Dacia Logan (2013)
1.1.201427.5.2014 najeto lehce pod 9tis Km, spotřeba 6.2l/100km, letní pneu špatně vyvážená z výroby. Bylo hezké počasí tak jsem se obrnil a absolvoval asi…
Dacia Logan (Martin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Stejné auto 04.01.2014 13:32 ivosvej
- logan 04.01.2014 15:09 umo
- postřehy po 500km 04.01.2014 21:16 Martin
- Gratulujem 04.01.2014 21:53 idam.i
- Dobrá volba 05.01.2014 01:19 adamzprahy
- dobrá volba 06.01.2014 00:26 michalpneu
- 750km 06.01.2014 21:40 Martin
- Ještě ke koupi/autosalon 07.01.2014 19:41 Martin
- cca 1450 Km 12.01.2014 18:23 Martin
- Řizení 10.02.2014 10:18 tomkite
- ASR 12.02.2014 11:38 tomkite
- Dacia 12.02.2014 21:30 ras100a
- Dacia MCV 15.02.2014 21:20 Jarin
- Hodně dobře 05.06.2014 19:16 rohYpnol
- Dacia 11.08.2014 17:43 bitner
- Dotaz 03.01.2015 18:47 Homer J
- Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni 25.02.2015 10:07 Ddd
- LPG 06.04.2017 15:44 dr.biker
- Ventily Logan MCV 1,2 2016 02.08.2017 08:49 defender110
- Baterka 23.11.2017 22:56 twistedTSD
- po pár letech 15.05.2022 19:01 martin-h
- 300 000 km 28.05. 12:16 martin-h
-
ivosvej 04.01.2014 13:32
Stejné auto
Zdravím a přeji hodně bezproblémových kilometrů s novým autem. 23.12. jsme si totiž nadělili pod stromeček s manželkou úplně stejného Logana MCV, motor a barva stejná, navíc jsme chtěli tempomat, parkovacího asistenta a vestavěnou navigaci.Problém je, že auto bude až 15.3.2014, skladovka nebyla.Ale aspoň jsme chytli starou cenu. Myslím, že Dacia od 1.ledna zdražila o 10 000. Tak doufám, že budeš psát své postřehy z auta. Napiš jak se projevuje ten motor 1,2. Díky -
umo 04.01.2014 15:09
logan
Ahoj. Bol by som veľmi rád, keby si recenziu priebežne doplňoval o nové postrehy a skúsenosti. Veľmi ma bude zaujímať fungovanie aj tvojho auta, lebo je celkom možné, že moje ďalšie auto bude dacia. Láka ma predstava zaplatiť menej peňazí za spoľahlivé auto, ktoré odvedie svoju minimálne rovnako (ak nie lepšie) ako napr. drahšia škodovka. A ešte pridaj fotky. Nech slúži spoľahlivo. -
Martin 04.01.2014 21:16
postřehy po 500km
Ahoj
Fotka přidána.
pro ivosvej:
Já byl limitovaný končící životností Felicie, takže jsem musel nakoupit rychle, tím pádem jsem musel oželet navigaci a vzít skladovku. O motoru toho asi moc nenapíšu, postupně živne, ale nečekám od něj zázraky, zatím průměrná spotřeba kombi 6,6 a počítám že půjde lehce dolů, neb jezdím ekonomicky. Jezdíme max 2 v autě bez nákladu dálky i město. Dneska jsme zjistili že píská asi ložisko na kladce řemenu (alt,klima,atd), najeto 500km. Čas řešit to budu mít až za týden, tak dám vědět. Volant táhne doleva. Dávám těmto závadám k vyléčení cca 1000-1500km poté případně servis. Jelikož kupuju poměrně dost nových strojů a podobně tak si nedělám iluze že z montovny vyjede 100%tní výrobek, ta doba je už dávno + u auta za 220kKč nejde dokonalost snad ani očekávat. Co oceňuju, že auto poměrně rychle topí. Na blátivých silnicích, asi při rychlosti nad 80km se dost špiní kliky dveří od silnice jak lítá bahýnko hore.
Jinak samozřejmě postřehy budu přidávat.-
ivosvej 05.01.2014 18:13
« Re: postřehy po 500km
Díky, za odpověď, těším se na tvoje další zkušenosti. Do toho března určitě něco najezdíš.
Já budu většinou taky jezdit ve dvou, tak snad ten motor bude stačit.Ne že bych tomu motoru nevěřil, ale spíš, že na internetu se hodně píše, že to moc nejede. Předváděčku jsem měl s motorem 0,9, ale já moc tomu turbu všeobecně nevěřím. Mám radši klasickej atmosférickej motor. Teď máme taky auto s motorem o obsahu 1,0/50 kW /Suzuki Splash/ a na naše ježdění v pohodě. -
Luboš 15.03.2014 21:59
« Re: postřehy po 500km
Zdra přátelé,
jsem rád, že jsem našel uživatele stejného vozu, jako jsem si objednal já. S manželkou plánujeme rodinu, naše Felda pomalu reziví a my se rozhodli pro koupi auta. Stejně jako všichni tady jsme přemýšleli, jaké auto koupit. Nejprve sme chtěli ojetého kombika fabie ale po zjištění a hlavně pohledu na nového Logana, nám to začalo vrtat hlavou. Nakonec vyhrála cena. nečekáme zázraky. Myslím, že přechod z feldy na Logana nebude tak velký rozdíl, ale je to naše první auto a pro start si myslím, že bude ideální. objednali jsme si bílou barvu 1,2 s výbavou Artica. Stejně jakou spousta z vás turbo pohonúm moc nevěřím a kupovat nové v hodnotě pětiny ceny auta nemá cenu.
Osobně od auta očekávám, že mě bezpečně doveze z bodu A do bodu B. Vše ostatní je jen bonusem. V tomhle jsem praktik. Doufám, že mě bude auto jen překvapovat a to jen v pozitivním smyslu. Tak uvidíme :-)-
Martin 21.03.2014 19:49
« Re: Re: postřehy po 500km
Ano, pokud nejezdíte jen kolem domu tak je nové auto vždy dobrou volbou. Viz údaje o ojetých vozech v prodeji v ČR.
Fábie se co se týče motoru/prostoru/ceně nedá s MCV srovnávat. Otázkou je kvalita dílenského zpracování a celková výdrž vozů, ovšem v tomto pohledu nemám zkušenosti, nikdy jsem fábii neměl tak dlouze, ale užil jsem si s nima dost a nejlepší se mi jevila 1,4 16V ale to je už 5 let zpět. Takže u HTP si pamatuju na nejedeto/žere to, 1,4TDi jela a nežrala zvuk jak trator, a všude málo místa, výměny ložisek kol na denním pořádku a jiné prkotiny.
Takže gratuluju k posunu z Feldy, je to velmi dobrý krok.
