Dacia Logan (2013)
1.1.201427.5.2014 najeto lehce pod 9tis Km, spotřeba 6.2l/100km, letní pneu špatně vyvážená z výroby. Bylo hezké počasí tak jsem se obrnil a absolvoval asi…
Dacia Logan (Martin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 16.08.14 21:07
« Re: Re: Re: Dacia
Celkem chápu. Já jsem třeba rád za klasickou atmosféru (protože navíc velmi povedenou) v našem Swiftu. Ovšem do nedávno koupeného Dokkera jsem vzal 1.2TCe. A ten jízdní rozdíl (plus zatím naprosto uspokojivá spotřeba) proti atmo 1.6 je tak radikální, že jsem si na nějaké obavy ani nevzpomněl. Záruka je za mírný příplatek 5 let, takže jako nového bych se ho rozhodně nebál. Spíš je problém řešit takovej motor v rámci ojetin. Nevíš kolik to má opravdu najeto, jak se s tím jezdilo, jestli někdo měnil olej atd. -
bitner 16.08.14 20:15
« Re: Re: Dacia
Turba se bojim jak cert krize. Turbo bych bral, pokud bych vedel, ze to auto pujde za 3 roky z baraku. Ale ja si to chci nechat, co to pujde. Navic dneska uz je to vsechno primovstrikove = etiketa rika stop LPG. Vyjimkou je prave 0,9 TCe v Dacii, to je neprimy vstrik.
V Sanderu I si za sebe nesednu. Mam 193 cm. Zalezi taky na tom, jaks mel sklopene operadlo. ALe z te fotky to vypada hodne nadejne. -
Martin 16.08.14 17:35
« Re: Dacia
proti turbíčkům nic nemám, spíš naopak, pokud je na to dělaný motor a vydrží, proč tomu trochu nepomoci, že, taky bych nejraději přidal "fén" do sání :-)
fotka na zadním sedadle je první s maximálním místem na nohy vzadu a minimálním místem na nohy vzadu, podle mě to je to docela OK, mám 187cm. Bohužel vzadu jsem ještě nikdy nejel, takže neposoudím. -
bitner 11.08.14 17:43
« Dacia
Tak tahle recenze me potesila. Spousta uzitecnych informaci a fotek. Mam Sandero I 1,6 LPG a prave absence jednasvestky mi na novem MCV vadi nejvic. S tim by to bylo dokonale auto. Ta 1,1 (po spravnem zaokrouhleni) mi pripada uz fakt moc slaba. Ale furt lepsi, jak jakekoliv turbo. Casem do nej pujdu presne ve stejne verzi - bila arctica 1,2 16V (pokud se jeste bude prodavat, az odejde do srotu Focus).
S ojetinama mam uplne stejnou zkusenost - u nas naprosto nemyslitelne, a kdyz budu chtit neco poradneho z NSR, tak se stejne nevyhnu spotrebaku a dostavam se na cenu noveho Logana....
Jeste k fotce na zadnim sedadle: Ta predni sedacka je fakt posunata na max. dozadu? Jestli jo, tak je to bomba, znamenalo by to, ze je tam podstatne vic mista, jak v Sanderu I. -
-
Martin 21.03.14 19:49
« Re: Re: postřehy po 500km
Ano, pokud nejezdíte jen kolem domu tak je nové auto vždy dobrou volbou. Viz údaje o ojetých vozech v prodeji v ČR.
Fábie se co se týče motoru/prostoru/ceně nedá s MCV srovnávat. Otázkou je kvalita dílenského zpracování a celková výdrž vozů, ovšem v tomto pohledu nemám zkušenosti, nikdy jsem fábii neměl tak dlouze, ale užil jsem si s nima dost a nejlepší se mi jevila 1,4 16V ale to je už 5 let zpět. Takže u HTP si pamatuju na nejedeto/žere to, 1,4TDi jela a nežrala zvuk jak trator, a všude málo místa, výměny ložisek kol na denním pořádku a jiné prkotiny.
