Diskuse

Mazda 6 (2017)

1.7.2018

Vím, že Mazda 6 není nové auto a napsáno o něm bylo snad vše podstatné. Ani jsem neuvažoval, že bych psal vlastní recenzi na Auto.cz, kdyby mě…

 

Mazda 6 (Krabatt)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  12:17

    « Re: Re: Re: Mazda 6

    V pohodě, rád si počtu zkušenosti jiného majitele Mazdy. Je to příjemné čtení. Jinak mám stejnou zkušenost a i v mém okolí si lidé kupují spíše nová, méně prestižní auta. Dříve si sousedi kupovali třeba ojeté Audiny a Bavoráky, ale dnes mají novou Kiu Sportage nebo Suzuki S-Cross apod.

    Mazdy se v posledním roce doslova vyrojily, i když já potkávám zejména řadu 3, CX-3 a CX-5. Mazdu 6 potkávám asi nejméně. Dokonce častěji než "šestku" zahlédnu i sportovní MX-5. I prodejce Mazdy mi říkal, že tolik aut, jako v minulém roce, ještě neprodali. Přesto ty prodejní žebříčky u nás moc optimismu nevzbuzují.

    Koroze pod plasty je reálné riziko. Hodně se zmiňuje riziko v podbězích, právě pod tím plastovým krytem. Já auto prohlížím dvakrát ročně, když v pneuservisu měním kola. Nechám si auto trochu zvednout a prolezu si ho zespodu. Dokonce si dělám i fotky, možná bych tady měl nějaké nasdílet. :-) Jestli časem narazím na nějaké známky koroze, pochopitelně že to nebudu ignorovat. Do té doby ale neřeším.

    Chybějící rezervní kolo mi také trochu vadí a vím, že se dá koupit. Jenže celá ta sada s novým plastem do kufru stojí snad 12 tisíc Kč! CD mechaniku jsem také nikdy nevyužil, na co? Podpora MP3 stačí. Mám dojem, že nová Mazda CX-3 je první model, který už CD mechaniku nebude mít. 12V zásuvky jsou u Mazdy 6 na ideálním místě pod palubní deskou i v loketní opěrce, takže bez připomínek. Snímače tlaku v pneumatikách jsou u Mazdy 6 stejné jako u M3, naštěstí. A ten Smart MZD Player znám, ale tuším, že nefunguje od verze 59.00.502 a výše, co je přesně můj případ. Automobilka dělá všechno možné, aby tyhle úpravy znemožnila, bohužel. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  12:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Tak určitě i jiné značky mají nějaké problémy s korozí. Jenže Mazda má tuhle neblahou historii a proto je pod drobnohledem. U těch sedaček je to jen kosmetická vada, která byla náhodně odhalena. Zřejmě špatné uskladnění plechů někde u výrobce. Mazda 3 se tuším vyrábí v Mexiku, minimálně do Evropy se z Mexika vozí.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  11:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Pozriem pred servisom, spomeniem v servise a potom skontrolujem. Otázka ale je, či aj iné značky nemôžu mať problémy - predsa len je na aute veľa miest, ktoré sa nedajú skontrolovať.
    Ako som ale niekde písal... Na Astre som mal hrdzavý nosník pod palubnou doskou a za dlhý čas bol stále rovnaký. Predpokladám, že aj v čase, keď pôjde auto do šrotu bude ešte nosník v pohode.
    Nechcem byť prílišný optimista... Sedadlá by nemali byť hrdzavé, ale keby sa nedal dať dole poťah, tak na to nikto nikdy nepríde.
    Auto si môžme užívať a používať ho, alebo hľadať chyby. Platí to aj o iných výrobkoch, dokonca aj o ľuďoch. Niekto hľadá vždy negatíva, iný pozitíva.
  • « 10 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  11:26

    « Re: Re: Mazda 6

    Nazdar. Trochu som sa rozpísal - asi sa musím viac ovládať ;).

