2 nám topí poměrně brzo, vlažný vzduch cca po 700m, ale letos není žádná zima, takže tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 14.02.14  19:20

    « Re: Re: ASR

    Přiznám se čtu prvně o nutnosti motoleje pro LPG. Já vidím ze svého pohledu v LPg výhodu jen snížení emisí, pač mě zajímá ekologie. Ale jinak jsem už líný řešit specioleje, seřizování a podobný kraviny. Potřebuju být v servisu co nejméně. Ano, i nám by se LPG vrátilo za pár let, ale jak jsem psal, auto máme na 4 roky max, čili LPG jsem přestal řešit.
  • « 00 Reagovat !

    foto tomkite

    tomkite 13.02.14  10:05

    « Re: ASR

    Já do LPG asi půjdu. I při mém malém nájezdu by se mělo vrátit do cca 3 let. S LPG nemám žádné zkušenosti, ale ten systém přimazávání ventilů mě nějak nepřesvědčil. Pokud vyjde nějaká oficiální informace, že přimazávání je dobré, tak dodělat se to dá vždy... Jinak si spíš myslím, že je potřeba mít LPG dobře seřízeno, aby nedocházelo k podpalování ventilů a používat speciální olej pro LPG.

    Z článku:

    [odkaz]

    "Pokud se však pro LPG použije běžný motorový olej, stejný jako pro benzín, jeho životnost vlivem spalování LPG je snížena zhruba na pouhou jednu třetinu (!). Motor proto vyžaduje speciální motorový olej s výslovnou specifikací "pro LPG", resp. "pro plyn" (protože totéž se týká i CNG - CNG viz článek Alternativní palivo CNG). Tyto oleje musí obsahovat hlavně jiné typy DD-aditiv. Důvod k tomu a druhá strana téže mince je v tom, že namísto karbonu při spalování LPG nebo CNG vznikají v motoru vlivem odlišnosti paliva a spalování tzv. nitrózooxidační úsady, které jsou velmi tvrdé a houževnaté a pro motor ještě škodlivější než karbon, protože přispívají k oděru součástí. Použitá aditiva oleje by měla tyto úsady odstraňovat a navíc by měla být tzv. bezpopelná, aby sama nezvyšovala abrazívní opotřebení motoru."
  • 00 Reagovat !

    foto ras100a

    ras100a 12.02.14  21:30

    « Dacia

    Gratulujem k novému autu.Až dnes som ťa tu našiel. >:-[] Mám tu tebou napísané skúsenosti a postrehy prečítané a v celku s nimi plne súhlasím.
    Asi najviac ma štve to dookola ťukanie do PP. :'-(
    Mne zobrazuje rádio aj mená v tel.zozname,ale len tie ktoré nie su uložené na sim karte.
    V čom s tebou vôbec,ale vôbec nie som za jedno je kúrenie.
    >:-[] Moja 0,9 TCe začne vyhrievať interier až po polhodinovej jazde.Na vine bude isto EU s tou svojou normou EURO5.Pre ktorú je dôležitejšie teplo motora a nie posádky.
    >:D Zlatá ruská žigula.

  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 12.02.14  21:17

    « Re: ASR

    ASR + ESP jsou na jedné pojistce, vyjmutí a jízdu budu zkoušet v následujících dnech.

    LPG jsem právě srabácky vzdal, nějak ve mně nevzbuzuje důvěru taky proto, že z výroby není mazání sedel (což chápu), ale prodejci LPG vám mazání beztak prodají s tím, že to zlepší život motoru. Tak kde je pravda?
  • 00 Reagovat !

    foto tomkite

    tomkite 12.02.14  11:38

    « ASR

    No napadají mě dva způsoby řešení:
    1. Přímé porovnání za stejných podmínek (letos moc sněhu není...) s nějakým autem, kde ASR funguje "dobře". Případné neadekvátní chování Dacie natočit třebas na mobil a poslat odkaz na zastoupení k vysvětlení... Např. tady ASR funguje asi dobře:

    [odkaz]

    2. Pokud má ASR vlastní pojistku, tak při problému pojistku vyndat a poradit si "postaru". Po záruce by šlo pro pojistku přidělat (nějaký origo) spínač (?) na palubku a vypínat jej pouze při problémech s rozjezdem...
    ---
    Když jsem si pročítal diskuzi ohledně LPG:

    [odkaz]

    tak mně přišlo, že to auto snad ještě nemají až tak vychytané a dolaďují jej až za běhu (provozu zákazníky)??? Možná že ASR bude stejný případ? Teď mě napadlo: snad mají 100% vychytané alespoň ESP... Ale podle testů NCAP to vypadá ok:

    [odkaz]

    Škoda u Rapida taky dolaďovala pár drobností po připomínkách od testerů (auto již bylo v prodeji) - odpružení, ovládání el. oken, interier a možná i něco dalšího... (a u jiných modelů Škody se řešily i problémy s řetězem u motoru TSI).
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 10.02.14  11:26

    « Re: Řizení

    Bohužel nemůžu moc srovnávat, už je to pár let co jsem jezdil zcela novými auty s hvězdou nebo šípem ve znaku. Dnešní čas trávím pouze výhradně za volantem Zetoru/GAZelly/Logana kde první dva nejsou vzory :-) , ale najdu si čas a vyzkouším jiná auta co máme v rodině (307SW/Fusion/OCT). Předem vím, že výrobní vůle v řízení Logana je minimálně pro mě nadměrná. Budu to dál zkoumat.

