Recenze

KubecH (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Punto HGT

8.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta PuntoHGT Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:108000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Vzhledem k minimálnímu počtu recenzí k tomuto modelu, jsem byl téměř donucen napsat alespoň pár slov o tomto autě. Prosím nečekejte žádné odborné čtení, jedná se pouze shrnutí zkušeností prostého uživatele. Za pravopisné chyby a nesrovnalosti se předem omlouvám ! :-)


JAK TO VŠECHNO ZAČALO:

Musím se přiznat, že jsem poměrně náruživý fanoušek italských aut, především značky Alfa Romeo. Za ten poměrně krátký čas, co mám řidičský průkaz, jsem stihl vystřídat již tři Alfy 156 - první byla 2.0 Twinspark, druhá 2.5 V6 - úžasný šestiválec Busso, asi není potřeba představovat - a třetí 1.9 JTD 8V 85 kW. Během vlastnictví naftové devatenáctky jsem se začal poohlížet po něčem silnějším a zábavnějším a naftový motor pro mě bohužel rozhodně sportovní není. Chtěl jsem zůstat věrný italským vozům a sháněl jsem nějaké menší auto, dalo by se říct nějaký HotHatch, s kterým není problém denně jezdit do práce nebo se jen pro radost projet. Potom, co moje stříbrná Alfa Romeo 156 šla z domů, začal jsem brouzdat po internetu a hledat možné kandidáty. Jedním z nich bylo právě Punto HGT s motorem 1.8 16V 96kW známým z modelu Barchetta. Právě onou Barchettou jsem v minulosti párkrát jel a pamatoval jsem si, jak byl její motor hladový po otáčkách a ten zvuk všude kolem se staženou střechou byl velmi zajímavý. No abych to zkrátil, našel jsem krásné Punto HGT rok 2003 facelift, stálo v Mladé Boleslavy a tak jsem se na něj vyrazil se švárou z Jižních Čech podívat. Po příjezdu k bazaru jsem nevěděl, co si mám myslet. Všude kolem leželi staré BMW na dorazech, sem tam nějaká bouračka a podobně a pak jsem narazil na ono černé Punto. Zvenku bylo opravdu pěkné, ačkoliv lehce porostlé mechem a interiér byl také velmi zachovalý. Však to měl být TOP STAV ! :-) Po chvíli čekání se mě bazarník přeci jen ujal a došel pro klíče od vozu. Motor téměř bezproblémů nastartoval a tak jsme vyrazili na testovací jízdu. Orezlé brzdy absolutně nebrzdili, byli hlučné, ale co bylo horší - motor při každém vyřazení či přeřazení zkrátka zhasnul. Jednalo se pravděpodobně o snímač vačkového hřídele, ale rozhodně se nejednalo o perfektní stav. Abych to zkrátil na autě jsem našel ještě pár drobnějších závad, se kterými bych se pravděpodobně smířil, i když Punto bylo evidentně bourané. Horší část přišla při domluvě samotné koupě vozu, když bazarníkův bratr dělal bosse celé mašinérie a začal vymýšlet hlouposti kolem smluv atd. dále to tu nebudu rozšiřovat - jen napovím, že auto bylo dotaženo ze Švýcarska. Zkrátka z auta sešlo a jelo se domů. Byl jsem trochu zklamaný a tak jsem hned cestou domů koukal na internetu v mobilu po dalších zajímavých alternativách a díky tomu jsem našel další Punto, tentokrát model před faceliftem, které shodou náhod bylo po cestě domů, tak proč tam nezajet ? :-) Auto bylo trochu pomlácené, ale startovalo a jelo velmi dobře, mělo menší problém s převodovkou, ale bylo za dobrou cenu. Po chvilce přemýšlení se jelo domů i s novým autem o kterém je celá tato recenze :-)