-
-
-
adamzprahy 05.01.2014 01:19
Dobrá volba
Co se týče výběru, tak to úplně chápu, měl jsem to podobné, také jsem začal s ojetinami okolo 100t Kč až jsem se dostal k 200 a že by mě teda něco uchvátilo se říct nedá, takže jsem skončil u nového.
Jinak Logan MCV 1.2 Arctica, tady není o čem :-) V téhle konfiguraci je Logan nejvýhodnější a zcela bez konkurence :yes:
Jinak koroze už bych se nebál, já měl prvního Logana a koroze se objevovala až po 6-7letech a to nijak brutálně (dle některých "odborníků" se Dacie po 5letech rozpadají), od roku 2012 už jsou Dacie pozink, takže by to mělo už něco vydržet. Auta bez pozinku často reznou kvůli poškozní laku od kamínků a jiných šrámů - to byl i případ mého Logana - s pozinkem by to mělo být ok. Za ty peníze si teda nedělám iluze, že to bude dokonalé, ale něco už by to vydržet mělo :-) :yes:
Tak ať slouží :yes:-
Clier 05.01.2014 19:56
« Re: Dobrá volba
Mám za to že pozinkovaná je karoserie jen zvenku a to ještě myslím nějakým nástřikem, když to normálně se auta snad celé namočí ;-) ale to je jen drobnost :-) já myslím že za ty peníze je to mnohem lepší než nějaká ojetina :-) asi je spousta bazarových kovbojů co si radši koupí jetou Octávku, protože Dacia by je nedostatečně reprezentovala.... >:D :no:-
tomkite 19.01.2014 16:37
« Re: Re: Dobrá volba
Z webu Dacie:
1. KROK:
Všechny vnější části karoserie a některé prvky konstrukce skeletu jsou lisovány z oboustranně pozinkovaných plechů.
2. KROK:
Svařený skelet karoserie projde odmašťováním, sušením a kataforézní lázní.
3. KROK:
Do podvozkové části skeletu a dveří je aplikován vosk, tmelem jsou utěsněny vnější spoje. Mechanické díly podvozku jsou dodatečně ošetřeny voskem. Podvozek, blatníky a prahy mají zesílenou ochranu proti odlétávajícímu štěrku.
-
-
-
michalpneu 06.01.2014 00:26
dobrá volba
Ale, já musím říct, že ač škodovák, tak je tohle určitě dobrá volba, vypadá to jako solidní auto, které prostě svůj účel určitě splní. Sice ta geometrie z výroby, to je teda brutál, ale to se vychytá, navíc je to v záruce.
Určitě si myslím, že je to pořád lepší, než aby jsi z bazaru koupil nějakého žrouta na peníze, protože všichni víme, jak to v těch bazarech vypadá. Já byl v podobný situaci loni. Měnil jsem octavii a nevěděl co koupit. věděl jsem, že dvojková bude stát slušná tak kolem 200 tis. a stejně to bude průser, i když to bude mít najeto kolem sta tisíc. Nakonec jsem koupil za 245 tis. roomstera se 7 tis. najeto i se zárukou, ale taky to byl o něj boj.
Takže přesně vím, v jaké jsi byl situaci a myslím, že jsi udělal dobře. Odvezeš v tom všechno možné a bude to určitě spolehlivé auto. Co dneska člověk víc potřebuje. Nějaký elektronický serepetičky jsou akorát k vzteku a poruše a to je tak všechno.
Tak přeji ať dobře slouží a budu sledovat recenzi, zajímá mě, jak se bude projevovat dál! -
Martin 06.01.2014 21:40
750km
Najeto 750Km
odpovím snad ke všem komentářům
Je dobře, že jsme se shodli, že vybírat ojetinu v Čr je velký problém, víceméně neschopnost bazaristů "nutí" lidi kupovat nové a bazaristi se tak obírají o kšeft, anebo se pletu a jen to prostě myslí jinak a cílí na jinou skupinu než jsem já.
Motor - jsem v záběhu, čili "nemůžu" a ani nejezdím nad 3000ot = 100Km na pětku. Pokud jedu po dálnici těch 90-100Km/h což si myslím že je optimální rychlost pro tuhle motorizaci a převodovku tak je spotřeba dost sympatická. Aktuálně tedy PP hlásí 6,4L/100 a počítám že provozem po dálnici se to dostane na 6L/100Km, protože aktuální spotřebu pozoruju skoro hypnoticky. Okresky abs na pohodu, připomenu jen, že posl 4 roky jsem řídil jezdil jen Feldou nebo GAZellou, takže moje srovnání není zrovna dobré. Ale vím, že prostě Subaru je jiná liga, to asi ví každý. Občas mí příjde že mám díry v plynu při akceleraci, vlastně nepříjde, ono to tak je, není to vždy a stále to házím na záběh a předpokládám že to zmizí (snad si nezvyknu). Jinak 1.2 opravdu nejede, lidově řečeno je to líný jako veš, naprosto bych to srovnal s předchozí Feldou 1.3BMI, já tu lenost nevidím jako nevýhodu, prostě to tak je, od 55kW nelze čekat zázraky, možná až se motor zajede a já se dostanu nad 3tis ot bude znát nějaký zátah. Občas jsem jezdil s Oct Tourem 1,4 nebo Fusion 1,4 a to taky moc nejelo. Jinak kladka na řemenu stále jemně píská. Až se vyladí, zaběhne, očekávám od motoru lví výdrž a více najetých km bez poruchy než benz turba. A až nyní si uvědomuju, kolik jezdí v ČR čoudících dízlů, to nám na zdraví asi moc nepřidá.
Komfort - sedačky o něco měkčí než koncernové žebřiňáky. V jedné recenzi jsem četl, že se přes hrboly ladně přenese, tak to nepozoruju. Znám 308 SW a ten se přenese, Logan vám dá najevo že jste projeli nerovností :-) . Ze sedačky mě bolí záda, ale to jenom proto, že jsem se ve Felicii hrbil, protože její sedačky byly fakt na nic. Tady se sedí příjemně rovně a dokonce i opěrka hlavy je využitelná. Ovladače v dosahu. Uvítal bych separé ovládání vyhřívání zadního skla a zrcátek. Uvítal bych zadní stěrač ne otočný ovladač, ale pohyb páčky od volantu, protože tak je to daleko pohodlnější. A zvykám si na "rysku" na ovládání ventilace/topení/větrák pač ne vždy jasně vidím kolik topím, kam foukám, větrák slyším. a samozřejmě na PP krok i vzad, ne jen vpřed - odvádí pozornost od provozu při přepínání.
Audio - zvuk plochý, dostatečný, nejsem audiofil, takže v tomhle moc neporadím. Uvítal bych, kdyby otočný ovladač ovládal hlasitost a ne manuální ladění, zvyk je železná košile. Každopádně já osobně bych velmi uvítal Media Nav.
Kufr - bomba! netřeba více rozvádět. Sice vím, že žádný kufr není dostatečně velký a mnohdy mi nestačí ani 5m3 v GAZelle, ale tady, zatím absolutně OK.
