Renault Grand Scénic (2014)
7.4.2015Když jsem před 6 lety vybíral auto, říkal jsem si, že to musí být už auto rodinné, aby splnilo případné požadavky na eventualitu potomků. Mylně jsem se…
Renault Grand Scénic (DanV)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Skvělá recenze 07.04.2015 12:53 Atomas
- Skvělý auto 08.04.2015 10:03 nextright
- GS 08.04.2015 22:03 hipisko
-
Ať slouží 08.04.2015 22:54
Ronault.
-
Re: Ať slouží 09.04.2015 09:11
DanV
- Re: Re: Ať slouží 09.04.2015 13:06 idam.i
-
Re: Re: Ať slouží 09.04.2015 15:57
pogo26
- Re: Re: Re: Ať slouží 09.04.2015 16:56 DanV
- Re: Re: Re: Ať slouží 09.04.2015 19:05 Ronault.
- Re: Re: Ať slouží 09.04.2015 19:04 Ronault.
- Re: Re: Ať slouží 10.04.2015 18:41 29radek
-
Re: Ať slouží 09.04.2015 09:11
DanV
- maximální spokojenost 13.04.2015 14:00 Raymond77
-
Atomas 07.04.2015 12:53
Skvělá recenze
Taková střízlivě kritická a věcná. Snad bych ale do slabých stránek nedával náchylnost na boční vítr, neboť je to v tomto segmentu standard... tak ať Scenic slouží!! :yes:-
Verny_2013 07.04.2015 14:39
« Re: Skvělá recenze
Nemohu jinak než se přidat k Atomasovi. Jen škoda toho motoru, ten turbobenzín, nebo i diesel by se k autu této velikosti vzhledem k vysokému krouťáku hodily opravdu víc. Tak snad příště. MPV kategorie se mi líbí čím dál víc, na nic si nehraje a svou roli prostorného variabilního rodinného auta plní na 110%. Tak hodně radostných Km-
-
Verny_2013 07.04.2015 15:39
« Re: Re: Re: Skvělá recenze
Idam.i . Nedávno jsem koupil sportsvana 1,4TSi 92 Kw. Není to trhač asfaltu ale dynamika slušná, dostatečná výkonová rezerva i při zatíženém autě a průměrná spotřeba zatím 6L. Ani při ostré jízdě nejdu přes 8L. Takže vycházím ze svých vlastních zkušeností s turbobenzínem, v této kategorii, byť jiné značky. Recenzi připravuju, ale s fotkama musím počkat až se krajina trochu zazelená a rozkvete.-
idam.i 07.04.2015 15:58
« Re: Re: Re: Re: Skvělá recenze
Nechcem sa prieť.Nakoniec som 1,2Tce nikdy neskúšal.Posledne som testoval Fiat 500X s 1,4 Multiair a ten šiel fajn.Možno je to len moja skostnatenosť.No keď si predstavím Grand Scenic a v ňom 1,2 hoc aj turbo neviem to prežuť.Je možné,že budúcnosť ma poučí. ;-)-
Ronault. 08.04.2015 22:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Skvělá recenze
Není o čem diskutovat, kroutící moment je jasný a pro tak velké auto důležitý, proto je diesel ideál a TCe blíže ideálu. Jel jsem jej s starším 1,4 TCe a pro auto výborný motor a jelikož 1,6 16V znám jako své boty, tak úplně jiná liga. A to má 1,4 TCe srovnatelné parametry jako 1,2 TCe-
Georgess 04.06.2018 08:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skvělá recenze
Na druhou stranu je 1,6 16V drzak, ktery da v pohode 300 tisíc kdyz mu clovek da co potřebuje, mam ho v aute na dojezdeni, takze vim o cem mluvim a clovek nemusi kvuli "cidlum pro zelene" vytahovat cely motor ven aby se k nemu clovek dostal a z zivotnosti to taky nevidim tak ruzove….:-(
-
-
-
-
-
-
DanV 07.04.2015 15:59
« Re: Skvělá recenze
Pánové, děkuju za pochvaly. S motorem se to má tak... Těch 50 N.m. navíc u 1.2 Tce je dost znát. Byl jsem se s tím projet a bylo to příjemný. Ale zase spotřeba není o tolik nižší jestli vůbec. Ideální motor je samozřejmě 1.6 Dci, ale to jsme už o 100 tisíc výš... Tohle je vyloženě volba kalkulačky.