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

Jak jsem již výše psal, v Puntu se nachází nejsilnější motor 1.8 16V 96kW vybaveným variabilním časováním ventilů fungujícím na principu tlaku oleje - tzv. variátor. Auto samo o sobě váží 1040kg a to znamená, že poměr váhy výkon je 9.2 kg na koně a zrychlení za 8,6s, to už zní zajímavě že ?
Punto HGT je opravdu svižné auto, které dokáže předjet spoustu mnohem výkonnějších vozidel - v dlouhém táhlém kopci bez problémů ujíždělo BMW E39 523i, dokonce je rychlejší než tuzemská Fabia RS první generace. Auto jede lépe než moje předchozí Alfa Romeo 156 2.0 Twinspark 114kW :-)
Terčem kritiky se často stává elektrický posilovač, který je mírně přeposilovaný, ale rozhodně to není nic hrozného. Podvozek i přes svojí jednoduchost velmi příjemně sedí, rozhodně ho není potřeba přitvrzovat. Punto je samozřejmě nedotáčivé, ale často se v kritických situacích dostane do mírné přetáčivosti, která může nejednoho zkušeného řidiče překvapit. Nevím jestli je to podstatný údaj a jsem přesvědčený, že není, ale rád bych se zmínil i o spotřebě - ta se pohybuje od 6 do 10 litrů na sto, což vůbec není špatný výsledek. Vyšší spotřebu pocítíte v momentě delší jízdy na dálnici, kde Punto díky poměrně krátce zpřevodované převodovce točí kolem 4000 ot./min.
Verze HGT má kotoučově brzdy na přední i zadní nápravě, takže brzdný účinek je opravdu slušný - ze 100 km/h na 0 zastaví kolem 40 metrů což je velmi solidní výsledek.

SHRNUTÍ:

Auto celkově působí poměrně příjemně a rozhodně je škoda, že tak úplně nezapadlo mezi smetánku rychlých Hatchbacků. Věřím, že jednou tento model bude vyhledávaný, díky tomu, že jejich počet na trhu stále klesá a sehnat pěkný kousek již začíná být problém.

Tuto recenzi bych rád časem doplňoval a natočil i nějaká videa pomocí kamery GoPro, máte se na co těšit :-)

Silné stránky

+ Silný a zábavný motor
+ Čitelný podvozek
+ Výborný brzdný účinek
+ Ceny běžných náhradních dílů - je to přeci Punto :-)
+ Dostatečný prostor i pro jízdu ve čtyřech
+ Poměrně neznámá verze Punta 188, laika dokáže velmi překvapit, dalo by se rozhodně říci, že je to sleeper :-)

Slabé stránky

- Menší zavazadlový prostor, ale rozhodně to není nic hrozného - zatím jsem ho neměl plný :-)
- Nemá držák na PITÍ !- to snad Italové nemají žízeň ? Ani 156 ho neměla a to ani po faceliftu. Ještě, že existuje držák z MC Donaldu :)
- Sedačka s posuvem při sklopení pouze u spolujezdce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Snažím se mu dávat o co si řekne, motorový olej používám Selenii Racing 10W-60, ceny 5 litrů tohoto oleje začínají kolem 1300 Kč, ale rozhodně si stojí za to připlatit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromník, asi není co vytknout - pokud to čteš, tak tě zdravím :-)

 


Přidat názorDiskuse: Fiat Punto HGT

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zaběhnutý názor, že Italské auta nejsou spolehlivá, rozhodně není vždycky pravdou ! Já jsem zatím velmi spokojený a to i se značkou Alfa Romeo :-)

praktičnost
5

Hold je to Punto, kombík z něj nikdy nebude

prostornost
7

Prostor v interiéru je dostatečný

jízdní vlastnosti
8

Čitelný podvozek, zábavný motor

jízdní komfort
7

Dostačující i přes tvrdší podvozek oproti běžnému Puntu 2. generace

provozní náklady
8
náhradní díly
8

Běžné díly jako kotouče, destičky, tlumiče jsou za opravdu dobré ceny, horší je to se specifičtějšími díly, jako jsou jednotlivé díly v převodovce apod.

výkon motoru
9

Na takto lehký vůz opravdu dostačující, při podřazení v 90 km/h na čtyřku krásně akceleruje

spotřeba
8

Při běžné jízdě 6,5 litru / 100km, na tak silný motor velmi dobrá hodnota ! :-)

hlučnost motoru
7

Trochu upravený sériový výfuk, proto nemůžu porovnat

kvalita sedadel
8

Pěkná sportovní sedadla HGT, dostatečné boční vedení

brzdy
9

Kotoučové - z 100 na 0 km/h zastaví kolem čtyřiceti metrů

zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…