Pozink - ano, četl jsem, že Dacia má jen jakýsi "levný pozink", nešťoural jsem do toho, nepočítám s tím že budeme mít auto víc jak 4 roky, takže mi to je skoro jedno. Ale samozřejmě bych nerad nacházel orezlá místa.
Řízení - ano, neseřízená geometrie je "trapná " :), zatím jsem ani nekontroloval tlak v pneu, automaticky předpokládám, že je to OK. Volant má na můj vkus dost velký mrtvý bod kdy kola nereagujou na jeho pohyb, ve stupních to odhaduju na 2-3st, což je možná asi i vlastnost, nemám s čím porovnat.
Vzhled - obrovské plus, člověk by asi neřekl, že auto za +/-215kKč bude větší než Fábia a o krapet menší než Oct. Auta rostou o tom žádná. Vnější vzhled se mi prostě moc líbí a bílá je krásná i špinavá. Interiér je podle mě taky moc povedený. Asi to bude znít blbě, ale mám rád tyhle tvrdý plasty, pač jsou o něco víc eko a do budoucna jsou jednoduchý na recyklaci.
LPG - původně jsem LPG jednoznačně chtěl, ale různé diskuse mě zatím nepřesvědčily. Včetně mazaní/nemazání ventilů. LPG z výroby mazání nemá. Odradila mě i vyšší teplota spalování LPG a možné problémy s těsněním, ale asi je to zbytečný strašák. Ročně najedu s malým cca 20kKm a to je podle mě na přechod k LPG málo. Pokud bych auto chtěl na doživotí, asi byl LPG řešil aktivněji. Pokud budu jezdit cca za 2Kč/km s Benzínem budu spokojený.
Na závěr tohoto jsem stále přesvědčen o správnosti koupě, a jestli se někdo rozhoduje např. mezi Fábií a MCV tak podle mě je ta volba jasná, za ušetřené peníze můžete na dovolenou.
Tož tak. Jsem zvědav jak dlouho mi vydrží přidávání postřehů. O rozšíření fotoalba neuvažuju, takový fanda aut nejsem.-
Muron 07.01.2014 17:11
« Re: 750km
Prosím vydrž, Tvé postřehy jsou velmi cenné. Se zajížděním nového motoru souhlasím. Motor nad 3000 rpm ožije, je to 16V, takže nárust výkonové křivky je až ve vyšších otáčkách. Navíc má krátké převody, takže při vytáčení s tím lze jezdit i docela svižně, ale ta krátká 5ka na dálnici není, při 130 to točí přes 4000rpm a to řve a žere. Jenže z portfolia motorizací v Loganu nabízených je tohle výhledově největší držák.-
Martin 07.01.2014 17:32
« Re: Re: 750km
Převody má hodně krátké, "bohužel" jsem půlku svého moto života strávil s automatem, takže musím přiznat, že v MCV při rozjezdu nestačím řadit. Jednička/dvojka jsou hodně krátké, pravděpodobně kvůli kolonám. Krátká jednička mi ovšem vyhovuje na jízdu bahenníma polňačkama. Svižně po městě jsem jezdil i s Feldou, bavilo mě ujíždět od semaforů a nechávat ostatní za sebou. Na rychlou dálniční jízdu si ještě pár let počkám ,než duševně dozraju k pořízení výkonného samohybu s automatem. Každopádně si nedovedu představit že jedu s plně obsazeným MCV, bagáží a nedej bože s rakví na střeše na dovolenou a potká mě kopec, to musí být peklo :-) .-
Clier 07.01.2014 19:33
« Re: Re: Re: 750km
Nevím jak moc jsi sportovně založený řidič, ale mě 1,2 v Cliu jezdí výborně ;-) na objem a výkon velice pěkně tahá, myslím že porovnatelně i s 1,4 :-) Nikdy jsem Feldu neřídil a vlastně v ní ani nejel >:D takže nemohu porovnat ;-) Ale již jsem tady četl že 1,2 v Cliu IV. jede hůř než ta v Clio III. jelikož tam bylo zapracováno na emisích a spotřebě a motor se ,,nějak přidusil", takže je možné že i nový Logan půjde ve šlépějích nového Clia IV.
Já se stejným motorem jezdím asi cca za podobnou spotřebu, ovšem vzhledem k otáčkám ve kterých se pohybuješ, tak bych jezdil asi za méně, ale je to asi dáno záběhem :-)
A tlak v pneu bych doporučil zkontrolovat ;-) má to být sice součást předprodejní prohlídky, ale věř že není problém aby se na to někdy vykašlal, takže určitě koukni, zas tak pracné to není :-)-
Martin 07.01.2014 19:51
« Re: Re: Re: Re: 750km
1.2 16V měl i Kangoo před lety, to je tak akorát do města, ale prodírat se s krabicí vzduchem jízdě po dálnici musí být mazec. Jakousi lenost MCV svádím stále na záběh. Felda mi žrala 5,8-6.7L/100Km kombinace, na 18 let starý auto co žralo olej a vodu si myslím super stav. Takže s ohledem na záběh motoru jsem vlastně ani nikoho mimo dálnici nepředjel :-) . Pokud by bylo na výběr mezi 1.2 a 1.6 zase bych zvolil 1.2 obsah, auto mám jako přibližovadlo, ne jako závodníka. Ale jak jsem psal v předchozím, opravdu si nedovedu představit naložit MCV po střechu a vyrazit na okresky, každý kopec musí být utrpením jak pro posádku tak pro auta vzadu. Protože jeden takový kopec nyní denně zdolávám a není to zatím žádná sláva, až budu po záběhu a dostanu se nad 3000ot tak to bude snad o něco lepší.-
Clier 07.01.2014 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Já auto užívám i na relativně dlouhé cesty a s nákladem, a takové utrpení se mi to nezdá :-)
Zásadou je tankovat vždy kvalitní PHM aby auto dobře táhlo no a přemýšlet nad řazením...
Ale asi si nemusíme nic nalhávat, ale sednout do dvoulitrové nafty s automatem a sešlápnout plyn by bylo asi jednoduší >:D >:D
Ze začátku mi auto také moc netáhlo, ale řekl bych že skoro s každým novým stem kilometrů se to zlepšovalo :-)
Tak ať di Dáčka slouží co nejlépe, ať si vyslechneš co nejméně přiblblých keců že sis koupil Dacii a né olítaného Passata a podobně.... a také doplň nějaké ty fotky, ať můžu taky ohodnotit a nekazím ti průměr :-)-
Martin 07.01.2014 20:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Můj největší zážitek byl benzínový MB přezdívaný Mamut, což byl 12ti válec šesti litr, ten táhnul krásně. Kvalitní PHM je základ, já taky nejím podřadný jídlo. Z praxe vím, že sice tank ONO je levnější, ale zase jsem na jejich PHM méně najel, takže ve výsledku.......
Přiblblé kecy na Dacii si pravděpodobně nevyslechnu, v mém okolí takový hlupák není :-) . Moje okolí jsem nastavil předloni GAZellou, takže okolí už si zvyklo na moji slabost pro bývalou RVHP :-) .