-
-
nextright 08.04.2015 10:03
Skvělý auto
Mám ho též, mrkni na recenzi. Mám s 1.5 dCi, nejdřív jsem se toho taky bál, ale je to pohoda. Mimochodem, zřejmě díky vyššímu krouťáku dieselu všechny kopce na tvé trase dávám i na šestku s plně zatíženým autem...
Co se týká navigace, tak asi ani nelituj, že jí nemáš - mě od začátku co to auto mám čas od času ztrácí totálně signál. Servis už pár věcí zkoušel, nic nefungovalo, a tak jde příští týden na kompletní výměnu - anténa, modul navigace. prostě kvůli pitomosti rozeberou celý auto...
Jinak hodnotím 10 - 10 - 10-
DanV 08.04.2015 11:13
« Re: Skvělý auto
Ahoj, dík.
Vím, tvoji recenzi jsem četl hned, jak jsi ji vložil. Ta modrá je moc hezká. V Olomouci měli na prodej předváděčká přesně ve tvé specifikaci jen s 1.2 Tce. Chvíli jsme nad tím přemýšleli, ale pak jsme to zavrhli a zůstali u skromnější varianty.
Jeden z důvodů byly i sedačky. Přišlo mi, že ty koženkový bočnice v zimě celkem studí a bál jsem se, jestli hned nepopraskají.
Navigace nelituju. Mám externi Tom Tom i navigaci v mobilu. Jen, že ten přístrojový štít s tou další obrazovkou vypadá o mnoho líp.
Ohledně problému se signálem zkus mrknout sem: [odkaz] z hlavy se nevybavuju, jestli je tam nějaký téma ohledně tvého problému.
Jinak ať taky slouží.-
nextright 08.04.2015 11:34
« Re: Re: Skvělý auto
Ahoj, ty polokožený sedačky jsou super. V zimě nestuděj, spíš je v létě opačný problém... Ale hlavně ta tkaná část je opatřena teflonem, jako je na pánvích, a proto na nich neulpívá bordel. Když na to dítěti kydne čokoška, tak se to prostě setře jako míchaná vajíčka z pánve beze zbytků. Úplně super.
Na Renaultclubu jsem hledal, nenašel. Mají v servisech postup, takže problém evidentně znají. Jen u mě nezabral...
-
-
-
-
hipisko 08.04.2015 22:03
GS
tiez mam GS, rozhodne ho nehodnotim ako bezchybne auto, napr jazdne vlastnosti by som si teda vedel predstavit aj lepsie, ale na druhej strane je to auto, ktore po vsetkych tych autach, co osm mal doteraz splna moje poziadavky najlepsie.
Kufor nie je rozlohou/podorysom nejaky velky, asi ako kazdy iny kombik strednej triedy, litre tu nahana vyska. Napriek tomu dost urobia vacsie zadne dvere, nalozim vdaka nim ovela viac toho, napr ked kosim travu, nalozim do 200l sudu a ten dam do kufra. Na kombiku nemozne, resp bolo mozne, ale zadne dvere som nezavrel.
ja mam svetlo aj na dverach(teda to, co svieti, ked otvorim dvere) a v strope mam dve svetla, kazde ma dve bodove a jedno hlavne.
O kozenkove bocnice sa staraj velmi dobre, lubia popraskat, ja som ich musel uz aj lepit.
Displej mas iny ako ja (mam 2010, s navi) mne ukazuje v strede otackomera ikonu auta a na nej ukazuje, ktore dvere su otvorene. Na druhej strane, ten journey summary mne neukazuje. Inac tomu displeju totalne zabili potencial, privital by som mensie znaky a viac riadkov, aby ukazovalo napr km a okamzitu spotrebu naraz. Navyse pomala animacia medzi prepinanim hodnot ma rozculuje.
Inac za 145000km zatial nic, akurat teraz na jesen mi prestal fungovat zamok na vodicovych dverach. Zaujimave, ze auto neda nic vediet aj ked ostanu dvere odomknute!
.
-
DanV 09.04.2015 09:05
« Re: GS
S tím kufrem nevím, nepříjde mi o tolik vyšší než třeba u Megana. Ještě plánuju přidat fotku s rozměry kufru. Rozhodně je delší, ale svoje dělá i ta roletka, která není pevná. Super jsou posuvný sedačky, kterýma se dá kufr dost zvetšit, s tím jsem moc spokojen.