    Kvalita tlačítok je v súčasnosti dosť vyzdvihovaná v recenziach na všetky Mazdy.
    Čo sa drag race týka - väčšina áut jazdiacích v naších končinách nemá oproti vašej Mazde šancu. Je dosť ľudí, ktorí si myslia, že ich turbo nafťák zrýchľuje raketovo, lebo cítia ten povestný "turbokopanec". Ale realita je často iná - dokonca aj v porovnaní s mojou 88 kW 3-kou - hlavne u áut starších ako napr 5 rokov.
    Mazda 6 nepatrí ani len do ríše snov bežného Čecha a Slováka, lebo na to akosi nemáme. Veľa naších obyvateľov má strop oveľa nižšie ako je vôbec počiatočná cena hoci len Mazdy 3, prípadne CX3, ak sa bavíme o novom aute. V naších krajoch je považovaná za rodinné auto aj Fabia, Sandero a podobne. Pritom sú ľudia, ktorí povedia, že Mazda 3 je malá, alebo dokonca že Mazda 6 nie je dostatočne priestranná. V poslednom čase vidím v mojom okolí, že je trend kupovať radšej lacnejšie nové autá, ako jazdené. Radšej novú Fabiu kombi, ako jazdené Audi.
    Každý máme ale svoj pohľad na autá. Sú ľudia, ktorí po narodení 1. dieťaťa potrebujú autobus :). Samozrejme v prvých "pár" mesiacoch je potrebné voziť kočík... Hlavne sa vo veľkých autách často vozí nepotrebný neporiadok. Niekto to dokáže aj s menším autom.

    Teším sa na recenziu "športiaka" CX-3 :). aj keď to nie je práve moja cieľová skupina - som na ňu zvedavý. Možno sa raz niekto spýta - čo mám kúpiť? Potom budem vedieť poradiť. Navyše som si istý, že recenzia bude kvalitná. Na CX-3 vídavam všetky kategórie ľudí - mladé ženy, sympatické 50+, ale aj skoro dedkov / babky, prípadne zrelých, aj mladých mužov. Pre mňa je to auto ale tak trochu "ženské". Ako tak pozerám po cestách, CX3- je aj napriek pomeru veľkosť / cena veľmi obľúbeným autom. Jazdí ich cca toľko ako Mazd 3.
    Na našej krátkej ulici jedna CX-3 parkuje vo farbe "machine gray" a vyzerá veľmi pekne (aj majiteľka je celkom pohľadná - asi 50+). Pred domom (pár vchodov 3 podlažnej bytovky) parkuje na celej ulici asi 15 áut - keď je plno a v poslednom čase sa nám to trochu "premazdovalo" CX3, moja 3-ka, staršia Mazda 2, občas iná 3-ka... Aj iných "Japoncov" je u nás plno. Až by som povedal, že sa mení trend a ľudia začínajú kupovať japonské, prípadne korejske značky. Skôr u nás uvidím Mercedes / BMW ako VW / Škoda.

    Tak ma minule napadlo - všetky SUV, Crossovery majú oplastované blatníky, podbehy... Síce je to ochrana, ale nemôže korózia vzniknúť práve pod plastami? Predsa len tam isto zájde nejaká soľ v zime a podobne - ak to človek neumyje poriadne, ostane to tam. Navyše plasty sú nejako upevnené - predpokladám v otvoroch. Isto sú zafarbené, ale slabé miesto to môže byť. Klasické autá v dnešnej dobe nemajú už ani bočné ochranné lišty. SUV sú "oblepené" kopou plastu.

    Najviac mi na Mazde vadí (hlavne psychicky), že nemá normálné rezervné koleso, ale len lepiacu sadu. Dá sa dokúpiť, ale v 3-ke hatchbacku by potom ostal iba malý "kufrík". Doteraz som nikdy nedostal nejaký nebezpečný defekt, tak dúfam, že to tak ostane.
    A ešte drobnosť - 12V zásuvku mohli dať aj niekde bližšie k palubnej doske, nie len pod lakťovú opierku.
    Najzbytočnejšia vec na mojej Mazde je CD mechanika. Ešte som ju nepoužil. Vie prehrať DVD, ale iba originálne. Kto dnes používa DVD? Lepšia otázka - kto pozerá DVD za jazdy?

    Čo sa praktickosti týka - tu je na prvom mieste koncern. Mazda v tomto smere trochu zaostáva. Aj Hyundai je OK... Mazda sa asi zamerala na iných zákazníkov, ktorí hľadajú "súzvuk jazdca s koňom" :). Nejaká sieťka, háčik a podobné drobnosti by isto zdvihli úžitkovú hodnotu auta. Mazda má ale na druhej strane nepriame meranie tlaku v pneumatikách = nepotrebuje snímače. Možno 6-ka ich už má. Aj preto považujem napr moju 3-ku za pomerne jednoduché auto = čo v aute nie je, to sa nemôže pokaziť.

