Daewoo Leganza (2002)
19.6.2008Na úvod by se asi slušelo začít obecným představením tohoto vozu: Model Leganza náležející do vyšší střední třídy se vyráběl v letech 1997-2002 ve dvou…
Daewoo Leganza (DaewooMaster)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- úúúúúúú 20.06.2008 18:21 foxypetoo
- Moc pěkný 20.06.2008 19:23
- Pekne auto 21.06.2008 08:15 Mahamotti
- Potah volantu 21.06.2008 08:49 hruodolf
- měli 21.06.2008 10:27 Gianluigi
- Kvalita 21.06.2008 14:42 pumpkin
- Club 21.06.2008 22:17
- Renovacia 29.12.2008 18:24
- Hodnotenie 21.09.2010 16:28 El_Scorpio
- Zdravím 22.01.2011 23:36 Dundee_cz
- Leganza 2,0 CDX 14.03.2017 22:51 Alexis
- Krásná Leganza 06.06.2018 18:39 závodník
-
"-- skrytý --" 20.06.2008 19:23
Moc pěkný
Opravdu, zase po dlouhé době recenze jak má být. Lajdák FRPE >:D-
-
augustin 28.01.2013 17:23
« Re: Re: Moc pěkný
Tak ja som si tvoju recenziu precital az dnes a musim povedat, SKVELE napisane! Citatelne, vystizne, i s detailmi. Som rad, ze si s autom spokojny a verim, ze bude sluzit nadalej. Kedysi pred rokmy bolo toto auto mojim snom, ako si napisal, vyborny pomer medzi cenou a kvalitou. Ani som nevedel, ze tento model ponukal tlmice tohto typu, ako si pisal. Prajem dalsie stastne kilometre.
-
-
-
Mahamotti 21.06.2008 08:15
Pekne auto
Tyhle auta jsou paradni, recenze jak ma byt. Ja mel to stesti se tim svezt na jedne sluzebce. Co me potesilo byla bederni operka i u spolujezdce, spousta mista a pohodlicko. Presto po 6ti hodinach cesty jsem byl trosicku polamany, ale to bych byl asi i z 6ti hodinoveho valeni se na gauci doma v obyvaku. Kolega, kteremu vuz patril, si pochvaloval spolehlivost a cenu vozu. Akurat brblal, ze to ma liny motor - jak je na tom s akceleraci tvoje auti? Btw. ty potahy sou pekne, vkusne, jen mi ta svetla moc nestymuje - nespini se to trosku moc?-
DaewooMaster 21.06.2008 12:26
« Re: Pekne auto
V recenzi je zmíněno, že součástí faceliftu kolem roku 2000 byla i změna charakteristiky motoru. Díky nové řídící jednotce byl jedním z projevů této změny u 2.0L motoru i lepší zátah odspodu. Navíc obvykle na státovkách předjížím na čtyřku i pětku, takže by to mělo být s akcelerací snad v pořádku. :-) Samozřejmě to auto by sneslo větší motor, ale není to sporťák a já nejsem závodník (do červeného pole otáčkoměru jsem se ještě nedostal), čímž můj pohled na motor může být také ovlivněn.
Fotka "Interiér vozu (5)" je focena před týdnem. Máš snad dojem, že tam vidíš někde nějakou skvrnu nebo nečistotu? :-! To spíš ta černá vlivem slunečního záření chytá na exponovaných místech šedý nádech, ale ten světle šedý pruh je stále jako nový... A když se nějaká skvrnka přeci jen někomu povede (já to obvykle nejsem), tak mám nějakou italskou pěnu na čištění čalounění (ABTcar) - tu stačí nastříknout, utřít a skvrna třeba od šmíru je hned pryč! :yes:
-
-
-
DaewooMaster 21.06.2008 12:37
« Re: Potah volantu
Ten návlek na volant jsem kupoval vlastně jenom bokem tam, kde mi šili potahy. Měli tam na výběr ze 2 druhů a tenhle se mi zdál lepší. Popravdě řečeno jsem si na něj zvykl, takže jsem o jeho výměně nikdy neuvažoval, i když na pohled působí poněkud kýčovitě. Ta jeho kombinace kůže s textilními částmi mi přijde celkem zajímavá a účelná - když je třeba ta kožená část rozpálená, může volant držet zatím za tu drsnější textilní část, než se auto vyvětrá. Navíc z fotek je patrné, že ten návlek má taková vystouplá "kolínka", takže se drží v rukách podle mě jistěji než úplně hladký povrch...
