Recenze

MINIak (muž 45 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Daewoo Racer

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Daewoo Racer, foto 1 Daewoo Racer, foto 2 Daewoo Racer, foto 4 Daewoo Racer, foto 5 Daewoo Racer, foto 6 Daewoo Racer, foto 7 Daewoo Racer, foto 8 Daewoo Racer, foto 9
Daewoo Racer, foto 10 Daewoo Racer, foto 11 Daewoo Racer, foto 12 Daewoo Racer, foto 13 Daewoo Racer, foto 14 Daewoo Racer, foto 15 Daewoo Racer, foto 16 Daewoo Racer, foto 17 Daewoo Racer, foto 18 Daewoo Racer, foto 19 Daewoo Racer, foto 20 Daewoo Racer, foto 21 Daewoo Racer, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Racek Rok výroby 1989 Koupeno nové najeto [km]:141424 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 55 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Daewoo Racer

Za rok tomu bude už dvacet let, co existuje tento zlatě metalízovaný vozík s názvem Daewoo Racer, v rodinném kruhy nazývaný "rejsr" či "racek". V poslední době už jen bohužel smutně stojí na parkovišti před domem a v noci maximálně rozpráví s novějšími vozovými přírustky, "jaké to bylo tenkrát, kdy patřil mezi vozovou "elitu" v celé komunistické (a ranné postkomunistické) republice". Jelikož to bylo mé první auto, které jsem v osmnácti "zdědil" a zjišťuju, že zde není uveden ani jeden exemplář, pokusím se něco málo o tomto autě napsat, i když s ním už nejaká pátek nejezdím. Po mě ho převzal brácha a nyní už jen stojí před domem a čeká, jestli si na něj ještě někdy někdo vzpomene.

Daewoo Racer je v podstatě Opel Kadett, nejprve montovaný v Jižní Korei, postupně inovovaný a dál "vyvíjený" pod jménem Daewoo Racer. Tento vůz máme od roku 1989, tedy tři roky po tom, co se začal vyrábět (díky za upozornění uživateli DaewooMaster:), a ještě před pádem bolševika to bylo jedno z mála aut, které se sem začaly vozit. K historii ještě tedy doplním to, že první generace Racera se dělala od roku 1986 do roku 1994 a druhá, pod názvem Nexia, do roku 1997. Více o historii na wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Nexia).


Auto bylo koupeno jako nové, na konci léta roku 1989. Po Škodě 125, i když ve verzi GLs (tuším), to byla celkem změna, i když prvotní zážitky přeci jen jsou již dost izamžené (přeci jen mi bylo 9 :) Každopádně jsme s tehdy ještě rodinným autem najezdili mnoho kilometrů, po pádu opony i mimo republiku s karavanem (Švýcarsko, BeNeLux, Francie) a vše bez problémů. Zlobit začalo až někdy v 96 roce, kdy na cestě do Itálie pestala fungovat beznínová pumpa, takže jsme museli zajet do Opelu a za šilinky koupit novou. Výhoda tohoto typu z roku 1989 je ta, že to v podstatě Opel Kadett smontovaný v Koreji. Když jsem později v osmnácti auto "zdědil" a kvůli různým úpravám měl rozmontované, zjistil jsem, že na všech dílech je uveden "manufacturer" Opel GmBh... Známý měl o pár let novějšího Racera a on už měl všechny díly vyráběné na dálném východě:) S tím možná souviselo to, že mi jsme s autem opravdu žádné problémy neměli, kdežto on každou chvíli něco řešil. Větší problémy s autem začaly až po delší době a to souviselo se špatným rozdělovačem, jehož výměnou se zas mnohé vyřešilo. Tak před osmi lety začlo auto zlobit víc a po několika návštěváchmechanika se přišlo na prasklou hlavu motoru. Sehnat jinou byl větší problém než by se mohlo zdát, protože jak jsme již uvedl, tento typ byl jeden z prvních, které postupem času nahrazovali novější, již nekompatibilní s naším. Po chvíli hledání se hlava našla, namotnovala a auto zas jezdilo. Bohužel jen chvílii a po chvíli začlo zase zlobit. Chcípalo, neudrželo otáčky a podobně. Dlouhou dobu jsme řešili, co se stalo až když po mě aut převzal bratr a jednou při tankování a vyndavání hadice z hrdla nádrže vyndal s hadicí i celé urezlé hrdlo :) V tu chvíli bylo jasné, že problémy jsou asi díky tomuto, že se do nádrže dostávala voda a kousky rzi. Po vyměnění hrdla a vyčištění jezdí auto zase jako nové.


Motoricky se jedná o 1,6, 55kW, což sice není mnoho, auto je to ale celkem lehké, takže se s tím jezdilo pěkně. V době "žigulů", "stodvacítek" a podobných vozů komunistické éry to bylo celkem žihadlo :) A dokonce se tekrát za ním každý otáčel. Dokonce se nám stalo, že se před náma srazila dvě auta na křižovatce, když jeden z řidičů koukal, co to kolem něj jede a nevšim si, že je na vedlejší. Naštěstí se jednalo jen o malé ťuknutí... Ještě větší poprask působil Racek v cizině, hlavně pak v Německu, kde tohle auto znali právě jako Opel Kadett, ale na kufru to mělo napsaný nějaké Daewoo (v tu dobu téměř neznámé) a navíc na kapotě znak jako Pontiac...

