Recenze

10 Majitel

Renault Grand Scénic III ph2 1,6 dCi 96 kW Dynamique

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Grand Scénic, foto 1 Renault Grand Scénic, foto 2 Renault Grand Scénic, foto 3 Renault Grand Scénic, foto 4 Renault Grand Scénic, foto 5 Renault Grand Scénic, foto 6 Renault Grand Scénic, foto 7 Renault Grand Scénic, foto 8
Renault Grand Scénic, foto 9 Renault Grand Scénic, foto 10 Renault Grand Scénic, foto 11 Renault Grand Scénic, foto 12 Renault Grand Scénic, foto 13 Renault Grand Scénic, foto 14 Renault Grand Scénic, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Granďák Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:197000 palivo: nafta objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 96 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Scénic a Grand Scénic III 2009-2016
historie modelu ve zkratce:
Renault (Grand) Scenic byl vyráběn v letech 2009-2016 ve francouzské továrně v Douai.
Byl postaven na podvozkové platformě Megane III, což prospělo jízdním vlastnostem, komfortu i jistotě při řízení (oproti minulé generaci).
Od začátku dvě verze vozu - kratší Scénic s délkou 4340 mm a prodloužená verze Grand Scénic, měřící na délku 4560 mm. Verze Grand dostala současně prodloužený rozvor náprav z 2700 na 2770 mm.
Prodejně úspěšnější byl Grand Scenic.

2009 Při uvedení fáze 1 alias ph1 byly v nabídce tyto motory (vždy se 6-ti stupňovým manuálem):
1,6 16V 81 kW
1,4 TCe 96 kW

1,5 dCi 63 kW (raritní výskyt, problematické vstřikování Delphi hrozící kolapsem a opravou za 40 000 Kč)
1,5 dCi 78 kW - nemá filtr pevných částic FAP
1,9 dCi 96 kW - nemá filtr pevných částic FAP
2,0 dCi 110 kW - s planetový 6st. automat Jatco s měničem
2,0 dCi 118 kW

1,4 TCe a 2,0 dCi jsou vždy Euro 5, ostatní Euro 4
Byl tu i 2,0 16V 103 kW + CVT - v ČR však nebyl nabízen
4 výbavy: základní Authentique, Expression - později jako Advantage, Dynamique a Privilege.

2010 - příchod Limitovaná série Carminat TomTom s integrovaným navigačním a komunikačním systémem Carminat TomTom s mapovým pokrytím východní Evropy (pro motory 1,6 16V, 1,4 TCe a 1,5 dCi 105k)

2011 - na jaře končí motory normy Euro 4 (1,5 dCi 63 a 78 kW, 1,9 dCi)
- v červnu příchod 1,6 dCi 96 kW a 1,5 dCi 81 kW - oba s šestistupňovým manuálem

leden 2012 - na autosalonu v Bruselu představena modernizace obou karosářských verzí (tzv. fáze 2, v řeči fandů ph2)
- do modernizace vyrobeno přes 400 000 ks
- mj. nové přední partie s LED denním svícením, nové světlomety s méně vyzývavým tvarem
- nové barvy: červené Grenat a modré Majorelle
- pokračují motorizace 1,6 16V, 1,4 TCe, 2,0 16V (ne u ČR), 2,0 dCi + vloni uvedené 1,5 dCi 110k a 1,6 dCi
- příchod nových motorizací 1,2 Energy TCe 85 kW a 1,5 dCi 70 kW
Naftové motory mají již vždy FAP filtr.
1,2 Energy TCe a 1,6 dCi mají stop-start systém
- opět 4 výbavy: Expression, Dynamique, Bose a Privilege.

- konec roku - končí 1,5 dCi 70 kW a 1,4 TCe

2013 - únor - další modernizace, označena jako ph3 - představení proběhlo na ženevském autosalonu společně s novou zvýšenou oplastovanou verzí XMOD
- nové masky chladiče s výrazným logem automobilky - po vzoru crossoveru Scénic XMOD - u něj maska chladiče disponuje výraznější voštinovou strukturou, maska chladiče s leskle černými prvky u „obyčejného“ Scénicu a Grand Scénicu zase těsněji přiléhá ke znaku Renaultu
- novinkou je však multimediální systém R-Link. Ten se ovládá pomocí joysticku nebo dotykové obrazovky - Carminat TomTom zůstává dál v nabídce jako levnější varianta
Základní barvou pro ph3 je nemetalická bílá.
Za metalický lak se připlácí 13.700,- Kč - k dispozici byla modrá Majorelle, černá Etoilé, béžová Dune, šedá Cassiopée, šedá Platine, červená Grenat, bílá Nacré, hnědá Moka
- pouze pro XMOD speciální barva žlutá Automne (naopak nelze jej mít s hnědou Moka)
- XMOD měl motorizace 1,6 16V, 1,2 Energy TCe 85 a 97 kW, 1,5 dCi (EDC) a 1,6 dCi