-
-
Gianluigi 21.06.2008 10:27
měli
taky jsme ji měli někdy okolo roku 2003. akorát mnohem hezčí interiér. nedám na ni dopustit ikdyž je to daewoo. byla to fakt lod. prostorné, hezké auto. pohodlné i na dlouhé trasy. rád bych se v ní ještě někdy projel.-
DaewooMaster 21.06.2008 13:40
« Re: měli
Není mi jasné, co myslíš tím "mnohem hezčím interiérem", protože ho všechny Leganzy mají úplně stejný, líší se jen v odstínech čalounění - 2 navzájem hodně podobné vzorkované textilní (82I-Grey a 60I-Beige) a 1 kožený - a detailech podle výbavy? :-O
-
-
pumpkin 21.06.2008 14:42
Kvalita
Veľmi dobre napísané..ani som nevedel že aj v tomto mal prsty ItalDesign..V Daewoo nemám dôveru (vpodstate bezdôvodne..) ale tvoja recenzia trocha zmenila môj pohľad na túto značku..Ale aj tak pre mňa najkrajšie Daewoo ostáva Espero (páčia sa mi ostré línie). Tak čo dodať? recnzia kvalitná, fotky tiež, jasná 10 :-)-
DaewooMaster 21.06.2008 15:46
« Re: Kvalita
Však i Espero je dílem ItalDesignu! :-! Vlastně ve všem, co se prodávalo a prodává v Evropě, má až na výjimky (např. Nubira III - Pininfarina, Tico - licenční Suzuki Alto a Tacuma, kde exteriér je dílem Pininfariny a jenom interiér dělal ItalDesign) prsty Giorgetto Giugiaro! Není to náhoda, Itálie je hlavním evropským trhem pro Daewoo/Chevrolet, z tohoto důvodu je taky vlastně název LEGANZA spojením 2 italských slov (eLEGANte forZA "elegantní síla").
O Esperu jsem ve své době taky vážně uvažoval, škoda že trpělo přítěží, kdy už v době svého vzniku bylo postavené na zastaralém základě (Opel Ascona), podobně jako Nexia měla základ v Opelu Kadett E. ;-\-
pumpkin 22.06.2008 10:13
« Re: Re: Kvalita
Vidím že sa dobre vyznáš :yes: Viem že Matiz bol navrhnutý pre Fiat ale ten ho odmietol, tak to zobralo Daewoo..
Na Nexii dosť vidno že je to preoblečený Racer (alebo Kadett) 8-s
Škoda že Esperá už dosť hnijú..Pamätám si keď to bola novinka a ujo si to kúpil v zelenej metalíze..vtedy to auto bolo luxus :-) -
lorenzlubos 13.11.2012 10:50
« Espero nie je od ItalDesignu!
Espero je, a je to snad podla typickeho rukopisu jasne na prvy pohlad, dielom studia Bertone!!!!!!!
-
-
-
"-- skrytý --" 21.06.2008 22:17
Club
Bezpecne poznavam pane kolego...jak jinak hodnotit nez 10 10 10... :yes: -
"-- skrytý --" 29.12.2008 18:24
Renovacia
ahoj, prezrel som si fotky renovacie a zaujimalo by ma ako si opravil ten poskrabany cudlik a takisto odstranil diery v pristrojovke. inac krasna leganza :yes: -
El_Scorpio 21.09.2010 16:28
Hodnotenie
Ahoj,
takže mám za sebou recenziu na najlepšie hodnotené Deawoo na MACZ. Aby si vedel za čo sú tie čísla:
1. Auto - výborné :yes: Vždy sa mi tie Deawoo páčili, keď som si ako chlapec vyberal prvé auto, tak Lanos či Nubira boli veľkým lákadlom, odhovorili ma však kuvičie hlasy. Ešte aj dnes keď idem po ulicy a uvidím nejaké pekné umyté Deawoo rád sa pokochám peknými tvarmi. V tvojej recenzii som sa dozvedel novú vec - designoval ich Giugiaro. Nešlo mi do hlavy ako je možné, že ostatné kórejské autá sú také škaredé a Deawoo mezdi nimi tak veľmi vyniká. Inak kvitujem aj tú bohatú výbavu.
2. Fotky - je ich málo ;-\ Píšeš, že dosť cestuješ. Skús ho pofotiť na nejakých zaujímavých miestach a prihodiť tie fotky sem. Potom hodnotenie rád zvýšim (ak by som zabudol, napíš SS)
3. Recenzie - veľmi "čtivá", zaujímavá a obsahovo bohatá :yes: Páči mi tvoj prístup k údržbe, absencia akéhoľvek tuzingu (aj keď ten "poťah" volantu je stašný, ale beriem že bolo treba ustúpiť praktičnosti). Celkovo som z nej mal pocit, že si písal ako ti prišlo na jazyk (na prsty) a je taká úprimne ladená.