Fotky snad časem, jak jsem výše psal, auto není můj středobod, takže ho nefotím. Na netu je fotek plno. Spíš se těším na nějaké moje hodnocení po 5tis km, to bude zajímavé.-
Clier 07.01.2014 20:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Tak s 12ti válcem se to asi srovnat nedá no... :-( >:D ale zase z benzínky odjedeš dřív, takže nemalý náskok, suma sumárum Dacia bude v cíli první! >:D
Tak pokud si zakoupil Gazellu tak v tom případě si už teď můžeš dovolit úplně všechno! >:D
Neber to tak že mám něco proti Feldě, ale tuhle se mě ptal vrátný na mého Renaulta a pak mi ,,mlel" něco o tom že by to nechtěl, že to je Renault a podobně.... tak jsem se ho zeptal co má on. V tu chvíli ukázal na parkoviště na Felici ve značném stádiu rozkladu, doplněnou o několik barevných kombinací laku (jiné dveře, kapota, blatník), vyprskl jsem smíchy a s klidem jsem odkráčel do své kanceláře >:D >:D Takže pokud by se ti přeci jen někdo smál, tak se ho zeptej co má. Určitě se vytasí s nějakou popelnicí ;-)-
Martin 07.01.2014 20:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Vždyť já vím že jsem s moji Feldou zaspal dobu asi tak 8 let, prostě se to tak stalo, věnoval jsem se jiným věcem :-) . Teď už vím, že tyhle levný auta je lepší točit častěji a je lepší jít s dobou. něco jinýho je obyvatel vesnice tomu stačí na kolem domu plečka, ale já konečně dospěl do stavu kdy vím, že jezdit 18let starou feldou 20tis ročně po čr je holý nesmysl :-) .
Obecně rozlišuju věci na koupím/udělám znovu stejně nebo koupím/udělám příště jinak. GAZellu bych koupil znovu. Jestli i Dacii čas ukáže, rozhodně bych si ale nekupoval Oct a podobný věci, když můžu mít poměrně spolehlivý Subaru s boxerem.-
Clier 07.01.2014 22:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
No já jsem spíš zastáncem novějších aut, a to už kvůli bezpečnosti. Všichni asi víme co se děje na našich silnicích, a nebudeme si nic nalhávat, doba se zrychluje a sní i auta a provoz, dnes se jezdí rychleji než je jezdívalo třeba před 10-11 lety když jsem začínal jezdit ;-) a následky v takových rychlostech jsou potom nižší u novějších aut, a nájezd 20 tis. ročně je opravdu docela dost ;-)
Koukám že jsi docela zatížený na Subaru, no proč ne :-) auta jsou to dobrá :yes: Tak třeba příště už to vyjde a nějaké to Subaru bude spokojeným obyvatelem v tvojí garáži ;-)-
Martin 08.01.2014 07:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Já jezdím spíš pomaleji než před 10ti lety :-) , do rakve nespěchám. Ale s ohledem na ostatní a mou bezpečnost je lepší jít s dobou. Subaru proto, protože se dost pohybuju mimo silnice, v místech, kam když je sníh tak jedině s 4x4, jinak pěšky, Haldex náhrady neuznávám a Duster je 4x4 jen to 50ti km/h pak předokolka. Jsem zastánce když už 4x4 tak pevně a vždy na všech čtyřech.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Martin 07.01.2014 19:41
Ještě ke koupi/autosalon
Početl jsem letmo povídání o Stepní koze u slovenského majitele Dacia 2013 což mě přivedlo na myšlenku podělit se o informace o prodejci.
Prodejce tak nějak sám od sebe nabídl 4000,-Kč na nákup doplňků. U tohodle auta jsem cenu nikde nesmlouval, neb z minulosti vím, že mají nastavený hodně podobný kartel a žádná sleva se v podstatě nekoná díky nízké ceně vozu. 4000,- jsem tedy využil na 4 zástěrky, koberečky, kryt prahu nakládky na zadním nárazníku - zde jsem si dost dlouho myslel z obrázků že jde o nerez, nejde, je to obyčejný plast! a plast vanu do kufru - to je jakýs pevný polystyren který moc nevydrží - zlatá guma, doufám, že až tenhle obyčejný zničím bude gumová alternativa.
Nevím jestli by mi prodejce nabídl i povinnou výbavu zdarma, asi ano, každopádně jeho dotaz na výbavu jsem dostal a odpověděl, že to řešit nemusí, že mám výbavu z předchozího auta.
Doplním jen pro největší zvědavce, auto není zatíženo leasingem ani úvěrem.
Autosalon Hornát v Plzni. Kafíčko nabízeli pokaždé, ale v klidu jsem odmítl, protože když už kafe, tak čerstvě namleté Bio fértrejd s bio mlékem od sousedovic krav. Automaticky jsem předpokládal, že tuto kombinaci kávy u nich nepořídím, jaká je realita nevím.-
-
Martin 08.01.2014 07:27
« Re: Re: Ještě ke koupi/autosalon
Taky si myslím že je dost živí, rozhodně to neberou jako podřadnou věc, už jen proto, že tím rozbíhají u spotřebitelů jistou chuť mít další auto nové + pozáruční servis a podobně. Kolik z prodeje MCV prodejce měl jsem se moc neptal, i když říkal, že to ani nestojí za řeč, ale já si myslím, že to za řeč stojí.
-
-
-
Martin 12.01.2014 18:23
cca 1450 Km
PP=6,3L/100Km - a nutno říci, že se údaj neliší od výpočtu plná nádrž/cena paliva/najeto. Takže si myslím, že je reálné dostát čísel průměrné spotřeby uváděné výrobcem ovšem to samozřejmě pouze s řidičem, s letní pneu, bez větru. Mimo město 4,9 je podle mě nesmysl. Dojezd na plnou je odhadem tak 850-900km po dálnici ve dvou lidech s plným kufrem. Já jezdím cca 60% dálnice, 20% města, 20% 1.-3. tř. .
Až bude správný okamžik, přidám fotky ukazující jak sedí/nesedí jednotlivé plechové díly karoserie.
Na delší recenzi je ještě brzo, ale určitě ji přidám. Zatím jsem s vozem spokojen, za ty peníze není co řešit. Je to vlastně druhý první vůz do "rodiny".
-
umo 12.01.2014 18:58
« Re: cca 1450 Km
Ahoj. Navrhujem postrehy, ktoré píšeš do diskusie, písať do časti recenzie s názvom "Novinky". Nie som si istý, či každý, kto číta recenziu, si prečíta aj diskusiu. Bude to podľa mňa pohodlnejšie pre čitateľov. Mimochodom, už si poriešil tu geometriu? Aj tak neviem pochopiť, ako sa môže niečo také stať. Však hádam existuje niečo ako výstupná kontrola.