    Android auto rieši najnovšia aplikácia Smart MZD Player (akurát som teraz nedávno o tom čítal) - stojí pár € (pre Android) a vyvíja to nejaký mladý Poliak. Najnovšia verzia má aj Android auto, ale neskúšal som to. Nie je to originál, ale za vyskúšanie možno stojí - neovplyvní systém auta, len sa "nabootuje" pri spustení z USB. Neviem ako presne to funguje, ale tuším navigácia je tam nejaká vložená... Musím to preštudovať podrobnejšie.

    Mazda zatiaľ slúži k spokojnosti. Robí presne to, prečo som si ju vybral = skvelo jazdí :). A stále sa mi páči.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  10:45

    « Re: Skvela recenzia

    Díky. Přiznám se, že lak pro jistotu voskuji každé dva měsíce, takže je zatím v naprosto perfektním stavu. Stížnosti majitelů Mazdy na příliš měkký lak mě postrašily. :-)

    Jinak Superb Sportline je to nej, co může Škodovka nabídnout. Za mě je to také výborná volba, i když překvapivě drahá. Škodovka si nechává opravdu dobře zaplatit. Kdyby byl Superb o něco levnější, možná bych dnes Mazdu neměl. Jak jsem uvedl, můj přechod k Mazdě byl tak trochu o náhodě a omezených financích. Superb by mi skočil hodně přes milion Kč, které jsem měl jako limit.

    Ještě dodatek k té kůži. Je to velmi příjemný materiál. Není to taková ta klasická tvrdá rozpálená kůže. V bílé barvě se zahřívá jen minimálně a pocitem se blíží jemné látce. Prostě špičková kvalita.
  • « 10 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  10:38

    « Re: Re: Re: interiér

    :-) jj takhle už pár lidí reagovalo, že si kontrolovali kalhoty. Zkusím někdy udělat fotku interiéru mimo garáž, aby ta oslnivá čistota více vynikla. Fotky, co jsem tady přiložil, jsou udělány v garáži a ten efekt se trochu ztrácí. Jinak málokdo věří, že dražší Superb má pocitově méně hodnotný interiér, dokud neuvidí tahle auta vedle sebe. Přesto podle jedné české recenze je na tom Mazda 6 ve srovnání se Superbem mnohem hůř, takže asi záleží na úhlu pohledu.

    Plynové vzpěry jsem si pouze objednal, ale montáž jsem přenechal odborníkovi. Skvělý borec z Příbrami, který se na Mazdy specializuje. Je to japonská výroba AutoExe, opět firma, která se zaměřuje na doplňky pro Mazdu. Vím, že je to blbost, ale vlajková loď prostě nemůže mít obyčejnou tyčku. ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 03.07.18  10:32

    « Skvela recenzia

    Nejde oto ake auto si si kupil ale oto ze si s nim spokojny a bavi ta. Tiez som riesil podobnu dilemu ci 6tku alebo superb. Mal som mazdu3 takze ma to samozrejme tahalo znovu ku 6tke ale boli tam niektore veci ktore mi vadili. V najvyssej vybave je koza a tu ja nemam rad, nema miesto na rezervu a vela sa aj pise o problemoch s dieslovym motorom, nemoznost pripojenia apple car play alebo android auto. Lak na mojej trojke tiez nepatril medzi najodolnejsi. Niekedy sa mi zdalo ze aj padajuci list nechaj skrabance na nom :-) po 70 000km interier uz vydaval nejaky ten pazvuk z coho som tiez nebol velmi nadseny. Taktiez hluk pri dialnicnych rychlostiach bol dost intenzivny. Takze teraz jazdim Superbom Sportline a zatial panuje spokojnost. Uvidime casom. Prajem Ti vela stastnych kilometrov.
  • « 11 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 03.07.18  10:16

    « Re: Re: interiér

    Ja som jazdil Mazdou6 GG (1. gen po facelifte, tusim 2007) a nijako extremne koroziou netrpela. Kastle bezchybna, podvozok a vyfuk mierne chytene. Ale to je normalne po 10 rokoch jazdenia v AT (ti blbci leju solny roztok aj na suchu cestu len co trochu mrzne, to je horsie ako pevna sol, lebo sa na podvozok nastrieka a ked sa voda odpari, sol tam zostane nalepena). Ale pravda, to auto malo hned ako nove nastriekany podvozok a dutiny. Mimochodom, nastrek trochu tlmi aj hluk od kamienkov, takze to este zvaz...