Takže gratuluju k posunu z Feldy, je to velmi dobrý krok. -
Luboš 15.03.14 21:59
« Re: postřehy po 500km
Zdra přátelé,
jsem rád, že jsem našel uživatele stejného vozu, jako jsem si objednal já. S manželkou plánujeme rodinu, naše Felda pomalu reziví a my se rozhodli pro koupi auta. Stejně jako všichni tady jsme přemýšleli, jaké auto koupit. Nejprve sme chtěli ojetého kombika fabie ale po zjištění a hlavně pohledu na nového Logana, nám to začalo vrtat hlavou. Nakonec vyhrála cena. nečekáme zázraky. Myslím, že přechod z feldy na Logana nebude tak velký rozdíl, ale je to naše první auto a pro start si myslím, že bude ideální. objednali jsme si bílou barvu 1,2 s výbavou Artica. Stejně jakou spousta z vás turbo pohonúm moc nevěřím a kupovat nové v hodnotě pětiny ceny auta nemá cenu.
Osobně od auta očekávám, že mě bezpečně doveze z bodu A do bodu B. Vše ostatní je jen bonusem. V tomhle jsem praktik. Doufám, že mě bude auto jen překvapovat a to jen v pozitivním smyslu. Tak uvidíme :-) -
Jarin 15.02.14 21:20
« Dacia MCV
Mám 14 dní nové MCV 1.2.Zatím najeto pouze 100km,protože byla doma ještě 13 let stará felda kombi se kterou jsem se velice nerad loučil a myslím,že 4 roky by ještě dobře sloužila.Kdo neměl jiné auto a přesedne z feldy do nového Logana MCV tak bude jistě velice spokojený.Vzhledově je to velice povedené a pokud stojí na parkovišti tak je jisté,že bude okukované víc než vedle stojící dražší značky.To co zde napsal Martin můžu jen potvrdit a plně se ztotožňuji.K motoru 1.2 16V, zatím nemohu moc posuzovat,zdá se mě to línější než felda 1,3mpi a doufám,že po zajetí to bude aspoň na stejné úrovni. -
sarusian 14.02.14 21:02
« Re: ASR
kedysi som nasiel test aditiv na lpg - flashlube, jlm, gazlube... islo tam o obsah draslika, ktory na ventiloch vytvara ochranny film,cim ich chladi - cize neide ani tak o mazanie, ale chladenie, bohuzial test sa akosi z internetu stratil a napr. v aditive JLM toho horcika bolo minimum - dacia nedava domazavanie ventilov preto, lebo si to poistila cez hardware :-) -jednoducho povedane origo motory na lpg v daciach maju inu hlavu motora a ine ventily - dimenzovane na spalovanie lpg, cize domazavanie nepotrebuju - s cim sa u aut ktore boli urcene len na benzin nebolo pocitane a napr. pre japonske motory, fordy, korejcanov to domazavanie je velmi odporucane, ale take lady, skody to az tak nepotrebuju...
doplnene, nieco som nasiel :
[odkaz] -
Martin 14.02.14 19:23
« Re: Dacia
Ano, ťukání PP jsem takhle měl na XM z roku 89!!!! že to tak budu mít na autě i po 25ti letech jsem opravdu netušil, ale lepší než nic.
Tel seznam si myslím že mi dělá neplechu právě proto, že neřeším SIM a tel paměť, BT nepoužívám, zatím, ale jsem za něj velmi rád.
Topení ano, 1.2 nám topí poměrně brzo, vlažný vzduch cca po 700m, ale letos není žádná zima, takže tak. -
Martin 14.02.14 19:20
« Re: Re: ASR
Přiznám se čtu prvně o nutnosti motoleje pro LPG. Já vidím ze svého pohledu v LPg výhodu jen snížení emisí, pač mě zajímá ekologie. Ale jinak jsem už líný řešit specioleje, seřizování a podobný kraviny. Potřebuju být v servisu co nejméně. Ano, i nám by se LPG vrátilo za pár let, ale jak jsem psal, auto máme na 4 roky max, čili LPG jsem přestal řešit. -
tomkite 13.02.14 10:05
« Re: ASR
Já do LPG asi půjdu. I při mém malém nájezdu by se mělo vrátit do cca 3 let. S LPG nemám žádné zkušenosti, ale ten systém přimazávání ventilů mě nějak nepřesvědčil. Pokud vyjde nějaká oficiální informace, že přimazávání je dobré, tak dodělat se to dá vždy... Jinak si spíš myslím, že je potřeba mít LPG dobře seřízeno, aby nedocházelo k podpalování ventilů a používat speciální olej pro LPG.