Ty stropní světýlka mám stejně jako ty. Když jsem si poprvý sedl do předváděčky s výbavou limited, tak tam byly ty obyčejný (jen 1 žárovka bez čtecích lampiček) a říkal jsem si, jestli to renault myslí vážně. To byl opravdu ubohej pohled. Taky to už nemá osvětlenou tu loketní opěrku (tu velkou část), což tvůj GS předpokládám má.
Displej souhlas, mohli to udělat líp, ale na to jednořádkový uspořádání jsem zvyklej z meganu, takže mi to tak neva.
-
-
Ronault. 08.04.2015 22:54
Ať slouží
Tak ať slouží stejně a nebo ještě lépe než Megane :yes: Jinak ten podvozek mě mile překvapil, jel jsem jej s 1,4 TCe, což je krapet žravější motor (asi jako tvá 1,6 16V), ale neskutečně charakterní a podvozek byl na tuhle třídu a konstrukční věk velmi vyspělý, dokonce i po nějakých 160T km netloukl, neposkakoval, paráda... řekl bych, že lepší než třeba v novém Grand Picassu. Jo a po 160 t km v interiéru v podstatě nic nevrzalo a byl hodně zachovalý... milé překvapení.-
DanV 09.04.2015 09:11
« Re: Ať slouží
Ronaulte, dík. Uvidíme, jak na tom autě během těch 5 nebo 6 let od uvedení do výroby ušetřili. Snad nešetřili na ničem důležitým.
Z megana si třeba pamatuju, že měl středovej tunel takovej jako pogumovanej (moc příjemný na dotek) a ty nový maj ten tunel stejnej jako fluence (takový strukturovaný plast).
Tak z toho auta snad ještě neudělali jen takovou skořápku.
Jinak, budeš dělat recenzi na svýho megana nebo už jen na veterány? :-)-
pogo26 09.04.2015 15:57
« Re: Re: Ať slouží
A nemá ty horší plasty, chybějící světla ve dveřích, opěrky hlavy.... jen ta výbava Limited? Třeba šetřili proto, aby ti mohli dát trochu toho chromu a klavíru. Já mám ještě GS z matného období (2010), kdy bylo cokoliv lesklého v Renaultu tabu. Přeju ti, ať GS slouží i v tom jasném období lesku stejně dobře jako mně. Po 5 letech bez problémů a v interiéru vše jako nové. Ani se mně ho moc nechce prodávat.-
DanV 09.04.2015 16:56
« Re: Re: Re: Ať slouží
Pogo já ti nevím, ale je to snad ve všech výbavách. Nevím teda, co je na těch pár šedejch lesklejch lištách v interiéru lepšího než na těch, co tam byly dřív. Ty se mi líbily mnohem víc. Ty šedivý jsou na první pohled lacinější. Stejný to bylo v meganu, ta lišta před spolujezdcem. V expression vypadala opravdu jako kov (možná byl, nevím). Teď je tam na první pohled plast.
Chrom tam snad není nikde. Všechno je to stříbrný matný plast, teda kromě spodku volantu (sice samozřejmě taky plast ale lesklej).
Jinak dík. I megana jsem se zbavoval těžko, ale z praktickýho hlediska musel jít... -
Ronault. 09.04.2015 19:05
« Re: Re: Re: Ať slouží
Ty opěrky hlavy měla jen výbava Privillege, teda když jsem kupoval auto já a ta už se u nás neprodává.
Já mám ve výbavě Dynamique 8/2013 chromavané kliky dveří i spodek volantu, ta lišta vypadá hodně dobře, skoro kovově a spoustu cestujících si ji ochmatává.
Bohužel skvělé opěrky, co byly v Laguně, nemám :-(-
DanV 09.04.2015 20:35
« Re: Re: Re: Re: Ať slouží
Ze začátku jsem si říkal, jestli nemám ty rozevíraci opěrky z Megana vzít a dát si je do Scenika, ale obě auta maj dost jiný čalounění, tak by to asi vypadalo hodně blbě :-)
Nicméně jsem si vzal výškový reproduktory, pro který nemám použití. Nechceš je?-
-
-
Ronault. 10.04.2015 21:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať slouží
Napsal jsem ti do SZ ;-)
Mám ale jiný problém do diskuze. Mám v Meganu originál autorádio s BT a USB. Do včerejška jsem měl Nokii 5800 se Symbianem a krásně ji šlo přes BT spárovat a fungovalo to na výbornou. Dneska jsem ale chtěl spárovat svůj nový LG G3 s Androidem 5.0 a prvně to vůbec nešlo a nakonec mobil zařadil auto jako headset a tedy vůbec nejde ovládat třeba kontakty. ;-\-
DanV 10.04.2015 21:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať slouží
Já mám teda Android 4.4.2. a mám radio taky jako headset, ale kontakty se mi nahrály v pohodě. Na renaultforu o tom bylo jedno vlákno, jen už nevím pod jakým autem. Dost lidí si tam stěžovalo, že jim to blbne.