-
-
tomkite 10.02.2014 10:18
Řizení
Ta vůle kolem středové polohy, to je asi zásadní věc, která by mně na Sanderu/Loganu vadila (zbytek auta nevypadá špatně). Škoda, že si to výrobci neohlídají. Vždyť to je to hlavní, co tam řidič dělá - řídí.
A škoda, že to nejde nějak donastavit nebo udělat nějaký "tunning" posilovače... Napadlo mě ještě, jestli by třeba nepomohlo "vypnout" (možná to jde pojistkou a nepoškodí to motorek posilovače) samotný posilovač řízení. Třeba by odezva byla lepší (a na parkování si potom udělat čudlík pro zapínání posilovače něco na způsob city drive u fiatu - ale to už je takový domácí bastl...). Možná neupravili "převod" řízení bez posilovače a jen k němu přidali posilovač...(?).-
Martin 10.02.2014 11:26
« Re: Řizení
Bohužel nemůžu moc srovnávat, už je to pár let co jsem jezdil zcela novými auty s hvězdou nebo šípem ve znaku. Dnešní čas trávím pouze výhradně za volantem Zetoru/GAZelly/Logana kde první dva nejsou vzory :-) , ale najdu si čas a vyzkouším jiná auta co máme v rodině (307SW/Fusion/OCT). Předem vím, že výrobní vůle v řízení Logana je minimálně pro mě nadměrná. Budu to dál zkoumat.
Prim stále hraje vnitřní prostor, ekonomický motor a v neposlední řadě poměrně aerodynamický tvar.
Jelikož dost jezdím po dálnici, zjišťuju, že rovné úseky bez větru se dají ject za papírové hodnoty, jen rychlost se pohybuje někde mezi 70-85km/h, v létě na letních by to mohlo být lepší. Přesto, spotřeba 6,4L není zase tak výrazně nízká oproti jiným silnějším vozům, škoda.
-
-
tomkite 12.02.2014 11:38
ASR
No napadají mě dva způsoby řešení:
1. Přímé porovnání za stejných podmínek (letos moc sněhu není...) s nějakým autem, kde ASR funguje "dobře". Případné neadekvátní chování Dacie natočit třebas na mobil a poslat odkaz na zastoupení k vysvětlení... Např. tady ASR funguje asi dobře:
[odkaz]
2. Pokud má ASR vlastní pojistku, tak při problému pojistku vyndat a poradit si "postaru". Po záruce by šlo pro pojistku přidělat (nějaký origo) spínač (?) na palubku a vypínat jej pouze při problémech s rozjezdem...
---
Když jsem si pročítal diskuzi ohledně LPG:
[odkaz]
tak mně přišlo, že to auto snad ještě nemají až tak vychytané a dolaďují jej až za běhu (provozu zákazníky)??? Možná že ASR bude stejný případ? Teď mě napadlo: snad mají 100% vychytané alespoň ESP... Ale podle testů NCAP to vypadá ok:
[odkaz]
Škoda u Rapida taky dolaďovala pár drobností po připomínkách od testerů (auto již bylo v prodeji) - odpružení, ovládání el. oken, interier a možná i něco dalšího... (a u jiných modelů Škody se řešily i problémy s řetězem u motoru TSI).-
Martin 12.02.2014 21:17
« Re: ASR
ASR + ESP jsou na jedné pojistce, vyjmutí a jízdu budu zkoušet v následujících dnech.
LPG jsem právě srabácky vzdal, nějak ve mně nevzbuzuje důvěru taky proto, že z výroby není mazání sedel (což chápu), ale prodejci LPG vám mazání beztak prodají s tím, že to zlepší život motoru. Tak kde je pravda?-
tomkite 13.02.2014 10:05
« Re: ASR
Já do LPG asi půjdu. I při mém malém nájezdu by se mělo vrátit do cca 3 let. S LPG nemám žádné zkušenosti, ale ten systém přimazávání ventilů mě nějak nepřesvědčil. Pokud vyjde nějaká oficiální informace, že přimazávání je dobré, tak dodělat se to dá vždy... Jinak si spíš myslím, že je potřeba mít LPG dobře seřízeno, aby nedocházelo k podpalování ventilů a používat speciální olej pro LPG.
Z článku:
[odkaz]
"Pokud se však pro LPG použije běžný motorový olej, stejný jako pro benzín, jeho životnost vlivem spalování LPG je snížena zhruba na pouhou jednu třetinu (!). Motor proto vyžaduje speciální motorový olej s výslovnou specifikací "pro LPG", resp. "pro plyn" (protože totéž se týká i CNG - CNG viz článek Alternativní palivo CNG). Tyto oleje musí obsahovat hlavně jiné typy DD-aditiv. Důvod k tomu a druhá strana téže mince je v tom, že namísto karbonu při spalování LPG nebo CNG vznikají v motoru vlivem odlišnosti paliva a spalování tzv. nitrózooxidační úsady, které jsou velmi tvrdé a houževnaté a pro motor ještě škodlivější než karbon, protože přispívají k oděru součástí. Použitá aditiva oleje by měla tyto úsady odstraňovat a navíc by měla být tzv. bezpopelná, aby sama nezvyšovala abrazívní opotřebení motoru."-
Martin 14.02.2014 19:20
« Re: Re: ASR
Přiznám se čtu prvně o nutnosti motoleje pro LPG. Já vidím ze svého pohledu v LPg výhodu jen snížení emisí, pač mě zajímá ekologie. Ale jinak jsem už líný řešit specioleje, seřizování a podobný kraviny. Potřebuju být v servisu co nejméně. Ano, i nám by se LPG vrátilo za pár let, ale jak jsem psal, auto máme na 4 roky max, čili LPG jsem přestal řešit.
-
-
sarusian 14.02.2014 21:02
« Re: ASR
kedysi som nasiel test aditiv na lpg - flashlube, jlm, gazlube... islo tam o obsah draslika, ktory na ventiloch vytvara ochranny film,cim ich chladi - cize neide ani tak o mazanie, ale chladenie, bohuzial test sa akosi z internetu stratil a napr. v aditive JLM toho horcika bolo minimum - dacia nedava domazavanie ventilov preto, lebo si to poistila cez hardware :-) -jednoducho povedane origo motory na lpg v daciach maju inu hlavu motora a ine ventily - dimenzovane na spalovanie lpg, cize domazavanie nepotrebuju - s cim sa u aut ktore boli urcene len na benzin nebolo pocitane a napr. pre japonske motory, fordy, korejcanov to domazavanie je velmi odporucane, ale take lady, skody to az tak nepotrebuju...
doplnene, nieco som nasiel :
[odkaz]
-
-
-
ras100a 12.02.2014 21:30
Dacia
Gratulujem k novému autu.Až dnes som ťa tu našiel. >:-[] Mám tu tebou napísané skúsenosti a postrehy prečítané a v celku s nimi plne súhlasím.
Asi najviac ma štve to dookola ťukanie do PP. :'-(
Mne zobrazuje rádio aj mená v tel.zozname,ale len tie ktoré nie su uložené na sim karte.