    Prim stále hraje vnitřní prostor, ekonomický motor a v neposlední řadě poměrně aerodynamický tvar.

    Jelikož dost jezdím po dálnici, zjišťuju, že rovné úseky bez větru se dají ject za papírové hodnoty, jen rychlost se pohybuje někde mezi 70-85km/h, v létě na letních by to mohlo být lepší. Přesto, spotřeba 6,4L není zase tak výrazně nízká oproti jiným silnějším vozům, škoda.
  • 00 Reagovat !

    foto tomkite

    tomkite 10.02.14  10:18

    « Řizení

    Ta vůle kolem středové polohy, to je asi zásadní věc, která by mně na Sanderu/Loganu vadila (zbytek auta nevypadá špatně). Škoda, že si to výrobci neohlídají. Vždyť to je to hlavní, co tam řidič dělá - řídí.
    A škoda, že to nejde nějak donastavit nebo udělat nějaký "tunning" posilovače... Napadlo mě ještě, jestli by třeba nepomohlo "vypnout" (možná to jde pojistkou a nepoškodí to motorek posilovače) samotný posilovač řízení. Třeba by odezva byla lepší (a na parkování si potom udělat čudlík pro zapínání posilovače něco na způsob city drive u fiatu - ale to už je takový domácí bastl...). Možná neupravili "převod" řízení bez posilovače a jen k němu přidali posilovač...(?).
  • « 00 Reagovat !

    foto tomkite

    tomkite 21.01.14  19:06

    « Re: Re: Re: Re: Dobrá volba

    Někde jsem četl, že vylepšenou antikorozní ochranu snad zaváděli až v roce 2012. Takže máš možná jen starší info...
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 21.01.14  11:16

    « Re: Re: Re: Dobrá volba

    Vosk na mě kouká snad všude, však brzo přidám fotky exteriéru kde to bude vidět. Za sebe velmi oceňuju že jsem tomu pořídil všechny 4 zástěrky, protože když vidím jaký bordel lítá od aut předemnou co nemají zástěrky.
  • « 00 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 20.01.14  15:01

    « Re: Dobrá volba

    Mne se tohle auto celkem líbí, za cenu za jakou je tak to je docela kus auta. Já jsem hledal taky ojeté auto a narazil jsem úplně náhodou u autorizovanyho Renault na megane II najeto 50k km. Jsem spokojen. At ti auto jezdí... dávám 10b.
  • « 00 Reagovat !

    foto Clier

    Clier 19.01.14  17:10

    « Re: Re: Re: Dobrá volba

    tak to se omluvám za zavádějící informace ;-) zase jsem o něco chytřejší :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto tomkite

    tomkite 19.01.14  16:37

    « Re: Re: Dobrá volba

    Z webu Dacie:
    1. KROK:
    Všechny vnější části karoserie a některé prvky konstrukce skeletu jsou lisovány z oboustranně pozinkovaných plechů.
    2. KROK:
    Svařený skelet karoserie projde odmašťováním, sušením a kataforézní lázní.
    3. KROK:
    Do podvozkové části skeletu a dveří je aplikován vosk, tmelem jsou utěsněny vnější spoje. Mechanické díly podvozku jsou dodatečně ošetřeny voskem. Podvozek, blatníky a prahy mají zesílenou ochranu proti odlétávajícímu štěrku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 13.01.14  07:46

    « Re: Re: cca 1450 Km

    Pravdou je, že tenhle server moc nechápu, takže se podívám na oddíl "novinky". Geometrii ani pískající kladku jsem ještě nevyřešil, snad tento týden a snad to nebude dlouho trvat, protože každý čas strávený mimo OSVČ mě stojí dost peněz.
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 12.01.14  18:58

    « Re: cca 1450 Km

    Ahoj. Navrhujem postrehy, ktoré píšeš do diskusie, písať do časti recenzie s názvom "Novinky". Nie som si istý, či každý, kto číta recenziu, si prečíta aj diskusiu. Bude to podľa mňa pohodlnejšie pre čitateľov. Mimochodom, už si poriešil tu geometriu? Aj tak neviem pochopiť, ako sa môže niečo také stať. Však hádam existuje niečo ako výstupná kontrola.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…