Citroën C4 (2011)
3.9.2011Zdravím, rád bych se podělil o mé zkušenosti s Citroenem C4 1.4VTi. Původně jsem si nové auto ani kupovat nechtě, ale asi všichni známe stav "vozů" v…
Citroen C4 (Kuski)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Kuski 13.03.13 19:30
« Re: Re: Re: fábia vs c4
No starší fabie je jinak zpřevodovaná a hlavně je lehčí. Nerad to říkám, ale 1. fabie je jízdně příjemnější auto něž Fabie2. V naší firmě jsou právě obě generace a Fabie1 je výrazně živější a točivější. A není to jen můj názor, říká to víc lidí, co měli tu čest. Tím ale neříkám, že bych radši Fabii1. dvojika už je podobné jízdním projevem jako auto ze segmentu B(C4, Fucus, atd.) Jednička byla v tomhle ohledu víc pozadu(hlavně sedačky byli pro mě největší zlo).
Ale jak říkám, jsem rád, že Fábku mám. Nemusím totiž teď řešit provoz svého auta. :-) -
umo 13.03.13 18:30
« Re: Re: fábia vs c4
Ďakujem za cenné informácie, na obchádzanie autosalónov nemám čas (a ani chuť). Čo sa týka parkovania, myslel som skôr dĺžku, nie výhľad z auta. Je tam rozdiel cca 30 cm, čo znamená, že s fábiou mám väčšiu šancu zaparkovať tam, kde by som sa s c4 nevošiel. Mám krátku fábiu htp a som s ňou veľmi spokojný (viď recenzia). Kufor mi stači aj na dovolenku (sme štyria) a motor htp tiež. Inak nerozumiem, ako môže byť staršia fábia htp živšia ako novšia, keď má menší výkon a rovnaký kruťák. -
Kuski 13.03.13 17:30
« Re: fábia vs c4
Ještě jsem chtěl říct, že když jsem si C4 kupoval, tak jsem si sedl skoro do všech kompaktů, co byli na trhu. Bylo to zhruba: C4, 308, G6, Octavie, i30, Cee´d, Mazda3, Focus(nový i starý), Megane, Leon, Astra a Cruze. Když bych měl porovnat místo uvnitř, tak nejvíc ho bylo v i30 a Cee´du 1.generace(2. ještě nebyla). V závěsu byla Octavie. C4, 308, G6, Mazda3, Leon jsou na tom asi stejně, jde to. V novém Focusu a Astře místa je o trošku míň(za to ale v předu je to jak o třídu víš). Cruze si už nevybavuju, ale Megane byl bezkonkurenčně uvnitř nejmenší. Lehší to bylo ale u Kombi, to už bylo stejný jako konkurenti.
Snad jsem ti aspoň trochu pomohl. :-! :yes: -
Kuski 13.03.13 17:21
« Re: fábia vs c4
Ahoj. Určitě ti rád odpovím. Fábie mě dost překvapila, že když pominu prostor na šířku(řadičkou šťouchám kolegovi do kolena a rukou došáhnu na druhou stranu auta), tak je dostatečne prostorná. Když si nastavím sedadlo u sebe v C4 a Fabii stejně, tak za mnou je porovnatelně stejně místa(měřím cca 190cm). V C4 jsou ale pohodlnější sedadla. Ale co mě u Fabie štve, tak to je aerdynamický hluk. Furt to v ní šustí a fouká(není to problém jen mého kusu, kolega má auto ještě hlučnější). Kufr u hatchbacku je tak akorát na víkendový nákup. Na dovolenou je to už málo. Ještě jsi zmínil parkování. To je překvapivě lepší u C4. Má přehlednější karoserii. U Fabie se mi asi po týdnu jěždění stalo, že jsem si předkem promáčkl garážová vrata. :-)
Celkově je Fabie slušné auto, ale ne s 1.2HTP!!! Cokoliv jiného a třeba i v kombi je pro rodinu OK. :yes: -
umo 13.03.13 04:58
« fábia vs c4
Zdravím. Chcel by som využiť fakt, že máš skúsenosti s obomi autami a opýtať sa, či je veľký rozdiel v priestrannosti interiéru. Myslím miesto na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere, lebo v priečnom je ten rozdiel jasný. Fábia je podstatne užšia. Podľa rozmerov uvádzaných v testoch si myslím, že tie rozdiely medzi fábiou a autami nižšej strednej triedy nie sú tak veľké (stále myslím miesto na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere). Dokonca taký megane by mal mať podľa tých rozmerov menej miesta na nohy ako fábia. Ak je to tak, potom si myslím, že sa mi neoplatí v budúcnosti kupovať auto nižšej strednej triedy, ktoré síce má väčší kufor, ale je aj dlhšie a tým pádom sa s ním horšie parkuje. Ďakujem za tvoj názor a prajem veľa bezproblémových km. -
Kuski 18.02.13 17:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kuski, žiješ?