Motory (všechny Euro 5):
1,6 16V 81 kW
1,2 Energy TCe 85 kW (jen pro Scenic)
1,2 Energy TCe 97 kW

1,5 dCi 81 kW
1,5 dCi 81 kW EDC (za příplatek 35 000 Kč)
1,6 Energy dCi 96 kW
2,0 dCi 110 kW aut.
2,0 dCi 118 kW

2,0 dCi jen pro Grand Scenic a výbavu Privilege

2014
- došlo k přejmenování výbav na Life, Limited a Intens
- v létě končí výroba verze XMOD
- konec 1,6 16V a 2,0 dCi

2015 - konec výbavy Intens, přichází výbava Bose
- pokračují motorizace 1,2 Energy TCe 115 a 130k, 1,5 dCi 110k s manuálem či EDC (jen Bose) a 1,6 dCi - vše Euro 6

2016 - konec výroby a nahrazení čtvrtou generací s 20" koly


Motory 1.2 TCe, 1.4 TCe, 2.0 16V, 1.6 dCi a 2.0 dCi mají rozvodový řetěz, který nemá stanovený interval výměny (u dCi je doporučeno řetěz po 300 000 km preventivně vyměnit). U 1.6 16V je interval výměny rozvodů 120.000 km/5 let, u motoru 1.5 dCi pak 160.000 km/10let. Olej se mění po ujetí 30.000 km/dvou letech. Odborníci doporučují zkrátit na 15 000 km/rok.

Konec historie, teď něco k mému vozu:

Hledal jsem prostorné auto se silným, úsporným a spolehlivým motorem. Grand Scenic III (2009-2016) po prvním faceliftu (na jaře 2012 - již má LED denní svícení) mi padl do oka už v době, kdy byl nový na trhu (sloužil třeba v ročním testu ve Světě Motorů).
Po letech cestování vlakem s ruksakem na zádech jsem usoudil, že je čas si jej koupit, ale výběr ojetých 1,6 dCi nebyl moc velký, všude jen samá 1,5 dCi (a řemenové rozvody u kterých nehodlám platit jejich výměny). Řemen pohonu příslušenství mají oba motory, 1,6 dCi má spolehlivý řetěz co nechrastí ani u Trafiků III s 300 000 km na hrbu.
Samotné 1,6 dCi 96 kW je na trhu od roku 2012 (nahradil předchozí stejně výkoný 1,9 dCi) a v nabídce vydržela až do ukončení výroby v roce 2016. Je to příjemná, silná a dynamická motorizace (daleko výkonější 2,0 dCi je už víceméně vzácné). V neposlední řadě je to spolehlivý a opravdu úsporný motor.

Primárně jsem hledal pětimístnou variantu, sice vozím v autě převážně vzduch a pár věcí, nouzová sedadla v kufru bych ovšem nevyužil a mít rezervu v kufru je super (sedmimístný ji mají pod vozem). O tom, že hledám prodlouženou verzi Grand (délka 4560 mm a rozvor 2770 mm) jsem psal. Bylo to jednak proto, že se mi neskutečně líbí a hlavně kvůli praktičnosti. Do krátké varianty Scenica se pohodlně usadí pouze ti vpředu. Zadní pasažéři i náklad v kufru mají místa méně. Naopak v Grandu, který místem div ne hýří mají všichni prostoru dost. Kufr je doslova bezedný a k zaplnění je třeba mít dva nákupní vozíky vrchovatě plné a ještě by se něco málo vlezlo.