V čom s tebou vôbec,ale vôbec nie som za jedno je kúrenie.
>:-[] Moja 0,9 TCe začne vyhrievať interier až po polhodinovej jazde.Na vine bude isto EU s tou svojou normou EURO5.Pre ktorú je dôležitejšie teplo motora a nie posádky.
>:D Zlatá ruská žigula.
-
Martin 14.02.2014 19:23
« Re: Dacia
Ano, ťukání PP jsem takhle měl na XM z roku 89!!!! že to tak budu mít na autě i po 25ti letech jsem opravdu netušil, ale lepší než nic.
Tel seznam si myslím že mi dělá neplechu právě proto, že neřeším SIM a tel paměť, BT nepoužívám, zatím, ale jsem za něj velmi rád.
Topení ano, 1.2 nám topí poměrně brzo, vlažný vzduch cca po 700m, ale letos není žádná zima, takže tak.
-
-
Jarin 15.02.2014 21:20
Dacia MCV
Mám 14 dní nové MCV 1.2.Zatím najeto pouze 100km,protože byla doma ještě 13 let stará felda kombi se kterou jsem se velice nerad loučil a myslím,že 4 roky by ještě dobře sloužila.Kdo neměl jiné auto a přesedne z feldy do nového Logana MCV tak bude jistě velice spokojený.Vzhledově je to velice povedené a pokud stojí na parkovišti tak je jisté,že bude okukované víc než vedle stojící dražší značky.To co zde napsal Martin můžu jen potvrdit a plně se ztotožňuji.K motoru 1.2 16V, zatím nemohu moc posuzovat,zdá se mě to línější než felda 1,3mpi a doufám,že po zajetí to bude aspoň na stejné úrovni. -
rohYpnol 05.06.2014 19:16
Hodně dobře
Výborně ty jeden. Konečně opět někdo, kdo nemá auto jako prostředek svého ega :yes:
Jinak u Dacie opravdu jediné, z čeho bych měl strach, je koroze. I když už jsou z pozinku...
Co se těsnění a napojení týká - nahoře mít spoj nemůžeš, protože by ti tam zatékalo. -
bitner 11.08.2014 17:43
Dacia
Tak tahle recenze me potesila. Spousta uzitecnych informaci a fotek. Mam Sandero I 1,6 LPG a prave absence jednasvestky mi na novem MCV vadi nejvic. S tim by to bylo dokonale auto. Ta 1,1 (po spravnem zaokrouhleni) mi pripada uz fakt moc slaba. Ale furt lepsi, jak jakekoliv turbo. Casem do nej pujdu presne ve stejne verzi - bila arctica 1,2 16V (pokud se jeste bude prodavat, az odejde do srotu Focus).
S ojetinama mam uplne stejnou zkusenost - u nas naprosto nemyslitelne, a kdyz budu chtit neco poradneho z NSR, tak se stejne nevyhnu spotrebaku a dostavam se na cenu noveho Logana....
Jeste k fotce na zadnim sedadle: Ta predni sedacka je fakt posunata na max. dozadu? Jestli jo, tak je to bomba, znamenalo by to, ze je tam podstatne vic mista, jak v Sanderu I.-
Martin 16.08.2014 17:35
« Re: Dacia
proti turbíčkům nic nemám, spíš naopak, pokud je na to dělaný motor a vydrží, proč tomu trochu nepomoci, že, taky bych nejraději přidal "fén" do sání :-)
fotka na zadním sedadle je první s maximálním místem na nohy vzadu a minimálním místem na nohy vzadu, podle mě to je to docela OK, mám 187cm. Bohužel vzadu jsem ještě nikdy nejel, takže neposoudím.-
bitner 16.08.2014 20:15
« Re: Re: Dacia
Turba se bojim jak cert krize. Turbo bych bral, pokud bych vedel, ze to auto pujde za 3 roky z baraku. Ale ja si to chci nechat, co to pujde. Navic dneska uz je to vsechno primovstrikove = etiketa rika stop LPG. Vyjimkou je prave 0,9 TCe v Dacii, to je neprimy vstrik.
V Sanderu I si za sebe nesednu. Mam 193 cm. Zalezi taky na tom, jaks mel sklopene operadlo. ALe z te fotky to vypada hodne nadejne.-
woody-alien 16.08.2014 21:07
« Re: Re: Re: Dacia
Celkem chápu. Já jsem třeba rád za klasickou atmosféru (protože navíc velmi povedenou) v našem Swiftu. Ovšem do nedávno koupeného Dokkera jsem vzal 1.2TCe. A ten jízdní rozdíl (plus zatím naprosto uspokojivá spotřeba) proti atmo 1.6 je tak radikální, že jsem si na nějaké obavy ani nevzpomněl. Záruka je za mírný příplatek 5 let, takže jako nového bych se ho rozhodně nebál. Spíš je problém řešit takovej motor v rámci ojetin. Nevíš kolik to má opravdu najeto, jak se s tím jezdilo, jestli někdo měnil olej atd.
-
-
-
-
Homer J 03.01.2015 18:47
Dotaz
Moc pěkná recenze a hezké shrnutí po roce. Takhle mají vypadat recenze majitelů.
Já jsem se byl dneska projet se Sanderem 1.2, neboť Logana MCV, o který se zajímám, tak mají jen s 1.5 Dci. Co osobně mně vadilo, byl poměrně velký aerodynamický hluk okolo předního okna nad 100 km/h a lajdácky řešené čalounění vedle pedálu plynu, které jsem měl neustále v kontaktu s botou. Chtěl bych se tedy zeptat na tvůj pocit. Dále mi moc nesedlo ovládání výdechů, která se neustále protáčelo a ne zrovna odolný spínač stropního světla. Jinak se mi dost líbí robustní konstrukce dveří, kvalita plastů taky ujde (s výjimkou otočných ovladačů, u kterých mám troichu strach, aby vydržey aspoň 5 let) a samozřejmě obrovský kufr, kvůli kterému o tomto aut uvažuju.-
Martin 03.01.2015 20:48
« Re: Dotaz
první co mě napadlo: "Je to prostě levné auto."