Mě na tom štve jediná věc, kromě toho, že si na displeji auta nemůžu přečíst sms :-) a to, že jakmile je telefon spárovanej s autem, tak jde všechno přes repráky auta. Tuhle jsme s mladym čekali v autě, až manželka vyzvedne jídlo v restauraci, tak jsem mu pustil na mobilu krtka a motor byl vypnutej. Po chvíli začala bejt zima, tak jsem nastartoval a mobil přestal přehrávat zvuk. Chvíli jsem nechápal, co se děje, až mi pak docvaklo, že musím rádio přepnout z FM na BT...-
hipisko 10.04.2015 23:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať slouží
ja mam samsung note3 a kontakty sa mi tiez nesparovali. Navyse ako bonus, radio sa mi vzdy restartovalo, proste po pripojeni mobilu cele radio spadlo, nasledne restart a takto niekedy 3x, niekedy 5x za sebou. Potom uz bolo v klude a volanie cez BT slo, ale nic ine, ani navi, ani sms, ani kontakty. Prestalo sa restartovat az ked som zakazal synchronizovat telefonny zoznam. Android 4.4.2. Ale zato, ked je baterka na mobile pod 50%, tak auto furt pinda ze battery low. -
Ronault. 11.04.2015 12:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať slouží
Asi zajdu do Renaultu a zeptám se je na aktualizace.
Mě to ukazuje v mobilu headset, ale kontakty to neukazuje, s Nokii to kontakty ukazovalo....
To, že všechny zvuky jdou do auta z mobilu mi taky trochu vadí, třeba když naviguju, chci mít zapnuté handsfree, ale z autorádia třeba CD nebo autoradio. Když mám navigaci, musím jet bez handsfree... což je škoda. Ale ten nový chytrý telefon už má docela promakané rádio, takže by to možná šlo vše sjednotit, kdyby se ty kontakty načetly do autoradia... 8-s
-
-
-
-
-
-
-
29radek 10.04.2015 18:41
« Re: Re: Ať slouží
Gratuluji k výběru...GS máme doma 4 roky a pro rodinu se dvěmi dětmi je to ideální vozidlo.
Auto funguje bez problému.Nedávno mi měnili omezovače předních dveří,protože cvakali,zadarmo a to mi nabídli v servisu sami což mě potěšilo.Mám ho téměř v plný výbavě(mimo vyhřívání sedadel),takže mi nic nechybí. Mám 1,4 Tce dost povedený motor. Díky spokojenosti s GS a s přístupem servisu jsem koupil manželce Clio IV.
Za sebe nemužu říct proti značce Renault ani popel...prostě funguje.
Takže hodně štasných a příjemných kilometrů.-
DanV 10.04.2015 20:26
« Re: Re: Re: Ať slouží
Děkuju a taky přeju ještě spoustu kilometrů. To vypadá, že tu má GS každej druhej :-)
Doufal jsem, že omezovače Scenica netrápí... Cvakalo mi to v Meganu, ale jednou jsem otevřel dveře důrazněji než jsem chtěl a to cvakání se posunulo až na tu pozici, když jsou dveře úplně otevřený. Málokdy jsem je otevíral úplně, takže mě to přestalo trápit a ani při prodeji to nikomu nevadilo.