Z článku:
[odkaz]
"Pokud se však pro LPG použije běžný motorový olej, stejný jako pro benzín, jeho životnost vlivem spalování LPG je snížena zhruba na pouhou jednu třetinu (!). Motor proto vyžaduje speciální motorový olej s výslovnou specifikací "pro LPG", resp. "pro plyn" (protože totéž se týká i CNG - CNG viz článek Alternativní palivo CNG). Tyto oleje musí obsahovat hlavně jiné typy DD-aditiv. Důvod k tomu a druhá strana téže mince je v tom, že namísto karbonu při spalování LPG nebo CNG vznikají v motoru vlivem odlišnosti paliva a spalování tzv. nitrózooxidační úsady, které jsou velmi tvrdé a houževnaté a pro motor ještě škodlivější než karbon, protože přispívají k oděru součástí. Použitá aditiva oleje by měla tyto úsady odstraňovat a navíc by měla být tzv. bezpopelná, aby sama nezvyšovala abrazívní opotřebení motoru." -
ras100a 12.02.14 21:30
« Dacia
Gratulujem k novému autu.Až dnes som ťa tu našiel. >:-[] Mám tu tebou napísané skúsenosti a postrehy prečítané a v celku s nimi plne súhlasím.
Asi najviac ma štve to dookola ťukanie do PP. :'-(
Mne zobrazuje rádio aj mená v tel.zozname,ale len tie ktoré nie su uložené na sim karte.
V čom s tebou vôbec,ale vôbec nie som za jedno je kúrenie.
>:-[] Moja 0,9 TCe začne vyhrievať interier až po polhodinovej jazde.Na vine bude isto EU s tou svojou normou EURO5.Pre ktorú je dôležitejšie teplo motora a nie posádky.
>:D Zlatá ruská žigula.
-
Martin 12.02.14 21:17
« Re: ASR
ASR + ESP jsou na jedné pojistce, vyjmutí a jízdu budu zkoušet v následujících dnech.
LPG jsem právě srabácky vzdal, nějak ve mně nevzbuzuje důvěru taky proto, že z výroby není mazání sedel (což chápu), ale prodejci LPG vám mazání beztak prodají s tím, že to zlepší život motoru. Tak kde je pravda? -
tomkite 12.02.14 11:38
« ASR
No napadají mě dva způsoby řešení:
1. Přímé porovnání za stejných podmínek (letos moc sněhu není...) s nějakým autem, kde ASR funguje "dobře". Případné neadekvátní chování Dacie natočit třebas na mobil a poslat odkaz na zastoupení k vysvětlení... Např. tady ASR funguje asi dobře:
[odkaz]
2. Pokud má ASR vlastní pojistku, tak při problému pojistku vyndat a poradit si "postaru". Po záruce by šlo pro pojistku přidělat (nějaký origo) spínač (?) na palubku a vypínat jej pouze při problémech s rozjezdem...
---
Když jsem si pročítal diskuzi ohledně LPG:
[odkaz]
tak mně přišlo, že to auto snad ještě nemají až tak vychytané a dolaďují jej až za běhu (provozu zákazníky)??? Možná že ASR bude stejný případ? Teď mě napadlo: snad mají 100% vychytané alespoň ESP... Ale podle testů NCAP to vypadá ok:
[odkaz]
Škoda u Rapida taky dolaďovala pár drobností po připomínkách od testerů (auto již bylo v prodeji) - odpružení, ovládání el. oken, interier a možná i něco dalšího... (a u jiných modelů Škody se řešily i problémy s řetězem u motoru TSI). -
Martin 10.02.14 11:26
« Re: Řizení
Bohužel nemůžu moc srovnávat, už je to pár let co jsem jezdil zcela novými auty s hvězdou nebo šípem ve znaku. Dnešní čas trávím pouze výhradně za volantem Zetoru/GAZelly/Logana kde první dva nejsou vzory :-) , ale najdu si čas a vyzkouším jiná auta co máme v rodině (307SW/Fusion/OCT). Předem vím, že výrobní vůle v řízení Logana je minimálně pro mě nadměrná. Budu to dál zkoumat.
Prim stále hraje vnitřní prostor, ekonomický motor a v neposlední řadě poměrně aerodynamický tvar.
Jelikož dost jezdím po dálnici, zjišťuju, že rovné úseky bez větru se dají ject za papírové hodnoty, jen rychlost se pohybuje někde mezi 70-85km/h, v létě na letních by to mohlo být lepší. Přesto, spotřeba 6,4L není zase tak výrazně nízká oproti jiným silnějším vozům, škoda.