Ahoj,
taky si myslím, že facelift se bude týkat hlavně přídání denního svícení ve formě LED diod. Stačí se podívat na poslední facelifty C5. Z motorů by se měli zaměřit hlavně na VTi a HTP motory, které jim nyní poničily pověst. I když v mém případě to nemohu potvrdit a pěji jen chválu. Ťuk ťuk. Ke kotoučům. Sem tam lehce písknou, ale jen po rozjetí, kdy auto stálo delší dobu. Z koutouče se ztrhne rez a bordel a pak už jsou ticho. -
ZPablo 17.02.13 14:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kuski, žiješ?
jj,Jirko, myslím, že ten facelift přidá LED diody a trochu se změní předek, z motorů bych viděl novější verzi mého 1,6 HDI - už teď prodávají místo 82kW už 84kW verzi u 6ti kvaltu, ale četl jsem, že PSA zlepšila i ten můj základní 68kW, snížilo se tření a prý zamakali i na spotřebě cca 5% což už nemusí být zanedbatelný při větších nájezdech... Myslím, že by mohli přijít i menší kubatury turbobenzinů - třeba 1,4 ale to už tu hodně spekuluju... Ale třeba prý 1,2 turbobenzín 85kW se u Renaultu prý povedl - má ho současná verze Méganu... Já bych jen podotknul, že by mohli prostě nějak zlepšit brzdy - mám na mysli kotouče - třeba zvolit jinýho dodavatele - ty moje dost pískají a to začaly už asi v 10 000km - prostě je to divný... Na Passatu jsem měl Zimmermanny a ty brzdily i po 50k bez absolutního pištění... :-) -
-
Kuski 13.02.13 22:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Kuski, žiješ?
No musím říct, že HTP není žádný zázrak. Už v něm mám něco naježděno a nejvíc mě s..... ten hroznej zvuk. Často mě z něj bolí hlava. A pak při trochu svižné jízdě spotřeba 7 litrů. Ale zato pružnost u dobře zajetých kusů(což služebky jsou) je v celku dobrá a auto se dá vcelku honit. :-) Ale domů by mi tahle motorizace fakt nemohla. No ale je skoro jistý, že služebák HTP bude, jen se modlím, aby to už byla aspoň FabieII. Jedničku bych už těžko rozdýchával(uplně šílím z předních sedaček, nevejdu se do nich). :-/
Jinak přestavba Tendence na Exclusiv mě už taky napadla. trochu jsem hledal na e-bay a něco by se dalo pořídit. Ale je mi líto na to sahat, dokud je to v pohodě. :-)
Jinak ZPablo, musím Tě opravdu litovat, co zakoušíš se svou polovičkou. :-) To ta má má na kontě teprve jen rozlámanou poklici a to ještě na starém Twingu. Tenkrát mi tvrdila, že vjela dí výmolu, já ale věděl, že ta silnice, kde mi to popisovala byla cca 2měsíce po opravě. >:D Jinak ťuk ťuk, o auta se bojí a jezdí opatrně. :yes: -
ZPablo 13.02.13 17:22
« Re: Re: Re: Re: Kuski, žiješ?
