Děkuji za rozsáhlý názor i hezké přání. Važím si toho. Pokusím se odpovědět na zmíněné věci:
Mazda je opravdu krásné auto, šestka je navíc pořádný kus auta a přestože je lehká, působí takovým kompaktním, velmi pevným dojmem. Mám z ní dojem určité robustnosti zpracování a kvality. Asi jsem to měl v recenzi více zdůraznit, třeba i kvalitu tlačítek, otočných ovladačů apod. Přední kapota je třeba hodně těžká a přitom se o Mazdě traduje, že je dělají z papíru. Nechtěl jsem ale dělat slohovou práci, i když jsem tu četl i daleko delší a přitom velmi zajímavé recenze. Ve finále se mi právě Mazda 6 jevila jako nejlepší volba - kombi střední třídy do 1M Kč, v benzínu, automatu a max. výbavě. Samozřejmě, že jsem požadoval ještě přijatelnou dynamiku a komfort cestování.
K tomu drag race. Pravdou je, že většinou při rozjezdu na křižovatkách nemám konkurenci. :-) Ale mělo to vyznít tak, že když se vedle postaví šestiválcové BMW a jeho řidič se chce ukázat, tak Mazda bude tahat za kratší provaz. Naopak, nedávno na D1 závodilo jedno BMW X5, auto zcela jiné kategorie, neskonale výkonnější a luxusnější. Přesto, při rozjezdu z dálničního omezení 80km/h mě pokaždé zdržovalo. Pak mi ujelo, ale jen proto, že jsem se držel okolo rychlosti 140-150km/h, nechtěl jsem provokovat. To auto je prostě těžké a pružné zrychlení Mazdy ukazovalo její sílu. Je ale dost dobře možné, že řidič BMW se jen pokaždé rozjížděl s lehkou nohou a provokoval... :-)
Bílou perleť jsem si vybral, protože se mi opravdu líbila už dlouhou dobu před koupí nového vozu. Ona je opravdu jiná než obyčejná bílá. Nejvíce to vynikne, když stojí bílé auto a bílá perleť vedle sebe. Nádherně vypadá na slunci. Mám dokonce vypozorován čas. Okolo 14h stojím tak, že slunce na auto svítí šikmo zezadu. Vlastně mě na to upozornili kolegové v práci stylem, že se mi to auto až trapně třpytí. A pak okolo 16-17h dostává tahle barva zlatomodrý nádech. V laku lze vidět třpytky těchto velmi jemných odstínů. Vyfotit se mi to ale nikdy moc dobře nepodařilo. :-(
Manželka a její názor, co jsou sportovní auta? Pro ni byla Octavia Scout sportovní auto. :)) Proč? Protože Scout měl zvýšený podvozek a jí se to strašně líbí. To považuje za znak sportovnosti každého auta. Asi jsem odhalil důvod popularity SUV u žen. :-) Z toho důvodu chtěla i T-Roc, protože uviděla opět zvýšený podvozek a oplastování. Nakonec T-Roc nebude, protože s námi prodejce VW hrál takovou podivnou hru. Více o tom napíšu do recenze o Mazdě CX-3, protože auto k nám už pluje po moři. Mimochodem, zklamalo mě, že tady ani jedna recenze CX-3 není.
Ad kufr - Vaši recenzi jsem četl a to o tom výpočtu objemu mě velmi zaujalo! Já ale říkám, že cokoliv nad 500 litrů je jeskyně. Kufr v Mazdě je pro mé potřeby dostatečný, odvezl jsem vše, co jsem potřeboval. Nedávno jsem vezl desky přes 2m dlouhé, krásně jsem je do auta dostal, navíc ještě s rezervou. Po sklopení sedaček vznikne rovná plocha, takže úložnému prostoru nemám co vytknout. Snad jedině ten síťový program, ten opravdu moc dobře nefunguje.
Dodatečný voskový nástřik dostávají v Antverpách všechny Mazdy pro Evropu. Je to taková poměrně silná vrstva, která celkem spolehlivě podvozek ochrání, ale po čase jej smyje voda a sůl. Určitě bych doporučil sledovat stav podvozku a když tak nechat udělat ochranný nástřik. Není to tak drahá záležitost. Ceny se pohybují od 3 do 6 tisíc Kč. Zatím ale mohu říct, že stav mé Mazdy zcela odpovídá tomu, v jakém stavu jsou v tomto věku a nájezdu i koncernová auta. Nijak nevybočuje.
Ten zmíněný kompromis u Mazdy 6 vyplývá hlavně z toho, že auto samotné je tak dobré, až je škoda, když zmíněné drobnosti chybí. Jak jsem psal, něco napraví facelit 2018. Něco lze vyřešit svépomocí, třeba plynové vzpěry nebo Android Auto. A kdyby sem Mazda přijela i s motorem 2,5T, myslím si upřímně, že i německá prémie dostane nesmírně silného soupeře.
Jinak přeji podobně, ať Mazda slouží k maximální spokojenosti!