Auto jak ze staré školy
Na středu umístěné bubíky jsou díky TFT displeji skvěle čitelné, změna jasu se provádí reostatem vlevo pod volantem, což je bombastické řešení. Za mě řeknu, že nic není lepší než „kolečko“ nebo tlačítko. U další generace (od roku 2016 dosud) je skoro vše ovládáno přes displej (třeba i klimatizace) a to je peklo když jedete, venku se stmívá a každých 15 kilometrů si chcete o kousek snížit jas displeje aby Vám to „nesmažilo“ oči. V GS III mi to trvá asi 3 vteřiny a je hotovo. V GS IV musíte přes rychlou volbu do menu displejů, pak najít ten správný displej a pak ťukat po pěti procentech a snižovat si tím jas. Ovšem jakmile chcete změnit rádio či upravit směr proudění vzduchu, musíte pryč a po pár kilometrech když si chcete snížit jas......
Nebo dvouzónová klimatizace. Na všechny fuknce je tlačítko, žádné matlání na displej, oči mám furt na cestě a jen ladím teplotu, směr proudění vzduchu apod. Oproti „displejovýmu“ ovládání právě u GS IV, Espace V apod. je to balzám na duši pro staromilce.

Zlo jménem start-stop
O deaktivaci otravného start-stopu tlačítkem vlevo pod volantem jsem již mluvil - nastartuju, vypnu a šmitec. Představa, že bych po každém startu hledal vypnutí start-stopu v multimediálním systému jak to májí novodobé Citroeny, no mě potěš.
Start-stop doslova likviduje autobaterie. O tom by mohli vyprávět ti, kterým dříve vydržela v novém autě baterie 6-8 let (o legendárních bílých bateriích Panasonic s desetiletou výdrží ani nemluvě), dnes jsou z toho často 2-3 roky..
Nabíječkou pravidelně baterii dobíjím, start-stop vypínám ihned po startu ale řížené (inteligentní) dobíjení vypnout nijak nejde.
Start-stop denně zhasne a nastartuje motor klidně 30x, což rozhodně kondici motoru neprospívá a podepisuje na jeho rychlejším opotřebení, neboť neustále zhasínání a startování znamená i ztrátu olejového filmu, kdy se motor s minimálními vůlemi rozbíhá „na sucho“ než olejové čerpadlo vytlačí olej až nahoru k turbu, které mimochodem trpí výpadky mazání nejvíce (toto platí pro všechny motory bez ohledu na výrobce)
Moje doporučení je jasné - deaktivujte po každém startu systém start-stop..

Při jízdě je znát, je pod 1800 otáček se nic neděje, rozumných je 2000 otáček (takže po měste za 3), kolem 60-ti km/h za čtyři, cca 80 za 5 a kolem stovky za 6. Samozřejmě po rovině se dá jet na šestku i 96 km/h ale na rychlý předjetí kaminonu na dálnici to není, prodleva než se natlakuje sání je větší než mezera do které bych se rád zařadil (ono je to mezera tak na 4 auta poněvadž nikdy nespěchám, ale i tak). Podřazení zajistí slušné zrychlení, tudíž spokojenost je velká ale v rámci možností - holt to není atmosferický pětilitr.

Světla mám obyčejné halogeny, jako potkávací stačí. Dálkový světla se potom přidají k potkávacícm (nikoliv přepnutí potkávací nebo dálkově) a to je pak jízda v noci.dost na pohodu.

Výhled z vozu je přes přední sloupky vcelku dobrý. Člověkse musí za tím volantem pohnout a nesedět jak figurína při nárazovém testu. Čelní sklo je velké a originální trysky ostřikovačů, která stříkají 2x 3 proudy kapaliny, mi nevyhovovaly. Vyměnil jsem je za ty z Traficu III. Až po čase jsem zjistil, že jdou koupit i levněji než za 2x cca 500 Kč (a to u Opelu, který prodával Trafic III převlečený za Vivaro, tam se zajímejte o díl číslo 93450313, cena 531 Kč za oba kusy!).
Čelní sklo je od té doby zaléváno proudy vody, což s sebou nese vír v nádržce s kapalinou (jak překvapivé), takže doplňuji směs co chvíli ale mám rád skvělý výhled před čisté sklo. Sehnat levý stěrač o délce 750 mm není jen tak. Ne každý kousek, co koupím vydrží úměrně tomu co stojí (stále hledám toho správného výrobce). Pravý stěrač má délku 650 mm.