schvaluju tvou péči o auto: po 15ti k měnit olej je rozumný! Teď mi jen tak napadlo, že když jsem se ptal na doplňky z Exlusive řady - mám na mysli chromované přední mlhovky - tak mi řekli, že by museli měnit přední nárazník, že tam ty mlhovky ze Selection nebo Tendeance či Furio nepasují a tak si říkám, že jestli mě (nedejbože) třeba jednou taky potká výměna předního nárazníku (v čem mi třeba znovu jistě poslouží moje milovaná řidička manželka), tak to nechám předělat na ten z Exlusive, nebo za chvilku určitě bude facelift, chlapi z Citroenu mi říkali, že tam už budou asi LED diody - tak třeba ten ;-) -
Kuski 12.02.13 16:26
« Re: Re: Re: Kuski, žiješ?
No taky se mi 16k za plast zdálo dost, Ale jsem tam celkem značný vícepráce. Cely nárazník musel dolů, všechny 3 plastový mřížky a pak ty rýhy přebrousit, vykitovat a celý přelakovat. Spoluúčast mám jen 1000kč za všech okolností. zprvu jsem váhal, jestli to má cenu hlásit, že abych to tím litrem nepřeplatil, ale pak mi spadla brada. >:D
Jinak u 1.4 benzínu jsou servisní intervaly po 30 000km. Já teda měnil olej a filtry už v 15 000, než jsem jel na dovolenou. 30tis km fakt riskovat nebudu. :-) No a brzdovka je tam zahrnutá taky. Příště bude znova a ošetření dutin vozu. Jinak ke dnešku mám najeto lehce přez 35 000km, ale teď bude Citrón spinkat v garáži :-) Dostanu služební žihadlo Š.Fabia. >:D -
ZPablo 12.02.13 16:09
« Re: Re: Kuski, žiješ?
cca 16k za nárazník? A jakou máš spoluúčast, já bohužel 10% takže mě stálo odření dvěří manželkou 10k + DPH... Ty chodíš po 30ti tisíc km? Já musím s dieselem po 20ti, ale měníl jsem olej už asi v 17,5 tis. km preventivně.. Brzdovka mě myslím čeká ve 40k km + palivový filtr - k dnešku mám najeto lehce přes 26 tisíc km.. ;-) -
Kuski 11.02.13 20:03
« Re: Kuski, žiješ?
Ahoj, jo jo žiju. :-)
No je pravda že jsem již dlouho nic nenapsal. A něco málo se i událo.
S Citrónem jsem absolvoval garanční prohlídku po 30 000km. Měnili mi olej, brzdouvou kapalinu, olejový a 2 vzduchové filtry, doplnili kapalinu do ostřikovačů a prohlédli celé auto. No a za tuto srandu jsem vycáloval 6500kč. >:D No a když u bylo auto na dílně, tak jsem si nechal opravit přední nárazík, který mi nějaký šikula 31.12.2012 dopůlky oškrábal. Škoda byla cca 16 000. ;-\ No zaplať pán bůh za havarijní pojistku :yes:
Jinak Citróna potkala ještě jedna patálije. Tak docela mrzlo, tak nějak začal tuhnout olej v převodovce a dost drhla řadička. Teď je už vše zase v poho.
No ale jinak jsem spokojený. :-!
-
Nerez 22.07.12 22:52
« Re: Re: Re: Re: C4
Přední nárazník je v tahu, část plastových podběhů, nějaké plastové výztuhy, možná jedna mlhovka. Ona sice svítí, ale má polámaný nějaký packy, uvidím, jestli půjdou přilepit třeba tavnou pistolí nebo silikonem.
Cigna řidičák měla, ale s jejím stylem jízdy se někde vystřelí sama tipuju >:D
Nárazník si seženu sám, nalakovat nechám u nás v lakovně, je dobrá a má solidní ceny. Potom to asi svěřím jednomu pánovi, co má v Olmiku Opel servis. Snad to bude brzo ok. Do konce tydne to asi všechno nestihnu.
Rohože mám, ale olej by se mi šikl, pokud je to ten správnej. V září jdu na servisku a chci si tam vzít svůj olej. Co to je za olej, můj motor vyžaduje 5W 30. Dík ;-)
Kuski