    Inak chvalim kombinaciu. Kolega ma tiez v nadhernej bielej kozi, a mal som presne ten isty pocit, ked som mal nastupit: preboha, aby som mu to neuspinil alebo neposkodil! Preventivne som pred nasadnutim skontroloval rifle, ci mi niekde netrci cvok. Interier nasho drahsieho sluzobneho superbu pri tom vyzera ako typicke low-costove auto: o dve triedy nizsie.

    BTW, tie plynove vzpery kapoty si tam dorabal ty? Vidim ze ten "papek" vpredu si nechal ako zalozne riesenie...
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  09:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: interiér

    Nevím, jestli bych v tomhle směru jakémukoliv servisu Mazdy věřil. Stačí zadat v Google slova 'seats mazda 3 corrosion' a hned první fotka ukazuje, kde je koroze patrná. Na českém Mazda klanu (mazdaklan.cz) se o tom hodně psalo a lidé sdílí své zkušeností s přístupem servisů. Každopádně, kontrola sedaček je opravdu snadná, to čalounění lze jednoduše oddělat. Stačí jen kousek a hned bude patrné, jestli i Vaše auto patří mezi postižené.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 03.07.18  09:44

    « Re: Re: Re: Re: interiér

    Idem o chvíľu na garančnú prehliadku, tak to dám skontrolovať.
    Škoda, že taká automobilka ako Mazda si nedala viac pozor na povrchové úpravy. Ich autá mohli byť "takmer dokonalé". Samozrejme ak by moja začala korodovať, tak by som ďalšiu už nekúpil.
    Čo sa týka korózie - videl som už rôzne autá rôznych značiek, ktoré boli chytené koróziou. Napr aj Golf 4 kombi, ktorý mal dosť zhrdzavetý zadný stĺpik... Niektoré detaily ale pripisujem havárii + neodbornej oprave, prípadne výrobnej vade. Po 15, alebo lepšie 20 rokoch je už ale korózia viacmenej štandardom na každom aute. Brat má Fabiu 1 r.v. 2000 a hoci to auto bolo na svoju dobu veľmi dobre povrchovo upravené, korózia už chytá podbehy, blatníky... Keď sa raz objaví, je to potom ťažký boj.

    Korózia je mrcha - stačí niečo nechať dlhšie stáť a je tu = týka sa to napr plechov pre sedačky. Aj u nás v práci sa stáva, že riešime povrchovú koróziu na rôznych dieloch. Občas to ide do peňazí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  06:28

    « Re: Mazda 6

    Děkuji za rozsáhlý názor i hezké přání. Važím si toho. Pokusím se odpovědět na zmíněné věci:

    Mazda je opravdu krásné auto, šestka je navíc pořádný kus auta a přestože je lehká, působí takovým kompaktním, velmi pevným dojmem. Mám z ní dojem určité robustnosti zpracování a kvality. Asi jsem to měl v recenzi více zdůraznit, třeba i kvalitu tlačítek, otočných ovladačů apod. Přední kapota je třeba hodně těžká a přitom se o Mazdě traduje, že je dělají z papíru. Nechtěl jsem ale dělat slohovou práci, i když jsem tu četl i daleko delší a přitom velmi zajímavé recenze. Ve finále se mi právě Mazda 6 jevila jako nejlepší volba - kombi střední třídy do 1M Kč, v benzínu, automatu a max. výbavě. Samozřejmě, že jsem požadoval ještě přijatelnou dynamiku a komfort cestování.

    K tomu drag race. Pravdou je, že většinou při rozjezdu na křižovatkách nemám konkurenci. :-) Ale mělo to vyznít tak, že když se vedle postaví šestiválcové BMW a jeho řidič se chce ukázat, tak Mazda bude tahat za kratší provaz. Naopak, nedávno na D1 závodilo jedno BMW X5, auto zcela jiné kategorie, neskonale výkonnější a luxusnější. Přesto, při rozjezdu z dálničního omezení 80km/h mě pokaždé zdržovalo. Pak mi ujelo, ale jen proto, že jsem se držel okolo rychlosti 140-150km/h, nechtěl jsem provokovat. To auto je prostě těžké a pružné zrychlení Mazdy ukazovalo její sílu. Je ale dost dobře možné, že řidič BMW se jen pokaždé rozjížděl s lehkou nohou a provokoval... :-)