Já auto převzal od rodiny v roce 1998, když jsem udělal řidičák a zažil s ním mnoho pěkných chvil. V podstatě mě nikdy nikde nenechalo ve štychu, jen s přibývajícími léty se začaly projevovat neduhy stáří, jak popisuju výše. Najezdil jsem s ním něco kolem 60tis. km (nevím už přesně, ale myslím, že jsem ho přebíral, když mělo najeto 80tis. km). Poslední větší cestu, kterou podnikl byla na Slovensko v roce 2002. Celkově se najelo něco přes 1500 km a bez problémů, jen při návštěvě Štrbského plesa po návratu k autu jsme zjistili, že se někdo nevešel do ulice a máme nabouraný zadní blaník a rozbité světlo. Vada to byla víceméně kosmetická, jen to světlo se nám do dnšení doby nepodařilo sehnat nové, protože stejně jako v již popsané příhodě s hlavou motoru je to prostě atypické a tudíž obtížně sehnatelné (novější typy tam prostě nepasují).

Výbava auta je odpovídající době, kdy veškerá elektronika byla dostupná pouze ve vyšších modelech, takže vrcholem techniky v autě byl "počítač" který umožňoval nalít dovozu jakýkoliv benzín, bez omezení, zda se jedná o super, special nebo tehdy postupně přicházející natural. Obecně ale auto vevnitř vypadá i v dnešní době velmi pekně, béžový interiér doplněný černými plasty je příjemný jak na kouknutí, tak i na dotek. Přístrojové desce dominují uprostřed analogové hodiny, z budíků byl tenkrát nadstandardem otáčkoměr. Červené podsvícení budíků bylo též velmi nezvyklé a příjemné, stejně jako pětistupňová převodovka. V německu na dálnici jsme z auta vytáhli 175, možná by ještě kousek jelo. S přibývajícími roky jsem si ale netroufl jezdit více než nejakých 130 - 150 (na dálnici). Chování auta bylo na velmi dobré úrovni, i když nedoporučuji odpbočovat do pravoúhlé zatáčky v cca 80 km/hod :) Původní rádio Bosch na kazety s analogým tunerem jsem postupem času nahradil za digitální Blaupunkt (v té době také ještě na kazety), k rádiu jde ale přes Jack 3.5mm konektor připojit jakékoliv zařízení s tímto sluchátkovým výstupem, takže ve chvíli, kdy začly být k dostání CD discmany s podporou MP3, nebyl problém podniknout delší cestu s jedním dvěmi CD. V dnešní době to vše nahradí iPod (a pod. :) Původní Daewoo/Opel repráky jsem vyměnil za Clariony, ve předu menší, dozadu šestnáctky o výkonu kolem 280 (už teď nevím přesně:), čímž se zvuk auta velmi zlepšil.

Velmi velká výhoda auta je jeho obrovský kufr, nevýha nemožnost jednoduše sklopit zadní sedadla. Prostoru na předních i zadních sedadlech je bohatě, stejně jako místa nad hlavou. I větší osoby nemají problémy se dozadu srovnat. Pro naši rodinu bylo nutností tažné zařízení, protože "odjakživa" jezdíme s karavanem, takže i zde byl namotováno a s karavanem jsme najezdili nejen po Evropě tisíce kilometrů.

Bohužel tím, že poslední dobou stojí auto už jenom venku, začínají se na kastli projevovat různé reznoucí místa, naštěstí ne v kastli jako takové, spíše v okrajích podběhů a podobně. Žádná větší kolize s autem nebyla, jen tu a tam nějaká ta oděrka, něco většíh byly maximálně bouchnuté přední dveře, kdy nám do nich na prázdném parkovišti nacouvala otáčející se paní, dále pak zmíněný bouchnutý zadní blatník ze Slovenska plus světlo a několik menších škrábanců, kterým se prostě za dvacet let používání auta nevyhnete :(

Pokud mě ještě něco ohledně auta napadne, určitě do recenze doplním. Fotky ještě další doplním, tyto jsou vyfocené aktuálně tak, jak auto přečkalo zimu, takže by mu prospělo umytí :) Prohrabu ještě archív, určitě najdu nějaký fotky z minulých let :)

//EDIT 27. 11. 2008: Fotky iž aktuálně žádný nedoplním, dnes s iRacera odvezl nový majitel - přijel, viděl, odvezl... Přejme ať slouží (nový majitel auto samozřejmě ;)

Silné stránky

Ve své době vynikající auto, líbivé, prostorné, spolehlivé

Slabé stránky

Upadající spolehlivost s přibývajícími léty - viz popis
Trochu reznoucí karoserie (po 15 letech)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno u soukromého mechanika, který se s ním v posledních letech docela natrápil, ale vše se vyřešilo a auto teď jezdí jak znovuzrozené (v rámci možností samozřejmě)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemůžu soudit, v devíti letech jsem nebyl u kupování :)

 

Novinky v recenzi

24.12.2008 00:00

Našel jsem při vánočníám úklidu ještě nějaký fotky, tak jsou přidaný...

27.11.2008 00:00

27.11.2008 - Dnes nás v odpoledních hodinách opustil náš Racer a vydal se na další etapu života u nového majitele. Přejme mu mnoho šťastných kilometrů a dlouhou výdrž! Sloužil nám přesně 19 let a pár týdnů ( i když v poslední době odpočíval před domem).

21.8.2008 00:00

Jelikož jsem ráno odvezl dneska Miňouše do opravy po kroupách a Matiz tam je taky, chtěl jsem na cestu do práce oprášit rejsříka. Odemknu, sednu, otočím klíčkem a nic. Mrtvo. Ani jedna kontrolka na mě neblikla. Baterka se holt rozhodla, že když na ně prdíme a s Racerem se minmálně tři měsíce nejelo, tak že se vybije a až někdo bude potřebovat jet, bude mít zase smůlu on. A vyšlo to na mě. Tak jsem musel do práce na kole :) Sportem ku zdraví!!!


Přidat názorDiskuse: Daewoo Racer

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Daewoo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

viz popis :)

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…