Sedadla jsou pohodlná a ani po delší cestě z nich nebolí záda. Příplatkové hlavové opěrky Comfort nastavitelné výškově i podélně cestovní komfort ještě zvyšují. Ačkoliv je interiér velký, klimatizace jej dokáže vychladit příjemně rychle, o zimním vytopení nemluvě. Výdechy ve druhé řadě (což i dnes není u aut samozřejmost) zajistí rychlý ohřev interiéru a i v zimě se dá jezdit jen v tričku s dlouhým rukávem a pořád se dá v autě tak přitopit, že by se z něj regulérně stala sauna.
S komfortem jízdy souvisí i rozměr pneumatik, který je střízlivých 16 palců. Příplatkově šlo mít i větší, ale to není třeba. České cesty jsou mnohdy jako ementál, velikost pneumatik je dostatečná natolik, aby zvládly odfiltrovat větší i menší nerovnosti.


Výběr vozu
Vyhlédl jsem si jeden kousek u Pokorných v Brně. Stál tam i po měsíci, co jsem ho viděl poprvé na netu. Řikám si, pěkný auto, asi lidi straší ty kilometry. Okolo aut se pohybuji už pár neděl, takže vím, že „rychlý“ kilometry ve spojení se správným servisem jsou lepší než pár tisíc km za rok v rodině škrta co jezdí na spotřebu a vymění olej po dvou letech jen kvůli tomu, že mu svítí „klíč“.

Věděl jsem, že budu mít cestu přes Brno, tak sem se domluvil s prodejcem, že se stavím podívat se na auto. Předem mi řekl podstatné info o autě, což moje nadšení mírně zvýšilo.
Pro pobavení se trošku více rozepíšu o tom, jak vesele může probíhat koupě vozu.
Do Brna jsem dojel jak jinak než vlakem, ve žluťáku jsem si nacpal břicho a tak mi to po vystoupení z vlaku moc nemyslelo (ehm, řekněme si to rovnou, Brňačky jsou šmrcovní baby), takže jsem si spletl číslo tramvaje a místo do Lesné jsem jel........ do prčic a než jsem omyl zjistil, byl jsem na konečné....naštěstí to bylo alespoň na stejné světové straně, takže pár přestupů aneb poznáváme Brno a byl jsem v Lesné. Tam jsem pro změnu vystoupil o stanici dřív, ale procházka pár metrů mi jen prospěla.

Grand Scenic byl naživo ještě krásnější než na fotkách. Žádné oděrky, škrábance, ťukance od kamínků. Auto bylo zaskládaný ostatními vozy, protože tam prý nemají vůbec místo, což mohu potvdit (dnes už mají další prodejnu u Olympie a tam už je o dost víc místa), takže sem myslel, že se snad ani neprojedu. Svůj příjezd jsem avizoval a potvrdil ale zřejmě nedostatek prostoru určil, že vyhrál status Quo. Každopádně jsem byl nadšen.
Interiér vypadal pěkně, auto bylo čisté jak zvenku tak i zevnitř. Prodejce přinesl klíče, nastartoval motor a jal se odklidit překážející auta. Uhnul se dvěma. Zbytek prý není třeba. Sice to bylo o centimetry ale vyjetí proběhlo cajk. Úplně mě polilo horko při představě, že by to škrábl. Po cestě chvilku řídil on, zbytek potom já a ikdyž jsme jeli kousek, bylo znát, že podvozek je bez vůli, motor táhne krásně a krom kilometrů je auto v pořádku.
Řekl jsem si o symbolickou slevu, kterou prodejce akceptoval a bylo rozhodnuto. Beru.

Za týden jsem si přijel vůz vyzvednout. Nyní již proběhla cesta do Lesné hladce (opět vlakem + MHD).
Převzetí a podpisy byly otázkou chvilky a pak už šup za volant a jedu domů. Za prodejnou si dělám první foto a teprve potom mě napadá, že vlastně netuším jak se dostanu z Brna na Nový Město na Moravě a dál, protože sem si nevzal mapu. Naštěstí cesta dle mapy v telefonu nebyla komplikovaná. Realita byla o dost těžší, hned druhá ulice byla rozkopaná a musel jsem objížďkou na kterou navázala další. Úvodní kilometry byly skvělé, opět poznávám Brno ale za volantem. Naštěstí dál za městem už bylo všechno v pohodě.

A teď konec legrace, zpět k autu:
Vůz z léta 2012 měl při koupi v září 2018 najeto „hrozivých“ 197 000 km. Výbava Dynamique, 1,6 dCi 96 kW. Z důležitých komponentů bylo vše původní, motoricky naprosto v pořádku, předchozí majitelé se starali velmi dobře, jen olej měnili v rozmezí 20-30 tkm (z čehož u aut pravidelně šílím a okamžitě přecházím na kratší interval, což všem ostatním také vřele doporučuji).
Ihned po koupi tedy vyměněn olej v motoru a všechny filtry (olejový, kabinový, vzduchový a palivový) + dezinfekce klimatizace. Dále vyměněn řemen pohonu příslušenství vč. vodní pumpy a také proběhla výměna oleje v převodovce.
Přes diagnostiku jsem si nechal zkontrolovat vstřikovače i zaplnění filtru DPF - hodnoty ukazující na minimální opotřebení mě mile překvapily.
Inu motor pro Trafic III co má zvládat intervaly výměny oleje 2 roky/40 000 km musí něco vydržet (tyto vražedné intervaly fakt nezkoušejte - z motoru neteče olej ale kaše).
V Traficu III se motor občas zapotí - zvlášť když veze 9 lidí (s lehkou nohou, ovšem stále svižně dokáže jezdit kolem 7,5 litru).
Takže pro GS III je to skvělý a úsporný motor, 1,6 dCi 96 kW si v mém autě jen tak vyklusává, v Megane III/IV potom vyloženě relaxuje.

Měním olej v motoru měním co 10 tkm (ikdyž každému doporučuji 15 000km/rok ale rád svému vozu dopřeji ), pravidelně zahřívám na volnoběh (cca minutu dle situace, v zimě déle neb výhřev čelního skla zde nenabízeli a na vojně jsem taky nebyl - tudíž MI chybí zkušenosti z jízdy tankem - takže žádný takový abych koukal škvírou na okolní provoz jako některý jelita a druhý důvod je ten, že motor rychle vyrobí teplo a já absolutně nesnáším jezdit ve studeným autě, kde mi je kosa, každé vydechnutí mi zamlží čelní sklo a k tomu ledový vzduch který větrák rozhání po autě).
Motor pravidelně dochlazuji asi 30-60 sec.

Spotřeba je kouzelná. Jezdím vesměs delší trasy, teď po zimě mám 4,9 dle palubního „pécé“ (i s četnými prostoji, kdy auto stojí a klape na volnoběh). Palubní počítač "kecá" celkem skromně, asi o 0,3-0,4 litru. Dojezd na plnou nádrž mám cca 1200 km, no co víc chtít. Spotřebou jsem na tom lépe než u rozšířenější 1,5 dCi a že je navíc s mojí jedna-šestkou svižnější a pohodovější jízda, o tom žádná.

Co se týče spolehlivosti je GS III je příkladně spolehlivý vůz, s naftovými motory obzvlášť a to, že si většina lidí myslí opak je jen dobře pro nás, co kupují ojetiny, ceny jsou totiž příjemně nízké.
Po druhé generaci Scenica (vcelku problémového vozu samo o sobě) Renault obrovsky zapracoval na kvalitě (cca od roku 2008, a to jak u mého GS III, tak i u Megane III, Laguny III apod.)
Jen jezdím, měním olej a tankuji obyčejnou naftu doplněnou o VIF aditiv.

Teď v dubnu 2020 mám najeto 225 000 km. Krom výměn oleje po 10 tkm. se od velkýho servisu nic neudálo.
Akorát na podzim 2019 jsem se rozhodl vyměnit preventivně baterii. Sice stále „točila“ dobře, ale byla to nějaká bezejmenná potvora z cyklu „co dům dal“. Navíc jsem neměl jistotu je-li to baterie EFB (pro vozy s inteligentním dobíjením a start-stopem). Sice jsem ji pravidelně nabíjel, start stop vypínám ale inteligentní dobíjení vypnout nejde a hlavní zákeřnost obyčejných baterií v takových vozech je, že do poslední chvíle fungují dobře ale jak do nich alternátor skokově nasype po stopadesátépáté příšil energie, tak se jim desky mezi články rozdrolí a zkratují se, což znamená rychlou smrt.
Originální baterie byla za Masaryka, sáhl jsem tedy po výrobbku z řady Motrio, což jsou levnější díly, které Renault nabízí. Cena cca 3000 Kč...

Resumé:
Grand Scenic 2012 ph2 Dynamique 1,6 Energy dCi 96 kW/130k 320Nm
sériová výbava:
6 airbagů, ESP, ASR, ABS, EBV, kartu Renault Keyless Drive, 16“ palcová litá kola Kaleido, LED pro denní svícení, volant a hlavici řadicí páky v kůží, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, tempomat, palubní počítač, barevnou multifunkční obrazovku (TFT displej), rádio s CD, MP3 Bluetooth a USB port, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, elektricky stavitelná i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka přední mlhové světlomety, boční lišty v barvě karoserie
+ příplatky: hlavové opěrky Comfort a metalická barva hnědá Moka.