    Bílou perleť jsem si vybral, protože se mi opravdu líbila už dlouhou dobu před koupí nového vozu. Ona je opravdu jiná než obyčejná bílá. Nejvíce to vynikne, když stojí bílé auto a bílá perleť vedle sebe. Nádherně vypadá na slunci. Mám dokonce vypozorován čas. Okolo 14h stojím tak, že slunce na auto svítí šikmo zezadu. Vlastně mě na to upozornili kolegové v práci stylem, že se mi to auto až trapně třpytí. A pak okolo 16-17h dostává tahle barva zlatomodrý nádech. V laku lze vidět třpytky těchto velmi jemných odstínů. Vyfotit se mi to ale nikdy moc dobře nepodařilo. :-(

    Manželka a její názor, co jsou sportovní auta? Pro ni byla Octavia Scout sportovní auto. :)) Proč? Protože Scout měl zvýšený podvozek a jí se to strašně líbí. To považuje za znak sportovnosti každého auta. Asi jsem odhalil důvod popularity SUV u žen. :-) Z toho důvodu chtěla i T-Roc, protože uviděla opět zvýšený podvozek a oplastování. Nakonec T-Roc nebude, protože s námi prodejce VW hrál takovou podivnou hru. Více o tom napíšu do recenze o Mazdě CX-3, protože auto k nám už pluje po moři. Mimochodem, zklamalo mě, že tady ani jedna recenze CX-3 není.

    Ad kufr - Vaši recenzi jsem četl a to o tom výpočtu objemu mě velmi zaujalo! Já ale říkám, že cokoliv nad 500 litrů je jeskyně. Kufr v Mazdě je pro mé potřeby dostatečný, odvezl jsem vše, co jsem potřeboval. Nedávno jsem vezl desky přes 2m dlouhé, krásně jsem je do auta dostal, navíc ještě s rezervou. Po sklopení sedaček vznikne rovná plocha, takže úložnému prostoru nemám co vytknout. Snad jedině ten síťový program, ten opravdu moc dobře nefunguje.

    Dodatečný voskový nástřik dostávají v Antverpách všechny Mazdy pro Evropu. Je to taková poměrně silná vrstva, která celkem spolehlivě podvozek ochrání, ale po čase jej smyje voda a sůl. Určitě bych doporučil sledovat stav podvozku a když tak nechat udělat ochranný nástřik. Není to tak drahá záležitost. Ceny se pohybují od 3 do 6 tisíc Kč. Zatím ale mohu říct, že stav mé Mazdy zcela odpovídá tomu, v jakém stavu jsou v tomto věku a nájezdu i koncernová auta. Nijak nevybočuje.

    Ten zmíněný kompromis u Mazdy 6 vyplývá hlavně z toho, že auto samotné je tak dobré, až je škoda, když zmíněné drobnosti chybí. Jak jsem psal, něco napraví facelit 2018. Něco lze vyřešit svépomocí, třeba plynové vzpěry nebo Android Auto. A kdyby sem Mazda přijela i s motorem 2,5T, myslím si upřímně, že i německá prémie dostane nesmírně silného soupeře.

    Jinak přeji podobně, ať Mazda slouží k maximální spokojenosti!
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 03.07.18  05:47

    « Re: Re: Re: interiér

    Nejsem si tak úplně jist, ale pravdou je, že nejvíce se s tím trápí první generace Mazdy 6. Ale v tom období trpěly korozí i další Mazdy. Viděl jsem na vlastní oči hodně rezavou Mazdu CX-7, která se vyráběla v letech 2007-2012, i chycenou Mazdu RX-8.

    Kupříkladu určitý problém dodnes mají i stávající Mazdy 3. Hodně se píše o sedačkách. To je samozřejmě něco jiného, neohrožuje to bezpečnost karoserie, nicméně to ukazuje, že v Mazdě pořád něco tak úplně nefunguje. Doporučuji zkontrolovat a když tak reklamovat. Mazda o tomto problémů ví a v rámci garance jej opravuje. Je potřeba se podívat pod čalounění sedačky. Rez bývá na zadním plechu.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 02.07.18  22:49

    « Re: Re: interiér

    Problém s koróziou mala hlavne Mazda 6 - ako tak sledujem. Skoro všetky hrdzavé Mazdy, ktoré som videl boli práve 6-ky.
  • 10 Reagovat !

    foto palix

    palix 02.07.18  22:47

    « Mazda 6

    Na začiatok zaprajem veľa šťastných kilometrov s Mazdou :).