aero hluk je, já to vidím asi takhle, MCV 110km/h = P-307HDi 150km/h , což je víceméně asi jediný moje srovnání z posledních let, když hodně vzpomenu, tak moje nejlepší auto XM 3.0 V6 jelo 230km/h ale to už bylo trochu o krk na české dálnici a když dál vzpomenu, tak služební MB zvládaly v pohodě 150-170km/h, čili chci říct, že čím dražší a kvalitnější moderní auto tím později nastává aero hluk, MCV bych přirovnal k Felicii - meluzína přichází i na můj vkus poměrně brzo
čalounění......kapitola sama pro sebe,hrk frk a aby to nějak sedělo, přichytit a jdeme dál, v autě je mnoho míst kde čalounění nesedí tak jak by si třeba VW představoval, mně osobně to netrápí, těch 200tis kč rozdíl za kvalitnější auto raději projezdím a procestuju :-)
s výdechy nemám žádný problém, jak nastavím, tak drží, v podstatě už rok a to se na cestách dost drncám
ano, stropní světlo i samo o sobě není moc pevně ukotveno, ale svítí a na hlavu mi ještě nespadlo, co mě bude děsit, až někde praskne žárovka či pojistka, protože sundat kryt pojistek je docela zážitek - jde to velmi špatně a aspoň podle mě je zde veliké riziko poškození prasknutí krytu/paciček
dveře mi robustní nepříjdou, zažil jsem mnoho různých aut ale zase na druhou stranu, mini auta na tom jsou ještě hůř
o otočné ovladače jsem se možná ze začátku taky trochu bál, ale najezdím tímto autem jen 18tis km/rok takže předpokládám, že mi vydrží
kufr ano, to je bohužel vlastnost, kterou budu u dalšího nového auta velmi postrádat, není mnoho pro mě cenově dostupných 4x4 s kufrem jako MCV - jeho velikost je silně návyková :-)
MCV II je prostě levné auto, nejdřív jsem měl po přesedlání z Felicie přijemný pocit pokroku, než jsem si uvědomil, že co se komfortu týče je ten pokrok minimální, neb klimatizace, el zrcátka/okna jsou vlastně už naprosto základní věci. Nedávno jsem si početl recenzi na Golf Variant 1.6TDi a zaujalo mě všemožné digi nastavení různých věcí. Mně se to líbí, ale nechtěl bych to, mám jiný priority v životě.
Dacia jen prostě plní sny lidem, kteří nemají nebo nechtějí dávat za auto víc peněz.
-
-
Ddd 25.02.2015 10:07
Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Zdravim vsetkych majitelov a najma autora recenzie. Chcel by som sa spytat drobnu otazku, nakolko ziadny z okolitych predajcov nema fyzicky na sklade novy logan mcv, aka je najvacsia dlzka - teda rozmer s otvorenymi 5tymi dverami - ide mi o to, ci sa mi zmesti do 5m garaze, kedze vozidlo ma 4,5m, netusim kolko cm treba na otvorenie kufra 5tych dveri.... (a kolko cm je to pri plne otvorenom)
A este jedna doplnujuca otazka - zmesti sa do batoz. priestoru na vysku bicykel staci mensi 26"? Na dlzku asi problem nie je iba sa chcem spytat ak to niekto skusal na vysku, pripadne na sirku bez rozoberania a so sklopenym iba 1/3 (aby bolo mozne prepravit 4 osoby a 2xbike + 2x detsky bike)?
Vopred dakujem za skore info a povzbudzujem autora recenzie aj diskutujucich :-)-
-
Ddd 26.02.2015 07:03
« Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Vdaka aj za tuto info Martin, ak by bolo mozne zmerat este tu max. dlzku pri otvoreni zadnych (5-tych) dveri, pomohlo by pri rozhodovani... (ci vojde do 5m garaze). Postupne klesame s narokmi, bolo by mozne previest aspon 1 bike (to je jedno ci na leziaka na sikmo ale idealne nerozlozeny)? Tiez uvazujem neskor o prip. taznom na strechu i ked sa mi to na prvy pohlad zda dost labilne...
Vopred vdaka. :-)-
Martin 26.02.2015 14:10
« Re: Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Když otevřu páté dveře, je auto na délku 490cm, 500cm s jistotou. Výška auta s otevřenými pátými dveřmi je cca 195-200cm. Vstupní otvor (obrázek dělat nebudu nebude snad třeba) výška/vertikála 795mm , šířka/horizontála od 880mm (nahoře u pantů) po 1010mm zhruba uprostřed. Pokud se sklopí zadní opěráky, silniční bajk se nám vešel vcelku.-
Ddd 26.02.2015 15:31
« Re: Re: Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Vdaka este raz, takze do 5m (4,9m) garaze by sa auto malo vojst a mali by sa tam dat piate dvere aj otvorit aj zatvorit. No a kedze sa tam da prepravit cestny bike po sklopeni zadnych opierok v celku, myslim ze nemam co riesit - som rozhodnuty pre verziu Arctica 1,2 16V a este nejake doplnky. Potom pripadne hodim postrehy :-)
-
-
-
-
-
dr.biker 06.04.2017 15:44
LPG
Můžu se zeptat, na kolik tě vyjde provoz vozu na LPG, kolik tě stojí 1 km na pohonných hmotách?
Zajímá mě výhodnost přestavby na LPG a její návratnost. Moje Clio 0,9 TCe má zatím dlouhodobou spotřebu benzinu 5,8 l/100 km, reálně mě tedy vyšel 1 km na 1,80 Kč.
V tomto testu Logana na LPG vycházely náklady na palivo na 0,90 Kč, což je polovina.
Je to reálné? Při nájezdu 25 000 ročně je to úspora 22 500 Kč na palivu. Ale aby to nebylo tak optimistické, tak musím přičíst náklady na pravidelné kontroly systému.
Jak to máš ty s tou úsporou, podělíš se o nějaké hodnoty?-
Martin 09.04.2017 16:50
« Re: LPG
základní info o LPG mám psaný v "novinkách" a nějak nevím co bych měl ještě dodat :-)
Velký průser je, že rozdíl v ceně Benzín/LPG je v podstatě jen v dani státu. Hrubý výpočet návratnosti mi při mém provozu vyšlo na 23-25 měsíců. Na nádrž toroid najedu min 500km, benzín žere 6.5 kombi a LPG cca 7.6 - hůř se to měří. Jezdím ne úplně pomalu, občas s vozejkem do 1t.
Přestavba mě stála 23tis kč a jak jsem již psal onehdá, nepředpokádám poruchy alá ventily a spol. Věřím že to bude dlouho sloužit jak má - cemuž nahrává i stále kvalitnější LPG.
1km mě stojí cca 1kč na palivu, naposledy jsem najel 490km a platil za plnou LPg asi 535 kč a ty km najetý než se to ohřeje nepočítám, ohřátý je to hnedle!
Jde samozřejmě jezdit úsporněji, ale toho nerad využívám, auto mám jako pracovní a 90 po dálnici fakt nejezdím.
-
bitner 15.05.2017 21:42
« Re: Re: LPG
Gratuluju ke zplynovani auta. Rozumna vec pri tvem najezdu. Mam sedana 1,2 LPG z vyroby a najeto skoro 30. Kdyz potrebuju auto rozjet, tak slapu na podlahu a radim nahoru pri 3000 - 4000 rpm podle teploty motoru. Vyjimecne vyzenu pavouky na 5500. Spotreba 7,8 L propan-butanu/100 km. Loni v lete jsem tankoval LPG za 11,90, to byla opravdu lahoda, v te dobe jsem byl i s benzinem realne pod 1 Kč/km. Ted to vychazi cca 1,2 Kč/km.