1.4Tce jsem neměl šanci zkusit, ale četl jsem na něj, kromě vyšší spotřeby, samou chválu. Asi lepší řešení než tak 1.2, co tam dávají teď. Snad tam dají pro příště nějaký silnější benzín...-
hipisko 10.04.2015 23:16
« Re: Re: Re: Re: Ať slouží
1,4 ja osobne vnmam ako horsie riesenie, nez 1,2. Ja by som dokonca 1,4tce vobec nechcel koli prevodom, ktore su strasne kratke, na dialnici to toci 3600rpm, co je na turbomotor vela. Preto ma aj tak vysoku spotrebu. Zivy ten motor bude urcite viac ako 1,2tce, kedze kratke prevody robia svoje, ale nestoji to za tu spotrebu a znizeny komfort na dialnici a potrebe stale radit v meste-
29radek 11.04.2015 08:01
« Re: Re: Re: Re: Ať slouží
že jsou 1,4Tce kratší převody mi vyhovuje,po dálnici téměř nejezdím,a na 6ku mužeš jet i 60km/h,tak mimo město defakto neřadíš.A výhod tohodle je že i při 130km/ a při naloženým autě to pořad pěkně zrychluje.Na benzím 3600rpm není moc,motor není slyšet.Co se týče spotřeby,tak třeba Chorvatsko 7,2L,hory s rakví na střeše 8,2L,město 9-9,5L,a na spotřebu po okreskach se dá jet za 6,5L,to zase není taková tragedie na takový auto.Když jsem ho kupoval tak 1,9dCi stala o 80tis kč víc,to by se mi nikdy nevrátilo.Jinak kolega ma Sarana 1,9(85kw) Tdi PD 2006, a on to to Chorvatsko otočí za 8,2L.
-
hipisko 11.04.2015 21:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Ať slouží
lebo sharan bude nat asi tiez len 5kvalt a toci mu 3000rpm. A ak dodrzuje 130tak sa mi to aj tak zda vysoka spotreba.
mne GS 1,9dci zerie niekde medzi 5,3 az 6,2l(moja najnizsia a najvyssia dosiahnuta spotreba). Cestu Bratislava-Milano som dal na jednu nadrz cez hory v rakusku, asi 50% 130tacho, dalsich 50 cesty cca 100-110kmh, v Milane som natankoval 55l a presiel som 1030km, tj cca 5,5l
-
-
Ronault. 11.04.2015 12:02
« Re: Re: Re: Re: Ať slouží
1,2 TCe má 97 kW , což je více než 1,4 TCe, i s delšími převody nebude v dálničních rychlostech problém držet 130 bez podřazování a když už bude opravdu strmé stoupání někde jinde, tak jedno podřazení mi příjde příjemnější než třeba 12 hodin k moři poslouchat zbytečně vytočený motor. Ty krátké převody jsou opravdu velkou slabinou tohodle motoru a osobně bych kvůli tomu rozhodně po osobním vyzkoušení dal přednost 1,2 TCe. Ale je pravda, že i k 1,4 TCe dávali delší převodovku, ale v kterých modelech, to nevím, na renault foru se to někde probíralo.
Nemluvě o tom, že i konstrukční základ 1,2 TCe dává předpoklad větší úspornosti, hlavně při zatížení. Nepřímovstřikový turbobenzín se umí krásně rozjet, ale taky pěkně rozpapat...
Nicméně 1,4 TCe se ve své době podařil a má i své výhody. Například docela příjemný charakter, jezdí se s ním příjemně, zvuk je sice trošku výraznější, ale zase se docela příjemně poslouchá a taky není to přímovstřikový benzín, takže by měl zvládat i dlouhodobé popojížděčky po městě, 1,2 TCe a jemu podobní se bez občasného průletu po dálnici zakarbonizují rychleji. No a jeden velikánský plus je možnost jednoduché přestavby 1,4 TCe (a taky 1,6 16V) na LPG.
Každopádně ale je 1,2 TCe tišší, kultivovanější, úspornější a stejně výkonná. ;-) Zkoušel jsem oba ;-)-
-
Ronault. 11.04.2015 18:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať slouží
Samozřejmě, že to poznáš, ale nic nebrání tomu si podřadit, ale odřadit si ve 150 na 1,4 TCe aby ti klesly otáčky už prostě nejde... a to je podle mě větší chyba, když něco nejde... Já jsem s dlouhými převody nadmíru teď spojen, 3800 ot. z Laguny s 1,6 16V mi absolutně nechybí. Naopak i těch 2500 ot. mi příjde až moc a ještě bych šestku u 1,6 dCi prodloužil... ale neotravuje to.-
-
Ronault. 04.06.2018 23:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať slouží
Nene, mám Megana s tímhle motorem. Napsal bych, ale mail na tebe nemám. Celkově jsem s motorem nadmíru spokojen, od spolehlivosti, přes dynamiku, spotřebu atd., jen s tou starší mou verzí, se po městě prostě hůře jezdí díky turbodíře, ale dá se zvyknout.
-
-
-
-
-
-
-