    Blahoželám konzervatívnemu vlastníkovi koncernových áut k prechodu na "Japonca". Niekedy si človek myslí, že to ani nie je reálne ;). Predsa len nič lepšie ako koncern pre veľkú časť obyvateľov SR a ČR ani neexistuje. Navyše mediálna masáž je veľmi účinnou zbraňou.

    Veľmi pekne napísaná recenzia :).
    Čo sa týka jazdných vlastností - podobný pocit ako Vy som mal u Mazdy 3 - je menšia, nie až taká dobrá, ale je to Mazda. Úplne niečo iné, ako som skúšal u iných značiek. Síce stredná trieda jazdí lepšie, ale Mazda každej triedy (CX3, 3, 6, CX5...) sa v očiach redaktorov umiestňuje bežne na vrchole rebríčka čo sa jazdných vlastností týka.
    Aj drag race sa dá kľudne vyhrať, ale človek si musí vybrať súpera na rovnocennom aute :).
    Novinári a bežní užívatelia nevedia oceniť kvality výbornej atmosféry, lebo už skoro všetci podľahli turbomotorom. Ako ste písal - chýba im "turbokopanec". V konečnom dôsledku je to iba klam. Atmosféra ide lineárne = záťah tak necítiť. Ak sa k atmosfére pridá automat, tak nevýhoda potreby vyšších otáčok celkom zanikne - oproti manuálu. Mazda má ale skvelé manuály.

    Reklamy na Mazdy sa mi osobne páčia viac ako štýl "Simply clever" = nepodstatné veci. Pre mňa nebolo dôležité, aké technológie auto obsahuje, ale ako jazdí. A jazdí naozaj ináč, ako konkurencia. Dobré auto nespravia IT-čkári, ale ľudia, ktorí milujú autá a radi šoférujú (inžiniéri, testovací jazdci, robotníci...).

    Biela perleť je úplne skvelá farba - pôsobí tak trochu ako matná farba. Tiež ju mám - najlepšie vyzerá pod nočným osvetlením :). Na druhej strane tú farbu som si vybral preto, že som nechcel obyčajnú farbu (mal som na predošlom aute a bola to hrôza), páčila sa mi biela a červená Mazda. Červenú sme nechceli, tak biela perleť. Na bielej farbe nie je vidieť bežné škrabančeky. Staré auto som mal tmavo modrej nemetalickej farby a aj prejdenie nechtom vyzeralo ako hrozná ryha.

    Páči sa mi názor Vašej manželky - športové auto = SUV ;). Ako sa ale k tomu dostala? To celkom nechápem. Mazda je všade hodnotená ako "najšportovejšie" auto neprémiovej triedy.

    Pristavím sa ešte pri kufri - síce papierovo je možno najmenší, ale reálne nemusí byť. Japonci udávajú litre ináč ako Európania. EU autá majú do objemu započítané úplne všetko. Japonec len to, čo je naozaj dostupné. V nejakom teste porovnávali kufor Mazdy 6 a Superba a redaktorovi sa nezdalo, žeby Superb bol taký skvelý oproti Mazde. Mal som auto s 370l (Opel) a teraz mám 364 L a Mazda má väčší kufor rozlohou, možno trochu nižší, ale určite lepšie využiteľný.

    Čo sa korózie týka, mne dávali hneď po predaji ešte nejaký dodatočný nástrek. Pred kúpou som dosť pozeral po Mazdách a boli OK. Minule som pozeral jazdené "trojky" na nete a aj tie z roku 2007 s 200 000 km+ boli na pohľad veľmi pekné. Staršie autá vyzerali rovnako ako iné porovnateľne staré a opotrebené "kúsky". Korózia je tieňom Mazdy, ale nemyslím si, že 10 ročná súčasná Mazda bude hrdzavá. Čítal som ale, že výrobcovia dnes bežne šetria na antikoróznej úprave a vraj aj koncern (mal skvelé reputáciu) už koroduje (nedávno som videl pomerne hroznú Fabiu II). O Mazde som zas čítal, že robí veci poctivo... Uvidíme. Možno Vy Mazdu 6 predáte o 6 až 8 rokov. Ja si moju plánujem nechať vic ako 10 rokov. Dúfam, že nebudem ľutovať. Budúcnosť nevidím ružovo pre milovníkov šoférovania a jednoduchosti. Celé to ide zlým smerom pre fajnšmekrov a dobrým pre používateľov. Vlastne dnes je väčšina ľudí iba používateľmi a bude to horšie.
    Čítal som ale aj článok, kde písali, že striekať dutiny a iné miesta môže byť ešte škodlivejšie ako nechať to tak. Rovnako škodí aj garážovanie - napr v zime = prudké striedanie podmienok...