Jo a spotrebni dane se fakt bat nemusis. Stat je v * z toho, ze se neplni euro normy na snizovani emisi CO2 (tedy spotreba). A LPG ma na papire mensi emise CO2, takze statu nezbyva, nez podporovat alternativni paliva. Proto taky davaji cim dal vic chlastu do benzinu.
Spotrebni dan by napalili az ve chvili, kdy na LPG bude jezdit aspon 30% lidi a to se nikdy nestane, protoze turbodyzl vole.-
Martin 08.06.2017 09:09
« Re: Re: Re: LPG
jen doplním po cca půl roce provozu na LPG......na nádrž LPG najedu cca 430-480 km průměrně, na dálnici jezdím vyjímečně 110km/h (s vozejkem), jinak 130, po městě couračky sem tam, tam sem, s náklady jsem spokojený, jen mi zase začíná reznout kapota motoru......
-
-
-
-
defender110 02.08.2017 08:49
Ventily Logan MCV 1,2 2016
Chci se zeptat, Logan MCV 2 (1,2 2016) nemá hydroštely? -
twistedTSD 23.11.2017 22:56
Baterka
Vartu 44 Ah (asi) mám v autě původní, devět let starou. :-) Ale už se bojím každého startu. -
martin-h 15.05.2022 19:01
po pár letech
přidám poznatky, po pár letech, původní registrace už vypršela, musel jsem udělat novou
aktuálně mám na tacho těsně pod 240tis km
za měsíc mě čeká STK
pokusím se to tu popsat nějak srozumitelně, co mě potkalo
kdysi jsem ignoroval seřízení ventilů, Dacia dealer nechtěl, pač neorigo LPG a já se toho bál, a tehdy to začalo
ignorace seřízení ventilů vedlo ke kontrolce motoru, nepravidelné chodu, chodu na tři válce a tak dále a tak dále, dost jsem to ignoroval a jezdil, pak ventily zkontroloval, jasně, byl problém, seřídil a jezdil dál, asi půl roku, následovalo opět tři válce, až už to vůbec nejelo, změřil jsem tlaky a na prvním válci velký kulový (samo jsem vypálil katal), celý nadšený jsem sundal hlavu a co vidím, sedlo VV z půlky pryč, ventil šišatý, koupil jsem nový ventil, vyměnil a zubní pastou přizpůsobil, vyměnil katal za BM a jezdil dál, po nějaký době olej+voda, a jezdil dál, no a jelikož letos v létě STK, tak jsem se na to nedávno vrhnul, nicméně fakt jsem řešil že to prodám a koupím nové, resp ojeté, pač Jogger malej a tříválec s továrním LPG (big *) a ojetiny rostou každým rokem o 20-30% hore
tak jsem si udělal soupis dílů a někdy před měsícem a půl začal
jako první došlo na výměnu tlumičů + horní uložení, pružin, spodních ramen, kostí....pružiny origo z dáčie pro verzi stepway, tlumiče stepway sachs a ano, auto se zvedlo, vpředu 15mm vzadu 40mm, původní tlumiče totál KO, pružiny unavený
tato změna na stepway je pro mě naprosto skvělá!!!!!!!
pružiny asi 7800kč, tlumiče už nevím
poté se šlo na motor, hlava dolu, poslat hlavu do opravny, vyměnit výfukový sedla za LPG, zabrousit ventily, vyměnit jeden VV, výfukový vodítka + gufera, otlakovat, kupodivu, hlava rovná
měl jsem vyměnit aj vodítka a gufera sacích, ale asi to podle firmy nebylo nutné
oprava hlavy 9100 bez DPH trvalo to týden
následovalo složení:
opravená hlava, rozvody, řemeny příslušenství, kladky příslušenství (na jedný ložisko vůle, druhá vyježděná rolna), svíčky, benz vstřiky (jedna svíčka suchá černá, ostatní cihly), termostat (preventivně), mraky těsnění, olej, chladičku dělám průběžně výměnu, mám tam třetí náplň a je to sice černý, ale už skoro bez oleje
tlaky válců 13 až 14
po výměně benz vstřiků lepší starty, zmizelo prdění do výfuku, staré vstřiky pošlu na kontrolu, ať víme jak verva 100
začal jsem shánět katal, neb jsem tušil, že starý bude KO, když katal, tak i výfuk
skoro náhodná kontrola na emisích ovšem změnila plány, dle emisaře je motor skvělý a katal funguje, tj i lambdy (který jsem taky chtěl vyměnit)
cca za měsíc mě čeká STK, tak jsem zvědav, má to ještě pár drobností, jako nečitelný displej rádia, občas kontrolka airbagu (nutno vyčistit kroužek na volantu), vyčistit interiér, umejt okna a tak
aj baterku jsem na jaře měnil, varta odmítla fungovat, v polích, musel jsem pěšky do vsi se starou aku, náhodně našel prodejnu kde za 5minut zavíračka koupil silnější banerku
tož tak po letech
spotřeba do 8ltr LPG na sto....to chceš -
martin-h 28.05. 12:16
300 000 km
Asi 14dní zpět naskočilo na tacho 300 000 km. Furt to jede. Po letních prázdninách STK, tak uvidíme. STK furt ofiko. Doufám. Během posl měsíců se ukázalo, že to žere oil, asi tak na úrovni některých nových aut, plácnu tady že tak litr na 4 až 5tis km nebo nějak tak, což s náplní 3,5ltr a nájezdem 30tis km ročně není žádná hitparáda a člověk na to musí myslet. před dvěma roky těsně před STK mi začla svítit kontrolka airbagu, STK to prošlo, pač to zhaslo, pak už to svítilo skoro furt, jen občas ne. No laboroval jsem dlouho, bo nebyl čas, vyměnil jsem navíječ kontakt pod volantem (100 euro) a svítilo furt. Prošel elektriku kolem volantu, pobouchal palubku, pobouchal židle. No nakonec jsem to našel - řidičovo sedák - drátky od bočního. Vodič utažený bindrou se prostě sedáním a vstáváním uštípl. Oprava do 30ti minut. Taky jsem rovnou u toho opravil vodiče v "husím krku" do pátých dveří, bo nešla jedna SPZ pozička a vyhřívání skla. V minulosti, asi na podzim, jsem vyměnil čidlo teploty nas. vzduchu, pač to ve velký zimě nechytalo na pohodu, po výměně jako fík. Furt hobluju letní Micheliny, třetím rokem, parádní pneu, chci je zas. Nedávno jsem byl po asi 6ti letech v Dacia Servis Hornát Plzeň, jakože vyčištění klimy. Klima klimuje jako nová a líp klimovat už ani nemůže, takže šlo pouze o vyčištění. Někdy vloni, asi taky na podzim, jj, před vánoci, jsem preventivně vyměnil startér, pač Vánoční svátky jsou často svátky překvapení. A bylo to dobře, neb původní uhlíky, jeden z nich už bych pryč a jelo to na měděný pásek. Po výměně startéru to točí jako blázen, starty na drc!!!!! Takže to furt jede, za 8LPG na sto, no neber to.