Silné stránky

Silný a úsporný motor
Posuvná a vyjímatelná sedadla ve druhé řadě
Design, prostornost, komfort
16" pneumatiky (poměrem ceny a komfortu)
Rychlý náběh topení
Zadní parkovací senzory - u takového autobusu nutnost
Start-stop systém lze vypnout tlačítkem (výhoda u všech Renaultů)

Slabé stránky

Neotočí se na pětníku - mě to nevadí ale leckoho ze spolujezdců to překvapí (no kam ten svět spěje)
Zdánlivým záporem jsou budíky uprostřed - dokud posádce nevysvětlíte výhodu, budou remcat. Pak se dozví že je to mj. jiné i proto, aby spolucestující mohli sledovat a kontrolovat rychlost. Po tomto sdělení je najednou chvála na toto uspořádání takřka nekonečná.
Velké čelní sklo = skvělý výhled ale při zimním škrábání skla si to nemyslím:-)
Připojištění skla nutností - velikost čelního okna srovnatelná s menší výlohou obchodu ve větším městě je přímo ideální cíl na letící kamínek. Nálepka na "tukance" je skvělá věc, mě takhle drží mini prasklinku už rok a půl. Sice bych mohl sklo nechat vyměnit ale kdo někdy u výměny byl tak ví, že tuhle operaci chce člověk zažít co nejméně krát.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Krom běžných výměn filtrů + kapalin a autobaterie se nic dalšího neřešilo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz zakoupen u Renault Auto Pokorný v Brně. Prodejce byl pohodář, sice se tvářil snad až krutopřísně ale byla s ním rozumná řeč, slevička byla, takže příště zase.

 

Novinky v recenzi

26.8.2020 14:11

232 000 km + historie modelu Scenic III

Přidal jsem info o výbavě o svého Grand Scenicu a taky jsem si vytvořil historii modelu Scenic III, Do galerie jsem přidal fotografie z jednotlivých verzí i s popisky, ať se snáze orientuje v jednotlivých fázích.

Od dubna jsem pouze vyměnil olej a toť vše. Korona virus všechno obrátil vzhůru nohama a tak není moc kam jezdit.


Další vozy Renault Grand Scénic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

ONLINE: Expolicista vraždil a znásilnil matku?! Tratoliště krve i krvavé spodní prádlo, odhalily záběry z místa činu

ONLINE: Expolicista vraždil a znásilnil matku?!…

Pokračuje soud s bývalým pražským policistou Martinem K., který čelí obvinění celkem z devíti trestných činů…

Kuchařka Kamu přestala vařit a začala se svlékat! Úplně nahá se svěřila se svou bolestí

Kuchařka Kamu přestala vařit a začala se svlékat!…

Kde jsou ty časy, kdy se potetovaná kuchařka Kamila Rundusová (30) alias Kamu chlubila svými barevně dokonalými…

 

iSport.cz

Boj o jedničky. Manažeři řeší brankáře, hitem je Frodl, co Pardubice?

Boj o jedničky. Manažeři řeší brankáře, hitem je…

Veřejně to nikdo nepotvrdí, ale stejně se to děje. Manažeři extraligových klubů už nyní řeší, jak bude vypadat…

Bank o životě po kariéře, podnikání i práci s Ledeckou: Teprve to rozbalí

Bank o životě po kariéře, podnikání i práci s…

Nikdy nenudil. Byl svůj, originální. Při závodech šel do maxima, tělo trpělo, fanoušci u televizí trnuli při…

 

Reflex.cz

Poslední samuraj vs. realita: Samuraje nerozstřílel kulomet, zánik si přivodili sami pro slávu Japonska, říká expert

Poslední samuraj vs. realita: Samuraje nerozstřílel…

U široké veřejnosti patří mezi jeden z nejoblíbenějších filmů s japonskou tématikou. Snímek Poslední samuraj…

Mlsné losí jazýčky, kanadský národní park upozorňuje na olizování vozidel

Mlsné losí jazýčky, kanadský národní park upozorňuje…

Ve snímku Obecná škola varoval ředitel v podání Rudolfa Hrušínského žáky před ledovým zábradlí. Ve městě Jasper…