    Čo sa týka Vaších kompromisov - u 6-ky je možno dôležitá technologická vyspelosť. Ja som ale napríklad chcel to skvelé auto, ktorým 3-ka je, s motorom 2,0 (88 kW) a relatívne minimálnou výbavou (Challenge). Je tam všetko, čo by som chcel a auto stále pôsobí relatívne jednoducho - a to sa mi páči. Každý sme iný. Pre mňa je dôležitých iba pár vecí a tie moje auto má (klíma, obstojné rádio...). Hlavne, že sa pri jazde usmievam a občas sa idem previezť len tak za mesto na kľukaté cestičky :). Pre mňa je Mazda dostupný "športiak" pre otcov rodín. Páči sa mi u Mazdy, že aj základny model má skvelé sedadlá (u konkurencie "športové" a podobne), viacprvkovú nápravu... Základný model nie je tak osekaný ako u konkurencie. Aj základná Mazda jazdí podobne dobre, ako vyšší model, len má slabší motor.

    Na záver - dúfam, že recenziu na CX3 napíšete tiež. Ešte tu žiadna nie je ;). CX 3 je ale v mojích očiach trochu špecifická -ako napísal autor jednej recenzie - je malá, nejazdí tak dobre ako 3-ka a je rovnako drahá. Na druhej strane je pekná a hlavne ženám sa páči.

    Ešte raz prajem veľa šťastných kilometrov.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 02.07.18  16:40

    « Re: Re: Rozhodoval jsem se podobně,

    Děkuji. Tvou recenzi si zrovna pročítám... :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto fulbofulbo

    fulbofulbo 02.07.18  15:41

    « Re: Rozhodoval jsem se podobně,

    V prvom rade gratulujem ku krásnemu autu. Aj ja som sa rozhodoval podobne, ale nakoniec to vyhrala CX-5 ktorej recenziu som tu uverejnil nedávno. Mám pocit že v Mazde sme obaja objavili presne to isté. Verím že bude verne slúžiť dlhé roky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 02.07.18  07:23

    « Re: Rozhodoval jsem se podobně,

    O Subaru jsem tehdy vůbec neuvažoval, protože mi tak úplně nesedl jejich aktuální design. Ale nedávno jsem byl překvapen, jak velký pokrok udělali v interiéru. On na fotkách není možná až tak hezký, jak na mě působil ve skutečnosti. Takže za mě dobrá volba. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Krabatt

    Krabatt 02.07.18  07:19

    « Re: interiér

    Díky za komentář i přání. Ta koroze u první generace Mazdy 6 byl skutečný průšvih. Co jsem tak vyčetl, zcela spolehlivě jí trpí auta vyrobená ještě v letech 2007 - 2008. Nedávno byl článek, že v Americe mají problém s korozí i Mazdy 2009 - 2010, ale to je snad jiná výroba. Evropy by se to týkat nemělo. Každopádně, jak jsem psal ve své recenzi, budu to sledovat a v případě potřeby zakročím. Zatím má auto za sebou první zimu a podvozek je v perfektním stavu.
  • 10 Reagovat !

    foto St-

    St. 01.07.18  23:15

    « Rozhodoval jsem se podobně,

    a koupil Subaru Levorg. Je to benzín, čtyřkolka, kombík, automat. Moc jich nejezdí a asi s novou podvozkovou platformou skončí. Jinak interiér se mi líbil víc, než u Mazdy. To auto je také neskutečně pevné. CVT mně vyhovuje. S prodlevou po sešlápnutí plynového pedálu se dá zžít.
  • 11 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 01.07.18  21:18

    « interiér

    je opravdu po FL opravdu boží, obzvlášť v té černo-bílé kombinaci. Já bohužel patřím mezi ty které postihlo období mizerné antikorozní ochrany, viz recenze. Ale auto je to opravdu krásné a s 2,5 atmo benzín i neskutečně řidičsky zajímavé. Tak ať dobře slouží k užitku i radosti.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…