Na záver ti želám v Leganze veľa bezpečných, pohodlných a štastných chvíľ po zaujímavých cestách. A troška sa mierni s tým "počiatočným fanatizmom" k Deawoo/Chevrolet, triezvy pohľad je vždy ten najlepší ;-)-
DaewooMaster 29.06.2011 23:06
« Re: Hodnotenie
Ještě jednou se omlouvám za pozdní reakci (důvod viz poslední kapitola a taky méně času, než bývalo dříve). :*) A děkuji Ti za rozbor mé recenze! Fotek jsem myslel, že jsem přidal dost, ale jak je libo, přidal jsem dnes další, teď je jich už rovných 60. Fotek mám samozřejmě spoustu, ale nechtěl jsem zatěžovat a nudit, tak jsem vybral jen (podle mě) ty nejzajímavější... :-)
Ještě jsem si uvědomil, že v článku zmiňuji předešlý a následující model, takže pro úplnost - fotky těchto aut jsou např. tady:
[odkaz]
[odkaz]
-
-
Dundee_cz 22.01.2011 23:36
Zdravím
Na začátek se přiznám že fanda Daewoo nejsem. To ovšem neznamená že se automaticky na ně budu dívat škaredě. ;-) Auta se snažím hodnotit férově. Na Leganze se mi líbí jak píšeš poměr cena/výbava a prostornost. S leganzou jsem jel, takže musím říci, že je opravdu pohodlná a i motor je svižný. O tom že se do ní dělala i 2.2 jsem se dozvěděl až tady, dosud jsem myslel že tam byl pouze benzínový dvoulitr. Jinak Leganza nepatří do vyšší střední třídy, jak píšeš, ale do střední třídy (někde se opravdu uvadí vyšší, ale při srovnání s ostatními je to jasně střední). Nyní je to Daewoo za velice dobré peníze, ale nové tak propastný rozdíl v ceně oproti konkurenci nemělo (neberu nasazené němce). Chybí mi na ní hezké detaily, co dělají auto lepším. Jako celek poslouží stejně dobře jako třeba moje 406, ovšem není ničím výjmečná proti ostatním autům, což je škoda a asi jen málo lidí ji bude mít víc, než jen dopravní prostředek.-
DaewooMaster 29.06.2011 23:38
« Re: Zdravím
Také Tobě se omlouvám za pozdní reakci! :-( Do Leganzy se v prvopočátcích výroby dával ještě jeden motor - 1,8/2,0L SOHC původem zřejmě z Espera, ale vzhledem k tomu, že se ani jeden kus nedostal mimo Jižní Koreu, jsem to v recenzi nezmínil. Leganzu zařazuji do vyšší střední třídy podle soudobých pramenů, dneska samozřejmě díky obecnému zvětšování rozměrů aut by to byla čistá střední třída. Co se týče ceny, tak např. v roce 2000 byla základní cena Leganzy 2,0 CDX 649 900 Kč (Leganza 2,2 CDX stála ještě o 40 000 Kč víc) a i tehdejší recenzenti psali, cituji: "Poměr užitné hodnoty k ceně je v tomto případě skutečně bezkonkurenční." A třeba taková firma DAPAS z Kroměříže nabízela v témže roce Leganzu od 584 910 Kč...
Pro někoho tuctovka, no mě si získala hned na první pohled. Tak to prostě je, 100 lidí = 100 chutí. Kdyby ne, nebylo by tolik různých značek a modelů aut... :-)
-
-
Alexis 14.03.2017 22:51
Leganza 2,0 CDX
Těší mne, že i někdo jiný ještě jezdí v této "old Lady" . Ta moje je z roku 1998 ... vlastně už "plnoletá" a mám ji stále v oblibě. Dokonce jsem nechala opravit před 1,5 rokem i automat. Je to velmi ... opravdu velmi pohodlné autíčko. A i přes různé potíže, které se vyskytly, vždycky mne vpořádku dovezla domů. No, do přeměny na "veterána mi zbývá ještě pár let ... nevím jestli to zvládne při svých t.č. 248 tis. najetých km ... ale bylo by to krásné. :yes: -
závodník 06.06.2018 18:39
Krásná Leganza
Musím pochválit. Sám jsem uvažoval, že bych si jednu koupil, ale nakonec jsem si koupil Mazdu. Líbí se mi myšlenka udržování auta v původním stavu, taky se snažím jít stejným směrem, i když mě ještě čeká spousta práce. Taky bych chtěl, aby jednou mé auto vypadalo takto krásně :yes: